BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Topic gestart door: RodeDuivel op 10 June 2006, 12:23:03
-
Op Beneluxrail.net is een uitvoerige discussie gevoerd over het al dan niet uitbrengen van de Syntus Lint door Mehano. Rocky-Rail heeft op zijn site inmiddels duidelijkheid hierover verschaft.
In de maand oktober 2006 wordt door Mehano de Syntus Lint uitgeleverd.
Andere uitvoeringen volgen.
Tevens wordt op de site de ICE3 NS Amsterdam aangekondigd met als leveringstermijn de maand juli 2006. Diverse winkeliers bieden het treinstel in achtdelige uitvoering aan voor een speciale intekenprijs.
Greetz,
Willem
-
Willem, dat is mooi nieuws. Is het ook al bekend hoe het Mehano-model zich verhoudt ten opzichte van de versies van Piko en Mätrix? (Qua detaillering, verlichting e.d.; wat prijs betreft geloof ik het wel.)
- Peter
-
Hoe de kwaliteit van de andere Mehano modellen is,dat wordt de lint een echte topper.
Cor
-
Weet iemand ook hoe duur die intekenprijs is???
-
Afhankelijk van AC of DC bedragen de intekenprijzen bij bijvoorbeeld Huider te Heerhugowaard € 161,00 DC resp. € 198,00 voor de AC Dig uitvoering. Ingetekend kan worden tot 30 juni. Ook andere winkeliers kennen intekenprijzen tot 30 juni. Het loont de moeite om te shoppen via het Internet.
De ICE3 van Mehano betreft een model in de zogenaamde Prestigelijn en kent een hogere detailleringsniveau dan de uitvoering van Piko. Het leuke is dat Mehano de Amsterdam uitlevert en Piko de Arnhem uitvoering. Kun je niet kiezen, neem ze dan allebeide. Jij blij en de importeurs ook blij.
Greetz,
Willem
-
Een volledige, 8-delige ICE voor 161 euro? Dat is echt niet duur!
mvg,
Gert
-
Een volledige, 8-delige ICE voor 161 euro? Dat is echt niet duur!
mvg,
Gert
Hoi Gert,
kan het zijn dat Willem die prijs noemt in relatie tot de Lint?
Groetjes,
Bob
(DHG500)
-
Ik heb de 8-delige ICE ook al aangekondigd zien staan voor 199,= DC.
161 euro zou dus best wel kunnen. Is wel erg scherp geprijsd dan :)
Gr,
Bart
-
Ja, de prijs klopt echt! Ik heb ondertussen de prijslijst van Huider gevonden op internet. En daar staat expliciet bij dat een 8-delige ICE 161 euro kost. Keurige prijs lijkt mij.
mvg,
Gert
-
Zit er veel verschil tussen de intekenprijs en de winkelprijs. Want stel dat het treinstel tegenvalt dan zit je er wel aan vast.
-
Hoe duur word die lint trouwens.
-
ga Heerhugowaard maar eens aan doen...... ;)
grt,
Marcel
-
Dat is zover weg, ik woon in Eindhoven.
-
Als ze een ICE voor 160 euro kunnen aanbieden, 8 delig, dan wordt de lint dus €40,00....
Ff alle gekheid op een stokje,.. hoe kun je in hemelsnaam voor €160,00 een 8 delige ICE produceren,... daar valt toch niet tegenop te concureren door de duurdere Oostenrijkse en Duitse concurent...
Groeten,
Herman
-
Wie zegt dat de duurdere merken, de prijzen niet onnodig duur maken.....
Laat ze het maar uitleggen, ben erg benieuwd......
Groetjes,
René
-
Dat ben ik Met Rene wel eens.
De onwikkelingskosten zijn zeker weten erg hoog. Maar de uiteindelijke materiaal kosten zijn relatief laag. Dus als je er veel van kan verkopen heb je snel je ontwikkelingskosten makkelijk terug verdiend. En veel verkopen kan door een gangbaar model op de markt te brengen tegen een lekker lage prijs. Het lijkt me dus een verkooptechniek, die wat mij betreft best aan mag slaan ;D
Met vriendelijke groet,
Mark
-
De ontwikkelings- en productiekosten zijn in China een fractie van wat ze in het westen zijn. Dus daar zit je grote verschil. Oh ja, en dan ligt het er natuurlijk ook aan met wat voor winstpercentage de betreffende fabrikant/ producent genoegen wil nemen uit concurrentieoverwegingen. Misschien gaat ie wel zo laag zitten dat een ander zijn spullen dan niet meer verkoopt (of men moet enorm merktrouw zijn).
