BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Chris op 16 July 2008, 12:30:56
-
Ik ben er niet geheel in thuis, dus vandaar mijn vraag aan de groot spoor kenners.
Ik zie net over het viaduct hier bij CS te Rotterdam een geheel rode 185 voorbij komen.
Zelfde neus als de 189, geen ribbels aan de zijkant, en 2 panto's.
Witte neus.
Rijden er in NL al 185 in reguliere diensten ?
Zoja welke ?
Of was het een test ?
-
Zijn dat niet de loc's die door NS Haaispied gehuurd zijn van angeltrains? Die zijn omgestickerd naar rood met witte neus en die zijn bezig op de HSL lijn.
-
Nog steeds testritten?
Greetz:Menno
-
De HiSpeed Traxx zijn 186jes en hebben volgens mij 4 panto's. Misschien was dit een andere versie. Maar was hij helemaal rood of had hij een beetje DB AG kleuren, met wat grijs erbij zoals de 189?
-
Die hele HSL rooie heb ik gister nog langs zien rijden terwijl ik stond te wachten op station Hoofddorp.
Ja nog steeds testritten :P
-
Ik ben er niet geheel in thuis, dus vandaar mijn vraag aan de groot spoor kenners.
Ik zie net over het viaduct hier bij CS te Rotterdam een geheel rode 185 voorbij komen.
Zelfde neus als de 189, geen ribbels aan de zijkant, en 2 panto's.
Witte neus.
Rijden er in NL al 185 in reguliere diensten ?
Zoja welke ?
Of was het een test ?
Dat was een BR 186, familie van de 185, de loc heeft 4 panto's. De enige die in Nederland al in reguliere dienst rijden zijn de locs van ITL (containertreinen). De rode loc is van NS Hispeed en gaat (ooit) over de HSL rijden, maar is nu nog bezig met testritten.
-
Ik kan het fout hebben maar volgens mij kan een 185 niet eens overweg met 1,5 kV= dus dan zou ie in nederland vrij weinig nut hebben immers op zowel de betuweroute als de HSL kom je stukken 1,5 kV= tegen.
-
Heren
Ik heb express goed gekeken, ze had 2 panto's.
-
ik ga vanmiddag wel even bij Westhaven kijken Zag hem ook langskomen vanaf mijn uitzichtpunt in Ams
Update: niet gevonden wel ITL, rode Raillion ex ddr, Riallion blauw 6402, nog twee ITL's, Strukton, Rode 6400, geel/grijze6400, en nog een geel ding met t2 pantografevn:)
Druk hoor Westhaven Ams!
-
Op het Rolandrail forum weten ze het vast wel....
-
@Chris:
Weet je zeer zeker dat het niet gewoon de nieuwe Hi-speed 186's zijn?
(http://farm4.static.flickr.com/3106/2635533703_f3741b619b_b.jpg)
bron: http://flickr.com/photos/nielske1990/
met vriendelijke groeten,
Jon van Dijk
-
Ze had slechts een witte balk over de frontseinen.
Maar ze lijkt heel erg op deze ja.
-
Dat zou wel heel erg uniek zijn. Volgens mij zijn er geen 185 met een panto voor het gewone nederlandse net. Misschien dat er een bedrijf misschien de fabrikant wil testrijden op de betuweroute of hsl. Want daar kunnen ze wel op rijden.
-
Als het niet kan, dan heb ik het mis.
Maar de 4 panto's op een 189 vallen erg op.
Ze hangen een beetje boven de cabine. En dat mistte deze.
Daarbij keek ik express nog even goed naar het dak, of ik naast de panto die opstond nog een neergeklapte zag. En dat zag ik dus niet, leeg dak.
Maar goed, ik kan altijd scheel gekeken hebben.
-
Chris,
Was het een losse loc of hing er een reizigers-/goederentrein achter?
Het enige dat ik me kan voorstellen is een BR 189 waarbij men de panto's voor de andere systemen behalve NS 1,5 KV en DB 15 KV heeft verwijderd. Zoiets gebeurde in Duitsland met locs die alleen in Duitsland werden ingezet, in plaats van met vier panto's reden die machines met twee 2 panto's. Hiermee kon worden bespaard op panto's en componenten voor buitenlandse systemen.
Wellicht is er analoog aan de Duitse situatie nu een Duits-Nederlandse specificatie van de BR 185 of 189 gefabriekt? Laten we afwachten of we vaker een BR 185 of 189 met twee panto's voorbij zien komen.
Gr.
Geoffrey
-
Maar goed, ik kan altijd scheel gekeken hebben.
Volgens mij zie je dan juist dubbel zoveel en niet half zoveel. ;D
mvg,
Gert
-
Het enige dat ik me kan voorstellen is een BR 189 waarbij men de panto's voor de andere systemen behalve NS 1,5 KV en DB 15 KV heeft verwijderd. Zoiets gebeurde in Duitsland met locs die alleen in Duitsland werden ingezet, in plaats van met vier panto's reden die machines met twee 2 panto's. Hiermee kon worden bespaard op panto's en componenten voor buitenlandse systemen.
