BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: janw op 24 October 2008, 23:14:57
-
Afgelopen zaterdag 11-10-08, ca. 14:00h op Utrecht CS. Loc staat richting noord. Weet iemand soms iets meer over deze trein?
De tekst achter het raam is (als ik me goed herinner): "vnb nationale bedevaarten. train orange"
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7267.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7266.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7269.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7265.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7263.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7264.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/cimg7262.jpg)
-
Geloof dat dat het geval is dat naar loudres gaat...
-
Mn vader en moeder zijn met zo een trein geweest.
Dat was echt afzien zeiden ze.
Het waren gewoon oude wrakken vanbinnen.
Mn moeder zei: "Dat ze daar nog mensen in durven te vervoeren".
Er ging een Monteur van Nedtrain mee, en zelfs die wist het niet meer.
Al die rijtuigen waren een en al mankement.
Maar goed, het is inderdaad de bedevaarttrein naar lourdes.
-
@ J. Beckers
LOURDES TREIN
Een gezegende trein zeker!!
Frederico
-
Zo gezegend was die ook weer niet.
-
Nou ik heb het zelf nooit gezien maar de EETC wagens zijn dezelfde als die ze in de ski en autotreinen gebruiken ik neem aan dat dat niet wrakken zijn anders zouden ze niet eens meer mogen worden gebruikt.
-
Mn vader en moeder zijn met zo een trein geweest.
Dat was echt afzien zeiden ze.
Het waren gewoon oude wrakken vanbinnen.
Mn moeder zei: "Dat ze daar nog mensen in durven te vervoeren".
Er ging een Monteur van Nedtrain mee, en zelfs die wist het niet meer.
Al die rijtuigen waren een en al mankement.
Maar goed, het is inderdaad de bedevaarttrein naar lourdes.
D'r gaat een boorwerktuigkundige mee, maar die is niet van Nedtrain.
-
De enige echte (krappe) 'wrakken' zijn die Bcm rijtuigen waar je met maximaal 6 personen een compartiment moet delen. Die hebben ook geen airco, dus als het warm is, zal het er inderdaad afzien zijn. Verder wil hier de thermostaat soms niet goed werken, waardoor het erg warm/koud in een coupé wordt.
De Bcvmh-rijtuigen zijn een stuk comfortabeler, netter en betrouwbaarder dan de Bcm's. De slaaprijtuigen van EETC zijn wel allemaal top, maar die rijden niet mee met Lourdestreinen.
-
@NS 1100. Ik weet toch echt zeker van wel hoor. Die bedevaartstreinen heb ik een aantal keer op de foto en daar zaten toch echt EETC rijtuigen in. Ook op de foto's eerder in dit topic zijn EETC rijtuigen te zien. EETC heeft trouwens ook BCM zijn deze ook brak of wel beter?
-
Ik heb het over slaaprijtuigen (MU/AB30), niet over de eerder genoemde ligrijtuigen (Bcm/Bcvmh). ;)
Bijna alle rijtuigen van EETC zijn overgenomen van NS Internationaal, dus dat zijn gewoon dezelfde Bcm's en die zijn naar mijn mening niet echt super... Je kunt ze vergelijken met een 2e klas ICK rijtuig.
-
Ja ik dacht misschien hebben ze een rivisie gehad toen ze naar EETC gingen. De 2de klas ICK vind ik trouwens wel echt fijn zitten maar dat is mijn mening.
-
Ja, maar daar zit je ook maar een paar uur in en dan is ICK inderdaad niet slecht.
Sommige vakantietreinen rijden zelfs meer dan 24 uur en dan is zo'n kleine ruimte met 6 personen niet echt super... In die Bcm's kan je bedden opklappen, zodat aan beide coupéwanden elk 3 1-persoonsbedjes boven elkaar zijn.
Maar de rijtuigen hebben bij hun overgang naar EETC geen revisie gehad, alleen de stickers van EETC zijn over de NS-logo's geplakt. ;)
-
D'r gaat een boorwerktuigkundige mee, maar die is niet van Nedtrain.
In het verleden (weet niet of het al in het Nedtrain tijdperk was) ging er wel een storingsmonteur mee. Heb van hem zelf de verhalen gehoord.
-
@ Thom.
Die was wel degelijk van Nedrain, want hij had ook een jas van Nedtrain aan.
En hij heeft nog met mijn vader gesproken.
Jos.