BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Mediatheek => Topic gestart door: Floris Dilz op 31 August 2006, 23:03:57
-
Ik geloof dat een introductie van het blad Rail magazine niet echt nodig is, laat ik het er dus bij houden dat dit het blad met de vroegah oh zo sjieke donkerblauwe voorkant is, dat er nu in cargorood wat sjofeltjes uitziet, maar das mijn mening...
Hij lag al een tijdje geleden op de mat, maar hier dan toch de geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking van RM 237.
De cover wordt deze maal ontsierd door een eng gestroomlijnd en bovenal modern rood/wit apparaat dat de oplettende aanschouwer zal herkennen als een van die nieuwe Arriva-bakken die de ook al lelijke wadlopers zullen vervangen.
Na het gebruikelijke railnieuws volgt een artikel over het goederenvervoer in Ede, alwaar wissellaadbakken en opleggers per platte wagen vertrekken richting Brescia. Een te hoog particulieredieselsmetfellekleurtjesgehalte deed mij doorbladeren.
Hierna volgt het tweede deel van een reeds in het vorige nummer ingezette reeks over de geschiedenis van de Hofpleinlijn en de Zoetermeerlijn. In dit tweede deel wordt de geschiedenis van de zoetermeerlijn besproken, waarbij men er zelfs in geslaagd is eenderde van de materieelfoto's sprintervrij te houden, een prestatie die ik als niet-sprinterliefhebber zeer kon waarderen.
Daarna is het echter weer uit met de pret, want er volgt een ellenlang artikel over de Vossloh-locs die in allerlei enge zuurstokkleurtjes hier te lande de spoorstaven ontsieren. Als klap op de vuurpijl is men ook nog op bezoek geweest bij de fabriek, waar G2000'en en andere griezels als foetus werden vastgelegd. bladerdeblader.
Het bladeren loont, want de dieselgriezels worden opgevolgd door iets wat ook diesel slurpte, maar er aanmerkelijk beter uitziet: de DE4, of wat er van over is. Door onder andere Bernd-Jan Kraan, die dat altijd zo levendig kan, wordt de licht avontuurlijke thuisreis van de overgebleven TEE-rijtuigen uit Duitsland beschreven, gegarneerd met de nodige foto's. Kwaliteitsvermaak.
Daarna nog een uitstapje naar de Botlek, waar de recente geschiedenis van de plaatselijke spooraansluitingen aan bod komt, en we komen in het echt interessante stuk: de modelspoorhelft.
Die begint meteen goed met de schitterende live steam-1700 in spoor 1 van Ad Oudes. Ook ditmaal wordt het artikel opgesierd door 2 fraaie aquarellen die vrij effectief bewijzen dat de auteur niet alleen een begenadigd modelbouwer is.
Bepaald geen laagdrempelig knutselwerk allemaal, maar sommige dingen moet je gewoon bekijken en ervan genieten zonder het meteen na te willen doen.
Om wel na te doen zijn Len's oefeningen met de airbrush. In dit eerste deel van een serie over airbrushen voor modelspoorders legt Len de Vries ons op zijn welbekende manier uit wat de zin is van een airbrush, hoe het ding werkt en hoe je m moet onderhouden. Verder veel ervaringsfeitjes waar je ook zelf ooit wel achterkomt, maar dan pas NA het vernaggelen van een model... Ik heb op dit forum alweer diverse draadjes vol airbrush-angst en rampverhalen voorbij zien komen dus een zekere behoefte aan een artikel als dit bestond er wel. Ik wil het iedereen die met spuiten wil beginnen dan ook aanraden het eens te lezen, want het is mijns inziens gewoon verplichte kost!
-
Fraai, ik ga em eens halen in de winkel. ;D
-
Ik heb hem maandag ook opgehaald.
Op mijn laatste vakantiedag, semi-sjaggie omdat ik de dag erna weer moest werken, stond ik bij de boekhandel. Mooi aan het kijken (met mijn handen ;D) naar bladen en bladeren.
Kom ik een artikel tegen over de Schaal I lok.
Dat artikel heeft mij doen besluiten om hem aan te schaffen.
Mooi artikel, echt een stukje vakmanschap.
Nog geen spijt van gehad om het blad mee te nemen.
Ook het artikel over de airbrush is m.i. goed geschreven.
Volgende maand schaf ik hem ook maar aan.
Als ik er dan aan toe ben, kan ik nalezen hoe ik het materiaal moet onderhouden en misbruiken.
Op het werk zal ik het voorste gedeelte wel een keer lezen (als het regent).
Groeten Harry.
-
Ik geloof dat een introductie van het blad Rail magazine niet echt nodig is, laat ik het er dus bij houden dat dit het blad met de vroegah oh zo sjieke donkerblauwe voorkant is, dat er nu in cargorood wat sjofeltjes uitziet, maar das mijn mening...
Hij lag al een tijdje geleden op de mat, maar hier dan toch de geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking van RM 237.
De cover wordt deze maal ontsierd door een eng gestroomlijnd en bovenal modern rood/wit apparaat dat de oplettende aanschouwer zal herkennen als een van die nieuwe Arriva-bakken die de ook al lelijke wadlopers zullen vervangen.
Jij vind hem ontsieren, een ander sieren, en voor de 3e is het gewoon nieuws...
Na het gebruikelijke railnieuws volgt een artikel over het goederenvervoer in Ede, alwaar wissellaadbakken en opleggers per platte wagen vertrekken richting Brescia. Een te hoog particulieredieselsmetfellekleurtjesgehalte deed mij doorbladeren.
