BeneluxSpoor.net forum

Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: ReesCees op 28 September 2008, 10:21:10

Titel: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ReesCees op 28 September 2008, 10:21:10
Hij blijkt er dan te zijn de Ludmilla van Marklin. Die van Trix zal er dan ook wel binnen afzienbare tijd zijn.

Op deze  Duitse site  (http://www.dermodellbahnchecker.de/lokomotiven/maerklin/m36420/36420-maerklin.htm) kwam ik het eerste verslag tegen over de "hobby" uitvoering van de DB Ludmilla.

Oordeel zelf......................

Mijn oordeel nav van het verslag is een te dure lok met de missende detailering zoals op de Roco en de Brawa.

Rijeigenschappen worden als "Güt" beoordeeld in de test maar ik hoop dat deze beter rijdt dan de andere hobby Marklin en Trix modellen.

Ergste misser vind ik nog wel de geschilderde rode lichten.

Zodra ik hem in het echt als model gezien heb zal ik eens wat foto's in vergelijk met de Brawa en Roco maken.

Kees-Jan





Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Maurik op 02 October 2008, 20:57:47
Ik heb haar ook al van Roco.
Mij storen juist brandende sluitlichten bij een getrokken trein.
Niet zo realistisch,maar ja met losse loc.........
Mooie oplossing vind ik die zoals gedaan op de 25.5.
Maurik
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 02 October 2008, 21:59:52
Ik heb hem vanmidag kunnen bekijken en het model is absoluut inferieur aan de producten van Roco of Brawa. Nu kan je van een hobbyloc niet te veel zeggen, maar de gele verlichting en de ronde buffers zijn een vrij stom gezicht bij deze loc.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Trainman1979 op 02 October 2008, 23:12:36
Terechte opmerking....159 Euro voor een Hobbyloc..De Roco variant is slechts 135 Euro en wel meer kloppend en een lust voor het oog. Ben een Marklin rijder, maar dit soort fratsen ben ik wel klaar mee :-) Dan maar Roco met een sleper.
Gr. Robert
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ReesCees op 02 October 2008, 23:54:39
Ja een Brawa heb je al voor net iets meer dan 100 euro bij een heel grote winkel in het midden des lands.

De rijeigenschappen van de marklin, daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. Het lijkt me namelijk ook gewoon de opstelling net als in de 185's die ik regelmatig omspuit.


Kees-jan
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: stig op 03 October 2008, 02:55:51
beetje raar dat ze nu nog met zo´n ding aan komen zetten. Of wijkt deze als uitvoering veel af van de Roco en Brawa? (Ik heb niet veel kaas gegeten van die ludmilla's)
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Bob R. op 03 October 2008, 07:29:04
Dat nou hun hobbylok (volgens mij zijn alle modelspoor locomotieven "hobby"loks :-* maar dat terzijde) wel cardan en aandrijving op alle assen heeft en de peperdure NS 1200's niet....wat is er daar toch een vreemd beleid :P. Of treffen de NS verzamelaars nou iedere keer de verkeerde ontwerper bij Marklin ??? ::)
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ReesCees op 03 October 2008, 07:45:19
beetje raar dat ze nu nog met zo´n ding aan komen zetten.

De verstokte Marklinist zal echt niet iets van een ander merk kopen denk ik. Zeker de Duitse Marklinisten dus die kopen deze versie: "Ist auch aus Metal Jah!"


Of wijkt deze als uitvoering veel af van de Roco en Brawa? (Ik heb niet veel kaas gegeten van die ludmilla's)

Ja zeker is deze anders. Zie reactie hierboven eerder van mij.