-
Voor zover ik weet wordt de ontwikkeling van Mehano-modellen in Slovenië gedaan en niet in China.
mvg,
Gert
-
Komt op het zelfde neer toch,.. .lekker goedkoop. :-|
Groeten,
Herman
-
Goedkoop. Een class 66 van mehano kost meer dan een 6700 van roco. En 130 euro is toch veel geld. Dus goedkoop is het zeker niet.
Marcel.
-
Bedenk wel dat die Class 66 nieuw ontwikkeld is. De 6700 van Roco is feitelijk een heruitgave van een oud model. Daarvoor was geen nieuwe ontwikkeling nodig en zodoende kan de prijs relatief laag zijn.
mvg,
Gert
-
Nu is de class 66 toch ook geen nieuw model meer. Alleen een ander kleurtje. Maar de prijzen zijn even hoog.
Marcel.
-
De class 66 is een vrij recent model. De kosten van ontwikkeling daarvan moeten worden terugverdiend. Die kosten worden uiteraard niet alleen maar ten laste van de allereerste versie gebracht. De kosten worden in de loop van een aantal jaren terugverdiend door meerdere kleurvarianten uit te brengen.
De 6700 van Roco is echt al een wat ouder model waaraan men slechts een paar kleinigheden heeft veranderd. De kosten voor de ontwikkeling daarvan zijn allang afgeschreven. Vandaar dat men de 6700 voor een relatief lage prijs op de markt kan brengen.
mvg,
Gert
-
Ok, bedankt voor de informatie.
Marcel.
-
Dit ding gaat in 175,- kosten gelijkstroom analoog!
Wisselstroom digetaal met geluid 275,-
je kan al inschrijven voor dit treinstel.
Heb vamiddag folders gezien bij De Wit ( Zwolle )
Dit lijkt me geen speculaas :-*
-
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3029754
Hier de andere versies jammer geen fotos
-
Praten we hier trouwens over een 'prestigemodel' dat onder begeleiding van de Duitse importeur wordt uitgebracht? ::)
-
Die duitse importeur vind de Mehano ICE III ook een "prestigemodel". Laten we hopen dat dit wel echt een prestigemodel word.
-
Inmiddels al weer oktober. Weet iemand meer van de stand van zaken? Ik las dat hij 205,- gaat kosten in analoge uitvoering en met sound 320,-. Duurder als de ICE dus misschien ook beter (mooier)?
-
Kwaliteit zal zijn, zoals de 7700 serie en Class 66 en G2000.
-
Nog geen handmonsters oid? Kwaliteit zat dus. Hopelijk geen verlichtingsproblemen. ;D
-
Ik las dat hij 205,- gaat kosten in analoge uitvoering en met sound 320,-.
Dat vindt ik echt te ver gaan hoor! wat gaat de lint dan wel niet kosten voor wisselstroom digitaal met sound! en is het eigenlijk wel zeker met sound of niet?
Groetjes,
Robbert
-
Vind de prijs accpetabel.
De fleischmann LINT41/H gaat analoog GS rond de 290,- kosten.
Dus 205,- voor die van mehano vindt ik redelijk. Losse sounddecoder betaal je anders ook zo 100,- voor (LS v3)
Gr,
Bart
-
Onderstaande prijzen pluk ik zojuist van de website van H&H Modelbouw in Gouda van de website:
54330 Lint 41 DC Oktober 2006 € 175,00
54331 Lint 41 DC Digital Sound Oktober 2006 € 280,00
54332 Lint 41 AC Digital Oktober 2006 € 208,00
54333 Lint 41 AC Digital Sound Oktober 2006 € 280,00
Bij Brekelmans Modelbouw en Modeltreinexpress vind ik nog geen prijzen op de site.
Mijn ervaring leert dat de prijzen van deze 3 zaken altijd redelijk dicht bij elkaar in de buurt liggen.