[KNIP]
Daarna is het echter weer uit met de pret, want er volgt een ellenlang artikel over de Vossloh-locs die in allerlei enge zuurstokkleurtjes hier te lande de spoorstaven ontsieren. Als klap op de vuurpijl is men ook nog op bezoek geweest bij de fabriek, waar G2000'en en andere griezels als foetus werden vastgelegd. bladerdeblader.
Railmagazine is een breed blad wat Groot en modelspoor beschrijft,
toen en nu...
Kennelijk vind je het hedendaagse materieel niet zo intressant en mooi,
maar met deze reactie doe je de artikelen wel wat af...
Het Vossloh is uitgebreid en gedetailleerd, en men heeft zich er echt in verdiept om een correct verhaal te schrijven.
Een bezoek aan een fabriek werkt alleen maar aan de correctheid mee en geeft weer dat een auteur er grondig mee bezig geweest is...
Dat het onderwerp je niet aanspreekt doet niks af aan eht artikel.
Daarnaast weegt het Vossloh artikel van hedendage mooi af tegen de Hofpleinlijn en TEE van toen.
Een mooie verdeling van intresses in mijn ogen en daarom vind ik het jamemr dat je reactie op het vosloh artikel dat wat te kort doet.
Het bladeren loont, want de dieselgriezels worden opgevolgd door iets wat ook diesel slurpte, maar er aanmerkelijk beter uitziet: de DE4, of wat er van over is. Door onder andere Bernd-Jan Kraan, die dat altijd zo levendig kan, wordt de licht avontuurlijke thuisreis van de overgebleven TEE-rijtuigen uit Duitsland beschreven, gegarneerd met de nodige foto's. Kwaliteitsvermaak.
Is inderdaad een beelden verhaal, leuk om te lezen.
-
Zucht..
*BLAAT*
-
Thom, je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik. Bekijk Floris zijn profiel eens een klik op de meest recente berichten van dat lid... Dan zie je een trend denk ik. Iets wat velen al lang weten en ook waarderen in Floris. (ja, die zijn er ook ;D)
-
Thom, je hebt het niet helemaal begrepen geloof ik. Bekijk Floris zijn profiel eens een klik op de meest recente berichten van dat lid... Dan zie je een trend denk ik. Iets wat velen al lang weten en ook waarderen in Floris. (ja, die zijn er ook ;D)
Dan mag je me even uitleggen wat je bedoelt...
Want zal allemaal wel mischien, maar ik zie hier nergens een specifieke uitleg van hoe of wat met deze topic, en ik ga niet honderdduizend berichten daarvoor afzoeken...
Ben de beroerdste niet, maar snap gewoon ff niet waar je heen wilt :)
-
"Oblectief" komt zeker in jou woordenboek niet voor? Bij deze bespreking komt jou persoonlijke voorkeur wel heel erg duidelijk naar voren, en dat is nu net niet de bedoeling van een boek/magazine bespreking! Hoe het wel moet? zie de bespreking in het draadje over het Belgische modelspoormagazine.
Je "profiel"heeft hier duidelijk niets mee te maken je dient hier een groter belang als dat van je zelf.
Denk daar eens an als je de volgende bespreking op papier zet.
Groetjes,
SK
-
De cover wordt deze maal ontsierd door een eng gestroomlijnd en bovenal modern rood/wit apparaat dat de oplettende aanschouwer zal herkennen als een van die nieuwe Arriva-bakken die de ook al lelijke wadlopers zullen vervangen.
Gestroomlijnd is niet eng en mooi rood is niet lelijk. Ik vind die bakken best mooi, zolang je er van de zijkant tegenaan kijkt. Wat ik ronduit lelijk vind is het dak. Tegenwoordig lijkt het bij nieuw materieel een trend te zijn om het dak uit te voeren als een soort loopgraaf waar allerlei hulpapparatuur in is gekwakt. Het zal wel nuttig zijn voor de bereikbaarheid bij onderhoud, maar fraai is anders.
Wat dat betreft gaan we terug naar de tijd van de stoomloc. Daar stond ook de hele machinerie buiten, met allerlei hulpapparaten zoals luchtpomp en waterpomp aan de buitenkant aangehangen. Over ontsierend gesproken.;D ;D
-
Hij lag al een tijdje geleden op de mat, maar hier dan toch de geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking van RM 237.
Dit is dus duidelijk niet een 'geheel ongekleurde en van persoonelijke voorkeuren vrije bespreking'. Zoals bovenstaande berichten ook al weergeven, is dit niet een bespreking van een blad. Een bespreking van een blad dient objectief te zijn, waarbij je wel kritiek mag leveren, maar niet op basis van je eigen voorkeuren. Je doet hier dus geheel afbreuk aan het grootste deel van het grootspoor gedeelte. Hopelijk neem je deze tips ter harte en zal een volgende bespreking beter zijn.
Het Vossloh is uitgebreid en gedetailleerd, en men heeft zich er echt in verdiept om een correct verhaal te schrijven.
Een bezoek aan een fabriek werkt alleen maar aan de correctheid mee en geeft weer dat een auteur er grondig mee bezig geweest is...
Ondanks dat zitten er toch een paar fouten in het artikel en vind ik het persoonlijk toch niet zo goed geschreven, het leest soms moeilijk.
-
Heren Thom, Sobat Kras en V200,
De bespreking van Floris is beter dan jullie denken. Een kompas dat altijd het zuiden aanwijst is namelijk ook een betrouwbaar en goed bruikbaar kompas, je moet het alleen wel even weten om niet precies verkeerd uit te komen. (Voor wie niets met kompassen heeft: die dingen worden geacht het noorden aan te wijzen.)
