BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Jos B. op 17 July 2008, 20:37:24
-
Ik ben al enige tijd in het bezit van een Roco BR 189 van railion
Art. Nr.
Roco 63663 DB-AG 189 040-9
Deze locomotief maakt een enorme herrie als die rijd, dat komt waarschijnlijk uit de draaistellen, het is net alsof er een dieseltrein voorbij rijdt.
Je hoort hem gewoon hard brommen.
En ik heb ook al gekeken of niks aan de aandrijving is, maar ik kan niks vinden.
-
Welke bochten gebruiken je?
-
Doet ie ook op rechte stukken en wisselstraten.
Overigens gebruik ik de Roco line R3, R4, R5
R2 gebruik ik helemaal niet, veel te krap voor een gemiddelde trein.
-
Rijdt je digitaal? Het zou kunnen zijn dat je decoder bromt. Doet je br 189 dit alleen maar lage snelheden of altijd?
-
Ik rij digitaal, maar ik heb ook analoog testgereden zonder decoder, en dan blijft ie brommen.
Het begint bij langzaamrijden heel zachtjes, maar naarmate de snelheid vorderd gaat ie steeds harder brommen.
-
Dan zou het aan de motor kunnen liggen. Ik heb zelf een roco br 215 die ook bromt, en die begint naarmate de snelheid steeds sneller te brommen. Ik ondervind hier alleen geen hinder aan. Er zijn volgensmij meerdere modellen die hier last van hebben.
-
De meeste locs van mij zoemen bij het rijden, dat is niet erg.
maar dit is echt storend, vooral dat als die rijdt de trilling zo erg is dat als ik op de zolder op de module rijdt, dat ik m op de slaapkammer er onder door het plaffont kan horen waar dat ie zit.
-
Het is niet uitgesloten dat er een tandwiel in 1 van de kasten "gespleten" is. Dit is zelfs bij nieuw-uit-doos loks wel voorgekomen. Of een hap uit een tandje ergens, gewoon checken en zonodig (laten) vervangen. E.e.a. hoe hinderlijk je de kwaal vindt. In principe mag het ding niet zo'n takkeheibel maken, ik heb vorige week een Piko 189 (hobbyserie) gekocht, waarvan het nummer nog klopt met de serie die in NL rijdt ook en hij is zo stil als de neten 8) Nou ja, hij zoemt i.d.d. :D
-
Welk Pikonummer is dat en heeft de loc ook al zijn brede witte snoet?
-
Henk, Pikonr. 57454, bedrijfsnr. 189 023-5, maar geen breed wit front. Gewoon rood, witte band waarin "Railion". Voor de nog geen 70 euri heb je een heel aardig (en stil) machien 8)
-
Bedankt, en het enige verschil met de machines zoals ze nu in Nederland rondrijden, is dat grotere witte vlak?
Dat valt immers op te lossen.
-
Nou, ergens is nog wel meer te zien dat het een Hobbylok is: officieel staat er op de zijkant van die machines bv. 91 80 6 189 078-9 D-DB en dat is hier weggelaten en versimpeld tot 189 023-5. Ook de aanduiding "Railion Deutschland AG Nürnberg" is niet terug te vinden, overigens kloppen de overige opschriften heel aardig. Over de daktuin kun je twisten of er wel blauwe isolatoren opzitten, maar ook dat is met verf te verhelpen. Net cabine-interieur, incl. mcn en opgezette ruitenwissers.
Grootste mankement is de koppelinghouder, die is wel draaibaar uitgevoerd maar expandeert bij het zijwaarts bewegen niet, waardoor met kortkoppelingen als Flm Profi en Roco vork in bochten de buffers in elkaar grijpen en de hap eruit loopt. Ik heb het hier opgelost door het ding een vaste koppelwagen te geven die zijn frontbuffers nu mist... :(
-
Ik heb deze locomotief ook van Roco. Deze maakt inderdaad meer "lawaai" dan de overige Roco locs die ik heb ??? Zowel analoog als digitaal bromt de motor.