Kees-jan
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Trainman1979 op 03 October 2008, 14:15:19
Dat nou hun hobbylok (volgens mij zijn alle modelspoor locomotieven "hobby"loks :-* maar dat terzijde) wel cardan en aandrijving op alle assen heeft en de peperdure NS 1200's niet....wat is er daar toch een vreemd beleid :P. Of treffen de NS verzamelaars nou iedere keer de verkeerde ontwerper bij Marklin ??? ::)
In de stoomlocjes in de startsets zit ook cardan.....Ik snap de beleidsvoering ook ff niet meer..... :S
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: wibi op 03 October 2008, 15:40:24
Toch fijn, zo blijft er wat te knutselen over! Nu eens rondneuzen wie er transfers heeft om er een versie van te maken die ik in ons land eens hoorde brullen. gr Wim
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Bob R. op 03 October 2008, 15:48:06
Of je zet er een Roco kap overheen ;D
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ReesCees op 03 October 2008, 17:00:55
Toch fijn, zo blijft er wat te knutselen over! Nu eens rondneuzen wie er transfers heeft .........

Wat ga je maken dan?

Kees-Jan
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Matthijs van Heijningen op 03 October 2008, 17:02:26
Ik denk de RN232 van Railion  ;D 8)

mvg,

Matthijs
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 03 October 2008, 17:33:48
Of je zet er een Roco kap overheen ;D

Nee, want dan houdt de loc geen gewicht en dus geen trekkracht over. Het ding is hol en moet het wat dat betreft van de metalen kap hebben.
Hij moet gewoon een Roco kopen: goedkoper, beter, mooier.  ;D
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Streamliner op 03 October 2008, 18:56:11
En weer krijgt Märklin een hoop kritiek te verduren. Nou ben ik geen verstokte Märklinist en neem ik Märklin niet in bescherming maar weet je waarom Märklin de fouten zowel uiterlijk als motorisch blijft maken? Omdat keer op keer de modellen toch gekocht worden. Het is niet anders bij de 25.5 en de 1200. Märklin blijft ze maken met beide genoemde fouten omdat ze toch telkens weer gekocht worden. En wat denkt Märklin dan? Zolang er vraag naar is blijven wij ze maken en dan krijg je een kettingreactie. Als niemand maar dan ook echt niemand meer modellen met deze fouten zou kopen dan pas zou Märklin echt in actie komen. Maar zolang ze verkocht worden is er dus geen aanleiding voor Märklin om van gedachten te veranderen.
Nou is het wel zo dat de concurrentie zoals Roco en noem er nog maar een stel steeds meer terrein winnen dus als Märklin zo door gaat kun je er de donder op zeggen dat het een keer ophoudt. En dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren...

Terug naar de loc. Zelf ben ik niet geïnteresseerd in de Ludmilla dus bij mij zal ze niet komen. Misschien ooit nog eens de Railion versie maar die kans is klein...
Mvgr Jan Wiebrand
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Lokpaint op 03 October 2008, 19:08:53
Ik denk de RN232 van Railion  ;D 8)

mvg,

Matthijs

Dat is nou het leuke aan deze lok, de straatprijs ligt rond de 100 euro, dus een leuk knutselding.

Ik ga er ook een aanschaffen, wordt dan lekker EBW geel.

De roco en brawa vind ik overigens maar gammele dingen, doe mij maar een metalliban-lok.

Bart
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Bob R. op 03 October 2008, 19:12:06
@jwtreinen,
Ik kan me niet voorstellen dat Marklin het niet uitmaakt dat er foutjes worden gemaakt.
Het heeft er eerder mee te maken dat marklin modellen maakt om mee te rijden (lees: spelen) die moeten sterk zijn (vandaar vaak de keuze voor een metalen kap) en er moeten niet te veel losse onderdeeltjes opzitten.

Overgens maken ook de andere merken veel fouten die hier op het forum ook gemeld worden. Denk maar aan de zilveren daken van de Roco 1800 en de ICK rijtuigen.

De kritiek op Marklin valt meer op omdat de "aanhang" snel tegen commentaar geeft.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Daan! op 03 October 2008, 20:09:23
Jan,

Marklin leest mee op de forums en ik denk niet dat ze blij zijn als er negatief gesproken wordt. En marklin wordt volgens mij niet gemaakt om mee te spelen, anders zullen ze echt drastisch in prijs moeten zakken.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 03 October 2008, 20:22:06
Dit stukje tekst gaat even niet over de Ludmilla

Ja, commentaar op Marklin is snel geleverd, maar ik heb veel draadjes hier op dit forum gevolgd en heel vaak is de kritiek op Märklin terecht.
Het klinkt mischien wel hard, maar marklin maakt fouten die helemaal niet gemaakt hadden mogen worden.

