BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Sander Fondse op 15 September 2008, 16:18:51
-
Hoi,
De site van Chris 'Het Groterdam Project' heeft iets vreemds de laatste tijd. Bij mijn Internet Explorer (Versie 7) laat geen pagina behalve de hoofdpagina.
Mozilla (ook de nieuwste) loopt dan zelfs vast
Is er iets mis en ligt dat aan mij, of hebben anderen ook problemen met de site ?
-
Gaat hier met IE6 goed.
-
Hoi,
Hier bij mij werkt de site van Chris prima.
Ook de subpagina's laden volledig.
Ik gebruik IE7 en WinXP met SP3.
Zou dus wel eens aan je eigen PC kunnen liggen.
mvg,
Fred.
-
Bij Mozilla na de Crash wil hij niet eens meer laden. Zowel in IE als Mozilla. Weet iemand wat er dan aan mijn computer fout kan zijn ?
-
Het zou kunnen, dat een beschadigde pagina is opgeslagen in cache (= opgeslagen historie). Probeer de cache eens leeg te maken. In IE kan dat via tools --> internet options. Voor Mozilla weet ik het niet, maar zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn.
Sander
-
Met Safari werkt hij ook prima.
Groet Jaap
-
Cache wissen helpt bij IE niet. En bij Mozilla heb ik ook geen idee hoe. De Hulp is ook niet echt handig.
-
Als je op de pagina bent al eens op Ctrl-F5 gedrukt, dan forceer je dat hij een harde refresh doet en de pagina helemaal opnieuw download.
Gr. Remco.
-
misschien iets met je flash plugin ?
-
'Nergens last van hier met Mozilla Firefox 2.0.0.16 op Windows 2000 met SP4.
-
misschien iets met je flash plugin ?
Hoe zou ik dat kunnen kontroleren
De hoofdsite laadde nu in IE, maar na CTRL-F5 is hij nu(3 minuten later)nog steeds niet opnieuw geladen
-
Als de site nu niet kan herladen, dan heeft je provider wellicht een probleem. 'n DNS lookup, die niet werkt, of 'n verstoorde inet verbinding. In zo'n geval kun je beter 'n uurtje wachten en dan opnieuw proberen. Dat bespaard je een hoop -nutteloos- uitzoeken.
Sander
-
bij mij ook geen problemen met safari en firefox
misschien helpt de flash plugin met de adobe eigene uninstaller te deinstalleerden en dan weer opnieuw te installeerden http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=tn_14157
-
'n DNS lookup
Is dat zoiets als een oneindige loop in een programmeertaal (als Java) ?
-
Nee, dat is het niet. De DNS is, in leken termen, een soort telefoonboek waarin de server bij je provider opzoekt onder welk nummer "Groterdam" te vinden is. Die telefoonboeken worden frequent bijgewerkt en daarbij kan iets misgegaan zijn.
Je zou nog kunnen proberen helemaal uit te loggen bij je provider en opnieuw in te loggen. Je zou dan op een andere server bij de provider binnen kunnen komen, die geen problemen heeft. Maar in het algemeen is het beter even te wachten.
Sander
-
Nee,
Simpel uitgelegd: Het adres www.hetgroterdamproject.nl is een synoniem voor een ip-adres, in dit geval 82.94.236.145
Als jij in bijv. internet explorer dus www.hetgroterdamproject.nl intyped vertaald je computer dit via de DNS in 82.94.236.145 en daar verbind je dan naar toe.
Wat je kan proberen is je hostsfile editten en toevoegen:
82.94.236.145 www.hetgroterdamproject.nl
Deze file staat in C:\Windows\System32\drivers\etc
Mogelijk dat het dan wel werkt al zou het niet hoeven.
Gr. Remco.
-
..... Maar vergeet niet dat je dat straks wel weer weg moet halen uit je hosts file. Over 'n jaar weer je niet meer dat het daar nog staat en dan zoek je je suf, als de site een ander IP-adres krijgt.
-
Als ik 82.94.236.145 intyp, zou ik dan ook op Groterdam uit moeten komen ?
Zo ja, dan zit hier bij mij een fout.
Ik krijg een melding van Helderhosting :
quad
Apache/2.2.4 (Ubuntu) PHP/5.2.6
-
Nee als je het ip adres invoert kom je op de server die groterdam host, als je via www.hetgroterdamproject.nl komt leid de server je om, op basis van die url.
Dus alleen wijzigen via de hosts file helpt misschien...
Gr. Remco.
-
Het probleem zit hem niet in de hoofdsite, die wordt probleemloos geladen.
Zodra ik echter een zijpagina (bijv. Updates of Materieelbesprekingen) probeer te openen gaat het fout. De hoofdpagina laat zich dan niet meer laden (zolang de computer niet opnieuw is opgestart). Die Zijpagina's laden niet....
-
Wat laat hij linksonder in zien als je met je muis boven een link 'zweeft' ? Welke url komt daar beschikbaar ?
Gr. Remco.
-
Kan ik nu nog niet zeggen, daar hij weer eens totaal niet laad.
Maar 1 ding is wel erg verdacht. Normaal werkt mijn rechter-muisknop bij die links, om hem bijvoorbeeld in een ander tabblad te openen. Op dit moment niet.
Als het de Flashplayer is, is er een manier om het te controleren zonder alles te wissen.
-
Hier (http://www.adobe.com/products/flashplayer/) even evt de flashplayer downloaden + instaleren.
Gr. Remco.
-
Misschien weet Chris hier ook wel wat van ? Hij is nota-bene de site-eigenaar (niet eigenaar van de server, maar ....)
-
Probleem ligt niet bij de website van Chris denk ik, aangezien deze bij diverse mensen wel gewoon correct werkt (hier ook met zowel IE6 en Firefox).
Ik zou eens je cookies, tijdelijke internet bestanden enzo leeggooien. Anders eens kijken naar anti-spyware software, nieuwste versie van flashplayer, java en/of internetbrowser) En nagaan wanneer de problemen kwamen en zo kijken of misschien software de oorzaak is of dat een firewall of ander programma de boel blokkeert.
mvg,
Matthijs
-
Ik heb hier een pogramma dat ik niet ken. Het heet
LUCOMS~1.EXE
Ik vind het vreemd, daar ik eergister nog met HitmanPro en alle bijbehorende Anti-Spyware pogramma's eroverheen ben geweest en niks werd gevonden.
