BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Chris2412 op 17 August 2008, 09:46:01
-
Goedenmorgen mensen.
Wat is er mooier om van je hobby je beroep te gaan maken.
Mij is de kans aangeboden om machinist te worden bij ACTS na een goed sollicitatiegesprek en een snuffeldag afgelopen donderdag.
Ik ga dit dus ook doen.
Na 15 jaar te hebben gekookt is deze jongen uitgekookt. :P
Zijn er meerdere onder ons die dit ook hebben gedaan?
Groetjes Chris
-
gefeliciteerd met je nieuwe baan! :D
Daan!
-
Inderdaad van harte gefeliciteerd. Goed dat je de stap zet!
-
Hey, leuk man.
Ook ik ga aan de bak als machinist, maar dan wel bij NSR. Sinds 2001 was ik al storingsmonteur bij Nedtrain, maar aangezien ik altijd al machinist wou worden heb ik mijn kans gegrepen. Ik zit nu lekker vakantie te houden en begin daarna (1 september) bij NSR. Dus wie weet zien we elkaar eens op de baan ;)
-
Hoe werkt het precies als je mcn bent. Krijg je te horen welke trein je voor die dag hebt en daar rij je dan de hele dag op. En 's avonds weer terug naar de standplaats?
Daan!
-
Dat had ik graag gedaan maar gezien mijn leeftijd 52 dat wordt niet wat,dus dat wordt door timmeren tot mijn 65
Maar gelukkig kan ik s,avonds lekker met mijn hobby,s verder gaan.
Cor
-
Da's heel leuk voor je, gefeliciteerd. Als het maar met mate is zodat het leuk blijft. Mijn beroep was ook m'n hobby, maar ik moet er nu zoveel uren voor maken, dat ik nu met veel tegenzin aan het werk ga. En er blijft veel tel weinig tijd over voor m'n andere hobby, de treinen.
-
@Chris (Lok6494) ik kan je de hand schudden. Ik ben 6,5 jaar geleden begonnen bij NSR en heb nog iedere dag plezier in mijn werk.
Bij mij werkt het eigenlijk net andersom: ik heb min of meer van mijn werk mijn hobby gemaakt.
Ik wist van kinds af aan al dat ik machinist wilde worden. Helaas wordt een 7 jarige niet uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dus vanaf toen maar vast in 1:87 aan de slag gegaan. Kleine 14 jaar later dan eindelijk in 1:1.
Heb nu dus een betaalde hobby om de andere hobby te bekostigen ;)
Wel jammer voor je dat je het 1200 tijdperk dan net zult mislopen........
@ Dennis welkom bij de club! Ik weet niet of jij als storingsmonteur ook rijbevoegdheid hebt. Zoniet dan wil ik je adviseren tijdens de opleiding ook flink wat RETdiensten te draaien. Ik zelf heb nog de LTM opleiding gevolgd met daarin de periode van 200 dagen (=1jaar) RET. Heb in die periode veel geleerd: je hebt iedere keer een andere trein ( ander mat), tijd om dingen uit te proberen en te testen, vaak splitsen en combineren en naar mijn idee heel belangrijk voor het bewust bezig zijn met treinen rijden: je rijdt continu met de seinbeelden geel, geel knipper en rood.
Voor mij een waardevolle periode iig.
@Cor ik was 20 toen ik aan de opleiding begon. De oudste van de "klas" was 50....... niet geschoten is altijd mis.
mvg
Sander.
www.nsrijdtverder.nl
-
Ik heb vorig jaar mijn beperkte rijbevoegdheid al hehaald dus ik heb al diverse RETdiensten gedraaid ;) Dus het is voornamelijk veel theorie weer opfrissen en de aanvullende theorie leren. De beperkte bevoegdheid heb ik al via de BLM cursus gedaan dus weet gelukkig al een beetje wat me te wachten staat qua cursus.