-
Die aankondiging bij H&H staat al een hele tijd op de site. Oktober klopt in ieder geval niet meer. Elders begrepen dat het de bedoeling is om in november te produceren. Dat is wel grappig, want Fleischmann zal ook in november moeten produceren willen ze ten minste nog in december leveren.
-
Gokje: De Fleischmann Lint wordt getooid met de naam 'Erik Breukink'*
Welke naam Mehano kiest? Geen idee.
mvg,
Gert
* De Nederlandse Fleischmann-importeur heeft iets met fietsen. Kijk maar op zijn site
-
175,- gaan ze hier kosten en leverbaar oktober...
Klopt niet denk ik...
Prijs mwa valt mee niet hoog maar ook niet laag maar hopelijk wordt dit wel een goed model aangezien die ICE een misser is...
-
is er al meer bekent waneer die precies word uit geleverd ??? het duurt me een beetje te lang, net zoals de G1206 maar dat ff terzijde :(
-
Railhopper, geduld is een schone zaak, zeker in deze hobby, en heb je nu liever een goed model of een model met minpuntjes (denk aan ice3 van mehano). Als je perse alles op tijd wil hebben moet je zelf maar gaan bouwen. Al dat gedoe over een model wat te laat is heb ik ondertussen wel gezien.
Sander
-
ice 3 van mehano was ook flink vertraagd en ook flinke fouten....
vindt het wel erg lang duren tegenwoordig voor nieuwe modellen
-
Railhopper, geduld is een schone zaak, zeker in deze hobby, en heb je nu liever een goed model of een model met minpuntjes (denk aan ice3 van mehano). Als je perse alles op tijd wil hebben moet je zelf maar gaan bouwen. Al dat gedoe over een model wat te laat is heb ik ondertussen wel gezien.
Sander
Beste Sander
het is het 3e model al wat laat is :'(,
1 de Ice
2 G1206
en 3 de lint is al laat,
dan moeten ze niet veel dingen te gelijk uit brengen dan kun je inderdaad problemen verwachten
-
Beste Sander
het is het 3e model al wat laat is :'(,
1 de Ice
2 G1206
en 3 de lint is al laat,
dan moeten ze niet veel dingen te gelijk uit brengen dan kun je inderdaad problemen verwachten
met de DE1 heb ik wel geduld ;D ;D ;D
-
Vanwaar bovenstaand citaat ?
Verder ben ik het wel met Sander eens.
Blijf toch eens rustig.
Als het is aangekondigd, kun je er van uit gaan dat ze heus wel komen.
Mehano is echt niet de enige fabrikant die zich schuldig maakt aan het niet nakomen van uitleverings termijnen.
Sterker, zelfs op het gebied van auto's, spelcomputers en tv's kan men er wat van.
De G1200 serie staat voor 2007.
-
Sterker, zelfs op het gebied van auto's, spelcomputers en tv's kan men er wat van.
Zo is dat. I want my PS3 now! ;)
Ik denk niet dat modellen vroeger zoveel vaker op tijd verschenen dan nu. Het is gewoon zo dat we door internet allemaal veel beter en sneller op de hoogte zijn van de plannen van modelspoorfabrikanten. Tien jaar geleden wist je soms alleen maar uit de bladen dat een bepaald model zou komen, maar waren de leveringsdata vaak heel globaal.
Als gevolg van internet lijkt het wel of iedereen alles maar meteen wil hebben. Wacht eens rustig af. Het komt echt wel en als je niet onder een tram loopt, maak je het verschijnen van al die modellen heus wel mee.
mvg,
Gert (die hoopt dat ie nu niet ineens als een 'oudere jongere' klinkt)
-
Als gevolg van internet lijkt het wel of iedereen alles maar meteen wil hebben. Wacht eens rustig af. Het komt echt wel en als je niet onder een tram loopt, maak je het verschijnen van al die modellen heus wel mee.
Gert,
Ik zat te twijfelen om exact hetzelfde verhaal te plaatsen.
In dit geval zal een forum als dit een dergelijke situatie alleen maar stimuleren.
