BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Railhopper op 12 September 2008, 22:05:08
-
Hallo...
IK had een vraagje.
ik krijg 1 deze weken mijn 1711 en 1856 binnen, alleen nu wil ik weten wat er allemaal voor zit ( of achter of er tussen ;) ). kon weining foto's vinden op het net, alleen de 1711 rijd met een dubbeldekerstam rond.
dus eigenlijk gaat het alleen om de 1856, maar foto's van de 1711 zijn ook van harte welkom, verdere informatie trouwens ook
BVD Railhopper
-
De 1800'en reden/rijden met ICR(m), ICK, ICL, en volgens mij hebben ze ook nog met K4 gereden (in combi met NS-meuk). En natuurlijk de internationale treinen vanaf Nederland, zoals de IC 140 en de CNL
-
Vergeet bij de 1800en DDM niet, dat kan alleen maar met (16/)1800en rijden, groetjes Michiel
-
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
-
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
-
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.
www.raymondkies.nl
-
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
Volgens mij heeft de 1711 nooit als solitaire loc gereden.
www.raymondkies.nl
-
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.
www.raymondkies.nl
En waarom zou ik het juist apart vermelden? Omdat het dus wel kan.
Foto (http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1800/1850-58/1854-1.jpg) van Railfaneurope.
-
Dat is dan een heel zeldzame uitzondering. De 1800 ontbreekt het aan voorzieningen waardoor deze niet in de goederendienst mág rijden.
www.raymondkies.nl
-
Klopt half, die voorzieningen zijn veel later pas verwijderd. Gedurende enkele maanden hebben de 1600'n en 1800'n nog door elkaar gereden in verband met wielbandproblemen.
De 1711 heeft trouwens alleen maar met DDAR gereden.
-
En voor de volledigheid ook een goederentrein achter een 1800.
Nee, dat nou juist niet. De serie 1800 ontstond juist door de boedelscheiding van NS.
www.raymondkies.nl
Foto's zeggen genoeg dacht ik zo.
(http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/web/1856.jpg) (http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/web/1856.jpg?t=1221306241)
54300 ter hoogte van Nunspeet.
(http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/web/1856D.jpg) (http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/web/1856D.jpg)
Heb deze foto's al wel eens eerder laten zien hier dacht ik.
Mvg, Johan
-
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt
-
waarschijnlijk is de foto net na de splitsing van NS/NS cargo gemaakt
Zoals al gezegd er is een overgang periode geweest van bijna een jaar.
Zo kon je de rode 1637 in de dubbeldekstam treffen op Lelystad heb ik ook nog foto's van.
Zo rond 1998/99 zag je regelmatig 1800-en in de goederendienst.
Mvg, Johan.
-
In het begin reden de 1800'en zowel reizigers als goederentreinen. Maar vanaf 1999 reden de 1800'en uitsluitend nog maar reizigerstreinen.
Nu rijden de 1600'en van Railion ook reizigerstreinen,maar dit in opdracht van DB AutoZug.
-
hallo bedankt alvast voor jullie reactie's , ik wil de loc's puur voor de reizigersdienst gaan gebruiken.
-
je kan ook de gehuurde DB-rijtuigen achter de 1711 hangen, maar dan zoals ze tussen 1998 en 2000 reden, dus de klassieke Rood-witte IC rijtuigen.
roco brengt ze dit jaar toch uit ?