-
Op kleinere schaal. ;D
Maar ik verdien er wel mijn brood mee. :)
-
@Dennis, kijk dat is mooi meegenomen dan. Bij ons op de standplaats is ook een storingsmonteur overgestapt naar machinist. Hij was ook al beperkt bevoegd en heeft zijn 200 dagen er al ruim opzitten. Denk dat dat een duidelijk voordeel is tov de andere kandidaten. Als de LTM opleiding er nog was dan was hij nu al klaar. Nou moet hij nog zijn 50 en 60 dagen volgens BLM.
@Chris: moet je bij Railz ook eerst de RET in of mag je gelijk de vrije baan op? ;D
mvg
Sander.
www.nsrijdtverder.nl
-
GEFELICITEERD !!! MACHINISTEN IN DE DOP
helaas, ....
in mijn tijd bleek na vier jaar onderhoudsmonteur elektro te wpl wgm, dat de overstap naar machinist (mijn droom, nog steeds) niet mogelijk was omdat er een overschot aan machinisten, en een tekort aan monteurs was. Omdat dit werk me niet zo beviel (veel ellebogenwerk) ben ik de grafische industrie ingegaan.
Na een paar jaar weer bij NS gesolliciteerd maar werd afgewezen omdat ik eerder bij NS ontslag had genomen, leeuk hoor!
Dus zodoende maar geen machinist, ehhh.....
wie wil me eens een dagje meenemen????
Ik ben nu helaas te oud.
Frederico
-
er zijn toch meer bedrijven dan de NS?
-
och jongeman, in mijn tijd !!!
was er alleen de NV Nederlandsche Spoorwegen, en natuurlijk ook veel buitenlandsche maar niet in Nederland, dus er wasch geen keuzemoghelijkheid voor mij.
Ik ben al zo vreselijk oud,
Frederico
-
Jammer dat het zo belabberd betaalt... Anders lijkt het me wel wat.
-
Ach oud :D ,
Je bent pas 58 ;)
mijn schoonmoeder die is oud 88 jr,
maar ziet er nog goed uit voor haar leeftijd ;)
-
Zo is het eigenlijk met mij ook gegaan...heb van mijn hobby werk kunnen maken. Ik had een bedrijf in e-learning in Zwitserland, en de BLS was een van mijn klanten. Zo leer je elkaar goed kennen, ze nemen je eens mee op ritten over de Lötschberg etc. en dan gaat het wel kriebelen. Toen vroegen ze me eens of het niets voor me zou zijn om echt Lokführer te worden. Ik had een goede baan en niets te verliezen, dus kom maar op met die psychologische onderzoeken etc. Deze in een andere taal te moeten maken als je moedertaal is toch vrij happig, maar toch....het is gelukt en kon bij ze beginnen als ik wilde. Na goed overleg thuis heb ik deze stap genomen en ben in 2004 aan de opleiding begonnen. Eerst 3 maanden theorie stampen, examens afleggen, werkplaats meelopen, verdieping van de theorie, examens afleggen, 3 maanden naast een andere Lokführer meerijden om trajecten te leren kennen, de aflopen etc. rangeerexamen afleggen zodat we zelfstandig in Spiez mochten rangeren, verdieping in de verschillende Loks van de BLS, examens afleggen, dan eindelijk onder begeleiding van je Lehrführer (Leermachinist) 3 maanden lang alle treinen zelf rijden en dan is het tijd voor de PP, 1 en 2 oktober 2005.... de praktische Prüfung. 