;) Het lijkt wel of veel modelspoorders koopziek zijn krijg ik de indruk. :-|
;D En ik maar denken dat dat een meer vrouwelijke (duik) eigenschap was ;D
(het merendeel van de modelspoorders zijn toch mannen had ik begrepen)
-
Fijn dat je ff vermeld dat de modelspoorders voornamelijk mannen zijn >:(
Volgens mij is het gat in die modelspoorhanden een stuk groter dan bij vrouwen 8)
Ik beweer echt niet dat ik er geen last van heb :-[
FF denken waar kwam ik Chris laatst toch tegen? Hij was ook een dag te vroeg. Kweetniet zeker hoor, maar kon dacht ik ook niet langer meer wachten ;D
-
Klopt. ;D
-
@Brigitte,
;D Je hebt helemaal gelijk !! ;)
-
Waneer komt deze uit ?
zijn er al fotos bekend ?
Ben benieuwd!
-
De productie van de Mehano LINT41 van Syntus staat gepland voor week 47. Uitlevering van het model in DC, DC Sound, AC dig en AC Sound is gepland voor in de eerste helft van december.
Zoals ik het thans kan inschatten vind de uitlevering van zowel de LINT41 van Fleischmann als die van Mehano in dezelfde periode plaats.
Dit stelt de consument in staat om op basis van een prijs/kwaliteitsverhouding en op basis van het onderbuikgevoel een keuze te maken tussen beide modellen. Ik zal eens kijken of bruin dit financieel nog kan trekken. Er is inmiddels al meer dan alleen de bodem van de schatkist in zicht ;D. Maar ja nu de aankoop uitstellen betekent dat op basis van de modellenprognose van volgend jaar het keuzevraagstuk niet wordt opgelost.
Denk aan de vele varianten die Artitec volgend jaar uitbrengt op basis van de DE1 en DE2. Niet te vergeten de G1206 van Mehano en de onvolprezen class 66 van ACTS. Uiteraard vergeten wij hierbij niet de 1100 reeks van de NMBS en de Plan E rijtuigen. De VIRM en Mat. '46 van Limarossi. De geplande heruitgaves van Roco waarop wij al zolang wachten. LSM die in 2007 eindelijk met de langverwachte ICR rijtuigen komt. Brawa en Gutzold hebben ook een aantal modellen in hun assortiment voor de Nederlandse markt die mogelijk in 2007/2008 tot volle wasdom komen. De spetterende verrassingen die Märklin op basis van het nieuwe elan wat zij inmiddels ten toon beginnen te spreiden volgend jaar voor de Nederlandse markt presenteren. Help! Ik vraag opslag! ;D Begin januari wordt tipje voor tipje de sluier verder opgetild. Tot mijn grote spijt ;D is de speculaastrommel leeg, omdat de verkregen informatie uit de eerste hand komt.
Kortom modelspoorminnend Nederland wordt geconfronteerd met een enorme luxe in aanbod die ik in mijn veertig jarige modelspoorcarriére nog nimmer heb meegemaakt.
Greetz,
Willem
-
Klinkt goed :D Zeeeeer goed nieuws.
Ben zeer benieuwd, hopelijk blijven de modellen lang te koop, zodat één ieder de tijd heeft om te sparen/lees kopen. Ik zei de gek, die gemiddeld 2 hooguit 3 modellen per jaar kan kopen.
Dus.... hopelijk blijven ze net als de Plan V, jaaaaren.
Groetjes,
René
-
. De geplande heruitgaves van Roco waarop wij al zolang wachten.
Welke zijn dit dan?
[/quote]Brawa en Gutzold hebben ook een aantal modellen in hun assortiment voor de Nederlandse markt die mogelijk in 2007/2008 tot volle wasdom komen[/quote]
zelfde vraag ;D
Remco
-
;D Wordt dit zon setje die je over 10/15 jaar nog steeds kan kopen?
Wat iemand eerder vroeg net als de plan V Sprinter 1200 etc...
Dat zou mooi zijn kunnen de jongste verzamelaars eens rustig sparen
-
Brawa en Gutzold hebben ook een aantal modellen in hun assortiment voor de Nederlandse markt die mogelijk in 2007/2008 tot volle wasdom komen
zelfde vraag ;D
Remco
Voor Brawa denk ik de Railion locs van de serie 204 die in Zeeuws-Vlaanderen dienst doen. Dit zijn gerenoveerde V100's afkomstig uit de voormalige DDR.