Vandaar ook de tip van Stig om eens een paar berichten van Floris te lezen, om dat te begrijpen. En Thom, daarvoor hoef je geen 100.000 berichten af te zoeken, gewoon even kijken bij de auteur en dan zijn laatste paar berichten. Of kijk even op Floris z'n website, http://www.tkontjevandezalm.nl/
Als ik Klaas zijn bericht lees, denk ik dat hij het héél goed door heeft :)
-
Als je objectief een blad bespreekt zou ik me beperken tot het overnemen van de inhoudsopgave. De rest zal altijd een persoonlijk tintje hebben.
-
(Voor wie niets met kompassen heeft: die dingen worden geacht het noorden aan te wijzen.)
En dat is ook alleen maar zo tot de volgende ompoling van het aardmagnetisch vlak... ;)
@Marco: een droge opsomming van alleen de inhoud lijkt me niet zo zinvol. Daarvoor kun je ook wel op de websites van de verschillende bladen terecht.
Ik heb me wel vermaakt met Floris' bespreking.
mvg,
Gert
-
Aai, bespeur ik nu een vleugje vriendjes politiek.... ;)
Met andere woorden, de één kan bij de andere op zijn bord sch**ten en dan is het nog goed. En de ander wordt afbrandt.... :-|
Ik hoop het toch niet... ???
Persoonlijk begrijp ik Thom's reactie heel goed. :P
Lachen, grappige opmerkingen, kortom humor, dat hoort er gewoon bij..... dat moet ook gewoon kunnen.
Maar waar serieus gereageerd moet worden, dan moet dat ook gewoon gebeuren.
En je ziet wat er dan van komt. Maar wanneer moet er nu serieus gereageerd worden en wie bepaald dat.
Persoonlijk, vond ik de bespreking best grappig, maar het is wel op het randje....en ik had ook niks anders verwacht, dat het een gezellige discussie gaat worden van verschillende meningen.
Wat ik persoonlijk ook altijd weer erg leuk vindt. ;D
Nou ja, misschien is het een idee dat 2 of 3 mensen een blad beoordeeld.
Probleem opgelost, ieder bekijkt het dan vanuit zijn visie.
Groetjes,
René
-
Als ik Klaas zijn bericht lees, denk ik dat hij het héél goed door heeft :)
Precies, je moet Floris gewoon met gelijke munt terugbetalen. ;D
Daarbij komt, als Floris een negatief oordeel geeft vanuit zijn visie, dan kan dat bij een ander juist de belangstelling wekken. B.v. bij het Vossloh artikel. Floris heeft niks met die dingen, maar iemand die zijn recensie leest kan denken: hé, staat er iets in over Vossloh locs? Dat moet ik zien.
En zo komt alles toch nog goed.
-
Als je objectief een blad bespreekt zou ik me beperken tot het overnemen van de inhoudsopgave. De rest zal altijd een persoonlijk tintje hebben.
Ik zie nergens staan dat het een objectieve weergave is van de inhoud van RM. Voor die weergave kun je het beste zelf de RM uit de winkel meenemen (wel via de kassa ;D).
Dit is eerder een recentie en die mogen wel een beetje afwijkend zijn. Het is zijn mening. Ik lees het met plezier, ook als daarin Zwitserse bergtomaten op één hoop geveegd worden met class66 monsters.
Is er nog ergense een vacature als columnist voor onze Floor? :P
-
Hierna volgt het tweede deel van een reeds in het vorige nummer ingezette reeks over de geschiedenis van de Hofpleinlijn en de Zoetermeerlijn. In dit tweede deel wordt de geschiedenis van de zoetermeerlijn besproken, waar enkele leuke foto's in staan van sprinters, die we niet lang meer in die kleur in dienst zullen zien. Ook staan er nog enkele foto's van ander materieel op de beide lijnen, wat een leuk gezicht is.
Ik denk dat de tweede alinea van Floris eigenlijk alles zegt.
-
Wat je ook van Floris zijn bespreking vind; zijn aversie tegen modern materieel, het is pakkend omschreven.
Voor liefhebbers van dit materieel juist een rede om WEL naar de kiosk te rennen!
Van mij mag Floris vaste recensent worden!
Zelf sla ik dit nummer van RM over.
Zo wel wat grootbedrijf en modelspoor betreft.
Ik smul juist van banenplannen en beschrijvingen er van, mis ik nogal in RM.
In de diverse bladen die ik de afgelopen decennia heb verzameld staat een overvloed aan artikelen over airbrushen. Is een beetje meer van't zelfde.... maar geld voor mij en voor een ander juist weer niet.
-
@ Rick: Leuke recentie maar het plagiaatgehalte is wel wat aan de hoge kant.
-
Knip ende plak van Floris zijn stukje en dan als Floris 'lelijk' zei er 'mooi' van maken ;)
-
Als jullie: Floris en Rick dit in het vervolg op deze manier aanpakken kun je zelf de afweging maken of de Railmagazine voor jou wel of niet de moeite waard is!
Ergo: deze manier van bespreken is zo gek nog niet!
-
Complimenten Rick !!!
Goed verhaal :) (dank je Klaas)
-
Van mij mag Floris vaste recensent worden!
erger nog: voor wat de RM betreft ben ik dat al, gnargnargnar ;D ;D
Maar goed, bevallen mijn besprekingen je niet, dan zal ik niemand tegenhouden zelf een RM te halen en z'n eigen bespreking te schrijven. Ik klop deze stukjes gewoon voor m'n lol, dus doe ik dat op de manier die mij het meest aanstaat. Als ik zoiets in een betaald medium zou doen en er ook gewoon loon voor zou ontvangen was het wat anders misschien...