2 dagen lang komt er een Examinator van de BLS mee die je kennis tot in de kleinste details test en kijkt hoe je rijdt en hoe je als Lokführer bent. Bij mij was het de eerste dag een 1600 tons goederentrein over de Lötschberg naar Domodossola en een 1300 tons goederentrein terug naar Spiez. Het meest belangrijke hierbij is of je de trein onder kontrolle hebt en of je in staat bent deze in 27 promille in de stijging of daling rond 10 meter voor het rode signaal kunt laten stoppen, rembeheersing dus, verder alle voorschriften van de duitse en italiaanse spoorwegen, want we rijden in 3 landen naar 3 verschillende voorschriften. De 2e dag was het personentreinen rijden, waar mijn vrouw en kinderen in Reichenbach op het station stonden met een groot spandoek om me succes te wensen :-) :-) S-Bahn rijden is ook weer iets totaal anders, dus kwam ook nog het een en ander bij kijken, maar rond een uur of 2 keek de examinator me aan en feliciteerde me met het behalen van mijn Lokführerprüfung als eerste Nederlander. Blij blij bij...een dag vrij om bij te komen en de volgende dag voor het eerst alleen op pad. De collega's van het depot hadden zelfs een NL stikker op mijn lok geplakt :-). Sindsdien lekker gereden, lange tijd Testlokführer voor de Lötschberg Basis Tunnel geweest om het ETCS systeem in hart en nieren te testen en sind 1 augustus ben ik opleider bij Login (www.login.org) Hier leid ik aankomende machinisten op voor hun carriere bij de BLS en andere spoorwegmaatschappijen, zoals Crossrail, SBB, SOB, RBS en nog vele anderen, en dat bevalt me prima :-)
Collegiale groeten uit Zwitserland
Bas
-
Ben zelf geen mcn, maar werk bij ProRail. Omdat ik sinds m'n 8ste met treinen bezig ben, was het vrij logisch om in de spoorbranche te gaan werken. Heb eerst bij verschillende NS-onderdelen gesolliciteerd, en ben uiteindelijk bij NedTrain aangenomen. Vrij kort daarna naar Railverkeersleiding overgestapt wat uiteindelijk ProRail geworden is. Het leuke is dat je vaak makkelijk aan info over het grootbedrijf kan komen.
Maarten
-
Leuk hoor deze 1:1 achtergrondverhalen van BNLS-ers. :)
Groet Jaap
-
Ik heb twee keer stage mogen lopen bij verschillende grootspoor bedrijven. Eerste keer was Bij Strukton Railinfra Randstad zuid (mond vol) en was ik vooral bezig op kijfhoek maar ook verschillende baanvakken vanuit dordrecht. De laatste keer was bij NedTrain Tilburg waar ik me bemoeid heb met de airco units van de V-IRM. Ik heb geen idee of ik na mijn studie een baan zal zoeken in de sector, dit hangt af van al mijn andere plannen en wat daar van lukt.
-
Omdat ik sinds m'n 8ste met treinen bezig ben, was het vrij logisch om in de spoorbranche te gaan werken.
Het leuke is dat je vaak makkelijk aan info over het grootbedrijf kan komen.
Mijn stage ervaring is dat dat helemaal niet zo gewaardeerd werd. Men had liever autogekken dan treinfanaten. Om laatst genoemde reden wellicht.
-
Om een zelfde soort rede ben ik een paar jaar geleden afgewezen voor een logistieke functie bij werkplaats Tilburg.
Men wilde er zeker van zijn dat de persoon hart en hoofd gescheiden kon houden.
Men wilde blijkbaar zeker zijn dat iemand gemotiveerd werd door de centen en niet voor het product, jammer.
Groeten, Alexander
-
Jammer dat het zo belabberd betaalt... Anders lijkt het me wel wat.
??? ???
Ik geloof niet dat ik wat te klagen qua inkomsten ;D
Sinds 1 februari machinist bij R4C, na 11 jaar in het stadsvervoer gezeten te hebben (over weinig betalen gesproken ;) )
-
Vanaf mijn 7e jaar met treintjes gaan spelen, en na heel veel huisjes plakken van de merken Quick, Faller, Kibri en Vollmer, maar 's aan de slag gegaan om zelf wat in elkaar te fabrieken. Eerst met karton en afvalmaterialen maar al snel overgestapt op kunststof.
