BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: FHJ Seller op 25 September 2008, 15:50:55
-
Vraag aan Roco:
Is de Firma JMRE nog een door U aangemerkte reparatie Firma ?
Het volgende antwoord mocht ik ontvangen.
""
vielen Dank für Ihr email und Ihren Hinweis bezüglich der Firma JRME.
Leider haben wir keinen direkten Einfluß auf die Reparaturarbeiten von JRME. Die Problematik mit der Unerreichbarkeit ist uns jedoch bekannt, und die Firma wird auch von uns nicht mehr als Reparaturfirma empfohlen.
Selbstverständlich leiten wir Ihre Informationen umgehend an die in unserem Hause zuständige Abteilung weiter.
Wir sind sehr froh, einen so engagierten Kunden wie Sie zu den unsrigen zählen zu dürfen. Wir danken Ihnen für Ihr Engagement und verbleiben
mit freundlichen Grüßen
Modelleisenbahn GmbH
Ihr Service Team
-------------------------------------------
Modelleisenbahn GmbH
Plainbachstr. 4
A-5101 Bergheim
Firmensitz Salzburg, Landesgericht Salzburg 265173k
Geschäftsführer Ing. H. Kogelbauer, R. Ott
""
Verder geen commentaar
-
Korte vertaling :
dank u voor uw e-mail en uw verwijzing betreffende het bedrijf JRME.
Jammer genoeg hebben wij geen directe invloed op het reparatiewerk van JRME. Het probleem met onbereikbaarheid is nochtans ons bekend, en het bedrijf wordt door ons ook niet meer niet geadviseerd als reparatiebedrijf.
-
Er staat ook nog: "Selbstverständlich leiten wir Ihre Informationen umgehend an die in unserem Hause zuständige Abteilung weiter."
Ben wel beniewd naar welke afdeling dat dan is en wat ze daar met die informatie gaan doen.
mvg,
Gert
-
Vanzelfsprekend zullen wij deze informatie doorgeven binnen ons bedrijf aan de betreffende afdeling :)
-
M.a.w.: een dooddoener?
mvg,
Gert
-
Mogelijk, maar verder laat Roco klip en klaar weten JRME geen vertrouwen meer te kunnen schenken. Duidelijk toch? Geen standaardantwoord.
-
Klopt, geen standaard antwoord. Ik bedoelde dat die frase over het doorsturen naar de betreffende afdeling als een dooddoener klinkt.
Je kunt het hele bericht ook lezen als: Wij hebben geen vertrouwen in JRME en verder doen we hier niets aan. ;)
mvg,
Gert
-
Een duidelijk antwoord. Ik denk overigens wel dat er door Roco meer mee wordt gedaan. Het lijkt mij namelijk niet dat de topicstarter heeft gemaild naar de financiële afdeling die daar misschien wel wat mee van doen heeft. Ik heb er daarom wel vertrouwen in dat Roco hier iets mee doet. Wat kun je er als Roco zijnde verder nog aan doen?
Groeten, Marnix
-
Wat ik ook een mooie opmerking vindt is de volgende:
"Wir sind sehr froh, einen so engagierten Kunden wie Sie zu den unsrigen zählen zu dürfen. Wir danken Ihnen für Ihr Engagement und verbleiben"
Ik krijg bij zo'n antwoord altijd een beetje de kriebels. Het heeft voor mij een beetje hoog slijmgehalte.
De rest van het antwoord is zeer duidelijk en netjes.
-
Neen, dat is geen slijmen, dat is nog ouderwetse correctheid welke wij hier al decennia geleden om zeep geholpen hebben...
Een van de redenen waarom ik mij in Zuid-Duitsland en Zwitserland als een vis in het water voel...
-
Neen, dat is geen slijmen, dat is nog ouderwetse correctheid welke wij hier al decennia geleden om zeep geholpen hebben...
Een van de redenen waarom ik mij in Zuid-Duitsland en Zwitserland als een vis in het water voel...
Een kat die zich als een vis in het water voelt.... PROEST :D
Maar inderdaad, het is een duidelijk nettere en correctere manier van omgang. Overigens lees ik hier ook uit dat Roco geen zaken meer wil doen met JMRE. Enige wat ik dan weer mis in die mail is wie ze dan WEL aanraden voor Nederland. Er moet toch een servicepunt zijn?
-
Ja, je winkelier.
-
Andere vragen gesteld door mij:
Gaat ROCO JMRE dwingen hun webpagina aan te passen, en elke verwijzing naar ROCO te verwijderen indien ze de staus van servicepunt niet meer hebben.
en
Welke aktie kunt ondernemen om JMRE zich niet meer te laten profileren als het enige ROCO servicepunt in Nederland ?
Hierop niet eenduidige antworden.
Maar aangezien elke winkelier rechtstreeks kan bestellen bij ROCO, zal dit niet een groot probleem zijn voor losse onderdelen toch?
En het laatste deel van het antwoord is een nette afsluiting van hun antwoord zoals daar gebruikelijk is, en nodigd uit tot verdere vraagstelling aan ROCO indien nodig.
Ik denk dat er een nieuw Centraal servicepunt komt voor de reparatie aan ROCO artikelen in Nederland.
Ik denk dat er nu genoeg gezegd is over de Firma JMRE
Ik verwacht ook niet dat de Firma JMRE mij nu nog onderdelen wil leveren, mocht ik ze nog bij hun willen bestellen.
Ik wacht op een andere leverancier/servicepunt, of bestel via mijn
winkelier waar ik nu ook koop.
Mijn bestel lijst ligt al klaar voor ROCO onderdelen.
Nog even wachten dus tot hij/zij zich meld als nieuw servicepunt van ROCO.