BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: hoefhaan op 31 October 2008, 12:23:33

Titel: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: hoefhaan op 31 October 2008, 12:23:33
Na een aankoop op internet (2nd hands) kwam ik op het idee om een item te maken over slechte ervaringen met verkopers, zowel in de winkel als tweedehands bij de particulier.
Zo kunnen we elkaar waarschuwen voor handelaars die niet echt hun best doen voor de koper...

Een ideetje? Of is hier geen vraag naar...

Moet dan wel voldoen aan een aantal voorwaarden lijkt mij:

-De verkoper moet op de hoogte zijn van de klacht om te voorkomen dat de verkoper hier voor het eerst klachten leest

-het moet respectvol blijven, dus geen onredelijke berichten en onnodige zwartmakingen

Titel: Re: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: Dutch013 op 31 October 2008, 12:25:56
lijkt mij een goed idee.
Zolang het maar niet in strijd is met de regels van hier ;)
Titel: Re: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: hoefhaan op 31 October 2008, 12:38:04
Ik heb in mijn opening nog even wat toegevoegd over de voorwaarden...
Titel: Re: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: Marc tramt op 31 October 2008, 13:00:20
Ontsporingsrisico van dit draadje lijkt me vrij groot, maar dat is mijn persoonlijke mening. Marktplaats en Ebay bieden al de mogelijkheid om ervaringen over een verkoper vast te leggen, toegevoegde waarde hier lijkt me beperkt. Het is nou eenmaal lastig om een slechte ervaring objectief vast te leggen. Bij een hobby komt er nou eenmaal (in het algemeen..) een grote dosis emotie van de koper bij kijken.
Titel: Re: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: Gert1 op 31 October 2008, 13:01:12
Mededeling
We gaan ons hier even op beraden.
Tot we eruit zijn, gaat dit draadje even dicht.

mvg,
Gert
Titel: Re: Slechte aankoop ervaringen?
Bericht door: Chris op 31 October 2008, 13:32:43
Wij, als BeneluxSpoor gaan hier niet aan beginnen.

We snappen het voordeel eventueel, maar er zitten zo ontzettend veel haken en ogen aan, dat we dit niet moeten doen.


Niet voor niets is de mening van winkeliers al zo afgeschermd dat er pas na controle opmerkingen geplaatst kunnen worden.
Dat werd al heel snel een moddergooi wedstrijd tussen klant en winkel.

BeneluxSpoor.net is geen intermediair om geschillen op te lossen tussen consumenten onderling.