Dat beviel mij en anderen (=heel belangrijk) zo goed dat ik daar mijn beroep van heb gemaakt: maquettebouw.
Na 25 jaar snijden, knippen en plakken ermee gestopt (en dat is alweer 9 jaar geleden). Geniet nu in een ver land elke dag van de zon en doe het héééél rustig aan.......
Nadeel van "van je hobby je werk gaan maken" is dat je geen hobby meer hebt ;)
-
"Nadeel van "van je hobby je werk gaan maken" is dat je geen hobby meer hebt "
Nee hoor....valt bij mij tenminste enorm mee.....probleem is meer te weinig vrije tijd ;-)
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
Chris, gefeliciteerd met je nieuwe baan.
In zou zeggen "wat ben jij uitgekookt" ;D ;).
Je hebt een PM.
Mvg
Ruud
-
Ook ik heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken. Danwel niet als machinist, maar na 13 jaar alleen modelspoor ontworpen en gebouwd hebben, werk ik sinds 2002 in het ontwerp en de bouw van het echte spoor ;D Is ook leuk hoor :P
Marc
-
Hm dan heb je zeker een flinke booster staan of niet ;D
-
Ik geloof niet dat ik wat te klagen qua inkomsten ;D
Nou ja, ik zag de prijzen van acts, die waren namelijk bij de ptt aan het werven (hier moesten ze mensen kwijt) ik vond het niet indrukwekkend, gerelateerd aan de verantwoordelijkheid die je draagt. Met twee vingers in mijn neus verdien ik hetzelfde en loop ook nu weer vanaf mijn werk jullie op het forum te vervelen... ;D
-
... Nou ja, ik zag de prijzen /...
Ben daar eigenlijk wel benieuwd/belangstellend naar. Ik neem aan dat daar niet enigerlei zweem van geheimzinnigheid omheen hoeft te hangen, en zeker niet op dit Forum, dus zou je eens een indicatie kunnen geven van de diverse 'prijzen'?
-
zou iemand mij es een reactie kunnen geven wat een mcn ongeveer verdiend.
en een tdrl wat mij wel wat zou lijken en anders hebben ze bij et spoor altijd nog wel boekhouders nodig
mag hier maar ook wel via pm
-
Goedenmorgen mensen.
Wat is er mooier om van je hobby je beroep te gaan maken.
Mij is de kans aangeboden om machinist te worden bij ACTS na een goed sollicitatiegesprek en een snuffeldag afgelopen donderdag.
Ik ga dit dus ook doen.
Na 15 jaar te hebben gekookt is deze jongen uitgekookt. :P
Zijn er meerdere onder ons die dit ook hebben gedaan?
Groetjes Chris
Gefeliciteerd Chris.
Het is toch een hele stap.
Hoe en waar was die snuffeldag?
Ik werk nu (nog) bij NSR,maar ben aan het wikken en wegen om ook naar een goederenvervoerder te gaan.Een telefoonnummer van een teamleider van ACTS heb ik al.Maar ja,die stap hé. ;) Succes met je opleiding. :)
-
zou iemand mij es een reactie kunnen geven wat een mcn ongeveer verdiend.
en een tdrl wat mij wel wat zou lijken en anders hebben ze bij et spoor altijd nog wel boekhouders nodig
mag hier maar ook wel via pm
Kijk eens op www.vvmc.nl
-
Hm dan heb je zeker een flinke booster staan of niet ;D
En een flinke pot houtlijm om te ballasten ;)
-
Openbaar vervoer en verkeersinfrastructuur heeft me altijd gefascineerd. Daarom heb ik voor de studie Verkeerskunde gekozen. Komend half jaar ga ik op stage bij een Verkeerskundig adviesbureau.
