BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Banen of diorama's => Topic gestart door: Lvdwerf op 23 June 2008, 18:36:36
-
na een dagje hak en breek werk is mijn IC Den Haag <-> Venlo waar ik elke dag mee reis compleet in model.
de ontbrekende Bd (beetje pauper in elkaar geflanst geheel volgens de realiteit, de rest volgt):
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/STA71175.jpg)
en de complete sleep in model met als tractie de inmiddels overleden 1838:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/STA71177.jpg)
best lang maar ook gaaf.
-
Ach, ik vind dat het er errug netjes uitziet hoor Goudlokje! De Bd zou idd ietsje netter kunnen maar desalniettemin toch best netjes :D
-
:D dank je rik al is de Bd het enige zelf gefrubelde in de hele trein ;)
-
Knap werk Lennert!
Hoe heb je die Roco wagon zo klein gekregen? (was dat er één uit Chris zijn verzameling soms?)
Kees-Jan
-
Moooooi hoor!!! 8)
Groet,
Raymond
-
zo heb ik het gedaan KJ:
http://www.nproject.nl/modelspoor-ombouw-acties/ombouw-van-h0-naar-n.html
alleen heb ik geen oxi vanish gebruikt maar gewone aldi wasmiddelen :P
-
Ah okay het was dus al een bestaande methode. Mooi hoor Lennert!
Kees-jan
-
Hoe heb je 't precies gemaakt? ;)
-
Ik heb er een gaar arnold silberling rijtuig achtig geval voor geslacht en een paar gaten in die ICK gehakt waar ik de deuren van de silberling in gefrot heb. Vervolgens nog wat ramen dicht geklodderd en een paar ventilatoren van het dak gesnokt en de boel opnieuw van verf voorzien. Stelt verder echt weinig voor.
-
Daar hebben we iets aan. ;D
-
vooral dankzij het nonchelante taalgebruik zeker?
-
Gewoon kort maar krachtig... ;D
Groet Jaap
-
is: "gaar arnold silberling rijtuig achtig geval" kort maar krachtig ??
beetje extra gedetailleerd: aan de ene zijde maak je na de stanaard deur en het kleine raam een dubbele deur vervolgens een standaard raam wat blijft zitten gevolgd door een raam wat dicht gemaakt is en dat zit als je naar die zijde van het rijtuig kijkt geheel rechts allemaal. De andere zijde van het rijtuig heeft na de dubbele deuren een standaard raam vervolgens een raam wat half dicht gemaakt is ( dichtgemaakte deel naar de dubbele deuren toe) en vervolgens nog een volledig dicht gemaakt raam. dit alles zit dan als je tegen deze rijtuigzijde kijkt links. Verder zijn aan deze kant de tweede en vierde ventialtor verwijderd.
ik hoop dat het een beetje helder is zo anders maak ik vanaaf wel een schetsje
-
ik hoop dat het een beetje helder is zo anders maak ik vanaaf wel een schetsje
Graag Lennert, graag.
Kees-Jan
-
klik voor een geweldige gratis ongesigneerde Lennert van der Werf later veel meer waard dan een picasso of een rembrandt :P
https://images.beneluxspoor.net/bnls/ICKBd.jpg
hoop dat het duidelijk is
-
Ik mis de kleuren in je geweldige kunstwerk.
Maar voor de rest leuke treinsamenstelling zo ;D
mvg,
Matthijs
-
nou matthijs, die avatar van HOLLAND ken ook wel verwijdert ;)
eric
-
duidelijk geen kunst kenner :P dit is een kunstwerk uit het abstracte cubisme :D ofzo a.s. zondag geef ik een signeersessie :P eigenlijk zou ie nog gaver zijn als ik een tweede 1800 erachter had hangen in opzending :D
-
@Eric hoezo we worden gewoon europees kampioen met nederland hoor, van basten zei toch al dat het een droom was :P
-
oww, ik heul niet met overlopers
-
vooral dankzij het nonchelante taalgebruik zeker?
Ja ;D wat vlug gekloot met een hier aanwezige ICK en Silberling wijst uit dat het moeilijk is, beide willen hun ramen niet loslaten...
Een 1800 heb ik nog niet, een 1700 wel, die kan ook. ;)
-
die ICK ramen heb ik ook mee gekooid die zitten boven in vast met een clipje die je moet zien los te wurmen, ikhet heel voorzichtig met een scalpel gewrikt tussen het raam en de wand. En ik heb stiekem trouwens ook het interieur een beetje verbouwd. Het hokje aan het eind blijft leven en dan de eerste drie coupés sneuvelen en worden vevangen door een invaliden toilet thv het halve raam en een half hoog muurtje richting het HC hokje.stopt ongeveer thv de eerste van de twee dubbele deuren.