De Zwitserse (BR 474) variant maakt echter het zelfde geluid. Het ligt mijn inziens dus aan de het type aandrijving. Zal waarschijnlijk ook betekenen dat er weinig aan te doen is :-|
Volgens mij is het trouwens na een periode van inrijden wel iets minder geworden.
Groetjes,
Marc
-
Nou, ergens is nog wel meer te zien dat het een Hobbylok is: officieel staat er op de zijkant van die machines bv. 91 80 6 189 078-9 D-DB en dat is hier weggelaten en versimpeld tot 189 023-5. Ook de aanduiding "Railion Deutschland AG Nürnberg" is niet terug te vinden, overigens kloppen de overige opschriften heel aardig.
Dat 12 cijferige nummer is toch pas later ingevoerd, dan klopt het gewoon.
-
Mmmm..... Roco brengt nu een 189 in de variant Railion/DB Logistics uit, dat lijkt me dus ook behoorlijk recent en ook deze machine toont nog de oude aanduiding. Als je dan zo graag met nieuwe variaties komt om meer modellen te kunnen slijten, doe het dan wel goed. Strictly my opinion. Het logo kan wel behoorlijk veranderd worden, incl. weglating van het blauwe vierkantje, maar wat cijfertjes en letters toevoegen niet?
-
Hier (http://www.myvideo.de/watch/4530738/189_027_5_mit_Gz_durch_Hann_Muenden) de loc die Roco uitbrengt , met gewoon Duits nummer, dus Roco brengt de loc juist uit.
-
Is ergens te vinden welke nummers momenteel toelating tot Nederland hebben?
-
Je zou misschien de laatste 2 jaargangen van Het Openbaar Vervoer Rail Nieuws (http://www.hov-rn.nl) kunnen door spitten, volgensmij zijn in Nederland toegelaten de 023 en 065 t/m 100( ik kan dr een nummertje naast zitten), de locs vanaf de 090 zijn verkocht aan MRCE.
Groetjes Michiel
Ps; ik zal straks even een link naar een filmpje( van gister avond) plaatsen waarbij de daken van die locs goed te zien zijn.
-
Henk:
189 023-5
189 059-9
189 065-6 Holland-reclame
189 066-4
189 067-2
189 068-0
189 069-8
189 070-6
189 071-4
189 072-2
189 073-0
189 074-8
189 075-5
189 076-3
189 077-1
189 078-9
189 079-7
189 080-5
189 082-1
189 083-9
189 084-7
189 085-4
189 086-2
189 087-0
189 088-8
189 089-6
189 091-2 MRCE Dispolok
189 096-1 MRCE Dispolok
189 097-9 MRCE Dispolok
189 098-7 MRCE Dispolok
189 099-5 MRCE Dispolok
189 100-1
Bron: www.railfan.nl
-
Zoals belooft het filmpje (http://s179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/?action=view¤t=2xBr189bijvertrekuitAhmetkolentrein.flv) en 2 foto's:
(http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/DSC03429.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/DSC03429.jpg)
(http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/DSC03428.jpg) (http://i179.photobucket.com/albums/w304/neudalhausenstadbahn/05/DSC03428.jpg)
Wat verder een belangrijk kenmerk van de Br189ers is si dat ze zo'n herrie maken dat je ze op 1km afstand al hoord. De traxxen maken iets minder geluid en een iets ander geluid maar ook die hoor je regelmatig op honderden meters afstand al aankomen.
Groetjes Michiel
-
Komt omdat de ventilatoren op vol vermogen moeten draaien om de remweerstanden te koelen.
Onder 1500V wordt de energie in de weerstanden verstookt...die dus lekker heet worden.
-
En hoe doen andere loc'n dat dan? 189'ers maken inderdaad veel herrie?
-
Bedankt Louis.
