BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Modeltreinproblemen en -vragen => Topic gestart door: Machinist Johan op 10 July 2008, 10:33:11
-
hoi,
als mijn piko ice 3 van zijn opstelspoor komt en een tegengestelde bocht ingaat, word het 2de draaistel van de 3de bak gelift. hierdoor ontspoord hij steeds.
hier een plaatje van de betreffende wissel en bocht
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCF1204.jpg)
misschien dat het komt omdat de tegengestelde bocht is verkant is.
MvG
-
Heb hetzelfde probleem op meegebogen wissel van marklin c-rail
Heb hem al terug binnengedaan voor nazicht maar hij blijkt volledig in orde te zijn. Volgens de verkoper heeft de Piko ICE 3 "moeite" met sommige spooropstellingen en is daar helaas weinig aan te doen.
-
@ beide...
Leg wat extra gewicht in de wagens. Overigens...mijn ICE 3 op maximale lengte heeft nergens geen problemen, zowel in stijgingen als s-bochten als de moeilijkste wisselstraten.
Groeten uit Zwitserland
Bas
-
@ beide...
Leg wat extra gewicht in de wagens. Overigens...mijn ICE 3 op maximale lengte heeft nergens geen problemen, zowel in stijgingen als s-bochten als de moeilijkste wisselstraten.
Groeten uit Zwitserland
Bas
Kan je enkele tips geven voor het zwaarder maken van de wagens?
Alvast bedankt!
-
Je kunt dat op verschillende manieren doen Marco.
De subtiele methode is een paar strookjes bladlood onder de kap te verstoppen. (Bladlood = even kijken bij de loodgieter)
De iets minder subtiele manier is gewoon beton storten onder de kap. ::)
Sander
-
mijn ICE 3 van Piko ontspoord ook behoorlijk. zal het ook eens met verzwaren proberen.
-
Ik heb ook een pico ice 3
Het probleem kon wel eens bij de motorwagen ziten als 1 bak naar beneden gaat houd de motor wagen 1 draai stel boven het rails.
De kopelingen moeten iets losser gemaakt worden zo dat hij hem niet optild bij een bult
ik ben er zelf nog niet uit hoe dat moet
-
Ik heb ook problemen met het ontsporen gehad, maar in de bak onder de stoelen zit een holle ruimte waar je makkelijk wat daklood (gehaald bij de bouwmarkt) in kan doen. Hierdoor ontspoort hij al heel wat minder snel. En zorg dat je rails echt goed ligt, geen hoogte verschillen bij wissels of s-bogen.
-
Als je de ruimte ervoor kunt maken: stop een extra stukje rechte rail tussen de twee tegengestelde bogen.
Freek.
-
Vreemd als ik dit hier allemaal lees, ik heb eveneens een volledige ICE3 van Piko, zelfs in mijn meest gecompliceerde wisselstraten gaat hij moeiteloos doorheen, en ik heb helemaal niets verzwaard, mss dat sommige spoor-soorten gevoeliger zijn voor de ICE3, ik rij enkel met de Fleischmann Profi-rails.
En zelfs met deze wisselstraat heeft hij geen enkel probleem...
(http://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen1304.jpg)
-
Eens heel goed kijken naar alle assen kan ook schelen.
Had ook een probleem met ontsporen op één punt in een wissel-combi, zag in eerste instantie ook niks raars aan het stel.
Tot ik echt alles heel goed ging nalopen en uiteindelijk bleek één as toch niet helemaal lekker te zitten, zat iets scheef in het draaistel en liep iets zwaarder dan de anderen.
Deze goed gezet daarna full-speed op de meest rare wisselstraten geen probleem meer. ;D ;D ;D
Gr. Marco
-
hij heeft net als de echte last van ontspooring ;D
-
misschien dat het de wissel van de piko rails is maar ik denk het niet