BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Rob Bogers op 18 August 2008, 14:06:42
-
In een vorige topig vroeg ik iets over deze onstspoorstaven op de bruggen. Inmiddels heb ik veel reacties met foto's gekregen, waarvoor mijn dank. Nu heb ik nog wel een vraag. Ik heb een proefje gedaan met stukken losse rails die ik uit felxrails had gehaald bij het plaatsen op de Fleischmann Profirails (bielzen) blijkt dat de ontspoorrail nogal ver van de rijrails ligt. Dit komt omdat de railbevestigingen op de bielzen misschien te ver naar binnen steekt. Nu heb ik ook al gehoord dat op bruggen helemaal geen bielzen liggen en dat de rails in de brug verankerd zijn. Nu lijkt mij dit een beetje moeilijk te realiseren. Misschien heb ik het helemaal fout en is dit helemaal niet moeilijk. Mijn vraag is daarom, of iemand dit al eens eerder heeft gedaan en hoe pak je dit aan, zodat de ontspoorrail wat dichter bij de rijrails komt te liggen en gebruik ik dan wel/niet de standaard bedding van de Profirals.
-
Kijk eens in de Railhobby Bruggen Special, staan div voorbeelden van railsleggen in.
SK
-
Daar wil ik best in kijken alleen wanneer is dit blad uitgegeven. In ieder geval niet tussen 2001 en 2008. Tenminste, niet volgens de railhobby site. Heb je misschien een bestelnummer?
-
De special is uitgegeven door Wegener Tijdschriften Groep BV als no 9a van 1999 en kosten toen Fl 35.- . De special heeft ISSN 0165-4551 als reverentienummer
Volgens mij is de special nog verkrijgbaar bij de huidige uitgever van Railhobby en bij nog wel een paar andere adressen.
SK
-
Bij railhobby geeft het referentienummer geen antwoord. Zoekterm in Google geeft ook geen oplossing. Bedankt voor de genomen moeite maar dit werkt niet. Iemand anders nog een optie, graag.
-
Wat een lullige titel.
-
Mijn vraag is daarom, of iemand dit al eens eerder heeft gedaan en hoe pak je dit aan, zodat de ontspoorrail wat dichter bij de rijrails komt te liggen en gebruik ik dan wel/niet de standaard bedding van de Profirals.
Je kunt een spooorstaaf nemen met een ander profiel. Als je zelf h0 rijdt, is een spoorstaaf in N een oplossing.
Gr/H
-
Ik had het wel begrepen alleen bij de proef keek ik even op van de afstand. En about de lullige titel, tja wat zal ik er van zeggen. Niets.
-
Ik ook niet.
-
in Spoor & trein editie 13 + 14 staan uitgebreide artikelen over spoorbruggen, maar dan alleen in werkelijkheid.
De Bruggen special is bij Railhobby zelf niet meer verkrijgbaar zo ver ik weet:
The Specials (http://www.railhobby.nl/154/default.aspx?BLOCKTEMPLATE66884_article=66862&source=%2f154%2fdefault.aspx)