Zo zie ik ze regelmatig voorbijkomen Michiel. Wil eigenlijk wel zo'n duo voor mijn kolentrein. Roco heeft en dubbele RE 460, waarvan één als dummy, voor een wel zeer aantrekkelijke prijs. Zoiets zou met de Railion 189 ook leuk zijn.
-
Ja dubbeltractie is dubbeltractie he ;D, dan moet je dus geen dummy inzetten 8) :P, dan heb je namelijk een loc in opzending ;) :P :P :P ;D 8)
Een Re460 is alleen wel wat anders als een Br189, en die zitten niet bij SBB Cargo volgens railfaneurope( zwitserland niet echt mijn afdeling, dus verder he'k dr geen verstand van ;))
Groetjes Michiel
-
Ja dubbeltractie is dubbeltractie he ;D, dan moet je dus geen dummy inzetten 8) :P, dan heb je namelijk een loc in opzending ;) :P :P :P ;D 8)
Dat ben ik met je eens.
Alleen is de prijsstelling van die combinaties (http://www.roco.cc/index.php?id=104&artikelnummer=&bezeichnung=dummy&bahnverwaltung=&epoche=&spur=&stromsystem=&merkmale=&Submit=Suchen) dusdanig gunstig, dat ik bereid ben over zo'n onvolkomenheid heen te kijken. :D
-
Voor 130 euri heb je een Piko setje, ja, twee dezelfde nrs dan... Je ging toch al aanpassen op het front, dus dat moet kunnen.
Intussen die daktuin op mijn Piko nog 's ff zitten vergelijken met een fabrieksfoto tijdens de montage, die klopt toch heel aardig (incl. kleuren). Grootste "fout" is de bevestiging van de panto's op het dak, ze zitten bij Piko op rode steuntjes in het dak, waar het eigenlijk grijze isolatoren moeten zijn.
-
@Louis Holleman:
het koppelprobleem zoals jij beschrijft enkele reacties terug is zeer simpel op te lossen met een Roco:
http://www.roco.cc/index.php?id=15&Anfangsposition=108&artikelnummer=40396
is al eerder aan de orde geweest, maar kon het zo gauw niet terug vinden. Deze adapter kan voorzien worden van Roco kortkoppeling, -universeelkoppeling en Fleischmann Profikoppeling.
mvg
Sander.
-
Sander, ongetwijfeld goed bedoeld maar dit is NIET de oplossing. Omdat de Piko schacht alleen maar zijdelings uit kan zwaaien maar NIET tegelijkertijd iets langer wordt, en omdat de buffers al bijna tegen elkaar staan, zullen bij het uitzwaaien van treindeel-1 en de buffers van treindeel-2 binnen elkaar geraken, en na rechtkomen van de twee delen elkaar dus in de weg zitten, waardoor 1 deel ontspoort. Dat hef je met een in de hoogte verstelbare koppeling niet op. De enig juiste oplossing is een schacht die bij draaien ook in de langsrichting naar buiten beweegt, en die zit hier niet op. Of je moet er Märklin beugels op laten zitten ::)
-
@Louis
het is nog steeds goed bedoeld ;). De door mij "aanbevolen" koppelinghouder/adapter heb ik zelf met succes toegepast op een Piko Taurus loc en een Lima HGK DE12 met hetzelfde euvel.
De grap van de in hoogte verstelbare koppeling is dat de koppelafstand met 2mm vergroot wordt en dat is precies genoeg om het "overbufferen" te voorkomen. Dat je de koppeling dan ook nog in hoogte kunt verstellen is in dit geval bijzaak.
Beide loc's hebben nu zonder probleem een Fleischmann Profi koppeling.
mvg
Sander.
-
(http://i167.photobucket.com/albums/u140/gouda_02/gouda06-01-2008015.jpg)
Deze heb ik in prille begin gespot in Gouda.