EDIT : sloot zichzelf af, Probleem nog steeds, dus had er niks mee te maken.
Ik probeer het eens af te sluiten
Trouwens, in de link een plaatje van hoe Mozilla (en ook IE) eruit zien als ik probeer iets te laden. (Link daar plaatje groot)
https://images.beneluxspoor.net/bnls/ReactieMozilla.jpg (https://images.beneluxspoor.net/bnls/ReactieMozilla.jpg)
-
Bovendien vraag ik nog steeds af: hoe leeg ik de Cache van Mozilla ?
-
extra/opties/privacy op "Nu wissen" klikken
heb je ondertussen de flashplayer opnieuw geïnstalleerd?
-
Flash-player opnieuw geïstalleerd. Hielp niet >:(
Cache van Mozilla geleegd, hielp ook niet >:(
-
hmm kan misschien ook iets met java te maken hebben
of misschien worden delen van de site van je anti virus/firewall programma geblokkeerd
-
Ik heb hier een pogramma dat ik niet ken. Het heet
LUCOMS~1.EXE
Sander,
Goochel is (soms) je vriend: even "LUCOMS~1.EXE" invullen geeft o.a. deze hit (http://forum.pc-active.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=9084&hilit=).
Het is blijkbaar een onderdeel van Norton Antivirus...
mvg Tinussie.
-
Het is niet voor niets mijn werk, zo werkt het iig bij IE7.. Ik werk principieel niet met Mozilla, dus dat moet je zelf maar even uitvogelen:
- Klik op 'extra'
- Kies voor de optie 'Internetopties'
- Kies voor het tabblad 'Geavanceerd'
- Kies voor de knop 'Geavanceerde instellingen herstellen'
Als dit niet werkt:
- Klik op 'extra'
- Kies voor 'Invoegtoepassingen beheren'
- Kies voor 'Invoegtoepassingen in- of uitschakelen'
- Zet hier alles bij 'Invoegtoepassingen die op dit moment door Internet Explorer zijn ingeladen' uit, behalve alles van Sun (Java) en Adobe (Flash player)
Heb het zelfde probleem gehad op de site van Huib Maaskant..
Succes!
EDIT: Als dit niet werkt (is alleen weer van toepassing op IE), even verwijderen onder software/windows onderdelen, opnieuw opstarten en IE er weer op zetten (aanvinken in de lijst).
-
Aangezien het met beide browsers misgaat, is de kans erg groot dat de orzaak dus buiten de browsers zit. Bijvoorbeeld firewaal, anti-virus, Flash ....
Een uninstall van IE en herinstalleren lijkt me onlogisch.
-
Het blijft een MS-pakket, daar geldt geen normale redenering voor.. ;D
Btw, mijn probleem was waars. Java, aangezien de site van Huib met een drop-down menu werkt..
-
Ik werk principieel niet met Mozilla
maar met de Internet Explorer.... ::)
andersom wou logischer zijn - ook vervolgens wat je zelf hebt geschreven:
Het blijft een MS-pakket, daar geldt geen normale redenering voor.. ;D
Btw, mijn probleem was waars. Java, aangezien de site van Huib met een drop-down menu werkt..
dat was ook mijn idee....
-
Chris ligt nog steeds op het strand van Salou dit keer.
Hier in Spanje, werkt het prima :D
-
Is er sinds kort een nieuwe versie van Java dan ?
anders zou ik het niet weten.
-
nieuwste java versie op http://www.java.com/nl/download/manual.jsp
dat te installeerden kan in elk geval niet schaden.....
-
Beste Sander,
Zie je bericht nu voor het eerst.
Ik weet niet of je het probleem nog steeds hebt, maar ik denk dat je niet de enige bent.
Na het lezen van het draadje denk ik dat ik precies hetzelfde probleem hebt.
Ik heb ook al van alles geprobeerd, internet explore eraf, nieuwe versie erop etc, maar niks helpt.
Mocht je het probleem gevonden hebben, zou je het mij dan ook kunnen laten weten.
Alvast bedankt
-
Het probleem speelt hier inmiddels ook.
De homepagina kun je oproepen, volgende pagina's komen niet meer door. ALs je vervolgens opnieuw de homepagina wilt oproepen, werkt dat ook niet meer.
Na enige tijd (5+ minuten) kun je de hoofdpagina weer oproepen, maar nog steeds geen andere pagina's.
Sander
-
Hallo,
Precies, dat heb ik dus ook.
Alleen het gekke is dat het op mijn werk wel gewoon werkt.
Welke versie daar gebruikt wordt van IE weet ik niet, maar het zal wel een oude versie zijn, zo snel zijn ze bij ons niet met het plaatsen van nieuwe software.
Ik blijf dit draadje met interesse volgen. Heb zojuist IE 8 van mijn computer gehaald, omdat het hierbij niet werkt. Nu staat IE 7 erop en ook hierbij werkt het niet.
Lijkt echt alleen in deze pagina te zitten, omdat ik het bij andere pagina's niet heb.
Mvg Maikel
-
Kort onderzoekje :
- Heb je het probleem + heb je Service Pack 3 recent geinstallerd ?
- Wie heeft SP 3 zonder het probleem in IE ?
- Als je het probleem niet hebt met IE, welk SP heb je ?
-
Ik heb IE 7 en SP3 en geen problemen.
-
Ik heb SP 3 en IE 7, probleem;
SP 3 en IE 7, probleem;
IE 6 kan ik niet installeren omdat IE 7 er niet af kan.
Ik werk overigens met Windows XP.
-
Eh,
mededeling van mijn kant. Ik was vergeten te melden dat eind Augustus (3 weken VOORAF) er een Worm infectie was in mijn IE(Lees malafide Windows-Update). Deze is destijds verwijderd. Zou het kunnen dat dit virus (natuurlijk onbedoeld) van Groterdam kwam en nu mijn Brouwsers weigeren ook maar iets met deze site te maken te willen hebben.
Maar goed, het kan er ook niks mee te maken hebben, daar na de virusverwijdering het 3 weken lang nog steeds goed ging.
