BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Albert.H0 op 29 August 2008, 19:14:02

Titel: locs en stuurstandrijtuigen NSR
Bericht door: Albert.H0 op 29 August 2008, 19:14:02
Naar aanleiding van treinsamenstellingen met ICR rijtuigen de vraag wat er aan locs en stuurstandrijtuigen gecombineerd kan worden.

Tegenwoordig rijden ICK/ICL stammen, vroeger ook wel ICR stammen, met een loc aan beide zijden. Ik ga er van uit dat dat altijd trek-trek treinen zijn, alleen de voorste loc levert tractie, de achterste is altijd in opzending. De locs kunnen zowel 1700 als 1800 zijn, ook in combinatie.

DDM1-Bvk stuurstand, "oude" dubbeldekkers, volgens mij alleen mogelijk met een 1800.

DDM2/3-Bvk (DD-AR). Volgens mij alleen mogelijk met een 1700 of een mDDM.

Treinen met ICRm BDs, trek-duw. Kan de BDs samen met een 1700 of met een 1800 of beide? Of te wel, is deze BDs wat betreft sturing gelijk aan een DDM1-Bvk of een DDM2/3-Bvk (in dit geval zou je hem ook met een mDDM in een trek-duw stam kunnen gebruiken) of is dit weer anders?

En natuurlijk de Benelux ICR Bs. Deze werkt alleen samen met een NMBS loc reeks 11.8.

Titel: Re: locs en stuurstandrijtuigen NSR
Bericht door: NS 1100 op 29 August 2008, 19:24:27
Een BDs kan alleen maar met de 1700-ers geduwd rijden.
Titel: Re: locs en stuurstandrijtuigen NSR
Bericht door: Rick op 30 August 2008, 10:08:07
Maar wel een goed punt wat betreft de mDDM, deze zou dus ook in combinatie met een BDs kunnen rijden. Ze hebben immers de 1700'n vervangen en zijn eigenlijk volwaardige locs.