Marc
-
Sander, dat verandert inderdaad de zaak. Die 2mm meer geeft waarschijnlijk net die speling die je nodig hebt, met de vaste vork gaat het falikant mis in R3 en R4 bochten (zelfs in een gecombineerde R5/R6 bocht ging het fout). Dus heb ik maar een koppelwagen bedacht 8)
-
Grootste mankement is de koppelinghouder, die is wel draaibaar uitgevoerd maar expandeert bij het zijwaarts bewegen niet, waardoor met kortkoppelingen als Flm Profi en Roco vork in bochten de buffers in elkaar grijpen en de hap eruit loopt. Ik heb het hier opgelost door het ding een vaste koppelwagen te geven die zijn frontbuffers nu mist... :(
Leuk, Piko had het een aantal jaren geleden precies zo opgelost op hun demobaantje in Keulen. 1e ketelwagen achter de lok zonder buffers.
Ik kan de oplossing van Sander 100% bevestigen, heb het zelf toegepast op Piko 185, Taurus en 189. Kan ook met de Roco 40287, dit is de versie met de 'oude' Roco kortkoppeling. Deze is net iets langer dan een niet in hoogte verstelbare koppeling en dit is genoeg om het probleem met de Piko loks op te lossen. Als kop is de Fleischmann art. nr. 6570 ook hierin te gebruiken, voor als je met Fleischmann Profikoppelingen rijdt.
Overigens, naast Piko hebben ook sommige Mehano, Lima en Trix loks dit nodig. En voor de Trix 6400/G1206 varianten is de hoogteverstelling wel erg handig, de koppelingsschachten hiervan hangen een beetje scheef naar beneden. Viagra helpt niet, dit wel.
-
Ik heb waarschijnlijk zelf het probleem gevonden.
In het Roco model dat uit werd gebracht vlak voordat Roco faliet ging zit een totaal andere motor als wat we van Roco gewend zijn.
De motor is iets smaller en zit best wel losjes in het chassis.
Daardoor trilt de loc ook zo bij hoge toerentallen.
Ik ga m straks openmaken en de motor vastzetten.
Als dat niet helpt dan zet ik er de zelfde motor in als wat in de NS 1600 zit, en volgens de onderdelenlijst bij de loc hoort deze er ook in te zitten.
-
Bedoel je dat er in de Roco BR 189 een verkeerde motor zit ???
Ik heb de nieuwste BR 189 van Railion DB logistics. Deze bromt enorm en niet te vergelijkem met bijv. de BR 146.2.
De Zwitserse versie maakt hetzelfde bromgeluid, dus moet aan het type aandrijving liggen. Zal er zelf ook nog eens even naar kijken.
Marc
-
Eigenlijk zit er ook een verkeerde motor in.
En waarschijnlijk valt dit ook goed te verklaren.
Toen roco in zwaar weer verkeerde hadden ze motoren nodig, maar hun standaardmotor was waarschijnlijk te duur.
Dus hebben ze dit type aangeschaft hiervoor.
Ik denk dat alle loc's 189 voor het faliesement hier last van hebben.
Of dat nu met de nieuwe loc's ook zo is, dat weet ik niet
-
Het probleem van buffers die in elkaar blijven haken door koppelingen, waardoor de trein uit de baan komt is simpel op te lossen door er andere koppleingen onder te zetten. Het gaat hier om roco koppelingen.
Ik heb dat ook gehad en hier rijden ze allemaal met buffers.
-
Ik heb een nieuwe versie met Railion Logistics logo, ook die van mij produceert relatief veel brommend geluid. Maar hij zit wel in een modern doosje zonder kijkvenster, dus die van mij is van na het bijna failisement.
Ik heb hem nagekeken en ik kon geen andere oorzaak vinden als dat het gewoon in de motor zit.
Ik heb geen problemen met de koppelingen, die van mij heeft FLM 6515 koppelingen.
Groet Petertrein81,
-
Als ik het goed begrepen heb heeft alleen de piko problemen met de koppeling.
De roco heet verstelbare buffers.
