BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: MartOnTheWeb op 10 June 2006, 14:33:59

Titel: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: MartOnTheWeb op 10 June 2006, 14:33:59
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Akku-Triebwagen ETA 177 aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperkIII-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Titel: Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: Huup op 12 June 2006, 23:28:24
Analoog rijdt ie niet lekker soepel. Digitaal schijnt dat wel zo te zijn, echter ervaring daarmee heb ik niet.

Gr/H
Titel: Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: MartOnTheWeb op 19 June 2006, 21:37:47
Nou, we gaan het spoedig meemaken.
Op eBay heb ik een ETA gekocht.
Binnen een week hoop ik het treinstel op de 'pijnbank', zeg maar rollerbank, te hebben staan.
Ik ben benieuwd.
Titel: Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: Floris Dilz op 20 June 2006, 11:34:29
Ik weet niet of er een buhler-motor in zit, die dingen hebben ietwat "bonkige" rijeigenschappen, dus met een schok wegrijden en onregelmatig langzaam rijden. Is de zaak eenmaal een beetje op snelheid dan doen ze het juist erg goed en zijn ze erg sterk, althans, dat is de ervaring die ik hier met die dingen heb. Bij een oude BR 18.4 (S3/6) die ik zo'n beetje op wil gaan knappen sloop ik die buhler er denk ik toch uit en komt er wat soepelers in.
grtz
Floris
Titel: Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: MartOnTheWeb op 20 June 2006, 12:29:28
Bedankt voor je info.
Zodra het treinstel arriveert zal ik eens kijken wat voor aandrijving er in zit.
De ETA wordt overigens wel gedigitaliseerd.
Wellicht dat dat ook het bokkerige gedrag voorkomt.
Titel: Re: Ervaringen Liliput Akku-Triebwagen ETA 177
Bericht door: MartOnTheWeb op 01 July 2006, 22:57:31
De ETA is gearriveerd en de eerste (analoge) rondjes zijn achter de rug. Het treinstel rijdt bij aanvang niet echt rustig en pas bij hoog vermogen wordt het beter.
Na een tijdje te hebben gereden, kan ook langzamer aan worden gedaan. Helemaal soepel gaat het (nog) niet. Wellicht helpt een decoder.

Het treinstel zelf is in een woord gewoon 'Schitterend'.
Ook rijdt de ETA nooit zoals het zal moeten, eventueel motorloos, maar het blijft een sieraad voor mijn/de modelbaan.

Betaalde prijs: Euro 56,00 (in Nederland gemiddeld zo'n 145,00).