BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: lars op 23 August 2008, 08:51:53

Titel: trein progameeren
Bericht door: lars op 23 August 2008, 08:51:53
hallo iedereen.
ik was gister bezig met de treinen en toen bedacht ik dat ik ze wel kon gaan progameeren maxmale snelheid enzo.
zo gezecht zo gedaan maar.. ik heb vier locks twee hiervan komen uit startsets van roco de treinen uit de startsets lukken niet de optrek snelheid en rem afstand lukken wel maar de snelheid niet? al mijn locks zijn van roco.

weet iemand wat hier het probleem is ? en of ze wel progameerbaar zijn als ze uit een start set komen.

alvast bedankt :D
Titel: Re: trein progameeren
Bericht door: MMTB op 23 August 2008, 10:18:42
Hallo Lars,

Met name in het verleden heeft Roco decoders gebruikt in startsets die niet alle functies hadden. Zo had ik een ICE2 startset waar ook de minimum en maximum snelheid niet geprogrammeerd kon worden. De op- en afremvertraging was geen probleem. Bij de Wapstad heb ik de decoder nog extra laten testen en zij kwamen ook tot deze conclusie. Maar deze startset is wel een jaar of 4 geleden gekocht.

Groeten, Mark
Titel: Re: trein progameeren
Bericht door: Jan-Peter op 23 August 2008, 11:09:52
De decoders van Roco zijn al in andere draadjes ter sprake gekomen. De laatste decoders in de NS 2400 serie (drie rail) melden zich aan als ESU LP3 OEM. Deze hebben de nare eigenschap naast de beperkte mogelijkheid de snelheid aan te passen, dat ook de snelheids curve (28 staps) vast ligt.
Reden voor mij om bij de ingebruikname (eiking in Koploper) de decoder uit te wisselen voor een ESU LP3.
Die Roco decoders gaan binnenkort in de verkoop.

Jan-Peter
Titel: Re: trein progameeren
Bericht door: lars op 23 August 2008, 13:06:56
badankt. ik denk dat dat het is maar ik heb het idee dat die sets niet 4 jaar oud zijn zeker niet de TEE set