-
Foutje van mij. :-[
Maar hoe bedoel je verstelbare buffers? Ik heb dat bij mijn lok eigenlijk nog niet kunnen ontdekken, ik heb wel een set onderdeeltjes voor bij de buffers voor in de vitrine erbij. Maar die gebruik ik niet omdat hij bij mij gewoon rijdt voor zijn brood.
Groet Petertrein81,
-
Ik heb een nieuwe versie met Railion Logistics logo, ook die van mij produceert relatief veel brommend geluid. Maar hij zit wel in een modern doosje zonder kijkvenster, dus die van mij is van na het bijna failisement.
Ik heb hem nagkeken en ik kon geen andere oorzaak vinden als dat het gewoon in de motor zit.
Ik heb geen problemen met de koppelingen, die van mij heeft FLM 6515 koppelingen.
Dat is dezelfde versie als ik heb ;) Technisch is er volgens mij echter weinig aan gebeurd. De SBB tegenhanger die ik had was uit 2006 en de onderstellen waren technisch exact gelijk. Het geluid helaas ook :-|
Marc
-
Het ei van columbus jongens.
Hier komt ie.
Ik heb net de motor gewisselt.
Er zit nu een motor in van een Roco NS 1600
En weet je wat voor geluid er nu klinkt??
Het al-oude vertrouwde Roco gezoem, Heerlijk zacht.
Wat een opluchting zeg, pfff
-
Das goed nieuws, maar welke motor is dat en hoe kom je eraan?
Ik heb hier helaas geen Roco 1600 liggen :-| die als donor kan fungeren, dus als iemand nog een motor over heeft..........
Marc
-
Het artikelnummer van de motor staat ook in een onderdelenblad wat bij de 1600 zit.
En die kun je gewoon bij je handelaar bestellen.
Je moet bij het monteren wel even kijken of het past, want ik heb een stukje van de as moeten zagen.
-
Das ook een oplossing.
Ik heb wel een 1600 maar die is al zo'n 22 jaar oud en het motortje maakt nog iets meer herrie als de Br 189 maakt dus das geen optie. Ik denk dat ik me nog wel een keer achter mijn hoofd ga krabben voor een goede oplossing.
Bovendien wil ik mijn 1600 absoluut niet kwijt, ondanks zijn herrie.
Groet Petertrein81,
-
Kun je dat artikelnummer hier niet even plaatsen??
Ik heb namelijk geen 1600 en dus geen onderdelenblad ;)
Gaan we eens kijken wat zo'n motor kost ;D
Marc
-
@ Marc
Hier volgt het artikelnummer en de prijs.
Roco Motor Art. Nr. 85060
De prijs zal ergens rond de 35 - 40 euro liggen denk ik
-
Zo heb voor Marcel snel even zijn lok bijgewerkt. Spoedig zal hij hem op komen halen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0780.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0780.jpg)
Een foto van het model zoals die uit de doos komt.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0860.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0860.jpg)
Het model moet nog worden voorzien van twee antennes. Aan de cabine 2 zijde komt deze hele lange antenne vooraan erbij op het dak.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0861.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0861.jpg)
Aan de cabine 1 zijde komt de antenne rechts op het dak erbij. deze is inderdaad iets groeter als de linke en dat hoord ook zo.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0868.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0868.jpg)
En dan nog een leuke totaal plaat van de lok die nu helemaal afgemonteerd is en naar Marcel kan.
Manuel
-
Absoluut een mooie loc!
-
Even een vraagje, wat voor sleepstukken hebben de pantografen op het dak?
Is dat tweemaal DC (Nederland), één maal Duitsland en één maal Zwitsers (smal sleepstuk vergeleken met de Duitse)?
Alvast bedankt,
Henk
-
Rijdt de 189-066 dan wel in Nederland?
-
Ja, zie de lijst op pagina 2 van dit draadje.
-
manuel,
heb je een foto van het dak?? ;D
groet
-
Onlangs de 189 uit set 41269 los aan kunnen schaffen, voor nog geen 140 euro (dank Harlaar)!
Loc ziet er super uit, rijdt rustig en geruisloos, niet te vergelijken met het Piko model.