Kijk maar eens naar verschillende nieuwe producten die de laatse 4 jaar van de band zijn gerold, en kijk dan eens vooral naar de aandrijvingen.

Märklin maakt wel veel reclame van hun nieuwe motor, maar past m verdomt weinig toe in zn modellen.
Ze gebruiken liever een motor op een draaistel met 2 of 3 aangedreven assen terwijl het 2e draaistel alleen maar een loopdraaistel is.

En als ik dan kijk naar de prijzen wat Märklin zich vaak vraagt ervoor, en dan krijg je iets met een koffiemolen die al meer dan 30 jaar wordt toegepast.
En daar komt dan ook nog eens zo iritant geluid uit.

En dan zie ik al een goed voorbeeld met de meest recente loc, de 25.5 van de nmbs maar 1 draaistel aangedereven door een koffiemolen.
Dit had beter gekunt, en dan zeker voor die prijs.


Voor de Märklinisten onder ons sorry voor de keiharde kritiek, maar dit zijn wel de feiten.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Bob R. op 03 October 2008, 20:33:20
Jan,

 En marklin wordt volgens mij niet gemaakt om mee te spelen, anders zullen ze echt drastisch in prijs moeten zakken.

 Waarom mag speelgoed niet duur zijn ?

Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ZwolsBas op 03 October 2008, 21:22:15
Die motor wordt al sinds de jaren 60 gebruikt.
Das bijna 50 jaar.
Wat mij wel opvalt
vroeger marklin top zeer goeie kwaliteit en goeie stroom geleiding maar sinds begin jare 90 zie ik geen updates meer erin.

Dàs ook de reden dat ik de 1100 en de 1200 had laten liggen.
Jammer.
en als die 1200 een cardan aandrijving had en de prijs nog rond de 275 a 320 lag vind ik het nog veels te veel.


Maar roco heeft ook commetaar gehad maar dat was puur omdat we die foutjes bij oudere modellen niet zagen ( 1602 1838 en de 1700 weer wel  en dan de 1823 weer fout).


Ik hoop dat de koploper wel een goeie motor krijgt.


Heeft iemand een foto van de Marklin ludmilla ?

Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 03 October 2008, 21:27:01
Niet om het een of ander, maar die Ludmilla - waar het hier over gaat - heeft nou net een cardanaandrijving.
Ik ben nooit te beroerd om minpunten bij Märklin aan te wijzen, maar wel met kennis van zaken. Ze hebben juist de laatste 10 jaar veel ontwikkeling laten zien, soms met vallen en opstaan. Bij de 1200 en de 25.5 hebben we alleen de pech dat die locs op basis van oudere ontwerpen zijn gemaakt.

Waar mensen het idee vandaan halen dat de Koploper nog zo'n oude koffiemolen zou krijgen, vat ik echt helemaal niet.

Misschien moeten we het maar bij Ludmilla laten.
Foto's alhier (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=10078.msg177777#msg177777).
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 03 October 2008, 21:46:37
Het commentaar dat ik gaf was ook gebassert op de ludmilla.

Deze heeft wel een aardige aandrijving, maar de kap daarintegen is niet zo geweldig, veel te kaal.
En de vormen van de Ludmilla zijn iets te hoekig.

En dat bedoel ik nu.

Nu heben ze een goed onderstel, en dan valt de kap weer tegen.
Of het is andersom, dan staat er een aardige kap op en dan is het onderstel weer niks, dat heel vaak voor komt.

En wat je zegd over de 25. 5 en de 1200, dat ze de pech hadden dat dit oudere producties waren.
Kan ik ik niet met je delen, dit is in mijn ogen gewoon nalatigheid.

