BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: vervallen op 02 July 2008, 15:50:54

Titel: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: vervallen op 02 July 2008, 15:50:54
OP de site van MCH Hilversum kom ik deze leuke aanbieding tegen

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_51134_los_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Roco_51134.jpg)
plaatjes ModelbouwCentrum Hilversum

vraagje, is deze lok en/of wagons te vernederlandsen??

Graag jullie ideetjes,
Frederico

wel een heel leuk prijsje!! Euro 119.00
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Remco vM op 02 July 2008, 17:39:44
De wagens kun je sowieso denk ik al gebruiken en de loc is te vernederlandsen,bijv strukton/RRF of Railion maar daar gaat wel wat werk in zitten ;)
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Simon Stenneberg op 02 July 2008, 19:02:49
De locomotief is gebaseerd op de Oostduitse V100, die hier in Nederland onder andere gebruikt wordt door Spitzke, Volker Rail, Rotterdam rail Feeding, Shunter en Railion. Door Railion echter alleen in Zeeuws-Vlaanderen.

Goederenwagens worden door heel Europa gebruikt, dus zijn ook te gebruiken in Nederland.

De locomotief staat trouwens in de Neuheitenfolder 2008/website Roco als losse locomotief Rh 745 van de Tsjechische private spoorwegaannemer Railtrans: http://www.roco.co.at/index.php?id=129&Anfangsposition=45&artikelnummer=62816

Ik kan de startset daar niet vinden, dus ik vermoed dat deze startsets eigenlijk bedoeld zijn voor de Tsjechische markt.

Het voorbeeld komt/kwam ook tot in Emmerich (even doorscrollen naar beneden):
http://www.nicospilt.com/Spoorwegen2005_08.htm

Hier wat mooie plaatjes uit Luxemburg:
http://www.rail.lu/materiel/V100.html
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: vervallen op 02 July 2008, 21:38:40
@allen

Ik begrijp dus dat de lok ook in Nederland is geweest, dus zonder veel moeite zo is te gebruiken als "sonderzug"?
Moet ik anders veel aan de lok veranderen om er een bijv. RRF of  Volker van te maken, iemand ervaring?

Bedankt voor jullie inbreng, het is geen geld ook nog met rail en een trafo,
Frederico
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Simon Stenneberg op 03 July 2008, 06:33:17
Moet ik anders veel aan de lok veranderen om er een bijv. RRF of  Volker van te maken, iemand ervaring?

Zie:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=9048.15

Ervaring?
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=11132.0

https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=5273.msg100075#msg100075

Zelf heb ik ervaring met de N-spoorversie van Brawa die ik heb omgeschilderd in de kleuren van Volker Rail. Voor inzet op de N-spoorbaan van mijn vader.
Dat wil ik ook nog eens doen met een H0-versie van Roco. Voor inzet op mijn eigen H0-baan.
Verschillen aan huif, regengoten, hekwerk e.d. neem ik voor lief:

(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSCN1645001.jpg)
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: rail4marcel op 03 July 2008, 10:50:19
Je moet best veel veranderen. ten eerste de lampen en een extra rooster aan de voorkant. Op de hele loc moeten hekken komen en er moet een bordes komen op de voorkant.
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Dennis. op 03 July 2008, 14:28:53
Ook de radiatoren van het model kloppen niet, deze zijn bij de loc's die in Nederland rijden lager geplaatst. Ook zit er maar 1 vantilator op de huif bij de nederlandse loccen, op het model twee.

Gr Dennis
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: vervallen op 04 July 2008, 11:18:35
@ allen

iedereen bedankt voor de opmerkingen, ik zal eens bekijken wat er mee te doen,
 
groeten,
Frederico
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Remco vM op 04 July 2008, 16:38:18
zag vandaag wel dat er verschillen zijn tussen diverse locs, stonden toevallig naast elkaar en ja allebei met dezelfde zijde voor ;)
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: Dennis. op 04 July 2008, 18:47:12
Klopt, een verschil is in ieder geval het hekwerk en de opstaptreden aan de voorkanten. De loc's van shunter en volker verschillen daarin met die van ITL en RRF. Ook heeft de shunter 203-1 een ouder type cabineruiten.
Titel: Re: Bruikbaar voor Nederlands vervoerder?
Bericht door: RichardK op 04 July 2008, 18:48:31
Dat ding van Railtrans heeft b.v. ook die afgeragde plan Utjes naar SLowakijë gebracht.