BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: manuelspot op 05 September 2006, 19:17:07
-
Op 5 september kwam sprinter 2991 terug uit Randers.
Maar in Hengelo stonden ook twee citypendels de 2004 en de 2023.
Deze gaan erheen om te kijken of het de moeite waard is om deze serie ook te reviseren.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page847.htm (http://www.manuelspot.nl/manuelspot_bestanden/Page847.htm)
Het zal wel leuk zijn vlaflip 2. Kan Fleischmann hem ook uitbrengen.
Manuel
-
Inderdaad. "Vlaflip voortaan ook in kleinere verpakking. Profiteer er van!" :P
mvg,
Gert
-
Als ik het goed heb gelezen stond in de RM een stukje over de aanbesteding van de revisie van de 2-wagenstellen sprinter. Heb het zo even niet bij de hand, maar ik geloof dat dat over de sprinters gaat. In hoeverre deze afwijken van de citypendels weet ik eigenlijk niet.
Groeten, Marnix
-
Volgens mij zitten de verschillen vooral in het interieur. De gewone Sprinter-tweetjes hebben nog de klassieke indeling met compartimeneten met banken en door deuren afgescheiden balcons. Als ik het goed heb, dan waren er in de city pendels geen aparte balkons meer en kon je door de hele bak heen kijken. Het is lang geleden dat ik in een van dit soort type treinen zat, dus correct me if I'm wrong.
mvg,
Gert
-
blijven ze wel twee delig?
arkadas
-
alle tweetjes zijn verbouwd tot citypendels en zijn daarbij hun klassieke interieur verloren. grootste verschil tussen de twee verschillende bouwseries (2001-2015 en 2021-2035) is dat de eerste geen doorloopmogelijkheid hebben tussen de bakken en de tweede serie wel. Het huidige interieur is idd zonder tussenwanden en een beetje metro-achtig.
Aangezien de materieelpositie nu de NS dwingt deze stellen te reviseren (ze zouden eigenlijk bd gaan) lijkt het me wel zo dat men er niet teveel geld aan wil spenderen, de stellen zijn inmiddels al 28-31 jaar oud en hebben al een 'opwaardering' achter de rug. Een midlife opfrisbeurt, wat de Vlaflip ombouw bij de drietjes is, is dus voor de tweetjes al lang achter de rug. Investeringen voor een de tussenrijtuig lijken me daarbij te hoog gegrepen.
Wikipedia wordt toch een mooi medium... http://nl.wikipedia.org/wiki/CityPendel (http://nl.wikipedia.org/wiki/CityPendel)
-
Vanmorgen reden 2 citypendels (gecombineerd) van Leiden naar Alphen a/d Rijn. Leuk als je net een eerste klas kaartje gekocht hebt..... :-|
Valt meteen op, normaal heb je op die lijn plan v stellen maar sinds kort ook Vlaflippen en nu dus een dubbele Citypendel. Maken een stuk minder herrie.
-
Zie ik toch liever die plan V's met hun herrie, maar das persoonlijk.
mvg,
Sander
-
blijven ze wel twee delig?
arkadas
Ja ze blijven 2 delig.
De eerste serie ,2001 - 2015, krijgt een doorloop mogelijkheid.
Gr Joop :)
-
De eerste serie ,2001 - 2015, krijgt een doorloop mogelijkheid.
Dat is bijzonder, dat ze na 30 jaar zo'n grote constructiewijziging willen doorvoeren
-
Vanmorgen reden 2 citypendels (gecombineerd) van Leiden naar Alphen a/d Rijn. Leuk als je net een eerste klas kaartje gekocht hebt..... :-|
Valt meteen op, normaal heb je op die lijn plan v stellen maar sinds kort ook Vlaflippen en nu dus een dubbele Citypendel. Maken een stuk minder herrie.
Daar zat ik ook in :D, hopelijk rijden ze er morgen nog. Dan maak ik er een mooie plaat van ;D
-
een mooie plaat? met sprinters erop? das knap.
*duik*
;D
-
Houd je mond jij :P
Ik fotografeer nouw eenmaal exotisch materieel in Alphen :P
Maar ik ben er mee eens dat er mooiere platen bestaan dan die met sprinters :P
-
Met een Stadler? ;)
- Peter
-
Maar ik ben er mee eens dat er mooiere platen bestaan dan die met sprinters :P
Bijvoorbeeld een 1700 of 1300 met C5'jes, C7'jes of C10c's
-
Laat die 2tjes btw maar lekker geel, hou je nog wat afwisseling.
met sprinters en ander mat. kun je leuke plaatjes maken hoor, heb ik gedaan, staaltrein, dd-ar, en sprinter in 1 plaat(alles stond stil)
laurent
-
tweeassige C7 is krijgskvlt.