Bij Brawa zijn daar al veel varianten van verkrijgbaar
-
Waaronder dus de Railion, maar dan wel de duitse variant (Railion DB Logistics). Hij zag er zeeer fraai uit.
-
dat vermoede had ik al, maar ja je weet maar nooit ;)
Nu alleen het roco raadsel nog 8)
Remco
-
Nu alleen het roco raadsel nog 8)
Ik zou het heel erg mooi vinden als er een herproductie van de NS serie 1000 zou komen.
Grt, Hans
-
Willem,
Wat bedoel je met ""de geplande heruitgaves van roco waar wij al zolang op zitten te wachten'" ?
sik, hippel, 1000, 1100, 1600, 2200, ludmilla, blokkendoos?
de meeste worden op het moment massaal gedumpt.
groet,
Oscar
-
word de ludmilla ook gedumpt?
-
En vanaf hier gaan we weer verder over het echte onderwerp.
Mehano Syntus Lint
Over de dumping van Roco modellen omdat REZ zijn magazijnrekken aan het leegmaken is mag je een nieuw draadje starten.
-
Wordt die Mehano / Fleischmann Syntus Lint een model die je gerust 5 jaar later ook nog kan kopen?
zoals de plan V / Sprinter enzo?
zou fijn zijn! het jaar 2007 wordt anders (te)veel uitgeven.... :o
-
of keuzes maken: wat wel / wat niet ;D
-
Oei, nou das bijna niet meer te doen ;D
-
das waar ;D
of krassen krassen krassen ;D
-
neee, meer geluk in de liefde ;)
Maar ik hoop toch dat de RodeDuivel/Willem daar nog een antwoord wil of kan geven.
Want ik ben wel heel erg benieuwd.
-
Voor de mensen die nog naar Köln willen: Fleischmann laat aldaar een model in staat van ontwikkeling zien. Een volledig handmonster is het nog niet, dus een definitief oordeel is er nog niet over te geven, maar wat te zien was zag er netjes uit. Het model stond achter glas opgesteld, maar toch is het gelukt een bruikbaar plaatje te maken:
http://img299.imageshack.us/img299/6766/gfnlint41iq8.jpg (http://img299.imageshack.us/img299/6766/gfnlint41iq8.jpg)
Op http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3138426 (http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3138426) is ongeveer halverwege de pagina een foto te zien waarop het front zichtbaar is.
Groet,
Julius
-
Fraai, de eerste plaatjes :) (van de fleischmann dan he)
Hee, ook de TEE RAm van Roco
en heremetijd.....ook al een van Trix........
en dan ook LS Models......
:o :( >:( :-[ :P ::)
B E L A C H E L I J K.
-
Fraai, de eerste plaatjes :) (van de fleischmann dan he)
Hee, ook de TEE RAm van Roco
en heremetijd.....ook al een van Trix........
en dan ook LS Models......
:o :( >:( :-[ :P ::)
B E L A C H E L I J K.
bedoel je die lint of die TEE,s van zoveel landen?
Welke land is dat die rooie kleur lint ?
-
Fraai, de eerste plaatjes :) (van de fleischmann dan he)
Hee, ook de TEE RAm van Roco
en heremetijd.....ook al een van Trix........
en dan ook LS Models......
:o :( >:( :-[ :P ::)
B E L A C H E L I J K.
En wat te denken van de Br215 en Br218?
Roco, Piko, Mehano, Fleischmann en Lima (destijds)
-
En wat te denken van de Br215 en Br218?
Roco, Piko, Mehano, Fleischmann en Lima (destijds)
lekker concureren met elkaar ;D prijzen laag houden wie het meest verkoopt...dat is het doel van de verkoop he....voor de verzamelaar alleen maar beter!
-
Ik vind het eigenlijk alleen zo jammer dat ze dit voornamelijk met Duits doen, aangezien ik graag Frans rijd.
Zo kun je bijvoorbeeld de 1600 van Roco heel goedkoop krijgen maar de Franse versie helaas niet.