-
Ik wordt het wel een beetje beu dat Groterdam ieder keer weer de schuld krijgt dat het een virus zou meesturen.
Die klacht is tig keer onderzocht door zowel de makers als de provider en we kunnen niets vinden.
Het is bekend dat Norton een trojaan waarschuwing geeft, die nergens op slaat.
Dat doet Norton wel meer namelijk.
Groterdam is virus vrij.
-
Ik heb SP 3 en IE 7, probleem;
SP 3 en IE 7, probleem;
IE 6 kan ik niet installeren omdat IE 7 er niet af kan.
Ik werk overigens met Windows XP.
Maar je kan toch wel Firefox (http://www.mozilla.com/en-US/)installeren? Maar omdat nu te doen voor één website? Alhoewel, het zijn wel de kostelijke schrijfsels van Chris en die wil je toch niet missen?
Firefox heeft trouwens een foutenconsole (onder "extra" of "ctrl" "shift" + "J" ).Deze geeft geen foutmeldingen bij de site van Chris bij mij. In mijn herinnering (IE start op mijn zes jaar oude computer helemaal niet meer op ) heeft IE ook zoiets en wat geeft de die dan aan bij de site over Groterdam?
Groet,
Marco
-
Hier geen enkele foutmelding in IE6 met service pack 2 Windows XP Home edition. Ik gebruik al jaren geen Norton meer maar NOD32.
mvg,
Matthijs
-
Nu opnieuw getest op een andere computer met Win 2k met IE6 - probleem is identiek.
Wel jammer ..... ik was een regelmatige bezoeker :'(
-
Sander,
Als je het op een andere pc op dezelfde internetverbinding hebt, dan zou ik het toch ergens anders zoeken lees hetzij router hetzij provider.
Welke provider heb je ?
Gr. Remco.
-
Ik was vergeten te melden dat eind Augustus (3 weken VOORAF) er een Worm infectie was in mijn IE(Lees malafide Windows-Update). Deze is destijds verwijderd. Zou het kunnen dat dit virus (natuurlijk onbedoeld) van Groterdam kwam en nu mijn Browsers weigeren ook maar iets met deze site te maken te willen hebben.
Probleem kan volgens mij idd (Ik ben geen deskundige) te maken hebben met een virusscanner. Ik heb inderdaad eens problemen gehad meet een bepaalde site totdat ik de instellingen van mij virusscanner wijzigde. Wellicht is het uit te zoeken door de virusscanner even uit tez etten naar de site van Christ te gaan en dan te kijken of de site dan wel werkt. Ik neem geen verantwoordelijk voor de gevolgen van het uitzetten van de viruscanner.
Groeten,
Marco
-
@Santerdam
In Spanje hebben we op 5 verschillende campings gezeten.
En dus 5 verschillende providers.
Op 2 campings had ik er last van, dat Groterdam totaal niet laadde. (backend echter wel)
(Wat jij beschreef aan mij, 9 van de 10 keer niet)
Heb toen via NL gevraagd of ze er wel op konden, was geen enkel probleem.
Probleem ligt dus mi bij de provider of pc.
Ps, ik werk alleen met firefox, maar we testen nieuwe onderdelen altijd in FF, IE, opera en nog wat andere jongens.
Groterdam heeft al maanden geen technische updates gehad, behalve artikelen met tekst en foto's.
-
@Remco, zelfde router en zelfde provider - 'n paar weken geleden geen problemen. Doordat het probleem ook op Win 2K speelt, sluit ik SP3 in mijn geval als oorzaak uit.
Sander
-
Maar welke provider heb je ? Mogelijk is er een DNS wijziging geweest die niet goed heeft uitgepakt. De linkjes kloppen wel als je er met je muis overheen beweegt ? als je een nslookup op www.hetgroterdamproject.nl doet krijg je het juiste adres ?
Remco.
-
'T werkt hier prima hoor chris. En da's het belangrijkste... ;)
-
Oh doe maar lekker zo ;) als het bij mij maar werkt ;D
-
Ik vind het heel vervelend, maar kan er niets van maken.
-
@remco, provider is tegenwoordig Ziggo - zoals alles Ziggo is geworden. Maar die overgang is al langer geleden. DNS is niet het probleem, dat had ik al getest.
Het valt me op dat de home-page altijd opgeropen kan worden. Zodra de sessie tot stand is gekomen, is het afgelopen .... tot de sessie verlopen is en een nieuwe sessie gestart kan worden.
@chris, ik snap dat je er niets aan kunt doen. Mogelijk kun je het probleem doorgeven aan je provider / software leverancier.
Sander
-
Nou ja alles Ziggo ? :) ik zit lekker bij XS4all en dat is wat prijzig maar werkt altijd maar goed dat veranderd niets aan je probleem.
Wat voor router gebruik je ? Het lijkt haast als je het zo verteld dat de router de connectie verliest oid. Misschien een keer je pc in de DMZ zetten ? of simpel alles forwarden naar jouw pc ? Net wat het makkelijkst is met je router.
Remco.
-
jullie kunnen het via deze site probeerden: http://pici.picidae.net/
daar in het veld op de site http://www.hetgroterdamproject.nl invoegen
als de site het dan doet, is de kans groot, dat het met de firewall of de provider te maken heeft
hoe dat helemaal werkt word hier beschreven:
http://www.picidae.net/how_picidae_works/lang-pref/en/
-
Hoi,
Ik heb dit probleem een hele tijd geleden ook al eens gehad. Misschien werkt dit:
Ga naar Start
Klik op Uitvoeren
Typ cmd in, en druk op Enter
Er verschijnt dan een schermpje dat op MS DOS lijkt.
Typ ipconfig/flushdns in.
Druk op Enter.
Als het goed is, verschijnt dit:
Windows IP-configuratie
De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.
Lukt het hierna wel weer???
-
Geprobeerd en het gaat precies zoals jij zegt.
Alleen kan ik daarna nog steeds niet aan de slag op Groterdam.....
