BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: roco op 21 September 2006, 21:39:23
-
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .
gr Jos
-
Via google vond ik deze site: http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm (http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm)
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
-
Hallo allemaal,
Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.
Groeten, Alexander
-
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.
http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.
Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.
http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
-
Hallo alle drie .
Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .
Jos
Ps draadje mag dicht
-
Zie voor nog meer foto's http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8 (http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8)
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.
Arjen.