BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Sander op 09 September 2008, 17:20:17
-
Liep vandaag op de bouw nabij het station en zie in titel vermelde samenstelling Hengelo binnen rijden vervolgens gaat deze richting Enschede.
Komt ene half uur later terug en stopt niet in Hengelo.
Iemand enig idee wat deze combinatie hier deed? Dit komt hier totaal niet voor...(1 loc had nummer 1743...mocht dit van toepassing zijn...)
mvg,
Sander
-
Hoelaat is dat geweest?, dat helpt nog al bij het zoeken naar het antwoord ;)
Edit: ik heb het antwoord al;
Als somda mag geloven( waar ik vanuit ga) heb je waarschijnlijk ICL ipv ICR gezien, ICR rijd normaal ook niet met 9 bakken en 2 locs( waarmee ik niet zeg dat het nooit voorkomt), maar ICL standaard wel en in een aantal ICL stammen zitten één of 2 ICR A rijtuigen.
ICL werd namelijk gemeld in de IC1629, het spul werd ook als leegmat gemeld met doorkomst om 11.52u door Almelo richting Deventer.
Zie somda (http://www.somda.nl/www/forum/5542/)
Groetjes Michiel
-
Misschien is de NS in een anders-dan-anders bui.
De treinen van (oneven):45 richting Leiden, en die van (even):45 richting Utrecht, werden vandaag gereden door ICM, 4 bakken. Koplopers zijn zeldzaam, V-IRM is hier de regel.
(Vermeldde tijden gelden voor station Bodegraven. In principe blijft deze trein de hele dag heen en weer rijden, in de praktijk kan dit anders uitpakken)
MVG, Robin
-
Amersfoort heeft er vandaag voor een groot deel uitgelegen. Dit door een storing. Misschien is dat de oorzaak.
-
Misschien is de NS in een anders-dan-anders bui.
De treinen van (oneven):45 richting Leiden, en die van (even):45 richting Utrecht, werden vandaag gereden door ICM, 4 bakken. Koplopers zijn zeldzaam, V-IRM is hier de regel.
(Vermeldde tijden gelden voor station Bodegraven. In principe blijft deze trein de hele dag heen en weer rijden, in de praktijk kan dit anders uitpakken)
MVG, Robin
Koplopers zijn daar niet meer zeldzaam maar om bepaalde dagen( o.a. in het weekend) en tijden planmatig, de inzet vandaag lijkt me echter niet planmatig
De genoemde stremming rond Amersfoort zet uiteraard alles op z'n kop.
Groetjes Michiel
-
Ehm, Michiel...
Utrecht-Leiden? Koplopers? Planmatig?
Dan heb ik zeker iets gemist. Zo eens in de 2 à 3 maanden rijdt er eens eentje de hele dag op en neer tussen de twee steden, maar zeker niet planmatig!
In Bodegraven hoef je maar iets meer dan 30 minuten op het station te zijn, om alle treinen van die dag te zien.
Hoe dat zit leg ik op verzoek uit ;)
-
Zeker wel planmatig zoals ik al zei, zie somda topic wijzigingsbald 25 augustus, groetjes Michiel
-
Tijd vergeten te melden, tijdens in Hengelo, was om 11:00 uur richting Enschede.
11:30 richting Almelo - Deventer wat dan weer aansluit op het verhaal van Michiel. Want om 11:30 was ie inderdaad leeg en stopte niet in Hengelo.
Dan nog verbaast het mij dat dit materieel hier te zien was. Gaat dit vaker gebeuren? Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen. Normaal rijden hier alleen Koplopers.
mvg,
Sander
-
Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen.
Kan geregeld worden, ik ben bezig zo'n stam te verzamelen. Maar dan 8 maal ICL en de bonte kleurstelling ;) ;D
Jammer dat ik het niet gezien heb vanaf m'n werk... Dat soort dingen mis ik wel nu ik niet meer in de trein zit
-
Dan nog verbaast het mij dat dit materieel hier te zien was. Gaat dit vaker gebeuren? Hetgeen ik toejuich omdat dit dan weer leuk is om op mijn baan na te bootsen. Normaal rijden hier alleen Koplopers.
mvg,
Sander
Dat het spul daar kwam is niet heel vreemd, maar eerder een vrij logisch gevolg van andere gebeurtenissen. Zoals gemeld is lag Amersfoort er een hele tijd uit, daardoor stranden vele treinen en keren treinen op andere treinen waar ze normaal niet op horen te keren. Zo kan materieel uit de 1500 Deventer-Amersfoort-Amsterdam v.v. heel snel in de 1600 of 1700 van/naar Enschede terecht komen. Daarna moet je zien het materieel weer met zo min mogelijk lege ritten op de goede plek te krijgen, maar soms zijn leeg materieel ritten dan noodzakelijk.
Of het vaker voorkomt, laten we hopen van niet, dan betekend dat dat er ergens iets mis gegaan is. Planmatig zit ICL nu nog in de 1500 en in de 2000 Arnhem-Den Haag v.v. maar die laatste inzet vervalt als er genoeg nieuwe VIRM's in dienst zijn( voor meer info daarover zie somda).
Groetjes Michiel
-
Amersfoort heeft er vandaag voor een groot deel uitgelegen. Dit door een storing. Misschien is dat de oorzaak.
Alweer. Zaterdag was er ook al storing in Amersfoort. Reden oa de ICL's niet zodat ik met de stopper van A'dam CS naar Amersfoort moest. Voor Amersfoort 15 min stilgestaan ivm een seinstoring.
Gerard.