BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 28 August 2008, 15:47:13

Titel: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Hans Reints op 28 August 2008, 15:47:13
Toyota gaat gebuik maken van Transsiberisch spoor

Toyota gaat in het voorjaar van 2009 de Transsiberische spoorlijn gebruiken om goederen te vervoeren naar de autofabriek in Sint Petersburg De Japanse autofabrikant ziet in het spoor een goed alternatief voor landvervoer over de weg. Wegvervoer wordt steeds duurder door de hoge brandstofkosten en de strenge milieuvoorschriften. Vervoer over zee is goedkoper, maar doet er volgens Toyota zestig dagen over. De Transsiberische spoorlijn kent een doorlooptijd van twintig dagen.
Enkele andere autofabrikanten zijn ook geïnteresseerd in de Transsiberische spoorlijn. BMW kondigde al aan, jaarlijks 25.000 teu met onderdelen per spoor van Europa naar China te vervoeren. Ook Volkswagen heeft zich nu als gegadigde voor diensten op deze spoorlijn opgeworpen.
bron:transport

Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: KroKo op 28 August 2008, 16:03:16
Is dit als gevolg van dit (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8509.0)?

Groet,

Erik
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Hans Reints op 28 August 2008, 16:09:38
Weet ik niet, maar het een zal het ander niet uitsluiten.
SK
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Klaas Zondervan op 28 August 2008, 17:07:28
......de autofabriek in Sint De Japanse autofabrikant .....
Ik ken Sint Nicolaasga en Sint Willebrord en Sint Anna ter Muiden, maar van Sint De Japanse Autofabrikant heb ik nog nooit gehoord. Waar ligt dat?  ;D
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Anoniem op 28 August 2008, 17:38:39
Naast Sint Juttemis Klaas ;D 8).
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Hans Reints op 28 August 2008, 17:42:27
Weet je wat het ergste is! Geen woord over St Annaland, en dat is toch echt zeeuws ;D
Sint Petersburg staat er nu wel in 8)
SK
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Klaas Zondervan op 28 August 2008, 19:51:08
Dank je. Sint Anna ter Muiden ligt toch ook echt in Zeeland.
Titel: Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Bericht door: Hans Reints op 07 October 2008, 15:23:55
Deutsche Bahn maakt van China-trein wekelijkse dienst
Deutsche Bahn wil in februari van de spoorverbinding tussen Noord-Duitsland en China een geregelde, wekelijkse dienst maken. Dat heeft topman Norbert Bensel van DB Schenker (Railion) meegedeeld in Hamburg, waar hij de binnenkomst van de Trans Eurasia Express bijwoonde. De dienst op China moet een 'standaardproduct' worden. In de toekomst worden behalve in Hamburg ook vertrekken in Nürnberg of Duisburg geboden.
Volgens Bensel is de verbinding, over een afstand van 10.000 kilometer en met een doorlooptijd van twintig dagen, zowel voor vervoer per schip als voor luchtvracht een alternatief. De eerste klant van de dienst is Fujitsu Siemens Computers, die een volledige containertrein vult. Deze grote klant wil in de toekomst zeker 20 procent van zijn goederen tussen het Verre Oosten en Duitsland met de trein vervoeren.

Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Alexander op 08 October 2008, 02:07:16
Leuk allemaal, die plannen, maarre,
- waar halen ze de capaciteit vandaan voor al die plannen ?
- wat komt er van een dienstregeling terecht in de winter, ik heb eens begrepen dat door de koude spoorstaven te bros kunnen worden voor normaal gebruik.
- kunnen bv computers wel tegen 2 weekjes Siberie ?

Groeten, Alexander
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Anoniem op 08 October 2008, 02:12:35
Dat zal wel meevallen... in de winter wordt volgens mij de dienst gewoon normaal uitgevoerd op de Transsiberische spoorlijn, in ieder geval de reizigersdienst. En of computers ertegen kunnen? Blijkbaar heeft Fujitsu Siemens daar wel vertrouwen in :).
Titel: Re: Trans Siberischespoorlijn
Bericht door: Peter Spruit op 08 October 2008, 12:27:05
De TransSib is in de winter buiten luchtverkeer  de  meest betrouwbare en vaak enigste  verbinding  door  Rusland.   
onderschat ze niet.. ,waar hier  bij -10  het leven stilvalt  gaan zij zonder problemen door tot  -50 en meer.

op vlak van treinen en ander  rollend  materiaal maken zij nog stevige  Sovjet qualiteit  tov de   high tech rommel die hier rondrijdt

Peter