Nu nog proberen Locsound in te bouwen.
-
Dat is wel een vooruitgang met de nieuwe 189 want de mijne uit de eerste serie, maakt nog steeds veel herrie (Zie het begin van dit draadje)
-
En schijnt het licht nog door de kap?
-
Ben nu ook om, in de toekomst zal ook deze loc op mijn baan komen te rijden met een sleep kolen/erts wagens (fals, zijn dat geloof ik...)
Mooie sleep met dubbeltractie, elke dag door Hengelo.
mvg,
Sander
-
@Arnold,
Ja er schijnt nog steeds licht door de kap heen :(
Groeten,
Herman
-
GRRRRRRRR
-
het brommen en het geluid kan ook komen omdat de motor van de locomotief in moet lopen dan word het geluid al minder
-
Dat heeft niks met het inlopen te maken denk ik.
Dat ding heeft bij mij al de nodige kilometers gehad.
En ook met het verplichte half uurtje op halve kracht vooruit, en een half uurtje achteruit.
En toen maakte die dat gebrom al, en het is nooit minder geworden.
-
Wat ook vreemd is, is dat (ik heb er 2) de loks identiek zijn (zie bespreking) maar de nieuwe 189 NIET doorschijnt door de kap....
Zoals Floris pleegt te zeggen : RRRRaaaaarrrrrrr
-
@ chris.
Ik vind dit ook heel rrrraaaaaarrrrrr.
Ben ik eigenlijk helemaal niet gewend van Roco.
Ik heb een hele hoop loc's van roco:
1x NS 1100 ge/gr zonder botsneus
1x NS 1000
1x NS 600
1x NS 300
5x NS 1600/1700/1800
3x NS 2200/2300
1x NMBS reeks 20
1x DB Br146.2
1x Railion BR 232
1x VT98 (Schienebus)
Deze treinen zoemen allemaal lekker rustig, je hoort ze bijna niet.
Maar alleen deze BR 189 maakt die herrie.
Ik denk dat ik m ga weg doen en een nieuwere varaiant ga kopen.
-
Even een vraagje, wat voor sleepstukken hebben de pantografen op het dak?
Is dat tweemaal DC (Nederland), één maal Duitsland en één maal Zwitsers (smal sleepstuk vergeleken met de Duitse)?
Alvast bedankt,
Henk
Klopt niet helemaal,deze variant heeft 2 pantograven voor wisselstroomgebruik (de 2 buitenste) en 2 voor gelijkspanning (de 2 binnenste) Deze loc heeft geen toelating in Zwitserland. De serie 189 bestaat uit verschilde uitvoeringen,maar deze is alleen voor D en NL (pas geleerd tijdens een cursus...............)
-
Ik heb in mijn 189 027 (de Duitse Railion LOgistics versie) de aandrijflijn voorzien van wat extra Roco smeervet en het motortje van wat extra smeerolie en dan wordt het geluidsniveau aanvaardbaar. Maar zo stil als mijn 146.2 van Roco krijg ik hem absoluut niet. Hij is nu ongeveer vergelijkbaar met mijn NS 1823 van Roco in geluidsniveau.
Groet Petertrein81,
-
Wat ook vreemd is, is dat (ik heb er 2) de loks identief zijn (zie bespreking) maar de nieuwe 189 NIET doorschijnt door de kap....
Zoals Floris pleegt te zeggen : RRRRaaaaarrrrrrr
Ah gevonden. Je hebt de bespreking van deze loc toegvoegd aan de bespreking van de vorige Railion 189. Heel fijns. ;D
Ik heb dus alleen de nieuwe en ben zeer tevreden over het model. Hij heeft inmiddels de asb'tjes ingeleverd en trekt moeiteloos mijn 20 baks kolentrein. Volgens mij zit er een LokPilot basic in en die doet het goed genoeg. Ik heb de decoder vervangen door een gewone LP3 (wil ook met Motorola kunnen rijden), maar merk weinig verschil.
