BeneluxSpoor.net forum

Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: vervallen op 26 September 2008, 11:17:36

Titel: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: vervallen op 26 September 2008, 11:17:36
Dit heb ik vandaag voor jullie gelezen, eens kijken wat er verder van komt.

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/MCH.jpg)

Op zich geen slecht bericht dacht ik,
Frederico
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 26 September 2008, 11:22:57
Klinkt niet slecht.Maar Roco Is op techniek en Detail erg goed.
Bij Fleischmann vind ik de techniek nu weer wat minder, maar de details zijn ook zeker niet slecht te noemen.

Maar ik vermoed dat de samenwerking meer met distributie te maken heeft.
En dat kan waarschijnlijk ook voor de modelspoorder goed uitpakken.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: nederbelg op 26 September 2008, 11:48:00
Fleischmann is goed in stomers,
 en Roco is goed in elektrische en diesellocomotieven.

Combineer dat straks en je hebt een prima product (gamma)

Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Timo de Porto op 26 September 2008, 12:04:13
Roco mooie loks, fleischmann mooie loks, beide maar een enkele mooie wagon, daarvoor moet je bij een merk met een B beginnend zijn... wel een zeer intressante combinatie, ik hoop dat ze SAMEN leuke dingen gaan uitbrengen, en dat ze nou eindelijk eens zo verstandig zijn om ALLE FL* en ROCO loks fabrieksaf te voorzien van een stekkertje, en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

ikzelf hoop op wat meer stoom uit tp 1/2, en een aantal mooiere couperijtuigen, die van fl* en roco nu, dat is net aan aanvaardbaar.

wel wens ik ze natuurlijk succes, en ik hoop ook dat ze met wat leuke goedkope startsetjes het publiek weer weten te bereiken, een startset voor de prijs van een playstation game zou kunnen helpen!

Timo
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Dion op 26 September 2008, 16:08:17
Hoop dat ze goed samenwerken en niet alleen in het logistic gebeuren.

Het combineren van elkaars goed punten lijkt mij dat dit wel zal gaan gebeuren.

Wat ze "samen" gaan uitbrengen zien we wel op den duur verschijnen.

Dion

@Timo, als je de merken Fleischmann en Roco noemd mag je van mij best het merk beginnend met een B ook voluit noemen.
Wat dat merk betreft deel ik je menig wel, alleen wel erg beperkt aan rijtuig modelen buiten bepaalde periodes.

Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: sander1985 op 26 September 2008, 16:42:51
ik hoop dat ze SAMEN leuke dingen gaan uitbrengen, en dat ze nou eindelijk eens zo verstandig zijn om ALLE FL* en ROCO loks fabrieksaf te voorzien van een stekkertje, en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

Euh, timo, er zijn genoeg goedkopere alternatieven daarvoor hoor. Ik weet zo niet welk merk ik in mn flm p8 heb zitten maar het is zeker geen decoder van 45 euro en ook niet van FLM.

Verder hoorde ik van mn winkelier ook positieve berichten voor het bestellen bij de firma's. Een laag minimumbestelbedrag en combinatiebestellingen voor beide merken gelden daarvoor ook. Voordeel voor ons (de klant) als je eens wat besteld heb je het waarschijnlijk sneller doordat de winkelier niet eerst moet wachten op voldoende bestellingen  of veel erbij moet bestellen voor z'n voorraad.

Sander
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Shinkansen200 op 26 September 2008, 17:25:13
Citaat
en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

ehm, ik weet niet hoor, maar ik heb gewoon een Locpilot V3 DCC in mijn Fleischmann Plan-V Zitten, alleen met een NEM651 stekkertje i.p.v NEM652, was iets meer dan 28 euro kwijt (zelfde als normale LP3).
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Timo de Porto op 27 September 2008, 09:48:46
das een andere discussie... maar ik heb nog geen 6 op een rij stekkertjes op een decoder gezien, enkel in een andere vorm!

Timo
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Klaas Zondervan op 27 September 2008, 09:56:35
... maar ik heb nog geen 6 op een rij stekkertjes op een decoder gezien,
Dan moet je toch eens wat meer rondstruinen op de websites van decoderfabrikanten.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: v140 op 27 September 2008, 11:28:57
En anders raak je de draad tussen decoder en stekker nog wel ergens kwijt in bepaalde modellen.
Mijn Fleischmann br 95 heeft een esu lopi v3 met 6 polige stekker aan een draadverbinding welke ik gewoon kon wegwerken in het model.

gr Ron
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Timo de Porto op 27 September 2008, 12:27:39
fleischmann lijkt hier erg bewust verwarring te scheppen, ik heb nl in het boekje van m'n lok staan dat de stekker nem 362 is, terwijl de decoder nem 651 is, waarna ik nu wel decoders heb gevonden op decodershop. meteen maar 2 lenz gold's besteld, net zo duur, 10x beter als de fl* versie...

en weer wordt de blik in de modelspoorwereld iets verwijdt!