Mijn passie is openbaar vervoer, met treinen in het bijzonder. Ik kies dus voor werk dat aansluit bij mijn passie, maar ik laat mijn hobby (treinen fotograferen, tekenen, informatie verzamelen) liever bij een hobby. Een hobby moet een hobby blijven, want als het je werk wordt, wat moet je dan als hobby hebben? ;)
-
Van mijn hobby mijn beroep maken is niks van terecht gekomen aangezien ik 2 keer op een vreemde manier nooit verder kwam dan de 1e ronde bij de NSR.
Heb nu een mooie baan.
Zou nog best wel eens een dagje mee lopen willen.
Greetz:Menno
-
Late reactie, maar Bas, wat een geweldig verhaal. En uit ervaring weet ik dat het heel interessant is om de vreemde (Nederlandse) eend in de bijt te zijn.
Bij ons op het werk is het gebruikelijk om chocolade mee te nemen als je in het buitenland bent geweest, maar bij mij vragen ze altijd naar een ander product dat ze met Nederland associëren (en nee, ik heb het niet over kaas). :)
- Peter
-
Treintjesdrop van Venco ?
-
zou iemand mij es een reactie kunnen geven wat een mcn ongeveer verdiend.
en een tdrl wat mij wel wat zou lijken en anders hebben ze bij et spoor altijd nog wel boekhouders nodig
mag hier maar ook wel via pm
Zoek 's op "salaris machinist spoorwegen". Eerste hit met google gelijk raak.
-
@ Peter
Bij ons op kantoor zijn hollandse Stroopwafels helemaal de hit, en de oliebollen niet te vergeten, maar die neem ik alleen mee als het tijdstip erna is ;-) De verdiensten als Lokführer zijn bij ons helemaal niet slecht. Als Lokführer verdien je als je 40 bent rond 62.000 Euro exclusief toelages voor nachtwerk, zondag, onregelmatigheid, overtijd etc. Hoe dat in nederland is weet ik natuurlijk niet.
Groeten
Bas
-
Het is aanmerkelijk meer (factor twee, ongeveer) dan een senior programmer met meer dan 10 jaar ervaring in Malta... :(
- Peter
-
Nou ja, ik zag de prijzen van acts, die waren namelijk bij de ptt aan het werven (hier moesten ze mensen kwijt) ik vond het niet indrukwekkend, gerelateerd aan de verantwoordelijkheid die je draagt. Met twee vingers in mijn neus verdien ik hetzelfde en loop ook nu weer vanaf mijn werk jullie op het forum te vervelen... ;D
Ik heb zo het idee dat je de onregelmatigheid er niet bij heb gezien. Bij een spoorvervoerder werk je normaal in een vroeg/laat/nacht principe,en met name die nachturen en weekenden tikken lekker aan! Of je moet een vaste onregelmatigheid hebben,zoals ik en nog eentje hier op dit forum.........
Maar het belangrijkste vind ik dat je het goed naar je zin heb,want als je met tegenzin op de bok zit heb je toch het verkeerde vak gekozen.........
-
Maar het belangrijkste vind ik dat je het goed naar je zin heb,want als je met tegenzin op de bok zit heb je toch het verkeerde vak gekozen.........
Precies, ik denk dat dit wel het belangrijkst is ;)
leuk salaris is dan meegenomen :)
-
ik ben nu 1 jaar machinist bij NSR, heb overgens ook paar keer bij acts gereden. ;D zeer mooie lok die 1251. leukste tot nu toe.
maargoed: ik zal je een indicatie geven van wat ik verdien.: netto nu ongeveer 1300 euro, en dat is omdat ik nog maar 21 ben en nog in een jeugd loon zit. maar als je ouder bent dan 23 verdien je vanaf jaar 1 bij het spoor ongeveer 1700/1800 netto als machinist. en dat is met je onregelmatigheid erbij.
en om nog even terug te komen op leeftijden, dat maakt echt niks uit. in mijn opleiding zat een man van 52 die nu ook gewoon mcn is. dus gewoon proberen, en wie weet heb je de kwaliteiten.
