BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 28 August 2008, 15:47:13
-
Toyota gaat gebuik maken van Transsiberisch spoor
Toyota gaat in het voorjaar van 2009 de Transsiberische spoorlijn gebruiken om goederen te vervoeren naar de autofabriek in Sint Petersburg De Japanse autofabrikant ziet in het spoor een goed alternatief voor landvervoer over de weg. Wegvervoer wordt steeds duurder door de hoge brandstofkosten en de strenge milieuvoorschriften. Vervoer over zee is goedkoper, maar doet er volgens Toyota zestig dagen over. De Transsiberische spoorlijn kent een doorlooptijd van twintig dagen.
Enkele andere autofabrikanten zijn ook geïnteresseerd in de Transsiberische spoorlijn. BMW kondigde al aan, jaarlijks 25.000 teu met onderdelen per spoor van Europa naar China te vervoeren. Ook Volkswagen heeft zich nu als gegadigde voor diensten op deze spoorlijn opgeworpen.
bron:transport
-
Is dit als gevolg van dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8509.0)?
Groet,
Erik
-
Weet ik niet, maar het een zal het ander niet uitsluiten.
SK
-
......de autofabriek in Sint De Japanse autofabrikant .....
Ik ken Sint Nicolaasga en Sint Willebrord en Sint Anna ter Muiden, maar van Sint De Japanse Autofabrikant heb ik nog nooit gehoord. Waar ligt dat? ;D
-
Naast Sint Juttemis Klaas ;D 8).
-
Weet je wat het ergste is! Geen woord over St Annaland, en dat is toch echt zeeuws ;D
Sint Petersburg staat er nu wel in 8)
SK
-
Dank je. Sint Anna ter Muiden ligt toch ook echt in Zeeland.
-
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.
-
Leuk allemaal, die plannen, maarre,
- waar halen ze de capaciteit vandaan voor al die plannen ?
- wat komt er van een dienstregeling terecht in de winter, ik heb eens begrepen dat door de koude spoorstaven te bros kunnen worden voor normaal gebruik.
- kunnen bv computers wel tegen 2 weekjes Siberie ?
Groeten, Alexander
-
Dat zal wel meevallen... in de winter wordt volgens mij de dienst gewoon normaal uitgevoerd op de Transsiberische spoorlijn, in ieder geval de reizigersdienst. En of computers ertegen kunnen? Blijkbaar heeft Fujitsu Siemens daar wel vertrouwen in :).
-
De TransSib is in de winter buiten luchtverkeer de meest betrouwbare en vaak enigste verbinding door Rusland.
onderschat ze niet.. ,waar hier bij -10 het leven stilvalt gaan zij zonder problemen door tot -50 en meer.
op vlak van treinen en ander rollend materiaal maken zij nog stevige Sovjet qualiteit tov de high tech rommel die hier rondrijdt
Peter