De 1200 is een geheel nieuwe productie, met een compleet nieuw shassis, de oude 1200 was veel korter. dus hed argument dat Märklin de pech heeft om dat dit oudere producten zijn vind ik wel erg kort gegerepen.

Dat die Koploper de kans krijgt op de oude motor, die vrees kan ik heel goed begrijpen.
Ik sta er ook niet van te kijken als dat ook nog eens zo is, je weet maar nooit.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 03 October 2008, 21:58:19
Ik reageerde op Bas.

De 1200 is een geheel nieuwe productie, met een compleet nieuw shassis, de oude 1200 was veel korter. dus hed argument dat Märklin de pech heeft om dat dit oudere producten zijn vind ik wel erg kort gegerepen.

Ik doel ook niet op de oude 1200, maar op het feit dat de nieuwe 1200 Alco PA draaistellen heeft gekregen die Märklin al op de plank had liggen. Zonder die al bestaande aandrijving was Märklin helemaal niet aan de ontwikkeling van de nieuwe 1200 begonnen. Geen pech voor Märklin, maar voor ons, zoals ik al schreef. Want voor de rest heeft Märklin de laatste 10 of 15 jaar geen echte nieuwontwikkelingen met de oude aandrijving meer geproduceerd.

Deze Ludmilla is een typisch geval van hobbyloc. Laten we het daar maar op houden.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: stig op 04 October 2008, 00:18:44

Ja zeker is deze anders. Zie reactie hierboven eerder van mij.

Kees-jan

Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Wijkt de uitvoering die M* uitbrengt (in 1:1) af van de uitvoeringen die Roco en Brawa uitbrengen (als 1:1 locs). Maw. Zit er in de 1:1 locs verschil? Bijvoorbeeld andere roosters op het dak, weet ik veel wat ze aan die hokken hebben lopen verspijkeren in de loop der jaren. Dat bedoel ik.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Lokpaint op 04 October 2008, 00:30:37
Hij is inderdaad een beetje eenvoudig uitgevoerd, maar toch.. Ik vind deze persoonlijk meer op de echte lijken dan de brawa of roco. Heb hem dan ook gekocht.

Bart
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Bob R. op 04 October 2008, 01:24:24

Ik doel ook niet op de oude 1200, maar op het feit dat de nieuwe 1200 Alco PA draaistellen heeft gekregen die Märklin al op de plank had liggen. Zonder die al bestaande aandrijving was Märklin helemaal niet aan de ontwikkeling van de nieuwe 1200 begonnen. Geen pech voor Märklin, maar voor ons, zoals ik al schreef. Want voor de rest heeft Märklin de laatste 10 of 15 jaar geen echte nieuwontwikkelingen met de oude aandrijving meer geproduceerd.

Deze Ludmilla is een typisch geval van hobbyloc. Laten we het daar maar op houden.
Die Belgische lokomotieven (o.a. de reeks 59 en de basis van de 25.5 is ook nog geen 10 jaar in produktie) zijn ook met zo'n oude koffiemolen motor uitgerust en zijn niet ouder dan 10 jaar.
En als Marklin de draaistellen van de plank af plukt, waarom moet die 1200 dan zo duur zijn (blijkbaar dan weinig ontwikkelingskosten)?

Om even bij de Ludmilla te blijven; als die een metalen kap heeft, dan is de prijs toch wel weer redelijk.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 04 October 2008, 06:53:47
Volgens mij klopt het prijssysteem bij Marklin van geen kant, daarom maakte ik al de ze vergelijking.
als je ziet voor hoe weinig geld een hobby loc de deur uit gaat met zo een goede rij-eigenschappen.

En dat je een dure 1200, 1100, 25.5 en de 59 dan met de koffiemolen waorden uitgerust, en dan heb je ook nog eens vooral bij de 1100 slechte stroomafname met als gevolg dat de loc kan stotterend over wisselstraten gaat.
En zo een donkerbruin vermoeden heb ik ook dat dit met de TEE RAm is gebeurt.

En dan krijg je niet het geval van zo hoe Marklin het doet, want dat noem ik dan gewoon plankgraaien.

