BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Remco. op 26 July 2008, 22:34:27
-
Goedenavond iedereen,
Een vraagje, een ombouw van mijn 1823 is niet geheel naar wens verlopen en ik wil een nieuwe kap bestellen maar dan gelijk een kap uit mijn tijdperk, de keuze is gevallen op de 43787 ( De 1637 Amersfoort ) vrij simpel omdat 1. juiste tijdperk, 2. Ik kom uit Leusden ;)
Het artikelnummer is: 109424
Voor wie het wil weten:
- ik heb het T. van Weert setje ingebouwd en daarbij is een heel klein haarscheurtje van 2 mm lang in de topsein behuizing gekomen, om verder scheuren tegen te gaan heb ik het topsein met wat lijm erin gestopt dus die zit vast.
- tevens zag ik dat er een kras van 1 cm op 1 vd NS logo's zit. Hoe deze daar is gekomen ik weet het echt niet, ik ben altijd super voorzichtig met mijn spul :(
- Iedereen weet waarschijnlijk wel dat de kap enorm lastig te verwijderen is en bij het verwijderen met gebruik van cocktailprikkers zijn deze god mag weten hoe in de onderzijkant gedrukt, dit is nog het minst erge want dat zie je vrijwel niet.
Dus als iemand interesse heeft in de kap je weet me te vinden mits ik aan een andere kap kan komen. En daar schuilt dus de snack, JRME zou de onderdelen moeten kunnen leveren maar ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken, de ervaringen lopen uiteen maar ik lees meer negatieve dan positieve ervaringen.
Is er een andere manier om aan onderdelen te komen zoals bijv. bij Marklin/Trix. Daar heb ik in het verleden uitstekende ervaringen mee opgedaan.
Of is er misschien een van de ombouw/spuitgoeroe's die mij zou kunnen helpen bij dit probleem. Ik zelf durf het zelf, hopelijk begrijpelijkerwijs, niet meer aan. Ik heb andere kwaliteiten zeg maar :)
Bij voorbaat dank,
Remco.
De neus, beter kon ik het niet krijgen met de cam:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/neus.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/neus.jpg)
-
Fabrikanten staan niet te springen om een kap als onderdeel te leveren.
Voorts valt een kap in de hoogste prijsklasse.
Hou rekening met een 75 tot 100 euro voor de kap alleen.
Ik spreek uit ervaring.....
Je bent goedkoper uit, om de boel om te spuiten.
-
Ja Chris,
Ik weet het en was/ben er al bang voor, de kap staat voor 62 euro bij JRME en ik heb een duitse site gevonden waar de codes staan en de prijzen, de kap is code 68 en dat is rond de 60 euro idd.
Maar veel keus heb ik niet of iemand moet het onderstel van een 1823 willen kopen :)
of inderdaad omspuiten, daarom hoop ik stilletjes op een spuitgoeroe die hem kan fixxen :(
Remco
-
Neem je verlies. Koop voor dat geld liever een andere en dat wordt je lievelingsloc. Deze met "kuren" zet je op een andere (minder prominente) manier in. Je kunt hem natuulijk ook (laten) weatheren. Die dingen zijn doorgaans ongelofelijk goor... Daarmee laat je dat scheurtje en die kras echt wel verdwijnen. Nadeel is dat 1 geweatherde loc niet kan. Je zult heel je vloot eraan moeten laten geloven... ;D
-
Hey Stig,
Altijd goed deze steun op late tijden! Nou kan ik in ieder geval een heugelijk feit vermelden!!!! Ik bedacht me dat ik nog Revell rood mat had staan en Kleinspoor geel, maar die kleinspoor geel is te licht. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een paar druppels Kleinspoor gemengd met paar druppels rood tot ik de juiste kleur had en deze heb ik met een wattenstaafje voorzichtig in het scheurtje gewreven, je ziet het vrijwel niet meer terug ;D Ik probeer het nu te perfectioneren.
Gr. Remco
-
Goedzo! Go save youself, go save yourself!
-
Ja de neus is dus gelukt, het logo verre van :( lang verhaal kort, er zit nu een iets ander getint vlak en geen logo meer. Als iemand interesse heeft in de lok, EHBO daar staat hij. Of als iemand dus weet waar ik betrouwbaar spare parts kan krijgen, dan hoor ik het graag!
Gr. Remco.
-
welk logo is mislukt en wat voor (merk) logo was het dan?
Kees-Jan
-
Goedemorgen Kees-Jan,
Hier zie je de schade (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=12445.0)
Het gaat om de vishaak zeg maar.
Gr. Remco.
-
Tip:
Als het afwrijf transers zijn (zoals die van kleinspoor bijvoorbeeld) en ze op een lastig bereikbare plaats moeten komen te zitten doe dan het volgende:
Wrijf de transfers af op een decal papier en knip ze vervolgens uit om daarna de logo's op de plaats van bestemming te plakken.
Eventueel de afvrijftransfers fixeren met blanke lak op het decal papier en daarna op het model.
Tip gekregen van een andere modelbouwer!
Kees-Jan
-
Ok ja duidelijk alleen was het zo dat de lok een kleine kras door de vishaak had, ik deze wilde bijwerken, dit niet naar wens ging, ik deze wilde weghalen en uiteindelijk de zijkant er niet beter op werd, toen ik deze wilde bijwerken met verf was de tint niet exact dezelfde, als je er schuin tegen aankomt zie je het vrijwel niet maar recht er tegen aan wel :(
Ik heb mijzelf een verbod op de combinatie verf en treinen gegeven, levensgevaarlijk :) <-- als een boer met kiespijn
-
Ow er moet dus een ander logo op en de kap moet bijgewerkt worden?
Ik zou heel voorzichtig schuren (lees wrijven heel voorzichtig wrijven)waar je geverfd hebt met 1200 schuurpapier geen chemicaliƫn gebruiken ( tip van Bart) en dan het logo er op vrijven/plakken en wat blanke lak over het geheel.
Klaar!
Kees-Jan
-
Ja,
Het klinkt zo eenvoudig Kees-Jan maar je begrijpt misschien ook wel dat ik niet echt de hoop heb dat ik het goed krijg, gezien mijn ervaring :-X En om erger te voorkomen, blijf ik er maar van af :( Voor je het weet is dat ding helemaal in de puinpoeier.
Remco.
-
de schades zullen bijna niet opvallen, wanneer je alleen een
koppeling aan de zijde gebruikt waar de frontlamp is beschadigd.
zal dan meestal een trein achterhangen.
het logo kun je dus van kleinspoor oid erop maken.
ben je bang voor beschadigen door het fixeren met lak, laat
dit dan lekker achterwegen.
op een velletje transfers zitten meerdere logo's en bij een nieuwe
beschadiging kun je er dus zo weer een nieuwe opzetten.
tinus.