BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: cyberbeast op 04 September 2006, 20:18:32
-
Nu de winter nadert, ga ik weer een nieuwe loc kopen.
Het gaat om de elektrische loc serie 13 van de NMBS.
Het is de AC versie maar van LS model.
Dit merk is mij totaal onbekend. Is dat wat of is het speelgoed?
En wat te zeggen van Mehano?
-
LS models en speelgoed zijn ongeveer twee uitersten ;) (Philotrain even buiten beschouwing)
Mehano is ook een aanrader, absoluut.
-
Kijk eens even rond op het forum. Er zijn zat topics over LSM. ;)
-
Nu de winter nadert, ga ik weer een nieuwe loc kopen.
Het gaat om de elektrische loc serie 13 van de NMBS.
Het is de AC versie maar van LS model.
Dit merk is mij totaal onbekend. Is dat wat of is het speelgoed?
En wat te zeggen van Mehano?
Geen speelgoed. Het wordt wel gemaakt in China en hier voor veel geld verkocht. Prijsniveau Marklin en hoger.
Mehano wordt gemaakt in Europa en is van dezelfde kwaliteit en nog goedkoper ook.
-
Persoonlijk vindt ik nog al een wereld van verschil zitten tussen LSM en Mehano.
Ik zou ze niet over een kam scheren. LSM steekt i.m.o. toch eht met kop en waarschijnlijk ook schouders boven Mehano uit.
Gr,
Bart
-
Wanneer komt Ls Models met die ICR rijtuigen, het duurt me veels te lang :'( :'( :'(
-
Wel is dit de eerste loc van LSmodels. Een loc laten produceren is toch weer heel wat anders dan van die prachtige rijtuigen. Ik zou de eerste commentaren maar afwachten.
-
In het belgische blad Modelspoormagazine heeft in nr. 46 een test gestaan van een voorserie exemplaar van de reeks 13. De lok scoorde op alle fronten heel erg goed.
Grt, Hans
-
Dit merk is mij totaal onbekend.
Dit merk is iedereen onbekend, want LSmodels heeft nog niet eerder een gemotoriseerd trein(stel) uitgebracht maar de rijtuigen zijn op schaal en mooi getailleerd.
Ik zelf wil ook de reeks13 kopen.......Ik heb er wel de grootste verwachtingen over stiekem.
-
Ik denk, als men ziet wat een aandacht het model krijgt van de fabrikant, en de voortzetting goed is te volgen via de site, dat dit ook toppers worden.
Prijs, vind ik zeer redelijk voor dit vakwerk.
-
LS models maakt prachtige spullen voor een kleine markt voor redelijke prijzen.
De kwaliteit is goed vergelijkbaar met mehano, die ik erg hoog vindt. Ik heb de reeks 13 ook besteld. De prijzen liggen onder die van Marklin maar zijn hoger dan b.v. Roco, en zeker Mehano.
-
Kom eens met bewijzen dan.
;D
Want als ik blader op de site van modeltrein express en de prijzen vergelijk van de nieuwste Marklin DB personenwagens en die van LS dan is Marklin bijna 10 euro per wagon goedkoper.
-
hallo,
Volgens mij gaat de prijs vergelijking over een loc van LSmodels, Roco en Mehano.
Niet over de prijs van rijtuigen van de boven genoemde merken.
Het enige goede vergelijk aan prijzen is wel aan de hand van rijtuigen van deze merken.
Dan is marklin inderdaad iets van 10 euro goedkoper. Roco en Lsmodels
vind ik niet zover uit elkaar liggen.
Echter marklin schaal 1.100 en roco en lsmodels 1.87. Voor mij is dat nogal een verschil. Of dit het verschil in prijs rechtvaardigd is voor ieder opzich.
Laten we vergelijken waar het over gaat.
Groeten
Dion
-
Dat is precies het antwoord dat ik verwachtte. ;D
Marklin is allang geen schaal 1 op 100 meer. Dat hoor je te weten Marklin hangt de zelfde schaal aan als Fleischman schaal 1 op 93,5.
En als je dat niet leuk vindt pech gehad 31 cm lange wagens is geen gezicht zelfs niet op onze module baan met enorme grote bochten.
En Roco heeft zwaar verlies geleden op haar 1 op 87 modellen. De markt hiervoor beperkt zich tot ongeveer 10% van de modeltreinliefhebbers.
-
We stoppen direct met deze discussie en back on topic.
-
Ik denk, als men ziet wat een aandacht het model krijgt van de fabrikant, en de voortzetting goed is te volgen via de site, dat dit ook toppers worden.
Dat deden die van Mehano (eigenlijk R'-Rail)ook dus met hun ICE3.
Nou moet ik zeggen dat alleen het uiterlijk bekritiseerd is en ik weet dus nog niks van de rij-eigenschappan van de ICE van Mehano.
Iedereen keek ervan op dat de motor in een kopwagen zit.
N.B. de tgv's van Lima en Mehano hebben ook de motor in een kopwagen zitten.
Maar nu ff iets anders.
Op de site van LSmodels staat vermeld dat de BB36000 uitkomt; nou vroeg ik me af wat ze bedoelen met 'een gemeenschappelijk onderstel.'
Want daardoor zou een prijs gerealiseerd kunnen worden van minder dan 150 euro.