"Effe kijke wat voor onderstelletjes we hebbe?? Ooh, daar kan dat en dat lokkie op.
Maken maarrr"

Zo komt het bij mij in ieder geval over, ik weet niet hoe jullie er over denken.


(Beetje grovve opmerking, maar het moest er even uit)
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 04 October 2008, 11:12:55
Prijsstelling is nu eenmaal niet alleen afhankelijk van ontwikkel- en productiekosten, maar is ook een kwestie van marketing. Is vrij normaal in deze wereld.

Het is jammer dat we nog modellen met koffiemolen tegenkomen, daar zijn we het snel over eens, maar ik las te veel onjuistheden in voorgaande berichten.
Wat de bijna 45 jaar oude TEE Ram en de 25 jaar geleden ontwikkelde 1100 er nu weer mee te maken hebben, ontgaat me geheel.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Remunj op 10 October 2008, 15:50:58
Marklin leest mee op de forums en ik denk niet dat ze blij zijn als er negatief gesproken wordt.
Jammer dan. Daar maken ze het toch zelf naar. Is toch geen reden om dan maar niet meer kritisch te zijn omdat ze misschien niet blij zijn.
Zou juist een trigger moeten zijn om naar hun klanten te luisteren en er ook iets mee te doen.

Gr.
Eric
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 10 October 2008, 16:09:37
@ Remunj.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Er is trouwens niks te merken dat Märklin met de forums mee leest.
Een goede producent luisterd naar zn klanten.
En dat zie ik bij bijna alle merken, maar Märklin nu weer juist niet.
Want ze blijven maar onnodige fouten maken.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: barry1972 op 10 October 2008, 16:29:37
even over de 1200 motor,
1 niet kapot te krijgen zelfs na 50 jaar
2 de echte 1200 maakte minstens net zoveel lawaai....

de ludmilla is een gedrocht daar kan geen fabrikant iets moois van maken...   :-* [duik]

en ondertussen wacht ik al 3 jaar op de irm van rivvarossi........

Altijd dat eeuwige gezeur hierzo, vind je het niks koop het gewoon niet!
De fabrikanten weten heus wel van elkaar wanneer iets goed verkoopt en waarom.

Marklin is overgenomen door investeerders, mooi op de markt zetten en straks met dikke winst verkopen. Als ze rotzooi maken en het verkoopt niet dan...... vul zelf maar in... er zijn 3 opties.


Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: IC 2000 op 10 October 2008, 17:35:18
die koffie molens zijn fantastiche vindt ik, volkomen begrijpelijk en ik kan er ook zelf mee lopen knutselen. enne, wat barry al zegt die IRM van Rivarossi waar we al 3 jaar op wachten hoor ik veel minder over dan de onophoudelijke kritiek op M*. liever een fabrikant die daad bij woord houdt dan een die iets aankondigd en er vervolgens niets meer mee doet.
duikt gauw onder z'n bureau
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 10 October 2008, 18:04:28
Stel:

Ik wil een nieuw model op de markt brengen, dan komt een model niet eerder mijn fabriek uit voordat ie qua uiterlijk en techniek ook perfect is.

Ik doe er liever net 3 jaar over om hem uit te brengen, dan in plaats van zo snel mogelijk en er klopt een hoop niet aan.

En die Koffiemolens zijn qua rijeigenschappen ook nog eens niet zo geweldig.
Ik vind m maar schokkerig tegenover locomotieven met cardanaandrijving
.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Wesley op 10 October 2008, 18:29:25
Citaat
2 de echte 1200 maakte minstens net zoveel lawaai....

Sorry, maar dit vind ik dus echt het toppunt van een slechte redenering.

Dit zou je alleen kunnen zeggen als er een goede sound decoder in zou zitten(van de RAM van Roco kunnen we wel zeggen: de echte maakte net zoveel herrie)

Maar een herrie makend motortje met grootbedrijf vergelijken, dat is echt appels met peren vergelijken.