-
jullie kunnen het via deze site probeerden: http://pici.picidae.net/
daar in het veld op de site http://www.hetgroterdamproject.nl invoegen
als de site het dan doet, is de kans groot, dat het met de firewall of de provider te maken heeft
hoe dat helemaal werkt word hier beschreven:
http://www.picidae.net/how_picidae_works/lang-pref/en/
dit ook al getest?
-
Ja,
Kom geen stap verder
-
Hallo,
Ik heb Firefox ook geinstalleerd. Ook hierbij treedt het probleem op.
Ik werk met een Sitecom wireless router en Ziggo.
Nooit problemen mee gehad. De site heb ik altijd kunnen bekijken.
Inmiddels drastische maatregelen genomen, ik heb mijn computer teruggezet tot eind juni.
Toen werkte alles nog goed.
Ook dit zonder resultaat.
Begin er dan ook nu wat moedeloos om te worden.
Mvg Maikel
-
Hmmmm, toeval ? Ook hier een Sitecom wired+wireless router en Ziggo en sinds kort de problemen (op alle 3 aangesloten PC's).
Sander
-
Wat sebastiaan net aangeeft werkt wel bij mij, dus blijkbaar moet het toch in mijn router of firewall zitten.
Alleen vind ik dat weer raar, want er is niks aan veranderd.
Ik snap er in ieder geval niks van.
Wat ik ook raar vind is dat het alleen bij deze site is....
Morgen ga ik eens proberen mijn pc rechtstreeks aan de modem te hangen. Kijken wat er dan gebeurt
-
Heb je al eens in de logfile van de router gekeken? Ofwel de router houdt het tegen ofwel ziggo blokkeert het.
-
ps, we hebben zelf een sitecom router en ziggo....
-
De router logfiles heb ik uitgebreid bekeken. Niets te vinden.
Sander
edit : Er is niet sprake van één enkele Ziggo - per regio en per 'oude provider' hebben ze aparte server-parken - servers
-
Misschien een late melding, maar ik IE7 en SP3 geïnstalleerd en ook nu geen enkel probleem om de hele site te kunnen bekijken.
-
Okee, ik kan denk ik ook uitsluiten dat het bij mij om de router gaat.
Werk nu rechtstreeks op het modem en probleem blijft.
Heb inmiddels ook mijn firewall uitgeschakeld, en je raadt het al, ook niks....
Denk dat ik deze vraag toch maar neer ga leggen bij Ziggo.....
Mvg Maikel
-
Hoi,
Er klopt iets niet aan groterdam. De startpagina komt gelijk, maar zodra ik iets aanklik duurt het bij mij ook uren voordat de pagina opgebouwd is.
Heb ik bij andere sites nooit last van.
Bart
-
Meerdere mensen hebben er nu dus last van....
Toevallig ook klant bij Ziggo?
-
Ziggo?
Nee.
Met deze doet hij het wel goed.
http://pici.picidae.net/
Een firewall heb ik eigenlijk niet :-|, zal dan wel aan de provider liggen.
Bart
-
Ik ben nu i.i.g. Snelhulp van Ziggo aan het raadplegen, om echt de laatste mogelijkheid uit te sluiten....
-
Thuis op de mac loopt ie ook als een trein hoor Chris, laat je niet gek maken he! ;D
-
Helaas, Ziggo helpdesk werkt nu niet :P
Best wel raar dat ze op dit tijdstip niet meer bereikbaar zijn :P
Deze dienst moet altijd bereikbaar zijn, zeker als er een up-date is op Groterdam..... ;D
Morgen beter dan maar....
-
Ziggo?
Nee.
Met deze doet hij het wel goed.
http://pici.picidae.net/
Een firewall heb ik eigenlijk niet :-|, zal dan wel aan de provider liggen.
Bart
denk het wel ja - wellicht de een of andere probleem met de netwerk- of de DNS Server van de provider
Hier in Duitsland ook nog steeds geen last met de site - aan de PC met Windows XP SP3, IE7/Safari en aan de Mac met Safari/Camino/Firefox
-
hoi,
als ik bij chris op z'n wereldbolletje klik dan laat de homepage heel snel, maar de rest van de site is na 5 minuten nog niet geladen!
MvG
-
Ook hier met een FF geen een probleem. Site doet het gewoon zoals het hoort. Ook wanneer ik verder klik :)
Groeten,
Herman
-
@Chris.
Thuis en op het werk geen enkel probleem. :)
Thuis heb ik Ziggo.
-
Hier doet-ie het ook goed, maar we hebben wel KPN. Ik zal ens proberen bij iemand die ook Ziggo heeft.
-
Router van Edimax, Mozilla Firefox, IE en alles gaat hier met Ziggo.
Groterdam loopt bij beide browsers. als de brandweer. ;D
Niks mis mee, lijkt me.
Gerrit F
-
Ik heb het net nog even geprobeerd, maar hier loopt alles als een tierelier.
Ook de te openen pagina's en dergelijke.
Maar ik heb dan ook maar een ouderwetse PC......
Blijft een prachtige site, ik zag weer updates toch nog even lezen,
Frederico
-
Beste Allemaal,
Vandaag bezig geweest met de snelhulp van Ziggo.
Bij mij hebben ze het nog niet gevonden.
Deze snelhulp kun je downloaden bij www.ziggo.nl
Problemen met sites, bijv zoals wij deze hebben, daar is ziggo erg in geintresseerd. Bij mij gaan ze nu kijken waar het aan ligt.
Ze raden mensen aan die ook dit probleem hebben, contact op te nemen met ziggo zodat ze dit kunnen uitzoeken.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn ervaringen.
Mvg Maikel van Velzen
-
Ook even geprobeerd, hier geen probleem kunnen ontdekken.
Ziggo(oud multikabel)-klant
XP, Mozilla 2.0.0.17, uptodate virusscanners, firewall, routers enzovoort.
Mooie site overigens, mijn complimenten.
Remco.
-
Geen enkel probleem met Ziggo op de site van Groterdam.
-
Sinds kort heb ik ook problemen met (alleen) deze site
Eerste pagina binnen 1 sec.geladen . door naar de volgende gaat niet meer .
Eerste pagina opnieuw laden lukt dan ook niet meer.
Na ongeveer een half uur kan ik weer 1 pagina laden
Directe links naar bv Franks hoek gaan ook goed , maar dan weer door naar volgende pagina geeft hetzelfde probleem .