-
hallo Davy,
iemand zeggen dat hij dat hoort te weten dat marklin 1.93 is. Knap.
schaal 1.87 is geen 31cm
schaal 1.87 is 30.3cm.
Hoor jij ook te weten.
Aangezien dat je een Marklin fan bent, wat natuurlijk mag. Ben je gauw op je tenen getrapt. Het lijkt of er bij jou niet anders bestaat.
Helaas voor je, er zijn ook andere dingen.
Of lange rijtuigen nu wel of geen gezicht is op een baan, is niet aan jouw. Maar aan de gene die dat wil of dat noodzakelijk vind of acht.
1.87 wordt de "werkelijke"schaal genoemd van Ho.
Of Roco nu verlies heeft op zijn schaal 1.87 modelen vind ik niet tezake doende. Dat is een probleem van Roco, wat misschien later een probleem voor de consument wordt.
Maar het gaat ook zo goed marklin!
mvg
Dion
-
Ja hoor ik heb ook ander merken meer dan sommige hier denken. Ik heb nog spul van 6 andere merken. ;D
Bovendien hebben we op onze club een lid dat honderden locs heeft. Ik zie zo wat bijna alles aan mij voorbij rijden.
-
Als het om de kwaliteit van LS modellen gaat. Die NS AB 30 slaaprijtuig is toch heel erg mooi :o? Dat heb ik de concurrenten nog niet zien doen. Ik heb niet zoveel moeite met lengte maten (1/87 of 1/100)
-
Ik heb liever 1:00 of 1:93 whatever, alleen al dat het dan makkelijker is om met wat meer wagons op mijn baan te rijden, daarnaast is al het oude materiaal al in die maat en steekt 1:87 dus erg af en alles vervangen is wat erg duur.
genoeg reden om dus 1:100 te blijven rijden denk dat het geen merk discussie is, dus een beedje flauw om dat weer te gaan roepen.....
Arkadas
-
Jongens, Chris heeft al gewaarschuwd en nu doe ik het ook: Dit draadje gaat over LS Models en dus niet over Märklin, lengteschalen of lange tenen. Zodra er nu nog een reactie volgt die geen betrekking heeft op het onderwerp van dit draadje, veeg ik alle niet relevante opmerkingen...
Terug naar het onderwerp: Het wordt weliswaar de eerste loc voor LS Models, maar niet voor de producent. Modern Gala heeft al enkele locs gemaakt voor Hobbytrade. Ik heb een Deense ME-loc en dat is een prima model. Ik ben dan ook hoopvol gestemd wat betreft de tractievoertuigen van LS Models.
mvg,
Gert
-
Heb diverse modellen van Ls models en zeer tevreden van. Mooie afwerking en werken oa samen met Railtop Models en een andere Italiaanse firma voor het gezamelijk ontwikkelen van bepaalde modellen.
Maken oa veel voor Belgische en Franse markt
Kwaliteit is zeer hoog en afwerkingsgraad subliem.
Ls models maakt klein serieproducties aan aanvaardbare prijzen voor modellen die je vaak bij andere seriefabriekanten niet ziet.
Ze zijn zeer kritisch op hun eindproduct,reden waarom uitlevering data's nogal vaak worden verschoven totdat ze er zelf tevreden mee zijn. Hun loks nog geen ervaring mee maar twijfel er niet aan dat ze zich met Roco's kunnen meten ;-))
Peter
-
Tot nu toe is elke LSM aankoop een feest (voor de goede orde ik heb maat 44 schaal 1/1) ;D
-
Wel is dit de eerste loc van LSmodels. Een loc laten produceren is toch weer heel wat anders dan van die prachtige rijtuigen. Ik zou de eerste commentaren maar afwachten.
Inmiddels heeft Modelspoormagazine ook het definitieve model besproken en ze zijn heel enthousiast. Het model is prachtig gedetailleerd en rijdt uitstekend. Het model overtreft daarmee de toch al hoog gespannen verwachtingen, aldus het tijdschrift.
Aangezien de recensies in Modelspoormagazine tot op heden behoorlijk objectief zijn, is dit absoluut een aanbeveling.
Nog een jaartje (of twee :D) wachten op de TEE.
-
Op de site van LSmodels staat vermeld dat de BB36000 uitkomt; nou vroeg ik me af wat ze bedoelen met 'een gemeenschappelijk onderstel.'
Zoals je wellicht weet is in werkelijkheid de Reeks 13 / serie 3000 familie van de Astride. Als ik het wel heb zijn de Belgische en Luxemburgse machines afgeleid van de BB 36000, maar het kan ook andersom zijn. Anyway: als LS Models een Reeks 13 maakt en vervolgens een BB 36000 hoeven ze niet het hele onderstel opnieuw te ontwikkelen. Ze kunnen het onderstel gebruiken dat ze ook gebruiken voor de Belgische machines.
-
Bedankt voor je reactie Wesley.
Maar laat het nou net toevallig zijn dat ik gister avond foto's van die 2 locomotieven naast elkaar heb gezet en ben gaan vergelijken, ik heb inderdaad overeenkomsten op kunnen sporen (dat zie je eigenlijk zo).
En ik had ook eergister een test van de reeks 13 zien staan in de MSM met daar een klein stukje over de BB36000.