BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: Peter Mansvelder op 28 September 2008, 10:37:49

Titel: Rivarossi HR2029
Bericht door: Peter Mansvelder op 28 September 2008, 10:37:49
Dag medespoorders,

ik kreeg onlangs deze aanbieding onder ogen:

http://www.modelleisenbahn-haertner.de/RIVAROSSI/RIVAROSSI-Dampfloks-H0/RIVAROSSI-SCHLEPPTENDERLOK-BR18-DRG-HR2029--7697.html

Nu is het niet helemaal mijn periode (ik heb periode I, niet II), maar dit zag er toch wel erg appetijtelijk uit, ik heb alleen geen ervaring met Rivarossi, doe zelf voornamelijk Fleischmann-Roco en wat Trix en Liliput, kan iemand iets zeggen over de kwaliteit, ook na de overname/fusie door/met Hornby?
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: T.Spat op 28 September 2008, 11:24:57
In principe is de kwaliteit van het huidige Rivarossi wel goed te noemen,
ik heb net een vlootje Zwitserse goederenwagons van dit merk aangeschaft
en ben zeer te spreken over de detaillering en uitvoering.

Over rijgedrag van locomotieven kan ik niets zeggen maar ook ik
had lichte kwijlneigingen toen ik de advertentie zag... ;D

Grtz,

Tis
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: stig op 28 September 2008, 18:37:49
Wat een snoepje zeg!
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Bob R. op 28 September 2008, 19:50:32
In principe is de kwaliteit van het huidige Rivarossi wel goed te noemen
Goed? het merk doet niet onder voor andere merken, ook voor de oudere Rivarossi's (moet je natuurlijk niet te ver terug gaan in de tijd ;)) geld dat.
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Laurens op 28 September 2008, 22:18:10
Hmm, leuke "foute"  lok :D. Leuke aanvulling op de andere DRG stoom en eloks.
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Peter Mansvelder op 28 September 2008, 22:27:37
?? Hoezo foute lok? Wat bedoel je precies?
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Floris Dilz op 28 September 2008, 23:39:44
nou, dattie niet helemaal in je periode past.
Ik zou m wel als echt foute loc willen met "Räder müssen rollen für den Sieg!" op de tender, maarja.  ;)
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: stig op 28 September 2008, 23:47:41
En dan met een lading Nederlandse dwarsliggers en bovenleiding erachter...
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Floris Dilz op 28 September 2008, 23:49:57
of een paar rijtuigen vol zatte officieren met Schnapps en een accordeon die wat over t Westerwald zitten te lallen.
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: stig op 28 September 2008, 23:54:00
lol

Ik moet dan meteen weer aan deze pagina van Nico denken.

http://www.nicospilt.com/DuitsePret.htm
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Peter Mansvelder op 22 October 2008, 19:29:48
Ik heb hem net binnengekregen, de Rivarossi, maar hij valt een beetje tegen: het uiterlijk is mooi, veel kleine details, zoals de aandrijfstangen enzo, maar hij rijdt slecht: brommend, hortend en stotend (en veel te snel natuurlijk), en met een decoder erin blijft het een beetje een probleemgeval: bij lage snelheden bromt het, en hij komt dan met een klap in beweging, en bij het stoppen ijlt hij plots een halve draai na..
IK heb er een ESU lokpilot Basic in gedaan, en met de instellingen die ESU opgeeft voor Piko motoren gaat het redelijk, maar bij lage snelheden blijft het toch behelpen...
Ik zag ergens op internet dat er een 'abschaltbare S-drive' motor in zou zitten, weet iemand wat dat betekent? Ik merkte wel dat de lok 'met de hand' bewogen kan worden, d.w.z. hij loopt vrij, in plaats van de motorblokkering die ik gewend ben van andere modellen.
Hier een plaatje:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0001.jpg)
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: stig op 22 October 2008, 20:05:18
Leesvoer: http://www.tt-board.de/forum/archive/index.php/t-14107.html
Titel: Re: Rivarossi HR2029
Bericht door: Peter Mansvelder op 22 October 2008, 20:25:52
Aha, dus dat is inderdaad die S-drive die de vrijloop veroorzaakt. Raar dat hier niets van in staat bij de beschrijving op de site van Hornby/Rivarossi. Verder zit er niet echt een gebruiksaanwijzing in de doos, alleen een algemeen verhaal en een klein papiertje voor de losse onderdelen, dus daar werd ik ook al niet wijzer van... De reserveonderdelenlijst kon ik gelukkig wel van de site downloaden, daar staat op hoe de decoder moet worden geplaats (!).
Misschien is de S-drive ook de oorzaak van het hakkelen bij lage snelheid, dat de aandrijving daar (ont)koppelt of zo...
Weet er iemand iets van rivarossi-motoren en ESU-decoders?