Alle opgesomde tips en truuks geprobeerd , Geen resultaat
Probleem met IE en ook Firefox , PC alsook laptop
Provider Ziggo (mogelijk zit hier het probleem)
-
En toevallig ook in de regio Den Haag Ronald ?
Zijn er meer probleemgevallen Ziggo Den Haag ? (het oude wanadoo)
Sander
-
Uit de logging van m'n router lees ik af dat de groterdam site calls doet naar www.google-analytics.com - die wil java-scripts uitvoeren die geblokkeerd worden.
Sander
-
Interessant,
Daar laat ik Joost morgen even naar kijken !
-
ziggo (casema) hier loopt gewoon met Groterdam.
-
Ik heb ook Ziggo, en het loopt perfect
-
Ik zit in Maarssen; oude Casema.
Kan enkel Chris'homepage openen. Daarna loopt 'ie vast.
Ernest
-
Zijn er meer probleemgevallen Ziggo Den Haag ? (het oude wanadoo)
Regio Alphen a/d rijn, ex-Casema (ex-Wanadoo).
Wat die calls betreft. Ik gok dat dat de oorzaak is (hoop ik). Het zou kunnen dat die Site bij wijze van spreke bedorven is.
-
Een heel erg groot deel van de websites heeft tegenwoordig de code van Google Analytics er op staan. Als dat het probleem is zouden jullie ook op bijvoorbeeld Somda.nl (http://www.somda.nl) of op Vergelijk.nl (http://www.vergelijk.nl) problemen moeten hebben.
-
En toevallig ook in de regio Den Haag Ronald ?
Zijn er meer probleemgevallen Ziggo Den Haag ? (het oude wanadoo)
Klopt , Het oude Wannadoo , dus het witte Motorola SB4200E surfboard cable modem
@ Peter , met Somda en Vergelijk heb ik geen problemen.
ps) vanaf woensdag geen ex Casema/Wannadoo (Ziggo) meer , maar dan echt Ziggo , kijken of dat iets uitmaakt .
-
Hier ook maar eens getest,
Provider at Home.nl nu dus ook Ziggo.
Ondanks een wat mindere betrouwbaarheid laadt het Groterdam hier (in het zuiden des lands) behoorlijk snel. Ook de vervolgpagina's
-
Hallo,
Ik heb 11/9 j.l. een vraag gesteld op de site van Chris. Tot nog toe geen antwoord gehad. Lijkt me sterk, maar heeft dit ook te maken met de 'bug'?
mvg.
Willem.
-
Wat die calls betreft. Ik gok dat dat de oorzaak is (hoop ik). Het zou kunnen dat die Site bij wijze van spreke bedorven is.
Hè gedverdemme Sander! Is dat net zo iets als bedorven stroom? ;D
Overigens hier in Vleuten met XP SP3 en IE6, Ziggo, modem zonder router direct op de PC ook noppes... >:(
@ Chris
Overigens (misschien heeft Joost er iets aan) krijg ik de eerste pagina wel, als ik één van de menu-buttons aanklik gebeurt er net zoals bij vele anderen niets... echter als ik dan je hoofdpagina refresh (ook niet met shift+refresh = 'harde' refresh) gebeurt er... ook niets ???
*** edit *** na de harde refresh krijg ik de hoofdpagina toch wel... na 5+ minuten...
mvg Tinussie.
-
Ik kan de site van Chris ook niet krijgen via Ziggo. Binnen 3 weken de overstap naar XS en dan maar weer even kijken. Ook ik heb Chris al een paar vragen gesteld, doch ik krijg daar geen antwoord. Zal dus aan de verbinding liggen.
Wiebe
-
Omdat mijn vorige post niet veel goeds opleverde, heb ik dan maar even getest op welke machines de site het wel of niet doet:
Windows XP SP1, IE6
Windows XP SP2, IE6 & IE7
Windows XP SP3, IE6 & IE7
Windows Vista
Windows Vista SP1
Allemaal geprobeerd, werkt hier overal.. Provider is Ziggo, zowel hier als op m'n kantoor.. Geen probleempies hier!
Desalniettemin heb ik een zelfde soort probleem gehad (zie vorige post) en na het door mij beschreven stappenplan doorlopen te hebben waren de problemen opgelost..
EDIT: Het hele provider-idee is een beetje vreemd, aangezien de hoofdpagina wel wordt laten zien. Misschien onderstaand nog één reparatiepoging, al kan ik het me niet voorstellen:
Start >> Uitvoeren >> 'CMD' >> 'ipconfig /release' >> 'ipconfig /flushdns' >> 'ipconfig /registerdns' >> 'ipconfig /renew'..
-
EDIT: Het hele provider-idee is een beetje vreemd, aangezien de hoofdpagina wel wordt laten zien. Misschien onderstaand nog één reparatiepoging, al kan ik het me niet voorstellen:
Start >> Uitvoeren >> 'CMD' >> 'ipconfig /release' >> 'ipconfig /flushdns' >> 'ipconfig /registerdns' >> 'ipconfig /renew'..
Het provider-idee is inderdaad vreemd, je krijgt duidelijk wel verbinding echter niet met de 'achterliggende' pagina's... alleen is het wel zo dat er veel problemen zijn met Ziggo gebruikers... Misschien toch geen toeval...?
Het hele ipconfig gebeuren heb ik net maar even gedaan maar heeft helaas niet geholpen...
Mvg Tinussie.
-
Geen probleem om de site van Chris te bereiken, elke achterliggende pagina wordt meteen weergegeven. Internet via Ziggo (vh. Casema).
-
Het niet reageren op vragen heeft te maken met vakantie, en drukte
-
Zeist,KPN niets geen problemen met Firefox 20017 ;D
IE gebruik ik niet :Ddus dat weet ik niet
-
Caiway levert ook geen problemen op hier.
Marc
-
Uit de logging van m'n router lees ik af dat de groterdam site calls doet naar www.google-analytics.com - die wil java-scripts uitvoeren die geblokkeerd worden.
Sander
Is geheel verwijderd uit de site.
Helpt dat ?
-
Het maakt geen enkel verschil Chris.
Sander
-
Helaas, dan houd het aan onze kant echt op.