-
Recensie
-
Ik krijg nu dus complimenten terwijl ik Floris zijn stukje heb overgenomen en lichtelijk heb veranderd :o :)
Voor Floris: ik vind jouw stukje heel leuk hoor ;)
-
Zo zie je maar weer :)
-
't is je geraaien, Rick. En nou snel wijs worden, een schaaltje of 2 groter gaan sporen, alle moderne kermismeuk de deur uit en stomen met die hap. ;)
-
*BLAAT* ;D
-
En ik maar denken dat Wordt Vervolgd was afgelopen.... ;D ::)
-
Even mijn mening want ik schrok best van de reacties. :'(
Ik vind het stukje wat floris schreef uitstekend. :D
Tuurlijk hij geeft duidelijk zijn mening aan omtrent de onderwerpen, maar ja sla tegen woordig de krant open of kijk het nieuws persoonlijke meningen in overvloed, maar dat is weer mijn mening ;D
Om eerlijk te zeggen heeft het stukje van Floris mij lichtelijk geraakt en denk ik nu erover na om maar eens de RM naderbij te gaan bekijken.
Groetjes,
Willem
-
@ Rick: Leuke recentie maar het plagiaatgehalte is wel wat aan de hoge kant.
Nee hoor:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/nl/
En die geldt voor alles wat op deze site staat. Alleen had Rick moeten vermelden dat hij een afgeleid werk van Floris' artikel maakte. :)
- Peter
-
"Oblectief" komt zeker in jou woordenboek niet voor?
uhm, om eerlijk te zijn, nee, 't staat niet in m'n woordenboek.
-
;D ;D ;D Gloed blezig Flolis ;D
-
;D ;D ;D Gloed blezig Flolis ;D
Heu...bedoel je niet: Gjoed bjezig Fjojis? ;)
-
Wljat jlij wljilt ;D
-
Tsssk tsssk tsssk, wat een heisa zeg... Goe gedoan jochie! ;)
Ik had de RM wel erg snel uit dit keer...
-
Nu kijken er nog veel mensen van op, maar na een paar maand weet iedereen met het lezen van floris zijn recensies hoe de RM is. Alleen als hij een keer rete-serieus gaat schrijven, gaan we allemaal de boot in.
Ik vergelijk het met de CD-resensies van de aardschok. Als de ene een 9 geeft als waardering van een CD, weet je dat het rommel is, maar geeft een andere een 8, weet je dat hij goed is. Ook resensieschrijvers hebben een smaak. Als 'lezer' van een resensie moet je ook verder kijken dan je neus lang is.
floris geeft duidelijk aan waar zijn voorkeuren liggen, oftewel oude meuk. Daar kun je niks aan veranderen. Maar hij geeft wel aan wat er allemaal staat in het blad.
En voor de mensen die niet weten wat ze achter hun 64/6500 moeten hangen staan er nog wel voorbeelden in de RM
Groeten Harry
(nu weet ik ook waarom er altijd ééntjes stonden op mijn rapport)
-
Goed, ik weet dat dit geen taalforum is, maar in dit draadje zie ik iets toch wel erg vaak voorbij komen.
U hebt gezocht op recentie:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.
re·cen·sie (de ~ (v.), ~s)
kritische beschouwing van een werk van kunst of wetenschap in een krant of tijdschrift => bespreking
re·cent (bn.)
van kort geleden => jong, vers
re·cent (bw.)
onlangs
re·cen·te·lijk (bw.)
onlangs
Okee, ik hou mijn mond hier maar weer over. 8)
-
Dit is dus duidelijk niet een 'geheel ongekleurde en van persoonelijke voorkeuren vrije bespreking'. Zoals bovenstaande berichten ook al weergeven, is dit niet een bespreking van een blad. Een bespreking van een blad dient objectief te zijn, waarbij je wel kritiek mag leveren, maar niet op basis van je eigen voorkeuren. Je doet hier dus geheel afbreuk aan het grootste deel van het grootspoor gedeelte. Hopelijk neem je deze tips ter harte en zal een volgende bespreking beter zijn.Ondanks dat zitten er toch een paar fouten in het artikel en vind ik het persoonlijk toch niet zo goed geschreven, het leest soms moeilijk.
Om nog even laat te reageren, voor jullie denken dat ik alleen maar commentaar kan geven en daarna in een hoekje ga zitten.
De schrijver van het stukje wat ik quote geeft precies aan wat ik bedoelde...
Een recensie schrijver dient een artikel te bekijken op juistheid en inhoud.
Daar heeft zijn interesse over de inhoud weinig mee te maken.
Een commentaar als wat V200 geeft over het Vossloh artikel heeft iemand vele malen meer aan dan dan wat Floris erover zegt.
@ djtimmer
Ik heb ookwel degelijk in Floris zijn berichten zitten neuzen, maar mij kwam daar niet uit te binnen wat jij er bedoeld werd.
Mischien volgende keer wat duidelijk zijn, is gewoon makkelijker :)
Er werd hier simpelweg aangegeven dat het "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking " en naar mijn mening was het dat dus niet.
Zeg ik niet mee dat het geen leuk stukje is, maar wat ie beweert te zijn gebeurde simpel niet.
Als laatste hoop ik dat Floris niet vind dat ik hem afkraak, maar als goede kritiek en het meeneemt als ie nogeens een recensie schrijft ;)
-
Een recensie schrijver dient een artikel te bekijken op juistheid en inhoud.
Daar heeft zijn interesse over de inhoud weinig mee te maken.
Gelukkig mogen we van mening verschillen.
Er werd hier simpelweg aangegeven dat het "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking " en naar mijn mening was het dat dus niet.
Zeg ik niet mee dat het geen leuk stukje is, maar wat ie beweert te zijn gebeurde simpel niet.
Je begrijpt het nog steeds niet denk ik... Wel eens van sarcastische opmerkingen gehoord?