Tja...Het zij zo, net als het concurreren.
Wat betreft dit draadje, ik vind de Lint41 niet echt een boeiend model maar het is voor mij de livrei die het 'm doet; die van Syntus.
Tot zover mijn bijdrage over De Lint41.
-
Ik vind het eigenlijk alleen zo jammer dat ze dit voornamelijk met Duits doen, aangezien ik graag Frans rijd.
Zo kun je bijvoorbeeld de 1600 van Roco heel goedkoop krijgen maar de Franse versie helaas niet.
Tja...Het zij zo, net als het concurreren.
Die 1600 van roco ( 1602 ) is echt een uitzondering...daarvoor was die altijd rond de 180 - 200 euro...
trouwens van de 1602 kan je toch een SNCF 1600 van maken? dat rooster hangt op de franse hoogte...
Maar begrijp wel wat je bedoelt de duitse markt krijgt teveel en omliggende landen teweinig...
-
de duitse markt
De grootste markt en waar onze treinen veelal gemaakt worden. Maar andere landen zijn wel in opmars.
-
Die 1600 van roco ( 1602 ) is echt een uitzondering...daarvoor was die altijd rond de 180 - 200 euro...
Huh? Ik heb een gangbare prijs voor mijn 1838 destijds betaald: 135 euro. De andere varianten hebben ook altijd rond die prijs in de winkel gelegen.
Ik betreur dubbelontwikkelingen ook. Het meest ideale zou zijn als de energie om een model te ontwikkelen in verschillende modellen wordt gestoken. In mijn ogen zijn dubbelontwikkelingen goed als er daardoor een keuze gemaakt kan worden tussen 2 types (bijvoorbeeld een goedkoper en minder uitgebreid model en een duurder en gedetailleerder model). Meer dan twee fabrikanten die met hetzelfde type komen wordt op een bepaald moment de dood van zo'n firma... :-|
-
Zo, nunog een handmonster van de Mehano en we kunnen voorzichtig beginnen vergelijken ;D
-
Op de website van Brekelmans Modelbouw staat de Syntus Lint van Mehano aangekondigd.
Prijs: € 214,95.
Dit betreft de prijs van het gelijkstroom model.
Er komen 2 verschillende uit: de Hans Keuper en de Masha Bijlsma.
Ook leverbaar met sound. Prijs nog niet bekend ivm meningsverschil van enkele modelbouwzaken en Rockey Rail hieromtrent.
De bedoeling is dat het een model wordt wat uitsluitend in de benelux leverbaar zal zijn.
Levering waarschijnlijk tussen Sinterklaas en Kerst.
Groeten,
Hans
-
Ben heel erg benieuwd naar hoe die eruit gaat zien.... ::)
Voor die prijs moet het echt wel een TOP model zijn tegenover hun ICE - 3
iemand toevalig een fototje? ;D hoe die eruit ziet als die klaar is
-
ik wacht tot ze bijde der zijn, en tot er een test is geweest in de Railmagzine of railhobby
eerder koop ik hem niet
Railhopper
____________________________________________________
ACTS VOS LOC ER BIJ ;D ;D ;D ;D ;D
-
Ik kijk zojuist op de site van Rocky Rail en daar staat het volgende:
http://www.rocky-rail.com/Meh-Lint41.htm
Helaas nog geen foto van het model.
Groetjes,
Hans
-
Mooi, die ga ik dus beide bestellen ;D
-
Weet iemand of er uiterlijke verschillen zijn tussen de Lint 41 en de 41/H (die van Syntus dus)?
-
Hallo Henk,
Ik weet het niet precies maar ik dacht het het enige verschil de instaphoogte van de deur was.
Grt, Hans
-
Ik heb nog even zitten "googelen" de LINT 41 heeft in het midden van de bakken, waar de deuren zich bevinden een vloerhoogte van 58 cm. De LINT 41/H heeft daar een vloerhoogte van 78 cm en is dus geschikt voor hogere perrons.
Grt, Hans
-
Betekent dat ook dat de hoogte van de deuren verschilt?
Ik vraag het maar, want bij Hobbytime hebben ze het expliciet over de Lint 41/H en schermen ze met specifieke vensters voor de Syntus-variant.