We hebben geen flauw idee.
-
Net als jij heb ook ik op dit moment geen idee.
Opvallend is, dat als iemand het probleem heeft, het meteen speelt op alle PC's - zelfs met verschillende Windows versie's (XP en 2000). Zelfs de router uitschakelen en direct op het (kabel-)modem aansluiten helpt niet.
Tweede opvallende is, dat iedereen precies hetzelfde ervaart - de homepagina laadt snel en daarna is het afgelopen. Na 'n kwartier kun je pas weer 'n pagina oproepen
Sander
-
Maar opvallend is dat er ook een aantal mensen zijn die geen enkel probleem ondervinden. Persoonlijk denk ik een provider kwestie (in bepaalde regio('s))
mvg,
Matthijs
-
Ik heb nog een nieuwe test gedaan.
-1. homepagina opgeroepen - geen probleem
-2. half uur gewacht, browser open laten staan
-3. in menu "updates" gekozen - geen probleem
-4. 'n andere pagina opgeroepen - gaat mis
Dus als je inmiddels op de site bent aangekomen kun je na ruime tijd één stapje verder. Dan weer wachten en je kunt weer één stapje doen.
Die wachttijd komt verdacht veel overeen met het verlopen van een sessie - zodra een sessie gestart is, kan niets meer worden gekozen.
Ik denk -net als Matthijs- dat het veroorzaakt wordt door specifieke provider(s) in bepaalde regio('s)
Sander
-
Die wachttijd komt verdacht veel overeen met het verlopen van een sessie
Hoe ver zit je van de wijkcentrale? ;D
-
Zo maar een ideetje:
Gebruiken de mensen waarbij het niet werkt, misschien de proxy-server van de provider :-|
Lijkt mij het enige wat een provider aan zou kunnen verzieken >:(
Overigens hier, via UPC-priority werkt het prima :)
Grtzz,
Karst
-
Ja, maar jij hebt een priority sticker... ;D
-
Hallo,
Hier even een up-date van de speurtocht naar het probleem:
Medewerker Ziggo:
"Het lijkt erop dat er een slechte communicatie tussen ziggo en de provider van de website is.
Dit probleem is op te lossen echter is het een probleem wat zowel door ziggo als door de andere provider opgelost moet worden.
Het enige wat ik kan adviseren is afwachten...
Als het is opgelost wordt het t.z.t op de site van Ziggo gezet."
Helaas moet ik wachten wat de uitkomst is.
Dat is dus jammer, moet ik voorlopig de vorderingen maar volgen via de pc op mijn werk.
De medewerker van Ziggo leek het overigens een leuk project.
Tot zover deze up-date
Mvg Maikel, die nu maar gaat zitten wachten... :'(
-
en ook een update vanaf deze kant.
Heb hier sinds een paar dagen een snellere (en nu een echte Ziggo verbinding )
Ik heb dus uiteraard enige instellingen moeten veranderen , maar nu loopt de hele site als een (hoge snelheids) trein
Het lijkt dus toch in het ex wanadoo gebeuren fout te gaan
-
Hmm....
Dit is vreemd. Ik zit hier in Luxemburg en kan alleen de hoofdpagina laden, en niet de pagian met bijvoorbeeld de up-dates.
Geeft geen foutmelding, maar opent hem gewoon niet.
Mvg Maikel van Velzen
-
Hoi, sinds vandaag heb ik er hier ook last van terwijl vorige week alles vlot draaide.
eerste keer een intropagina, daarna geen response meer op welke klik dan ook, ook niet naat het leegmaken van temp internetfiles en cookies etc.
Opnieuw de site opvragen gaat dan ook niet meer.
-
Hallo,
Ik geraak vanuit Antwerpen ook niet meer op de site.
Mvg
Olivier
-
Nabij Amsterdam ook Ziggo (Multykabel) geen last.Bram.
-
Beste allemaal,
Nu ik erover nadenk, had ik in Amerika (half juli 2008) hetzelfde probleem als dat ik nu in Luxemburg heb en in zekere mate (Niet helemaal gelijk) ook thuis heb, namelijk het niet kunnen laden van de "Sub-pagina's".
Zoals ik al eerder heb gemeld, heeft mijn provider (ziggo) gezegd, dat er mogelijk een verbindingsprobleem zit tussen mijn provider (ziggo) en de provider van de website.
Nu heb ik hier compleet de ballen verstand van, maar hier in Luxemburg heb ik ook een probleem en gebruik ik geen ziggo, dus de conclusie die ik dan trek, misschien niet de juiste, is dat het probleem zit bij de provider van de site.
Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat het aan de site ligt, want dat heeft Chris al meerdere malen aangegeven dat hij dat heeft bekeken en uitgesloten heeft.
Misschien dat dit door de provider van de site uitgezocht kan worden.
Nogmaals, van internet pagina's en providers heb ik geen verstand, maar dit is een conclusie die ik trek na logisch nadenken.
Ben benieuwd naar reacties,
Mvg Maikel van Velzen
-
Ik kan gewoon alles bekijken van het groterdam.
??? ???
-
Bij mij thuis draait Groterdam zoals het hoort (@home/ziggo) en sinds begin deze week op het werk niet meer, eerst wel.
Kan het ook niet te maken hebben met 1 of andere blacklist die sommige providers gebruiken? daar heeft tweakers.net (http://tweakers.net:80/plan/439) ook last van.
-
mmhhh.......
Begin deze gehele week kon ik ook de site niet bereiken.
Nu kom ik op de homepagina 1x , maar daar eindigd het voor mij ook!! >:(
En ja, er waren wel problemen volgens die ziggo grapjassen,maar nu dus niet ???
Afijn ... kan in ieder geval de site bereiken nu de rest nog .
Groet Wim.
-
Hier geen problemen (KPN ADSL)
Gebruik wel OpenDNS
Zie http://www.opendns.com/
Mvg
Henk
-
Robkop, ook ik heb al wel eens gedacht aan een of andere blacklist. Niet voor de site zelf of voor de provider, maar op een afgeleide. De eerste pagina kan iedereen gewoon oproepen. Het probleem ontstaat pas bij de volgende pagina.
