BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: ziemon op 12 September 2006, 09:38:04

Titel: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: ziemon op 12 September 2006, 09:38:04
(http://www.lok-report.de/images/galerien/sichtungen_37/5987_E186-111.jpg)

op lok-report vandaag een eerste foto van de E186 111 op weg naar Innotrans. Dit is de lok welke onze BetuweRoute en HSL de komende jaren zal gaan domineren.
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: Floris Dilz op 12 September 2006, 10:03:36
nu de hele loc turquois maken, alu nummerplaten en strips erop en blauwe band... dit ziet er meer uit als een verpakking voor dieethalvarine.
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: ziemon op 12 September 2006, 10:21:41
tja, combi van hippe huisstijlkleuren en verplichte contrastvlakken en meer van die onzin....

de HSL loks zullen wel nog andere zuurstokkleurtjes krijgen
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: nscargo op 12 September 2006, 10:23:47
Ja die kleur mogen ze wel veranderen. Anders worden alle treinspotters nog eens horrendol van die kleuren.
Harm
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: ziemon op 12 September 2006, 11:34:06
nouja de toekomstige huurders kunnen het nog erger maken of juist niet. Bedenk er ook nog diverse logo's bij op voor en zijkanten... Wel kan men groen en zilver nog vervangen, rood (Italie) en wit (NL) zijn verplicht zo..
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: Arkadas op 12 September 2006, 15:29:39
gaat de 152 van railion nu ook op de betuwelijn e.d rijden?

groet,

Arkadas
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: Victor op 12 September 2006, 16:43:03
Als het aan mij had gelegen, had ik de Reeks13 met I11 rijtuigen op de HSL laten rijden. ;D
Maar dat ligt het dus niet. :-|
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: ziemon op 12 September 2006, 16:51:07
nope.

alleen 2-systeem machines, ofwel loks voor zowel wissel- als gelijkspanning kunnen op de BetuweRoute terecht. Dat betekent in theorie dat de Alstom er met zijn Prima's (BB37000) er op terecht zou kunnen, van Bombardier kunnen de SBB Cargo Re484, Mitsui E484, Angel Trains en CB Rail E186 er op rijden en van Siemens zijn de Railion 189, de SBB Cargo Re474 en zijn Dispolok broertjes ES64F4 geschikt.

Practisch gezien zal de BetuweRoute nog geruime tijd bereden worden door diesels (G1206, G2000, misschien class66) en vanuit de electrische hoek zullen in eerste instantie de E186, Re484, 189 en ES64F4 hun opwachting maken.
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: Tjeerd op 12 September 2006, 17:01:24
@ Arkadas;

De 152 niet, deze is alleen maar geschikt voor 15kV 16 2/3Hz spanning. Dit is de standaard spanning in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (allhoewel je in Zwitserland wel een smallere pantograaf nodig hebt).
Voor de 145 geldt hetzelfde.

De 182 en 185 kunnen op 15kV 16 2/3 Hz en 25kV 50Hz rijden, maar delen van de betuwe route zullen het standaard NS net 'kruisen' van 1500V gelijkspanning. Omdat de 182 en 185 deze laatste spanning niet aan kunnen. Zullen we deze dus ook niet in Nl aan gaan treffen.

Van de Duitse locs zullen dus alleen de 189 en 186 (=4 spanning variant van de 185) op de betuweroute kunnen rijden.

Hoe het ook al weer zat met de Franse locs weet ik zo even niet. Heeft wel enige maanden geleden in de Rail Magazine gestaan. Misschien weet iemand anders dit zo uit z'n hoofd... ?

Ter verduidelijking;
NS net: 1500V gelijkspanning
Belgiƫ: 3000V gelijkspanning
Duitsland: 15kV 16 2/3Hz wisselspanning
Betuweroute en HSL: 25kV 50Hz wisselspanning

ziemon was me net voor, maar toch alsnog geplaatst...

mvg, Tjeerd
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 12 September 2006, 17:42:02
Wat ziemon al zegt die BB(4)37000 zou met de juiste beveiliging ook op de betuweroute terecht kunnen. 1,5kv=, 15kv$ en 25kv$

Groetjes Michiel
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: Robbert op 12 September 2006, 18:57:17
Citaat
en van Siemens zijn de Railion 189

Komt deze ook met zo'n Groot Raillion Logo?

Groetjes,

Robbert
Titel: Re: eerste 186 gesignaleerd
Bericht door: ziemon op 12 September 2006, 20:54:37
de 189 komt zoals die komt, de meeste machines dragen de oude Railion logos, als je die bedoelt, de kans daarop is dan het grootst. ik kan me echter voorstellen dat om marketingtechnische redenen men loks die Nederland in zouden moeten van de nieuwste logos voorziet, je moet natuurlijk wel goed voor de dag komen!