-
Als je foto's van beide typen vergelijkt lijkt het alsof de ramen in het lagevloergedeelte bij de LINT41 verder naar benden doorlopen dan bij de LINT41H. Wat ook logisch zou zijn omdat bij de LINT41 de vloer 20cm lager ligt.
Grt, Hans
-
Hallo,
Op de volgende foto's is goede te zien dat de ramen bij de LINT41 in het middengedeelte van de bak verder naar beneden doorlopen dan bij de LINT41/H
LINT41 (http://www.baureihe648.de/lint/fahrzeuge/db/648-25/648251-z.jpg)
LINT41/H (http://www.baureihe648.de/lint/fahrzeuge/db/648-1/648101-z.jpg)
Dus dit zal het verschil zijn waar ze het bij Hobbytime over hebben.
Grt, Hans
-
Ik zie het. Hangt natuurlijk ook samen met de hogere vloer. Nou, afwachten wie met een correcte versie komt.
-
20 cm verschil in werkelijkheid is dus net iets meer dan 2 mm verschil in model. Voor zover ik weet wordt het Mehano-model qua hoogte precies tussen de twee waarden in (dus op omgerekend 68 cm) gemaakt, zodat het voor beide varianten door kan gaan.
Wellicht dat Fleischmann de exacte hoogte aan zal houden, maar dat zal dan dus maar ongeveer een millimeter verschil met Mehano opleveren.
Voordeel van het Mehano-model: wordt ook met geluid leverbaar
Voordeel van het Fleischmann-model: het proefmodel in Keulen zag er zeer overtuigend uit
Ben trouwens benieuwd wanneer de modellen van beide fabrikanten in de winkel liggen. Op Rails zag ik Paul van der Steen die de Modelspoorkrant van Hobbytime zat te lezen. Natuurlijk kon ik het niet nalaten op te merken dat hij de concurrentie wel erg goed in de gaten hield. Met pretoogjes zei hij dat Mehano eerder op de markt zou zijn.
Fleischmann mikt voor zo ver ik weet op levering voor Kerst. Het worden dus spannende dagen!
mvg,
Gert
-
Nou.......het gaat er voor beide merken om spannen....
-
Het model van Fleischmann is blijkens de Modelspoorkrant ook uitgevoerd in de middelhoogte uitvoering van 68 cm. Kortom qua uitvoering is er geen onderscheid in 58 cm en 78 cm, omdat het bij beiden 68 cm is.
De Mehano uitvoering zou volgens planning in de 1e week in alle 4 de uitvoering worden geproduceerd. Of de planning daadwerkelijk wordt gerealiseerd is een ander verhaal. Kwestie van afwachten.
Overigens is het wel zo dat de importeur van Mehano deze week in Slovenië zit bij Mehano om de voortgang van de diverse projecten te bespreken. Mogelijk neemt hij de productie (voor zover geproduceerd) mee naar België.
Ik wacht met spanning af.
Greetz,
Willem
-
Vandaag heb ik contact gehad met de Duitse importeur van Mehano. Deze wist mij te melden dat de 1e productierun van de Lint41 DB serie 648 morgen wordt afgeleverd in Duitsland.
Kortom de productie bij Mehano is gestart. Nu de Syntus uitvoering nog.
Als alles meezit kunnen wij kwijlend ;Dzowel het model van Fleischmann als die van Mehano gelijktijdig aanschouwen.
Greetz,
Willem
-
Heeft iemand fotos van de 8 delige ICE, en is hij nog steeds 160 euro?
-
Mehano Syntus LINT, en geen ICE. Voor de ICE hadden we een ander draadje. ;)
-
http://www.modelleisenbahn.com/p/b.php?... (http://www.modelleisenbahn.com/p/b.php?h=209&n=T294AC-54324&PHPSESSID=d195e0e5b897fb29939554ba8bf6f294)
-
Baahh, die dakkoelers zien der niet uit!, maar voor de rest top.
Het wordt voor mij toch overduidelijk de Fleishmann serie. Die heeft zelfs die kleine puntjes naast de koplampen, wat de mehano niet heeft.