Maar dan moet de loc ook opnieuw toegelaten worden. Betrof dus gewoon een 186 of 189, meer is er eenvoudigweg niet in de aanbieding, zelfs niet na een uur debatteren.
-
Was vandaag om 14.00 op Rotterdam CS en daar stond een losse rode 186 langs het perron met een witte neus en volgens mij 4 pantografen. Verder geen opschriften!
Misschien is het dezelfde loc als jij geizen hebt Chris. Heb helaas geen foto van de loc gemaakt. Wel van het spoor om te kijken wat er gesloopt moet worden :P
Marc
-
Dan moet em dat toch zijn.
Excuus voor de verwarring.
-
Maar Chris, je zei toch dat hij alleen een witte balk had boven de frontseinen? Een beetje zoals deze:
(http://www.bahnbilder.de/bilder/br-185-lokportaits-196899.jpg)
Bron: Bahnbilder.de
-
klopt, maar ik begin nu flink te twijfelen.... :-X
Kan ook de lichtinval zijn geweest :P
-
ik heb vanmorgen ook zo'n hok gezien onder de voetgangersbrug, had dacht ik wel wit boven de frontruiten. Zal wel t zelfde ding geweest zijn dan... verder niet zo in detail op gelet, schrale hokken.
-
De 185's van Railion die ik rijd zijn allemaal niet voor Nederland geschikt. Waarschijnlijk heb je dan een 186 gezien, wij hadden op een bepaald moment een "leasebak 186" van Angeltrains die de optie NL 1500 (tenminste softwarematig ;-) ) had. Uitgeprobeerd heb ik het niet....had geen vrienden gemaakt dan.
Groeten
Bas
-
Geen enkele 185 is geschikt voor Nederland aangezien er tot op heden nog altijd delen 1500v cq 3000v gereden moeten worden om Betuweroute resp. HSL-zuid te kunnen bereiken. De 185 heeft een alleen een tweestpanningspakket van 15kV en 25 kV wisselstroom. Een pure gelijkstroomversie van deze lok bestaat (nog) niet.
Dat betekent overigens niet dat er nooit een 185 heeft rondgereden. Op de HSL-zuid is bijvoorbeeld een Re 482 van SBB Cargo gebruikt voor meettreinen. In die zin is de suggestie dat een Railion 185 in NL zou worden getest niet zo'n heel raar idee. Alleen een 186 van de NS-HS is wel waarschijnlijker.
Robert
-
die 185 zal dan alleen niet zo makkelijk in zn eentje op rotterdam centraal terecht kunnen komen... Nouja, flinke aanloop vanuit kijfhoek misschien... ;D
-
Een pure gelijkstroomversie van deze lok bestaat (nog) niet.
Sorry, ik moet je corrigeren, deze bestaat wel en rijdt rond in Italiƫ en Spanje.
Zie ook hier (http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405133&lang=1).
Henk
-
Zo zie je maar weer. In Zuid-Europa rijdt van alles rond. Maar goed weer wat geleerd.
Robert
-
@ chris
Opletten Chris over een half uurtje komt bij jou voorbij:
Groen/ zilver 185? ( CFL?) in combinatie met Belgische Benelux lok. Ik was te laat met foto....
-
Ben toch bang dat het gewoon een Angel Trains 186 is of niet?
Bedoel je niet CTL? Die rijden met zwarte 189's.
-
Ik ga het proberen.
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/mini_atc186.jpg)
Dit was hem vlgs mij
Zit op enige afstand van spoor :)
-
Han,
Zo ziet de E186 van NS HiSpeed er ook uit. De combinatie van een E186 en een Beneluxloc is ook niet zo vreemd: de E186 zou na deze zomer het stokje over moeten nemen in de Beneluxdienst, vooruitlopend op de inzet van E186 en de Priority-rijtuigen op de HSL.
CFL heeft locs van de serie 185 in lease gehad voordat hun eigen Traxx'jes werden afgeleverd. Bij deze leasebakken was de kleur van de koppen blauw i.p.v. groen. Zoals al door anderen aangegeven, rijden er geen locs van de serie 185 in Nederland.
Groeten,
Geoffrey
-
@ chris
Al gezien?
-
Nope, gemist, erg druk bij Railz.
-
De 185 komt hier alleen in opzending mee als het tijd scheelt met omlopen op venlo. Dat is heel zeldzaam en de loc kan niet alleen, de 186 wel ! Maar misschien dat railion een 185 mee had en deze hier heeft gedumpt, maar de kans daarop is nihil !
Robbert.
-
Dat was maar een paar keer, een jaar of 3 terug en dat was geen Railion loc. ::)
-
Dat was maar een paar keer, een jaar of 3 terug en dat was geen Railion loc. ::)
Klopt R4C kwam toen overdag geloof ik. Maar er is ook nog een nacht ;)
Robbert
-
Dat was voor een matrieel show op hun opendag. Bij R4C dan. En dat had dus niks te doen met tijd schelen in de omloop in Venlo.
-
Daar is ie ook een keer geweest, was geloof ik een blauwe...
Maar we hebben hier ook geel en groene gehad hoor ;).
Die wel degelijk daarom het land in kwamen.
Groetjes,
Robbert