Als laatste hoop ik dat Floris niet vind dat ik hem afkraak, maar als goede kritiek en het meeneemt als ie nogeens een recensie schrijft ;)
Waarschijnlijk gaat 'ie alleen maar harder blaten, dat zit er dik in... ;)
-
Nou Stig, je neemt het wel heel erg op voor Floris.....
Volgens mij kan hij zelf ook wel heeel goed reageren.
Wordt het nu niet allemaal een beetje kinderachtig???
Volgens mij wordt de bespreking van het "blad" nu wel een beetje flop...dat zou jammer zijn zo de eerste keer.
Is het een idee dat de bespreking dan weer aan een paar regeltjes moet voldoen???
Dan verkom je waarschijnlijk wel weer dit soort draadjes....
-
@Floris:
Misschien moet je je oude onderschrift maar weer terug in hte leven roepen! Was het niet zoiets als: "Bovenstaande tekst dient den leezenden mensch met eenen flinken schep zout te consumeeren"
:-X
-
Een 'objectief' bedoelde recensie is in de regel weinig informatief. Van een recensie met een mening leer je veel meer, zo lang je maar weet waar de recensent staat. Dat weten we van Floris goed genoeg. Wie vooral geïnteresseerd is in moderne locs, weet nu dat dit nummer van RM een aanrader is.
Om dezelfde reden zijn van die neutraal getoonzette reisgidsen ook zo waardeloos. Als toerist heb je veel meer aan een gids waarin de auteur vertelt wat hij/zij van een streek vindt of aan een paar goede reisverhalen.
-
Een 'objectief' bedoelde recensie is in de regel weinig informatief. Van een recensie met een mening leer je veel meer, zo lang je maar weet waar de recensent staat. Dat weten we van Floris goed genoeg. ......
Dat gaat me een beetje te ver !!!
Dus voortaan moet je eerst met iemand gaan barbeknoeien, biertje drinken en dan zou je moeten pas begrijpen wat hij/zij bedoeld.
Wat nu die Floris niet kennen, hebben die dan pech of ....
Nee, sorry dat slaat helemaal nergens op...wat zitten we nu met zijn alle te verdedigen.
-
Dit draadje heeft een afkoel-periode gehad.
Discussies dienen vanaf heden weer on-topic te zijn, anders sluiten we het draadje definitief.
-
Rene, om te weten waar ik sta of wat mijn stijl is hoef je echt niet met mij een biertje te gaan drinken hoor. Zonder bier kan ik ook prima zinloos blaten (met bier iets te goed, wat ik vandaag weer te horen kreeg....)
Je hebt ook al een hele tijd op beneluxrail mijn berichten gelezen, nu hier weer, en als je het dan nog niet weet, tja, dan kan ik het ook niet helpen.
Enne Thom, dat "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking" was tamelijk sarcastisch. Ik hoopte dat jullie dat wel van mij gewend waren en gezien de verdere aard van het stukkie wel juist zouden oppikken. Zoals Stig al vermoedde ga ik gewoon door met op m'n eigen manier stukjes schrijven, om redenen die ik al eerder toegelicht heb.
Wederom: bevalt de bespreking je niet, dan ben je geheel vrij zelf een betere te schrijven. Ik krijg er net zo min iets voor als jullie, dus waarom niet?
grtz
Floris
-
Gelukkig :D
Ik was al bang dit het je laatste bespreking was.
Kan niet wachten op je volgende objectieve bladbespreking.
Grtn. prtsr.
-
Gelukkig :D
Ik was al bang dit het je laatste bespreking was.
Kan niet wachten op je volgende objectieve bladbespreking.
Grtn. prtsr.
Daar sluit ik me bij aan. Objectief is ook maar subjectief ;D ;D ;D
-
....Die begint meteen goed met de schitterende live steam-1700 in spoor 1 van Ad Oudes.....Bepaald geen laagdrempelig knutselwerk allemaal, maar sommige dingen moet je gewoon bekijken en ervan genieten zonder het meteen na te willen doen....
Floris,
heb je ooit serieus overwogen een poging 'live steam' te wagen? Ik acht jou heel goed in staat zelf een fraai gelijkend en goed functionerend model te maken. Wat dacht je van de SS 657 (NS 8107)?
(http://www.nmld.nl/pix/mbs_04_10_2005_7.JPG)
copyright N.F. Noordink (foto ontleend aan MBS-site)
-
hm, geen idee of ik het zou kunnen... met heel veel moeite zou het me wel lukken denk ik, maar tot nu toe houd ik me maar liever bezig met spul dat bij elkaar past qua schaal en zo... Ik zou als ik opnieuw zou moeten beginnen denk ik in spoor 0 aan de slag zijn gegaan omdat je daarin gewoon mooier kunt detailleren en minder hoeft te prutsen om de aandrijving in een ezeltje of oersik te krijgen, maar om nu met al m'n H0-spul (en enorme werkvoorraad aan slooplocs en zo) over te gaan stappen vind ik ook weer zo wat... En live-steam in H0 zie ik niet zo zitten, een drijfwerk dat alleen met de wielen meeloopt vind ik al lastig zat, ik moet er niet aan denken dat ik bij die oerbello of zo ook nog eens de boel exact zou moeten afstellen...
Maar goed, we waren mijn RM-bespreking aan het afzeiken, please go on, ik vind het wel vermakelijk.
-
Dat gaat me een beetje te ver !!!
Dus voortaan moet je eerst met iemand gaan barbeknoeien, biertje drinken en dan zou je moeten pas begrijpen wat hij/zij bedoeld.
Wat nu die Floris niet kennen, hebben die dan pech of ....
Floris is in het stukje zelf duidelijk genoeg over zijn voorkeuren. Bier en aangebrand vlees voegen daar niets aan toe.
