BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: zuylen op 21 September 2006, 11:49:36
-
Sinds een paar weken worden de stoptreindiensten (zover ik weet en zie) niet meer met de welbekende plan V's verzorgd. Daar voor in de plaats zijn de vlaflip sprinters in dienst gekomen. Betekent dit het werkelijke einde van de plan V's hier of rijden er nog enkelen. Of is het mogelijk dat de sprinters een aantal dubbeldekkers hebben vervangen? ???
Vriendelijke groeten,
André van Zuijlen
-
Hele grote kans dat er gewoon een SGMm (Vlaflip) verdwaald is in een dienst van een DD-AR of en Plan V. Want zoals je op www.somda.nl kan zien staat er nog steeds alleen maar DD-AR en Plan V gepland voor de treinen naar Rhenen.
-
Maar ff doorgetrokken naar het hele land: De apekop wordt wel de bedreigde materieelsoort de komende jaren.
Of bied het materieeltekort nog enkele jaren soelaas?
-
Op dit moment is er vooral een materieeltekort v.w.b. de stoptreinen. Kijk maar eens rond: het meeste materieel wat rijdt zijn treinen die vooral geschikt zijn voor de sneltrein-/intercitydiensten. Dit zijn ICK, ICR, ICM en IRM. Op het gebied van stoptreinen moeten we het buiten mat'64 vooral hebben van DDM en DD-AR.
Dus je mag er wel van uitgaan dat mat'64 langer blijft rijden dan eerst was geplanned. Sowiezo totdat er nieuwe stoptreinen beschikbaar komen, maar in deze zaak zit ook nog niet zoveel schot.
-
De stellen uit 400-serie die aan onderhoud toe zijn, krijgen nogmaals een kleine revisie. De stellen uit de hoge 900-nummering krijgen momenteel nog een normale onderhoudsbeurt, de laatste stellen zijn in behandeling. De oudste series die nu nog rijden hebben wellicht niet zolang meer, maar voordat het algeheel einde verhaal Plan V is zijn we nog wel even verder...
Groet,
Julius
-
In de winterdiens zullen er ook mat 64 stellen op de lijn Apeldoorn Almelo komen te rijden, in de spits rijden ze dan door naar Enschede.
Manuel van der Wal