Ik denk dat de eerste pagina "iets" activeert, een Java script of een hit-counter of zo-iets, waarbij een externe URL betrokken is. En die externe URL zou wel eens op een blacklist kunnen staan bij bijvoorbeeld Ziggo.
Dat verklaard ook waarom je iedere keer na ruime tijd (kwartier of meer) weer 1 enkele pagina verder komt. Dan is de sessie immers verlopen en moet het vreemde "iets" opnieuw gestart worden.
Sander
-
Belangrijk
Gebruikt iemand van de jongens die problemen heeft met de site een router ?
Bij mij (Ziggo) was het ook zo dat het soms 8 minuten duurde tussen het verbinden van de kabel en het daadwerkelijk krijgen van een internetverbinding.
Na veel bellen bleek dat de oorzaak mijn router was. Blijkbaar kon deze de snelheid van de verbinding niet aan. Het was mij al opgevallen dat hij behoorlijk warm werd. Het gaat om de router : Sitecom 4 port Switch DSL/Cable Router CODE DC-202 v6 001.
Wat wil het feit. Nu de router er weer tussenuit is, lijkt de site van 'Groterdam' bij mij weer te werken.
-
Thuis, (Ziggo,at Home + linksys router) werkt Groterdam normaal.
Op't werk draaide Groterdam eerst wel maar sinds een week of twee niet meer.
Dat verhaal van die router en wel verbinding maken en toch niet gelijk internet, dat heb ik ook vaker. Ik zal eens kijken voor een update van de Firmware van de router.
-
Hallo,
Ik heb, in mijn speurtocht, al een keer de router helemaal weggelaten en mijn pc rechtstreeks aan het modem gehangen. Toen kon ik ook alleen maar op de hoofdpagina komen en verdr niet.
Verder was ik vorige week in Luxemburg, bij een groot opleidingsinstituut, en ook daar werkte de site na de hoofdpagian niet.
Wat het dan wel is, schiet mij maar lek? Hoop dat het probleem, zoals het gekomen is, ook vanzelf wer oplost.
Jammer maar helaas op dit moment voor mij.
-
Chris: ik weet niet hoe belangrijk je dit vind; als je het graag opgelost wilt hebben zou je het volgende scenario kunnen volgen:
Maak op je website in een subdir oid een totaal nieuwe pagina. In deze pagina ga je stapsgewijs de structuur opbouwen van de hoofdsite, dus eerst zonder sessies, daarna met sessies, etc, etc. Om de paar dagen bouw je deze pagina verder op.
Als de mensen met problemen hier dan telkens kijken of het werkt of niet kom je (hopelijk) vanzelf het probleem tegen...
Koen
-
hoi,
ik heb even gekeken wat voor een router ik hier heb staan en het is een belkin. de startpagina word geladen in no time maar de rest duurt een eeuwigheid. toch zou ik graag die kwekkeboom collectie willen zien. ook met directe link werkt groterdam niet
MvG
-
jullie kunnen het via deze site probeerden: http://pici.picidae.net/
daar in het veld op de site http://www.hetgroterdamproject.nl invoegen
als de site het dan doet, is de kans groot, dat het met de firewall of de provider te maken heeft
hoe dat helemaal werkt word hier beschreven:
http://www.picidae.net/how_picidae_works/lang-pref/en/
Probeer het zo eens, dan werkt het bij mij namelijk wel.
Bart
-
Hoi Bart,
Heb sinds gisteren ook problemen met het laden van Groterdam.
Wanneer ik het via http://pici.picidae.net/ probeer werkt de site opeens wel.
mvg,
Fred.
-
Hier dezelfde ervaring. Rechstreeks heb ik probleem met Groterdam en via http://pici.picidae.net/ lukt het wel. Het lijkt er steeds meer op dat 'n onderdeel van Groterdam op 'n blacklist van Ziggo zou kunnen staan.
Wel jammer dat http://pici.picidae.net/ de site een beetje verminkt, niet alle links worden herkend.
Sander
-
Het lijkt er inderdaad op, dat het een olievlek is, die steeds groter aan het worden is.
Maar goed, we hebben nog steeds geen idee.
Binnenkort gaan we Joomla een flinke update geven.
Misschien dat dit helpt.
Verder hebben we totaal geen enkel idee.....
-
heb net via de genoemde methode ook even gekeken.
heb weer lekker zitten genieten van de updates die ik
tot nu toe heb moeten missen.
tinus.
-
ik ben ook nog steeds aan het uitzoeken waar het aan kan liggen , maar goed dat komt wel goed.
Ik heb een andere vraag aan U Chris, ben je al begonnen aan de nieuwe opbouw van groterdam begonnen, of heb je het nog steeds zo druk dat je er eigenlijk niets aan hebt gedaan, ik vind jou opbouw namelijk zeer kostelijk om te volgen met al die goede uitleg en mooie foto's , ennog een vraag ben je ook op de beurs in utrecht komend weekend , dan kom ik zeker even me voorstellen, ben ook benieuwd of reel cees er is
groetjes stefan
-
Ik heb mij al eerder gemeld met de opmerking dat ik ook niet verder kom dan de eerste pagina en dat het dan zo vast zit als een huis.
Gisteren overgestapt op een andere provider en zie .... ik kom weer op de site.
Bijzonder toch ?
Vr. groet,
Wiebe
-
Als ik de whois bekijk dan staat daar als registratant firstfind. Uit ervaring weet ik dat firstfind zijn dns nooit compleet in orde heeft. Dat geeft soms, lang niet altijd, problemen om sites te vinden. Echter de dns van groterdam zit bij helderhosting.nl en niet bij firstfind. Ook helderhosting heeft blijkbaar problemen met het correct instellen van de dns. Als ik bijv. het ipnummer opvraag van hun ns1.helderhosting.nl dan krijg ik netjes 82.94.236.146 te zien. Echter vraag ik de reverse op van 82.94.236.146 dan blijkt die server zichzelf niet te kennen. Dus dat de site af en toe niet te vinden is kan in deze richting worden gezocht.
Verder geeft de site www.hetgroterdamproject.nl [82.94.236.145] regelmatig timeouts. Dat kan bijv. komen doordat de server waarop deze site draait het te druk heeft met allerlei (andere) taken.