Maar zonder gekheid. 'Objectieve' besprekingen van wat dan ook zijn niet alleen saai, maar ook niet erg informatief. Ik schrijf regelmatig boekrecensies voor vaktijdschriften (nee, geen modelspoor maar geschiedenis) en soms een krant en dan hoef ik echt niet met een recensie zonder persoonlijke mening aan te komen. "Daar hebben de lezers niets aan, als ze het al lezen", krijg je dan te horen. Zo lang de recensent maar duidelijk maakt waar hij/zij staat, heb je als lezer veel meer aan een recensie met een mening. Kun je zelf bepalen of je het met die mening eens bent en dus wat je zelf van de besproken publicatie vindt. Een objectief bedoelde recensie geeft daar in de regel te weinig informatie voor, want ja, het wordt al gauw een mening.
-
...
Maar goed, we waren mijn RM-bespreking aan het afzeiken, please go on, ik vind het wel vermakelijk.
Floris, hoe kan je dit nu rijmen met de doelstelling van de stichting / dit forum ("Deze stichting stelt zich ten doel om de spoorhobby te bevorderen.")?
Jouw voorkeur voor materieel/tijdperk zal er niet wezenlijk door veranderen schat ik zo in en door recalcitrant gedrag zullen ook de anderen die 'bijdroegen' aan dit draadje geen nieuwe, constructieve en positieveinzichten verkrijgen. Kortom waarom dit bewust oproepen van negatieve reacties?
-
zoutvaatje, Bob, zoutvaatje ;D
-
Rene, om te weten waar ik sta of wat mijn stijl is hoef je echt niet met mij een biertje te gaan drinken hoor. Zonder bier kan ik ook prima zinloos blaten (met bier iets te goed, wat ik vandaag weer te horen kreeg....)
Je hebt ook al een hele tijd op beneluxrail mijn berichten gelezen, nu hier weer, en als je het dan nog niet weet, tja, dan kan ik het ook niet helpen.
Enne Thom, dat "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking" was tamelijk sarcastisch. Ik hoopte dat jullie dat wel van mij gewend waren en gezien de verdere aard van het stukkie wel juist zouden oppikken. Zoals Stig al vermoedde ga ik gewoon door met op m'n eigen manier stukjes schrijven, om redenen die ik al eerder toegelicht heb.
Wederom: bevalt de bespreking je niet, dan ben je geheel vrij zelf een betere te schrijven. Ik krijg er net zo min iets voor als jullie, dus waarom niet?
grtz
Floris
Jou sarcastisch bedoelde opmerking is bij mij gewoon over gekomen,
dus heb dat serieus genomen.
Als je het zo zegt, is het inderdaad heel logisch dat het haaks op een deel van je verhaal staat :)
Succes met volgende artikeltje ;)
-
danku ;)
-
....afkoelperiode..... .....dicht.....
Kraaje we nou? Het wordt net een beetje duidelijk wie en wat Floris is en bedoelt!
Kom op Peter, de mitrailleurs liggen nog in de magazijnen hoor.....
:-*
Gr/H
-
Mijn gevoel bij dit draadje was dat die mitrailleurs op z'n minst al heel dicht bij de deur van de magazijnen lagen. De afkoelperiode was ook maar een paar uurtjes hoor (kijk maar naar de tijd en edit-tijd van mijn bericht).
-
Ach, over een paar weken, dan praten we er niet eens meer over.
Maar dan ligt wel de volgende Railmagazine in de bus. ;)
- Peter
-
@Floris, het was ook niet vanuit mijn standpunt....ik ken je teksten wel hoor. Het ging meer in het algemeen.
-
Vind het stukje van Floris ook leuk!
on topic: wat ik miste in het stukje over Vossloh was de verschillende DE en DH modellen. De 6400 is dieselelektrisch en de G2000 bijvoorbeeld zijn allemaal dieselhydraulisch...
mvg, Tjeerd
-
He Peter, dank voor je reactie.
Vaak doven dit soort draadjes vanzelf wel uit hoor.
En een zelfvormende balans door een razende diversiteit maakt rap duidelijk wat die RM nou eigenlijk te bieden heeft!
Gekocht, dank zij dit draadje!
Gr/H
-
Ik lees de Nederlandse bladen weleens op de club. Vind er persoonlijk geen *** aan. Zal ze ook nooit kopen en met mij velen denk ik. Oei nu trap ik natuurlijk weer op wat zere teentjes.
Alleen dat Belgische blad heeft nog wat.
-
Misschien een leuk onderwerp voor een nieuw draadje, wat vindt men van de Nederlandse/Belgische bladen.
Maar in dit draadje past het niet echt.
Maar je hebt wel gelijk de Nederlandse bladen besteden veel aandacht aan het grootspoor, trams etc en helaas een klein deel modelspoorbouw en wat er dan nog overblijft is voor de nieuwtjes....wat overigens vaak nog eens andersom is...veel nieuws en wat er dan overblijft is voor de modelspoorbouw.
Ik koop het MM ook geregeld, gewoon omdat zij wel een blad kunnen vullen met modelspoor, en dat is altijd leuk om te lezen. Maar het is maar net waar je interesses liggen. Heb zelf een abo op de Railhobby.
-
Je hebt gelijk. Die aandacht voor het grootspoor hoeft voor mij niet. Dat moderne spul is toch bijna op de kleur na gelijk.
-
Ondanks dat zitten er toch een paar fouten in het artikel en vind ik het persoonlijk toch niet zo goed geschreven, het leest soms moeilijk.
Ik wil hier toch nog even iets uiteenzetten over mijn bovenstaande opmerking over het Vossloh artikel. Het schijnt dat dit bij een aantal mensen verkeerd is gevallen en irritaties heeft opgewekt. Helaas heb ik dat moeten vernemen via één van de auteurs van het artikel en dat vind ik dan weer jammer. Waarom heeft men mij daar niet rechtstreeks over aangesproken zodat ik het direct kon uitleggen?