ik vind goederenvervoer ook mooi, en heb dat ook overwogen. maar er zitten ook nadelen aan. je moet vaak veel verder reizen met een auto ofzo. je moet veel meer wachten, op en rond het spoor. je staat dus vaak ergens aan de kant. je bent altijd/meestal alleen. je hebt bijna nooit tijd om rustig ergens even te eten/en het sanitair te gebruiken. je werkt vaak hele lange dagen en op gekke tijden. maar als je eenmaal een goedereboot rijdt is het wel het mooiste wat er is. ik bedoel 12 bakken virm wegracen stelt niet veel voor vergeleken bij een 1200 die 600 meter container trein in beweging zet. ;D
-
verdien je als je 40 bent rond 62.000 Euro exclusief toelages voor nachtwerk, zondag, onregelmatigheid, overtijd etc.
Dat is geen slecht salaris... Zoeken jullie nog mensen ;D
Ik weet niet hoe het met de vaste lasten in Zwitserland zit, maar in Nederland is dat in elk geval een salaris van managementnivo.
-
Ik heb zo het idee dat je de onregelmatigheid er niet bij heb gezien. Bij een spoorvervoerder werk je normaal in een vroeg/laat/nacht principe,en met name die nachturen en weekenden tikken lekker aan! Of je moet een vaste onregelmatigheid hebben,zoals ik en nog eentje hier op dit forum.........
Hey lieve schat, ik werk nu voor TNT technische dienst, in een, je raad het al, dag laat nacht rooster, maar dan alles door mekaar. Dus ben bekend met het pincipe.
maargoed: ik zal je een indicatie geven van wat ik verdien.: netto nu ongeveer 1300 euro, en dat is omdat ik nog maar 21 ben en nog in een jeugd loon zit. maar als je ouder bent dan 23 verdien je vanaf jaar 1 bij het spoor ongeveer 1700/1800 netto als machinist. en dat is met je onregelmatigheid erbij.
Niet echt denderend dus...
Ben het met jullie eens dat je je werk ook wel leuk moet vinden. En daarom ben ik nog niet weg bij tante Pos! ;D
-
En als je bij railz werkt verdien je dan goed ?.
-
Gefeliciteert voor hen die het allemaal gelukt is.
Ik ben er door het gedoe van rondje om de kerk nooit aan begonnen.
Het was wel altijd een droom van me om machinist te worden. Wie weet ooit nog eens...ik ben nog jong...
mvg,
Sander
-
Zou het ook mogelijk zijn om parttime machinist te zijn ? In het weekend ofzo ? Lijkt me best leuk om op zaterdagen een dienst te draaien ?
-
Ik las ergens dat er ook 0-uren contracten zijn. Dan werk je dus feitelijk op oproep basis. Weet niet of je dat zo kunt spreken dat dat alleen in het weekend is.
-
ik ken iemand bij ACTS die alleen op zaterdag een treintje rijdt.
-
Hm toch eens interessant om uit te zoeken :D waar heb je dat gelezen Stig ?
-
Openbaar vervoer en verkeersinfrastructuur heeft me altijd gefascineerd. Daarom heb ik voor de studie Verkeerskunde gekozen. Komend half jaar ga ik op stage bij een Verkeerskundig adviesbureau.
Mijn passie is openbaar vervoer, met treinen in het bijzonder. Ik kies dus voor werk dat aansluit bij mijn passie, maar ik laat mijn hobby (treinen fotograferen, tekenen, informatie verzamelen) liever bij een hobby. Een hobby moet een hobby blijven, want als het je werk wordt, wat moet je dan als hobby hebben? ;)
Dan heb ik jou volgens mij college gegeven...
Treinmachinist is zeker een machtig mooi beroep! Wellicht iets voor een tweede carrière ;)
-
Hey, leuk man.