Wil er alleen nog eentje, desnoods die bloementuin.
-
Ik heb in mijn 189 027 (de Duitse Railion LOgistics versie) de aandrijflijn voorzien van wat extra Roco smeervet en het motortje van wat extra smeerolie en dan wordt het geluidsniveau aanvaardbaar. Maar zo stil als mijn 146.2 van Roco krijg ik hem absoluut niet. Hij is nu ongeveer vergelijkbaar met mijn NS 1823 van Roco in geluidsniveau.
Groet Petertrein81,
Maar de BR 146.2 rijdt ook wel heel stil ;)
Hier inderdaad hetzelfde euvel met de 189 van Railion/DB logistics ???
@J. Beckers
Ik dacht dat je er een andere motor in had gezet :P
Marc
-
Er zit inderdaad een andere motor in, maar het geluid komtschijnbaar uit de tandwielkasten.
heel vaak open gehad, schoongemaakt.
maar het resultaat bleef het zelfde ongeveer.
-
Ergens (ik kan het niet meer terugvinden...) heb ik gelezen dat van de 189 uit set 41269, de voorste panthograaf boven cabine 1,niet klopt.
Door welke moet deze dan vervangen worden?
-
SBB panto boven cabine 1?
-
Ja klopt: die SBB panthograaf boven cabine 1 moet vervangen worden, maar door welke?
-
Moet vervangen worden door een duitse panto.
dezelfde als boven cabine 2.
groeten, wesley
-
Kijk ik op het onderdelenblaadje van de 189 uit set 41269...
legenda
1: Stromabnehmer SBB uber Fuhrerstand 1 art.no.85400
2: Stromabnehmer Typ8 uber fuhrerstand 2 art.no 85403
3: Stromabnehmer Holland art.no.85401
Alleen zijn op het plaatje 1 en 2 volgens mij verwisseld: op het plaatje staat dat no. 2 de SBB panto(smalle sleepstuk) is...
Weet iemand welk art.no. ik moet bestellen voor het Typ8?
-
Niemand???
-
Sommerfeldt art nr. 745. Zitten drie verschillende, waarvan 1 dubbel, in een set. Is oorspronkelijk bedoeld om de Pico 189 te superen.
Vr.gr,
Allie
-
Als je gewoon Roco 85403 googled, kom je er snel achter dat daarbij altijd Typ8 staat.
In deze lijst (http://www.euromodellbahn.com/ersatzteile.php?hersteller=1032) bijvoorbeeld.
-
Bedankt!
-
Heeft iemand al eens het Railionlogo aan de zijkant van de loc te verwijderen?
Zo ja, waarmee is dat het beste te doen: terpentine, schuurmiddel?
-
De nieuwe die uit gaan komen zijn zonder logo.
-
Die versie wil ik gaan 'maken' uit mijn 189 066-4: witte NL-slab zonder logo.
Nu dus dat logo er netjes af zien te halen en een ander nummer te geven (TL-decals).
-
Bij een Br 189 met een NL-slab staat het nummer met zwarte cijfers op de witte slab.
Je hebt dus een NL-slab met nummer nodig, of je wacht zoals Chris al suggereert op de nieuwe zonder logo.
Groet Peter,
-
Zo heb voor Marcel snel even zijn lok bijgewerkt. Spoedig zal hij hem op komen halen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0860.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0860.jpg)
Het model moet nog worden voorzien van twee antennes. Aan de cabine 2 zijde komt deze hele lange antenne vooraan erbij op het dak.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0861.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0861.jpg)
Aan de cabine 1 zijde komt de antenne rechts op het dak erbij. deze is inderdaad iets groeter als de linke en dat hoord ook zo.
Manuel
Mooi Manuel, zijn de antennes gekocht of zelfbouw?
-
Mijn twee 189-ers van boven, binnenkort proberen antennes a la Manuel te fabriceren.
Ze zijn wel al voorzien van correcte pantografen:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0313.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC_0313.jpg)