BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Bob R. op 09 July 2008, 16:51:36
-
Al de hele dag zijn er herstel werkzaamheden in Barendrecht.
Wat is daar gebeurd ???
-
ben dr al een tijdje niet meer geweest, ik ga er alleen naartoe als ik naar de IKEA moet
gr,
Rinse
-
Zie de website van de NS bij storingen:
Tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht rijden minder treinen door een defect in Tunnel.
mvg,
Matthijs
-
Panto te hoog, tunneldak over gehele lengte opengereten!
-
Van die NS informatie klopt dus ook weer weinig... er waren herstelwerkzaamheden tussen Rotterdam Lombardije en Rotterdam Zuid.
Bij Barendrecht niets gezien...
-
er zijn de hele dag al herstel werkzaamheden aan de plafond platen
in de tunnel te barendrecht ( bron railpocket nsr )
er zijn een aantal van die platen naar beneden gevallen
oorzaak is dat ze nat worden door lekkage en dan door het gewicht en de vervorming naar beneden kunnen vallen , vorig jaar zijn er ook al herstel werkzaam heden geweest maar de oplossing toen lijkt voorals nog niet te hebben geleid tot een difinitieve oplossing van het probleem
-
Panto te hoog, tunneldak over gehele lengte opengereten!
Kan dat eigenlijk wel, zijn die dingen niet in hoogte begrensd?
Pie!
-
In Nederland zijn de panto's begrensd. En dan alsnog denk ik dat het dak van de tunnel sterker is dan de panto ;)
-
kijk net nog op de railpocket
prognose voor herstel is 14 juli..................
kan de komende dagen leuk worden tussen rotterdam en dordrecht
-
Daar wordt deze Barendrechter niet vrolijk van....
-
Mijn eerste 5 levensjaren in Barendrecht doorgebracht :) (In de Pruimentuin ;D)
Dus deze platen zitten dus niet goed vast:
(http://members.lycos.nl/juinen/barendrecht.jpg)
(http://members.lycos.nl/juinen/barendrecht1.jpg)
Voor wie naar het oude station terug verlangd
klikkerdeklik voor een oud filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=UWwCeMO7oC4)
-
Arghhh ze kunnen beter maar geen stations meer bouwen waar platen gebruikt worden. Als het een beetje te hard waait komen ze in schiedam centrum zo naar beneden vallen ;D
mvg,
Matthijs
-
In Barendrecht is daar blijkbaar zelfs geen wind voor nodig.... :-|
@Bob; leuk filmpje van het vorige vorige station! En leuk om te zien dat het materieel in de stopdienst nog hetzelfde is, alleen ander kleurtje!
-
In Zwitserland hebben ze ook stations zoals Barendrecht:
(http://i105.photobucket.com/albums/m219/amibo/barendrecht.jpg)
-
Daar zou ik graag elke ochtend in stappen...
Treinverkeer in Barendrecht vindt nu alleen nog maar plaats over sporen 1 en 2 (de meest oostelijk dus, aan de kant van de glazen pui). Ik heb vanochtend geen loshangende platen, afzettingen of reparatiewerkzaamheden op het station gezien. Mogelijk heeft het dus niets met de plafondplaten te maken.
-
Nu zijn ook al herstel werkzaamheden tussen Leiden Alphen en Gouda.
Gaat lekker met het NS netwerk, kunnen ze nu ook al niet tegen regen ???
-
Treinverkeer in Barendrecht vindt nu alleen nog maar plaats over sporen 1 en 2 (de meest oostelijk dus, aan de kant van de glazen pui). Ik heb vanochtend geen loshangende platen, afzettingen of reparatiewerkzaamheden op het station gezien. Mogelijk heeft het dus niets met de plafondplaten te maken.
Heeft wel degelijk met plafond te maken, maandag op disdag nacht wilden men een plaat vervangen, men heeft toen geconstateerd dat er iets mis is met een langsligger van de plafondconstructie. Treinverkeer over spoor 3-4 is niet verantwoord omdat er platen naar benden kunnen komen. Vandaag gaan ze stelling bouwen om onderzoek en herstelwerk te kunnen gaan doen. Of die prognose van 14 Juli gehaald wordt is de vraag....
Gr Peter
-
Raar verhaal.....: de perrons zijn gewoon toegankelijk. Ik zou het zorgvuldiger vinden wanneer de perrons dan zouden zijn afgezet. Een naar beneden vallende plaat geeft meer schade aan een los lopende passagier dan aan een trein.
En qua 14 juli; vanaf maandag gaat voor 6 weken de zomerdienst in, dus dat scheelt al weer een aantal stoptreinen per uur.
-
Die herstelwerkzaamhden aan die plafondplaten, waarom moet dat persse boven de perrons zijn? Zijn de in de rest van de tunnel geen plafondplaten gebruikt ofzo? Als er namelijk een buitendienststelling van de sporen is maar op de perrons is niks te zien dan zou ik er toch vanuit gaan dat de herstelwerkzaamheden verder op in de tunnelbuis plaats vinden.
Groetjes Michiel
-
Met de plafondplaten in het station waren al eerder problemen. In de tunnel bestaat het plafond gewoon uit beton.
Ik ga vanmiddag opnieuw opletten of er wat te zien is.
-
@neudalhausenstadbahn
Ga er maar niet vannuit dat de werkzaamheden in de tunnel zijn maar op het perron. Op het eerste oog is er niets te zien, echter probleem is er wel.
@ Marc tramt
Er valt inderdaad niets te zien, een verdieping onder mij zijn ze druk aan het vergaderen hoe en op wat voor manier ze de benodigde stijgers in de overkapping kunnen krijgen.
Trouwens bouwkundig gezien bestaat het plafond van de tunnelbuizen wel uit platen, deze zijn inderdaad van beton.. ;D
Gr Peter
( heeft heel veel te maken met de overkaping barendrecht)
-
Volgens mij stond er tot voor een paar maanden terug een prachtige verrijdbare steiger op de perrons. Die is zeker gesnijbrandert?
Marc
Heeft nu ook veel te maken met de overkapping (als reiziger ;D)
-
En vanmiddag was er wel actie: een loc van Strukton leverde net dit treintje af op het station:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_1918_1.jpg)
Spoor 3 en 4 dus buiten gebruik, helft van de stoptreinen rijdt niet, sneltreinen naar Breda keren in Lombardijen. Als treinconsument wordt ik daar niet vrolijk van, als treinliefhebber natuurlijk wel ;D.
Leest NS/Prorail hier mee? Het perron was nu wel afgezet....
-
Mijn moeder belde vanmiddag al: "ga ik eens een keer met de trein naar amsterdam..." Mist ze net de benelux, en de intercity rijd niet... Hmmmm, ze zijn nu nog niet terug... Ik denk dat die voorlopig wel weer genezen is... ;D