BeneluxSpoor.net forum
		Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: thebluesman op 26 September 2008, 14:57:19
		
			
			- 
				Een klein vraagje over de ECoS centrale.
 
 er zijn 2 versie- ES50000 (18V)
- ES50002 (15V)
 
 Ik zeg paniek, waar is welke voor?
 Ik kan er op het internet niet veel over vinden en op het forum ook niet (kan aan mijn zoekcapaciteit liggen hoor)
 
 Ik wil N gaan rijden, is het dan nog van belang?
 
 Alvast bedankt
 
 TBM
 
- 
				Hi,
 
 de 15v is voor N.
 Bij de 50000 zit een papiertje waar je op kan aangeven dat je een N voeding wilt.
 Stuur je de 18v voeding + briefje op, krijg je een 15v voeding.
 
 Groet,
 Hans
- 
				Helder,
 
 Thanks
- 
				Ik kan er op het internet niet veel over vinden en op het forum ook niet (kan aan mijn zoekcapaciteit liggen hoor) Al eens gekeken op de site van ESU?  ;)
 http://www.esu.eu/index.php?id=152#c226 (http://www.esu.eu/index.php?id=152#c226)
- 
				Maar staat daar op ver hetschil tussen 15 en 18?
 Ik heb het (nu weer eeven gekeken) niet kunnen vinden ???
 
 Misschien is het algemene kennis die ik niet heb   :-|
 
 Maar ik heb echt gezocht  ;D
 
 TBM
- 
				Ja, daar slaat het verschil op.
 15v= N, H0 = 18v.
 
 Ik denk dat moderne N decoders het ook gewoon doen op de 18V voeding voor H0, maar zeker weten (ik rij h0) weet ik het niet.
 Check anders Jeroni, die heeft een Ecos icm N.
- 
				Moet je dan een eventuele booster ook met 15v bestellen?
			
- 
				Maar staat daar op ver hetschil tussen 15 en 18? Ja dat staat er. Als je op de pagina die ik noemde de beschrijvingen van de 50000 en de 50002 vergelijkt, dan zie je dat die 15V en 18V het enige verschil is.
 In de handleiding van de Ecos staat het iets uitgebreider, paragraaf 8.2.
- 
				Moet je dan een eventuele booster ook met 15v bestellen? Nee, want de booster volgt vanzelf de spanning van de trafo.
- 
				De booster krijgt toch een aparte trafo?
			
- 
				Oh sorry. Ik dacht dat je de booster bedoelde die in de Ecos zit.
 Maar inderdaad, extra boosters kun je het beste voeden met dezelfde spanning als de centrale.
- 
				hoi,
 
 Ik rijdt zelf ook n-spoor met de ecos 18Volt versie , maar heb nog nooit eerder het verschil gezien dat je de 15V en 18V versie heb en het gaat nog steeds goed met de decoders van zimo en loks.
 Verder ben ik ook maar een leek in digitaal gebied.
 Ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt
 
 Groetjes,
 Rob
- 
				                      (http://www.loksound.be/img/update.bmp)
 ::)
- 
				Net de ECoS opgehaald  ;D
 Kenne we ff spele.
 
 En vanavond maar eens kijken welke wisseldecoder we 'eraan'  gaan hangen  ::)
 
 Groet
 TBM
- 
				@Klaas,
 
 Dat is het nu juist, ik heb dan wel geen Ecos, maar het viel me op. De centrale kan wel met 15v voeding besteld worden, maar de booster schijnbaar niet????
 
 Erik
- 
				Heb je bij je N-baan dan niet genoeg aan 4 amp power  :-*
 
 Mvg, Johan
- 
				                      (http://www.loksound.be/img/update.bmp)
 ::)
 
 
 Hee zeg dat las ik op het Belgische forum ook al. Daar werd verondersteld dat de Marlkiln rijders aan hun trekken gaan komen met hun FMX......................
 
 Kees-Jan
- 
				Dat is het nu juist, ik heb dan wel geen Ecos, maar het viel me op. De centrale kan wel met 15v voeding besteld worden, maar de booster schijnbaar niet???? Da's inderdaad typisch. Bij de 4A booster krijg je een netvoeding die 18V levert, bij de 8A variant is dat zelfs 19V.
- 
				Let er dan wel op dat wisseldecoder het op 15V niet doen, er gaat dan geen enkele wissel meer om.
 
 Mvg
 Wim.