-
Op de site van Brekelmans zijn de eerste afbeeldingen van de Syntus Lint te zien. Zo te zien heeft Mehano de race om de primeur gewonnen. Overigens wordt er melding gemaakt van de Spoorjan Willink i.p.v. de Lint met de naam Hans Kueper.
Het model ziet er gelikt uit. Nu is het wachten nog op de Fleischmann uitvoering.
Overigens wordt er ook melding gemaakt op de site van containerwagens van het type Sggmrs van Mehano.
Greetz,
Willem
-
Geen fotosoep van de DB-AG versie? Ik zie bij de cabine aan de binnekant dat de kap rood is.
-
Denk het niet. Volgens mij is het de lichtdoorschijn van de getinte "glazen".
Info is afkomstig van de importeur Rocky-Rail. De Syntus Lint was qua productie ingepland in de 1e week van december.
De foto's van de Sggmrss van Mehano zijn ook afkomstig van de fabriek. Kortom binnenkort zijn de Lint modellen live te aanschouwen in menig modelspoortheater (winkels).
Greetz,
Willem
-
Brrr, dit wordt spannend. Erg mooi dan. Alleen jammer van de dakkoelers. Maargoed, deze ligt ook 100 euri lager als de fleischmann variant.
-
...op de beurs in Houten lagen er al een paar, in de DB-versie. Zag er niet kwaad uit, wel érg glanzend rood (vergelijkbaar met de Brawa Talent). Maar ik ken de echte Linten niet goed genoeg om er iets positiefs of negatiefs over te kunnen zeggen.
Arjen.
-
Op mijn site heb ik foto's van de Lint maar ik vind de dak koelers eigenlijk geen probleem, kijk maar: klik hier! (http://www.freewebs.com/spoorwegen/syntus.htm)
Groetjes,
Robbert
-
Robert ben ik helemaal met je eens hoop dat er snel duidelijkere foto's verschijnen.
-
Alleen zou ik als ik het treinstel binnen kreeg gelijk de glans verminderen!
Groetjes,
Robbert
-
Het type LINT waar Mehano mee gekomen is de LINT41 en niet de LINT41/H waar Syntus mee rijdt.
Ik ben benieuwd of de LINT van Flieschmann als model dichter bij de 41/H komt.
Grt, Hans
-
Als ik hem binnenkrijgt, nja de fleischmann dan, ga ik hem toch gelijk superen (Interieur).
-
...op de beurs in Houten lagen er al een paar, in de DB-versie. Zag er niet kwaad uit, wel érg glanzend rood (vergelijkbaar met de Brawa Talent).
Ik heb ze ook gezien, maar vond ze eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Heel erg glanzend en wat ik nog kwalijker vond: de ruiten leken gemaakt van niet doorzichtig materiaal. Zag er uit als zwarte kunststof. Er was geen interieur waarneembaar. Nu weet ik niet of de Lint in Duitsland met zwaar geblindeerde ruiten rondrijdt, maar Syntus doet dat volgens mij niet. Ben dus erg benieuwd naar het Syntus-model van Mehano, maar neig nu wel meer naar de Fleischmann-versie.
mvg,
Gert
-
Ik heb ze ook gezien, maar vond ze eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Heel erg glanzend en wat ik nog kwalijker vond: de ruiten leken gemaakt van niet doorzichtig materiaal. Zag er uit als zwarte kunststof. Er was geen interieur waarneembaar.
Doorzichtig waren ze volgens mij wel, maar inderdaad vrij donker getint. Op het interieur heb ik niet gelet.
Arjen.
-
Same as de Brawa Talenten, en dat vond ik niet echt storend.
-
Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een Mehano Lint gekocht.
Nou wil ik deze een beetje pimpen, alleen heb ik er geen draadje over gevonden.
Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Op de site van Chris ook niets gevonden.
Willem
-
Op de site van Chris gevonden :
pimpen mehano lint (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=268&Itemid=80)
-
Ziet er mooi uit Chris, ik had er helemaal over heen gekeken.
Bedankt!
Willem
-
okidokie
-
Voor degenen die goedkoop een nieuwe mehano Lint willen aanschaffen: ;)
Actie bij Conrad:
Lint in uitvoering DB AG, Nordwestbahn NWB en Vectus, elk: 99 euro. (y)
Wisselstroom uitvoering 119 euro.