Het lijkt erop alsof ik het artikel slecht vind, maar dat is geenszins het geval.
Ik heb direct na het verschijnen van deze RM een mail gestuurd naar één van de auteurs. Daarin heb ik een aantal foutjes genoemd die ik tegengekomen was en dat ik het af en toe wat lastig lezen vond door de zins- en alineaopbouw.
Ik weet wat het is om een dergelijk artikel in elkaar te zetten, ik heb namelijk zelf ook eens voor RM samen met iemand anders een 2-delig artikel geschreven. Er gaat enorm veel tijd in zitten en ondanks zorvuldige controle en laten lezen door anderen haal je bijna nooit alle fouten er uit.
-
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Antwoord #61 Gepost op: 06 september 2006, 13:50:00 »
--------------------------------------------------------------------------------
Ik lees de Nederlandse bladen weleens op de club. Vind er persoonlijk geen *** aan. Zal ze ook nooit kopen en met mij velen denk ik. Oei nu trap ik natuurlijk weer op wat zere teentjes.
Davy,
Je realiseert denk ik niet, dat er iedere maand een heleboel mensen bezig zijn om, net als hier op deze site, een nog véél meer andere medehobbyisten het nodige kijk- en leesplezier te verschaffen en die mensen kijken iedere maand weer reikhalzend uit naar dat betreffende tijdschrift. Dat iedereen daarbij een eigen voorkeur heeft , da's prima. Maar wat jij doet is in mijn beleving, naast het trappen op zere tenen, ook laten zien dat de beste stuurlui aan wal staan. Doe er zelf dan eens wat aan, neem contact met een redactie op en maak zelf een artikel. Dan zul je zien wat er bij komt kijken. Maar hou alsjeblieft op met dat ongefundeerde kritiek leveren, want da's weinig constructief!
-
Helaas heb ik dat moeten vernemen via één van de auteurs van het artikel en dat vind ik dan weer jammer. Waarom heeft men mij daar niet rechtstreeks over aangesproken zodat ik het direct kon uitleggen?
<knip>
Het lijkt erop alsof ik het artikel slecht vind, maar dat is geenszins het geval.
Ik heb direct na het verschijnen van deze RM een mail gestuurd naar één van de auteurs. Daarin heb ik een aantal foutjes genoemd die ik tegengekomen was en dat ik het af en toe wat lastig lezen vond door de zins- en alineaopbouw.
En de auteurs waren blij met de op- en aanmerkingen. Dank Richard.
-
@Wijktrein:
Daar moet ik toch Davy een klein beetje bijstaan.
Het is altijd een mening vergeet dat niet, persoonlijk loop ik ook (niet meer) weg met het Rail Magazine.
Vroeger, (oude *** aan het worden) verslinde/verslond ? ik het tijdschrift.
Maar tegenwoordig, is het een ander spoor opgegaan...welke niet meer bij mijn wensen ligt. Ze is nu erg gericht op het grootspoor, trams etc. en weinig meer modelspoor.
Het gezellige bouwen van treinen, huisjes etc. kortom voor de modelspoorder. Zo af en toe komt het wel eens voor.
Het is maar net waar je interesses liggen, natuurlijk...en deze ligt bij mij niet echt bij het grootspoor, mooie plaatjes kijken meer niet.
Ik heb de railmagazine gekocht, voor 1 artikeltje de airbrush.
Dan is € 6,00 of zo, prijs even niet zo bijde hand, best duur...in nog geen 10 min (ruim genomen) uitgelezen.
Als je ergens voor moet betalen, dan bevindt de klant zich op een heel ander niveau.
Dan verwacht je...waar voor je geld, maar dan moet er niet geroepen worden, van de beste stuurlui etc, of maak zelf maar eens een artikel.
Railmagazine, maakt het blad. Zij vragen daar ook een goed bedrag/vergoeding voor. Zij moeten zorg dragen voor leuke artikelen. Kortom een leuk blad maken voor haar lezers, waar zij een X bedrag voor betalen...de lezers betalen voor die diensten.
Als de lezer toevallig iets leuks heeft, en hij/zij dat wilt delen, dan kan hij/zij die keuze maken om RM te bellen. Maar dan toch vind ik dat de RM zelf artikelen moet "zoeken", er zijn genoeg sites, waaronder deze waar de nodige kunststukjes werden/worden getoond.
RM kan/moet actie ondernemen en zelf contact opnemen met die persoon etc. etc. etc.
Nu lijkt de insteek, RM wacht bij de telefoon...nee helaas er is nog niet gebeld...helaas, he jammer. Beetje de omgekeerde wereld, zo als het nu gebracht wordt.
Ben er zeker van bewust dat zij het zwaar hebben, maar dat weet je als je daar gaat werken.
Klinkt misschien een beetje hard, das niet zo bedoeld...
Maar de reactie op Davy, was naar mijn mening niet geheel correct.
Groetjes,
René
ps Zonder meer er van uitgaan dat de lezer reikhalzend uitkijkt naar een betreffende tijdschrift. Verslapt naar mijns inziens ook de kwaliteit van een blad. Maar dat is misschien een beetje woordjes n*uken. En dat is niet de bedoeling.
-
Gedeeltelijk met de laatste poster eens, alleen houden de div. modelspoorbladen ook onderzoeken en enquetes.
Blijkt dat die wensen er toch niet uitkomen......of dat de vaste lezerskern tevreden is met het aanbod van artikelen.
We missen hier ten lande een blad a la de duitse MIBA: Veel produktinformatie, praktijktesten en (om)bouwen in de praktijk.
