BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: sneek op 19 October 2008, 23:02:44
-
In de jaren '50 reden NS-stoomlocs verschillende goederentreinen over de grens. Bekend zijn de inzetten van 3700, 3900 en 6000'en tussen Nijmegen en Kranenburg, convooien Nieuweschans-Leer enz. Over alle grensbaanvakken naar de buurlanden kwam goederenverkeer voor. In de jaren '60 leefden diesels serie 2200 en 2400 zich uit voor deze treinen.
In die jaren reed de goederentreinconducteur mee in een Dg, de goederentreinbagagewagen.
Werd in de grensoverschrijdende treinen (tot het eerstvolgende buitenlandse grensstation) ook door de NS een Dg gesteld of werden deze Dg's alleen binnenlands ingezet?
Als de Dg's de grens overgingen, was dit dan ook nog in het dieseltijdperk het geval?
Benieuwde groet,
Wim