BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: ad.M op 31 October 2008, 11:34:00
-
Is er al iets vernomen van LS models omtrent het omruilen van het benelux AB rijtuig?
Dit zou in september J.L gebeuren.
Mvg Ad M.
-
Nope.
Ik zal nog eens wat navraag doen.
-
Als iedereen eens bij zijn eigen leverancier zou vragen. Hij/zij zou het moeten weten. En indien niet zou hij/zij dat kunnen navragen bij LS Models.
-
Laat mijn winkelier nou toevallig Chris' nieuwe werkgever zijn! ;D
Dus Chris, misschien kun jij het morgen even aan Wim vragen?
mvg,
Gert
-
yep.
-
De kappen zijn vandaag in ieder geval binnen gekomen bij MTE.
De twee is netjes vervangen voor een 1. Het gaat dus alleen om rijtuig 44062-1.
Kap is inclusief glaswerk, sluitseinen en vouwbalg.
Het is geen omruilactie, Dus de oude kap mag je houden.
De kap kan je alleen omruilen bij de winkelier waar je de foutieve hebt gekocht !
-
Ok dat is grappig kan ik de oude kap bij de werkplaats neerzetten. Ik neem aan dat de rest van de winkeliers ze ook gewoon krijgen.
-
Kan men ook een kap met kromme gele baan omruilen?
Jan
-
Misschien met een beetje creatiefietijd een extra rijtuig fabriceren?
-
Het is geen omruilactie, Dus de oude kap mag je houden.
Nu wachten op de eerste die die kap ombouwt naar een stuurstand ;D je hebt toch niets te verliezen :)
Gr. Remco.
-
Mooi dat de nieuwe kappen, in elk geval bij MTE, gearriveerd zijn.
Alleen ik vraag me af, in hoeverre Chris voor het karretje gespannen moet worden?
Waar zit de grens v.w.b de belangenverstrengeling winkelier/hobbyïst en Chris zijn rol hier in? Hij zit als het waren tussen 2 vuren in.... de hobbyïst aan de ene kant, die graag spullen wil en de winkelier aan de andere kant, die graag spullen verkopen wil.
Zelf navraag doen bij je eigen leverancier, lijkt mij de beste optie, daar komt jou nieuwe kap immers ook vandaan!!
En daarnaast, een beetje leverancier die laat het zijn klanten toch wel weten als er vervangingskappen zijn.
Iedereen veel plezier met de juiste kap. Hulde voor LSM.
-
Hans
Het is een gratis omruilactie, dus gaat je verhaal niet op. (Ik snap je wel hoor)
MTE en andere winkeliers verdienen er niets aan, en je kunt alleen je rijtuig omruilen waar je het foutieve hebt gekocht.
Dus dit is puur een stukje informatie verstrekking.
-
Ik weet dat het hier om een gratis omruil actie gaat, heb zelf ook een verkeerde ;-)
Maar nu gaat het om een 'gratis product'. Een volgende keer wellicht om een betaald product en vele zullen daar geen onderscheid in maken.
En dat is dus eigenlijk het geen waar ik op doel van... moeten Chris voor deze karretjes gespannen worden??? Maar goed, je begrijpt wel wat ik bedoel.
Wellicht voor jou zelf ook lastig, maar ik zou zeggen... wees er voorzichtig mee!
-
Maar nu gaat het om een 'gratis product'. Een volgende keer wellicht om een betaald product en vele zullen daar geen onderscheid in maken.
Je trekt bij voorbaat Chris al in twijfel. Nou zo maak je vrienden hoor...
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten?
-
Hans
Er zijn zeer duidelijke afspraken met het bestuur, en ik ben niet achterlijk. ;)
Dit is reeds besproken voor ik maar een voet bij MTE als werknemer had gezet.
Je zult mij nooit zien schrijven : Nu bij MTE, de ... voor slechts ... !
-
belangenverstrengeling winkelier/hobbyïst en Chris zijn rol hier in
Dit komt niet zo leuk over Hans. Chris geeft slechts een tip dat de kappen omgeruild kunnen worden.
Groet Jaap
-
Mooi, Chris!
Een laatste reactie van mij, aan de hand van enkele opmerkingen van medelijstleden:
Ik constateer alleen dat er gevraagd wordt naar een status en dat daarbij specifiek aan Chris wordt gevraagd of hij dat eens kan navragen, omdat hij daar toch werkt. Daarop komt een 'yep' en enkele weken later een melding dat de kappen er zijn.
