BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Railpassie op 17 August 2008, 14:54:42
-
Gepubliceerd: vandaag 12:26
Twee Arnhemmers van 26 en 27 jaar zijn zaterdag betrapt, nadat zij van de Eerste Weteringsewal in het Betuwse Elst spoorrails hadden gestolen.
Een getuige belde de politie, die de mannen in Arnhem kon aanhouden. Wat de mannen met de rails wilden doen, is volgens de politie niet duidelijk.
Bron:http://www.depers.nl
-
Wat weegt een meter spoorstaaf? Ik heb wel eens een spoorstaaf in Belgie zien liggen langs het spoor van ongeveer 3 meter maar geen beweging in te krijgen. Nu zal die spoorstaaf wat die mannen hebben mee genomen niet extreem lang zijn geweest (korter dan 2 meter) bijv.
Mvg,
Martijn vd horst
-
geloof dat het weleens vaker voorbij gekomen is maar een meter UIC54 spoorstaaf weegt 54 kg per meter.
-
Op de website van HSL zuid staat 60 Kilo per meter.
Mvg,
Martijn vd horst
-
Dat ze zwaar zijn daar zal geen twijfel overbestaan,
maar er staat niks in het artikel over het handmatig optillen ;)
Mischien hadden ze wel een kraantje,of een Bobcat,of iets anders.
Tino
-
maar das ook geen UIC54 spoorstaaf volgens mij. De HSL is zwaarder uitgevoerd omdat er hogere snelheden gereden word.
-
op het NL hoofdnet sporen, zijn de sporen 60 kilo per meter, op minder bereden sporen of opstel is het 54 volgens mij.
-
:) Ik heb net met Google maps gezocht op Eerste Weteringsewal Elst gezocht,
maar zie ter plaatse alleen een weg in een polder,
maar geen spoorlijn. ???
Ligt er hier soms een verlaten spoor?
-
Wat is het volgende wat gestolen wordt?
- koperleidingen
- rails
- 1700 ????
-
@railpassie
Spoorlijn Arnhem - Nijmegen ::)
Mvg,
Martijn vd horst
-
Kijk eens links op de foto (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Eerste+Weteringsewal+Elst+&ie=UTF8&t=k&ll=51.931823,5.855874&spn=0.003142,0.006866&z=17) ;)
-
;D ;D Haha idd Martijn,ik heb niet ver genoeg naar links gekeken :D
Maar toch ,dit is een ernstige zaak :(
sommige mensen spelen gevaarlijk spel,
en willen alles meenemen,
denk maar ad koperdiefstallen ed.
Waarbij de veiligheid van 3den ernstig in gevaar word gebracht >:(
-
Om over Hernia's maar niet te spreken. B.T.W. volgens mij is daar ter plaatse UIC 58 verwerkt...
-
op het NL hoofdnet sporen, zijn de sporen 60 kilo per meter, op minder bereden sporen of opstel is het 54 volgens mij.
Dit klopt niet helemaal ;) Op hoofdsporen worden over het algemeen 54 E1 (= UIC54) spoorstaven toegepast. Op veel zijsporen en emplacementen liggen nog 46 E3 (=NP46) spoorstaven. Bij vernieuwing wordt dit echter allemaal vernieuwd in 54 E1.
Bij mijn weten liggen alleen op de HSL en de Betuweroute 60 E1 (=UIC60) spoorstaven.
Het getal staat inderdaad voor het gewicht in kilo's van een meter spoorstaaf. Zonder kraantje of iets dergelijks is het dus haast onmogelijk om langere stukken te stelen. Stukken korter dan 3m mogen niet in de baan toegepast worden en zijn dus afval stukken. Echter deze zijn nog steeds eigendom van de aannemer/ProRail en worden afgevoerd als oud ijzer.
Marc
-
weer wat geleerd, ik ben helaas geen spoor deskundige. :P jij dus wel