BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: ZwolsBas op 06 September 2006, 23:54:53
-
ik wil graag nog een 6e stations spoor maken voor mijn stoptrein perron.
dit is alleen mogelijk als ik 6120 railsen van fleischmann ga gebruiken aangezien deze railsen erg krap zijn vraag ik het maar voor de zekerheid.
kan een 1:87 rijtuig of treinstel ( piko hondekop bv of LSm rijtuigen ) over deze railsen rijden?
of kan ik het maar beter bij 5 sporen laten waarvan die ene doodlopen blijft.
misschien slordig neer gezet hopelijk snappen jullie me probleem
Gr
-
Eh, welke boogstraal hebben die? Ik heb geen Fleischmann-catalogus bij de hand.
(Overigens, 'rails' is al een meervoud, van 'rail' namelijks.)
- Peter
-
R 1....
Kan wel, hou er echter rekening mee, dat de rijtuigen flink over de boog heen gaan hangen.
-
Hoi
De 6020 heeft een boogstraat van 256.5 mm en volgens de opgave van piko heeft de Hondekop minimaal een boogstraal van 415 mm nodig.
mvg
Kornelis
-
oplossing: ga met Trix-hondekoppen rijden. Dat ding van mij is nog nooit ontspoord in elk geval ;D
-
ok,
nee dan laat ik het maar zoals het is met 6125 en 6133.
trix hondekoppen? nee dankje die zien er niet uit en zeker niet voor hun prijs..... >:( zijn die dingen nou van metaal of kunstof?
-
Mijn 8delige Piko ICE heeft al moeite met R2 bogen Profirails. Ik ben op moment bezig om de R1 bogen die er nog liggen er helemaal uit te sodemieteren. Aangezien ik een redelijk simpele baan heb is dat niet zo moeilijk.
maar liefst zou ik nog groter gaan met de boogstraal, alleen dat wordt redelijk lastig.
ik heb overigens geen "normale" modelbaan, maar gewoon 1 paradespoor door het hele huis heen lopen. geen scenery, gewoon een trace wat door muren en al heen gaat van mijn keuken, naar huiskamer, naar slaapkamer en weer terug.
-
die Trix is qua neus zo beroerd nog niet hoor, 100 keer beter dan de lima en rond de raampartij legt ook de Piko het ertegen af... Hij is trouwens van plastic, onderstel van metaal. De draaistellen zijn erg vlak, maar niet echt slechter dan de piko's. Voornaamste bezwaar is natuurlijk de lengte (of beter gezegd het gebrek eraan) en de foute bakindeling, maar kom op, hij's uit 1962... Door de glimmende lak, het gedaver en de zware uitvoering heb je wel echt het idee dat je naar een trein kijkt als het ding langskomt. Goeie kans trouwens dat ik nog wel zo'n Piko koop, dan zet ik wel eens wat vergelijkende fotootjes neer ;D