Ook ik ga aan de bak als machinist, maar dan wel bij NSR. Sinds 2001 was ik al storingsmonteur bij Nedtrain, maar aangezien ik altijd al machinist wou worden heb ik mijn kans gegrepen. Ik zit nu lekker vakantie te houden en begin daarna (1 september) bij NSR. Dus wie weet zien we elkaar eens op de baan ;)
welke standplaats heb jij ??
in randstad zuid waren er afspraken tussen nedtrain en nsr om geen personeel te laten gaan ivm tekort aan stmt,s
-
Dan heb ik jou volgens mij college gegeven...
Over HOV in Twente toevallig, of was dat iemand anders?
-
Nee, dat is correct! Goed opgelet want het onderwerp is blijven hangen ;)
-
De belasting komt in Zwitserland er achter aan kakken. Dus dat is later flink dokken. Uiteraard gun ik Lokführer Bas zijn Franken en mooie uitzichten! Hier in NL betaal je gelijk al een groot gedeelte.
-
"Van je hobby je werk gaan maken"
Wat betekent dat eigenlijk ?
Volgens mij dat de aktiviteit die hebt als hobby, dat je daar je brood mee gaat verdienen (zoals Chris schrijft).
Dus niet als je met kleine treintjes bezig bent en als beroep met grote treinen rijdt. Ik kan me wel voorstellen dat je dat ervaart als een "hobby".
Een vriend van me was in zijn vrije tijd altijd bezig met oude motoren (reparatie, renovatie), nu is hij een succesvol conservator van klassieke motoren. Zijn opleiding: HEAO.
Een andere was bezeten van fotografie, hij was er altijd mee bezig naast zijn werk als personeelsfunktionaris. Hij reist nu de hele wereld rond en heeft geweldige foto-opdrachten.
Dan heb je naar mijn mening "van je hobby je werk gemaakt" :)
Mijn buurman is gek op het Faller Car Systeem (zonder treinen), hij is chauffeur maar heeft niet het gevoel dat ie van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt :(
-
Bij ons op het werk is het gebruikelijk om chocolade mee te nemen als je in het buitenland bent geweest, maar bij mij vragen ze altijd naar een ander product dat ze met Nederland associëren (en nee, ik heb het niet over kaas). :)
- Peter
'k wist niet dat de tulpenbollen bij jullie nog zo populair zijn.
Ach, zo lang het geen coffee uit een Amsterdamse shop is........
-
De belasting komt in Zwitserland er achter aan kakken. Dus dat is later flink dokken. Uiteraard gun ik Lokführer Bas zijn Franken en mooie uitzichten! Hier in NL betaal je gelijk al een groot gedeelte.
Hier reken je gemiddeld een tot anderhalf maandsalaris die je aan belasting betaald, dus ga maar naar....een schijnje in vergelijking met Nederland...of zie ik dat verkeerd ;-)
Groeten
Bas
-
'K heb zojuist besloten lekker bij TNT te blijven... 'T salarisafschrift was weer dik in orde! ;D
-
Hier reken je gemiddeld een tot anderhalf maandsalaris die je aan belasting betaald, dus ga maar naar....een schijnje in vergelijking met Nederland...of zie ik dat verkeerd ;-)
Groeten
Bas
Belasting van 100-150%? :)
@Stig: Nou nee, er ontbreekt dus wat bij mij (maar ik ben dan ook weg).
-
'K heb zojuist besloten lekker bij TNT te blijven... 'T salarisafschrift was weer dik in orde! ;D
Hier ook (ben ook TNT'er) en ik maar denken dat die morgen zou komen. :P
Vanavond weer even voor TNT aan de bak. :D
Groetjes,
Antal
-
Als muziekale logistiekmedewerker/distributeur heb ik niks te klagen.
Maar hoe was het geweest as ik machinist/conducteur was vraag ik me heel soms nog wel eens af.
Greetz:Menno