Timo
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Klaas Zondervan op 27 September 2008, 12:30:48
....dat de stekker nem 362 is, terwijl de decoder nem 651 is,
Schop je nou zelf geen verwarring? NEM 362 gaat over de koppelingsschacht, dat heeft weinig met de decoder te maken.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Timo de Porto op 27 September 2008, 12:50:45
nee, dat haal ik zo uit het betreffende boekje vandaan, ik was al op sites aan het zoeken naar nem 362 stekkers, ik had geen idee dat het over de schacht van de koppeling ging...

dat mogen fleischmann en roco wel samen gaan ontwikkelen, een goeie kortkopeling die de goeie eigenschappen van zowel de roco, als de fleischmann variant heeft, en die niet bij ieder verkeerd liggend railtje losspringt.

enniewee, we moeten maar weer terug ON topic gaan, straks komt er nog een moderator met een verwijder tooltje...

Timo
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: nscargo op 27 September 2008, 15:58:47
Dit is volkomen speculaas maar nadat Roco had ontkend dat ze met een plan V of plan T bezig waren, maar wel toe gaven dat ze met een ander nederlands treinstel zouden komen, zou het best kunnen dat ze met een sprinter 3 zouden komen.
Fleischmann heeft al een tweedelige, dus de stap om een drie delige te maken is dan niet zo groot.
Nogmaals speculaas, maar het zou kunnen....
Harm
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Chris2412 op 27 September 2008, 19:02:11
ik heb zelf het flauwe vermoeden dat Roco met plan U gaat uitkomen.
Het geluid hebben ze al vanuit de Ram/DE IV. Alleen een enkel motergeluid dan natuurlijk. ::)

maar wie is dan de firma die met de plan T gaat komen? ???


groetjes Chris
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 27 September 2008, 19:16:27
Als roco zegt dat ze al met een ander nederlands treinstel bezig zijn kan ik maar een ding bedenken.

De nieuwe SLT Sprinter.
De stap is niet zo heel hoog voor roco, want er is een duits S-bahn treinstel dat in het echt ook de basis vormt voor de SLT
Dat is bij Siemens en Bombardier gemaakt, Terwijl het duitse stel geheel van Siemens is.

Maar dat is natuurlijk wel weer speculaas.
Maar in mijn ogen het meestwaarschijnlijke waar Roco mee kan uitkomen.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 27 September 2008, 21:15:43
Ik heb een mail gestuurd naar Roco,

Even afwachen dus
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: nscargo op 27 September 2008, 21:55:15
Volgens mij heeft zowel Roco als Fleischmann dat duitse S baan treinstel niet in hun programma dus is dat een heel nieuw model voor beide firma's.
Ik wacht dan ook graag het antwoord op jou mail.
Dan hebben we het uit eerste hand.
Harm
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 27 September 2008, 22:13:49
Hier is het S-bahn treinstel wat Roco in het programma heeft.
Dit Treinstel wordt ook wel door DB-regio gebruikt

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BR_423_1.jpg)

Dit is de 423 van DB regio gebouwd door siemens.
De wagenbakken van de Sprinter SLT zijn hiervan direct afgeleid, er zit wel een andere neus op.
Maar technisch verschillen ze zich totaal.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Rick op 28 September 2008, 10:47:43
De neus zal juist wel het lastigst te maken zijn.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 28 September 2008, 11:16:21
De apparatenkasten op het dak zijn bij de ns wel anders als bij de DB.
Maar de pantograaf staat op dezelfde plek.

Ik denk dat die neus wel meevalt.
Zo een mal bestaat uit meerdere losse delen.

Dat zie je bij verschillende modellen van Roco terug als het om verschillende varianten gaat.
En dat is dus niet alleen een trucje met lakwerk.

Daar komt echt veel meer bij kijken.
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Gert1 op 28 September 2008, 13:39:40
Hier is het S-bahn treinstel wat Roco in het programma heeft.
Dit Treinstel wordt ook wel door DB-regio gebruikt

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/BR_423_1.jpg)

Is dit Roco-model echt 1:87 (lengteschaal)?

mvg,
Gert
Titel: Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
Bericht door: Jos B. op 28 September 2008, 13:45:09
Volgens mij wel, want de bakken van de 423 zijn in het echt vrij kort.

En dan is het niet echt intresant om hem in te korten.