Daarbij komt bij mij de simpele vraag naar boven hoe Chris hier mee omgaat vwb belangen. Ik lees in reactie van Chris dat er duidelijke afspraken over zijn gemaakt, prima. Dan heb ik antwoord op mijn vraag en is daar gewoon op een 'normale' manier over gesproken.
En voor alle duidelijkheid: ik ben er niet op uit om iemand aan te vallen, in twijfel te trekken, of wat dan ook!! Misschien zitten er wat scherpe kantjes aan mijn vraag, maar dat houdt ons allen wel weer wakker, denk ik!
Fijne avond!
Groeten,
Hans
-
Het is heel jammer dat een BNLS-lid wordt aangesproken op het geven van informatie, die iedereen zelf gewoon bij z'n eigen winkelier kan krijgen. Treurig dat zoiets wordt gevat onder de noemer 'voor het karretje spannen'.
Sander
-
Ho, voor dit uit de klauwen loopt.
Ik snap Hans zijn zorgen maar :
A : Er zijn dus duidelijke afspraken.
B : Een klacht indienen mag en kan altijd !
C : Ik laat me absoluut niet voor een karretje spannen en om Wim Moerman gelijk te verdedigen, die doet dat ook beslist niet !
D : Ik snap ondertussen aardig wat ik niet kan roepen en wel. ;)
ok ? Terug naar deze mooie omruil actie. ;D
-
Chris, je was me al voor, ik wilde ongeveer het zelfde zeggen.
-
Een goede avond iedereen,
Ik ben even niet mee, ik heb het rijtuig, wat is er mis ?
Mvg
Olivier
-
Die omruilactie is omdat het lakwerk van de AB tegenviel, en sommige opschriften foutief waren.
Jos.
-
De omruilactie is alleen omdat er een cijfer verkeerd was neergezet. Het lakwerk viel ook bij andere rijtuigen (B A of BKD) tegen. Overigens ben ik nog steeds erg tevreden over het spuitwerk bij mij gelukkig helemaal goed.
-
Nee, de omruil actie is puur en alleen voor het Benelux rijtuig AB waar een 2 stond waar een 1 had moeten staan.
Onder die actie vallen niet de eventueel minder gespoten rijtuigen.
edit Marcel was me voor, het gaat dus alleen om rijtuig :
(alleen 44062-1)
-
Nette actie van LSM. Direct MTE maar even een mail gezonden, kan ie hopelijk nog met m'n pakket mee ;D. Maar wat te doen met de oude kap? Reserve ivm ongelukjes?
Gerard.
-
Stuurstand bouwen ;D
-
Heb je ook weer een chassis voor nodig.
Dat ook nog eens een beetje veranderd moet worden.
Jos.
-
Bij de werkplaats opgebokt neerzetten :P tenminste dat ga ik doen.
-
Heb je ook weer een chassis voor nodig.
Dat ook nog eens een beetje veranderd moet worden.
Jos.
Dat maakt toch niet uit ? Zelf bouw bijv. Is toch leuk om te doen ;D
-
@ rail4marcel.
Dat kun je heel goed doen.
@ Remco.
Je hebt dan wel de juiste draaistellen nodig.
Jos.
-
Gaat de man die een hele stam zelf heeft verbouwd nu uitwegen zoeken om het niet zelf te doen ;D Dat kan dus niet he Jos :)
Gr. Remco.
-
Nou volgens mij zit er als een wagon opgebokt staat meestal nog wel een bodemplaat in. Maar goed anders ligt het hier ook maar zo weg te stoffen.
-
@ Remco, net het zwakke punt geraakt ;D
Ik ben aan die hele stam begonnen zodra ik zeker wist dat alle onderdelen voorhanden waren.
Als dat niet zo was had ik de ICRm nog niet
@ rail4marcel.
De kappen van LSM lopen door tot onder.
Je zou eventueel zelf een bufferbalkje of dergelijke kunnen fabriceren.
Aparatuur die er onder hangt wordt net wat lastiger.
Maar ik heb wel een tip.
Je kunt mischien de kap helemaal kaal maken en zo opstellen in de staat toen de rijtuigen compleet gestript waren zoals tijdens de revisie in Haarlem.
Jos.
-
Misschien dat een erg handige jongen van 3 of 4 bakken zelfs een koploper in 1:87 kan maken, of droom ik nu te ver weg?
Gerard.
-
Heel ver gerard.
De koploper heeft iets plattere daken als de ICR
Jos.
-
Heeft iemand een verkeerde kap waar hij niets mee kan doen (Graag een PM en eventuele kosten). Mijn exemplaar heeft namelijk de slangen aan de kozijde afgebroken bij het inbouwen van de interieurverlichting. Graag zou ik deze weer willen vernieuwen.
Groet, Rick