SanThe.
-
Waarschijnlijk een prima onderzoek, SanThe. Maar de bevindingen matchen niet met de problemen, die Ziggo gebruikers ervaren. Structureel komt de eerste pagina immers direct en zonder vertraging. En even structureel komt geen enkele vervolgpagina door. En ook al structureel kun je ruim 'n kwartier later weer één enkele pagina verder klikken.
Iedereen, die geen Ziggo verbinding heeft, ervaart geen enkel probleem en rapporteert ook geen vertraging of time-out.
Sander
-
Ik heb geen enkel probleem met mn ziggo verbinding.
-
Dat kan makkelijk, Jos. Ziggo is een conglomeraat van heel veel providers. Ze zijn bezig de diverse serverparken te saneren en te integreren in nieuwe, snellere, serverfarms. Tot nu toe lijken veelal oude Casema en Wanadoo accounts er last van te hebben - jouw regio komt wellicht pas later aan de beurt.
Sander
-
Jos zat waarschijnlijk eerst bij @Home en die hebben blijkbaar geen of weinig probelemen.
Gr.
Eric
-
Beste Santerdam,
Zelf had ik ook problemen met de bereikbaarheid van de site toen ik in Luxemburg zat.
Startpagina laadde wel, maar vervolg pagina's niet.
Hier had ik dus niks te maken met Ziggo, maar deed het probleem zich wel voor.
Ligt dus niet alleen aan Ziggo gebruikers.
Theorie van SanThe vind ik dan ook helemaal niet zo raar klinken.
Persoonlijk denk ik dan ook dat er ook naar de Host server gekeken moet worden.
Mvg Maikel van Velzen
-
Maikel, het zou ook kunnen dat die Luxemburgse provider toevallig dezelfde structuur toepast als Ziggo. Als je bijvoorbeeld denkt aan een black-list feature, dan zal Ziggo echt niet de enige zijn, die de bewuste black-list toepast.
De theorie van SanThe geeft 'soms time-out' en 'soms DNS probleem'. En juist dat 'soms' komt niet overeen met de problemen - mensen met problemen hebben dat immers structureel.
Jouw tip om te kijken naar de Host server past niet zo bij alle mensen die probleemloos naar Groterdam gaan. Daar is immers dezelfde Host server bij betrokken.
Sander
-
Helemaal met Sander eens!!
Koen
-
Mijn voorgaande post is gebaseerd op enig uitzoeken van diverse gegevens. Het dns probleem is eigenlijk voornamelijk aanwezig bij servers/dns servers die geen cache hebben/gebruiken. Dus dat ziggo daar extra last van zou kunnen hebben zou kunnen komen doordat ze op dit moment veel bezig zijn met het veranderen/instellen van hun servers. Als de servers worden gereboot zijn ze alle cache kwijt.
De opbouw van de site zelf ken ik verder niet. Als de hoofdpagina wel laadt en de verdere pagina's niet doet mij denken dat de site ergens anders zou kunnen staan en alleen de hoofdpagina op de server waarmee contact is.
SanThe.
-
SanThe - als het ziggo probleem alleen bij een reboot zou spelen, dan is het toch niet structureel en altijd ! En verder schreef ik dat het bij iedere pagina speelt, ongeacht of het wel/niet de hoofdpagina is. En teruggaan naar de hoofdpagina werkt ook niet.
Lees eerst eens even de probleemstelling door.
Sander
-
De opbouw van de site zelf ken ik verder niet. Als de hoofdpagina wel laadt en de verdere pagina's niet doet mij denken dat de site ergens anders zou kunnen staan en alleen de hoofdpagina op de server waarmee contact is.
Maar dat klopt ook niet... De eerste pagina die je opvraagt geeft geen probleem, de daarna volgende geven pas een probleem. Zie bijvoorbeeld de link in Mispoes' draadje naar zijn meest recente DE-1 + DE-2 aflevering. De pagina staat hier op Chris' site (http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=98&Itemid=233). Geeft geen enkel probleem om deze als eerste op te vragen, echter verder navigeren kan ik helaas wel vergeten (met mijn ex-Wanadoo, ex-Orange, thans Ziggo kabel internet).
Zodra ik dat venster sluit en (meteen) weer de gegeven link of de hoofdpagina van Chris opvraag: noppes, nada, rien. Latere poging (weet niet de exacte tijd maar denk na ±10 minuten ofzo) geeft weer 'beeld'...
Chris, ik hoop dat je hier weer wat verder mee komt...
Mvg Tinussie.
-
Beste allemaal,
Vandaag maar weer eens geprobeerd of ik verder dan de startpagina van www.hetgroterdamproject.nl kom.........
En wat denken jullie....???
HIJ WERKT WEER! ;D
Ik kan gewoon bij de updates komen zonder dat ik eerst een kwartier hoef te wachten.
Ik ben helemaal blij! ;D
Groeten Maikel
-
Hoi,
Hier nog één die daar blij mee is.
Heb het ff getest, en het werkt weer formitastisch. :)
mvg,
Fred.
-
En hier werkt het ook weer !!! :D :D :D
Voor mij is dat fabeltastisch ......
Ik heb geen idee wie het probleem verholpen heeft, maar wel bedankt :)
Sander
-
Ik heb geen idee wie het probleem verholpen heeft, maar wel bedankt.
Ik sluit mij daar helemaal bij aan!
Ook hier werkt de site weer! :D
Groet Wim.
-
Grappig. ;D
-
bij mij ook, bij mij ook!! joepie ja jee!!!!!!1
-
Goed, we weten ook wat het was.......
De Stats.....oftewel het script wat het aantal bezoekers bijhield was de boosdoener. Vandaag achter gekomen tijdens een update.
Het was dus al die tijd wel Groterdam zelf.
Goed, ondertussen krijgt Groterdam achter de schermen een knaller van een restyling ;D
-
Alweer? De laatste is toch niet zo lang geleden?
Groeten
Olav
-
Sinds 2004 geen restyling meer ondergaan hoor.
Groterdam is online sinds januari 2003.
Op 17 Oktober 2004 is ze na een flinke restyling in het huidige vorm te aanschouwen.
O, en nu de bug is opgelost, gaat ze dicht.