Wesley

Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 10 October 2008, 18:31:27
Ja, die reactie van Barry, vind ik echt nergens op slaan.
Volgens mij probeert die het goed te praten.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 10 October 2008, 19:23:08
En wat betreft punt 1: zogenaamd niet kapot te krijgen.
Praat eens met de mensen van Railz wat die van de 1200 vinden. Het ding schijnt een vrij hoge defectstand te hebben.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Jos B. op 10 October 2008, 19:41:28
Daar weet ik alles van, die machine van mij staat ook meer in de werkplaats dan wat anders.
Geld trouwens ook voor de 1100 van Trix, die hebben steeds problemem die twee.

Als de 1144 de werkplaats uit komt, dan moet de 1211 er ongeveer weer in.

Mijn betrouwbaarste loc's op het moment zijn de 1602, 1744, 1754, 1823, 1838.
Maar dat zijn er wel meer, maar deze springen er echt uit qua betrouwbaarheid.
ze zijn alle 5 van Roco.

Het zijn juist die 2 Trix loc's wat het probleem hebben, en beide met de koffiemolen.
De loc's met middenmotor en cardanaandrijvingen doe hebben nog steeds de minste storingen.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: IC 2000 op 10 October 2008, 19:46:14
Ik heb nog nooit problemen met een ´koffiemolen´ gehad, met andere aandrijvingen heb ik wel problemen gehad. dat het ding veel lawaai maakt vindt ik wel mee vallen, een hondekop van Piko (ja, ja een stuk goedkoper) maakt veel meer herrie. kan in het gelijkstroom deel zitten, maar zeker niet bij het Wisselstroom deel. BTW, mijn betrouwbaarste lok is de HAG Jubilok (re460), en de minst betrouwbare de Roco BLS Re465 die hapert als de *****.

Edit: Ik denk dat dit uiteindelijk gewoon om de persoonlijke ervaringen gaat, en dat er misschien ook wel verchillen zitten tussen de geproduceerde Batches.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: ReesCees op 10 October 2008, 20:03:27
Kunnen we het weer over de Ludmilla van Marklin hebben aub.

Kees-Jan

Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 10 October 2008, 20:13:08
Resultaten uit het verleden geven in ieder geval geen garanties voor de toekomst.

Mijn inschatting van de huidige 1200 is dat de trekkracht eigenlijk tekort schiet, waardoor het model het op sommige banen zwaar te verduren krijgt en gemakkelijk de geest geeft.
Hoe lang de hobby-aandrijvingen a la de Ludmilla het uithouden moeten we maar zien, maar de trekkracht van de Ludmilla schijnt ook kantje boord te zijn.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: IC 2000 op 10 October 2008, 20:17:21
*nog even off topic, de krachten van de 1200 vindt ik goed genoeg, totaal geen problemen, trekt als een van de besten op naar mijn idee.

>ludmilla

ok, mijn oordeel over het model is dat ze opzich beter de rechthoekige buffers kunnen gebruiken, verder heb ik er geen mening over, het model vindt ik er goed uitzien, maar niet meer dan dat.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Rob Ellerman op 10 October 2008, 20:17:35
Stel:

Ik wil een nieuw model op de markt brengen, dan komt een model niet eerder mijn fabriek uit voordat ie qua uiterlijk en techniek ook perfect is.

Ik doe er liever net 3 jaar over om hem uit te brengen, dan in plaats van zo snel mogelijk en er klopt een hoop niet aan.

Beetje off topic, maar da's ook de redenering van Artitec aangaande de DE-1...
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: Ben op 10 October 2008, 20:20:36
Hoe lang de hobby-aandrijvingen a la de Ludmilla het uithouden moeten we maar zien, maar de trekkracht van de Ludmilla schijnt ook kantje boord te zijn.
Henk,

Hoe weet je dat, staat dat ergens, is het uitgetest of denk je dat?

Gr, Ben.
Titel: Re: Marklin 36420, de Ludmilla
Bericht door: henk op 10 October 2008, 20:24:48
Het ken nèt, lees ik hieruit (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=10078.msg180472#msg180472).

Hij doet het allemaal wel, maar niet van harte.