Echter toegespitst op de duitstalige markt, incl. Oostenrijk en Zwitserland.
De nederlandse tegenhanger Miniatuurbanen kon er ook niet aan tippen omdat de verschijningsfrequentie erg onregelmatig was en de inhoud heel wisselend van kwaliteit was.
Wat bespreking van modellen betreft hebben we gelukkig dit onvolprezen forum.
Maar als er nog redacteurs in spé en uitgevers meelezen: kennelijk is er nog een gat in de markt te vullen...
-
Leon, ik denk toch niet dat je de Nederlandse Miniatuurbanen kunt vergelijken met de Duitse (behalve dan in naam, maar dan houdt verder ook IEDERE overeenkomst op). Het blad is niet voor niets ter ziele gegaan.
Als het om testen gaat is Railhobby volgens mij de enige (Nederlandse) blad wat iedere maand vrij consequent een test publiceert. En ja, zoveel mensen, zoveel meningen. Je kunt het in zo'n tijdschrift nou eenmaal niet iedereen naar de zin maken, wantdan zou dat a. giga-dik worden en b. zou het ook niet meer te betalen zijn, want een tijdschrift bestaat voor het belangrijkste bij de gratie van de adverteerder, net zoals ieder gedrukt medium in Nederland.
-
Laten we dan maar hopen dat er in Nederland ook een soort van MIBA/Modelspoor Magazine komt, zoals Leon al zij blijkbaar is er toch wel een gat in de markt.
Laten er dan maar 2 soorten bladen zijn, 1 voor Grootspoor en 1 voor Modelspoor.
@Wijktrein: ik begrijp er ook uit dat je het eens bent wat ik schreef, omdat je er geen reactie opgaf...hoeft natuurlijk niet. Maar het was wel aan jou gericht.
-
Daarvoor is helemaal geen gat in de markt.
Voor wie het niet meer weet, maar Railmagazine is een samenvoeging van een grootspoor- en een modelspoortijdschrift, omdat die het afzonderlijk niet hebben gered.
Ik vind dat persoonlijk prima. Ik wil het grootspoor op hoofdlijnen volgen en Railmagazine biedt precies dat. Daarnaast nog leuk modelspoor. Een tijd lang was dat te veel van hetzelfde - het 33e artikel over het in elkaar solderen van een messing bouwdoos met bijna precies dezelfde informatie - maar tegenwoordig weer aardig gevarieerd.
-
Wat raar dat het in Nederland niet werkt, maar dat het in Duitsland en Belgie kennelijk wel kan.
Als het elke keer de dezelfde messing bouwdoos was, dan is het inderdaad elke keer het zelfde, maar als het elke keer een andere is...dan maakt dat toch niet uit.
Het zou maar net de bouwdoos zijn waar "jij" mee bezig bent, toch handig zo'n extra naslag werkje.
Persoonlijk heb ik erg genoten van al die Kleinspoor kits (de Pec, 6400 etc) welke gebouwd werden in de RM.
En dat soort dingen mis ik nu dus, desnoods bouwen ze Kleinspoor zijn gehele collectie......heerlijk.
En voor elk abonnee welke meer dan 2 jaar lid is, ontvangt dan zo'n kitje :D Want als je al tig jaar lid bent, krijg je dus ook niks meer....een welkomst geschenk als binnenkomst en dan is het over voor de trouwe lezers.
In de Railhobby, de inbouw van decoder in de Plan V...hoe vaak er hier al niet naar verwezen is. Als redacteur zou ik zeggen, uitleg over alle soorten van inbouw van decoder in bv. de Sprinter, de Motorpost etc.
Loop alle problemen van forums na, speel daar op in....maar dat gebeurt volgens mij niet echt, het lijken wel allemaal kleine eilandjes. Maar misschien draaf ik nu even door.
-
Wat raar dat het in Nederland niet werkt, maar dat het in Duitsland en Belgie kennelijk wel kan.
Welk blad in belgie?Ik kom er regelmatig 10 minuten rijden en ik sta in belgie maar gek genoeg nooit daar gekeken naar een modelspoor blad..
Ik kan er natuurlijk best een paar halen als er mensen zijn die er intresse in hebben ik stuur ze wel op.
mvg Bas
-
Modelspoor magazine, hoef je niet voor naar België te rijden, gelukkig hadden de tijdschriften handel het door dat er hier ook vraag naar was.
Dat zelfde geldt ook voor Miba, kan je hier ook gewoon kopen....alleen balen dat mijn Duits net zo goed is als Chinees.
-
Dat in Duitsland anders gaat, lijkt me nauwelijks verbazend.
Dat het in België anders gaat, kunnen we constateren, evenals het feit dat afzonderlijke tijdschriften voor grootspoor en het betere modelspoor het in Nederland voorheen niet hebben gered.
Goed tijdschrift dat MSM trouwens. Railhobby is vooral modelspoor en heeft de laatste twee jar een flinke kwaliteitsslag gemaakt.
Ieder het zijne, maar ik vind de combinatie in Railmagazine ideaal.
En wie een KleiNSpoorkit wil maken, moet gewoon een oude Railmagazine opsnorren. ;D De info in een artikel over zo'n kit is voor 90 procent bruikbaar voor willekeurig welke andere KleiNSpoorkit. Eén keer per jaar een nieuw artikel dienaangaande en één keer per jaar een serie over het bouwen van een messing kit is zeer interessant en wat mij betreft voldoende.
-
Als het elke keer de dezelfde messing bouwdoos was, dan is het inderdaad elke keer het zelfde, maar als het elke keer een andere is...dan maakt dat toch niet uit.
Het zou maar net de bouwdoos zijn waar "jij" mee bezig bent, toch handig zo'n extra naslag werkje.
En als je dan toevallig geen interesse hebt in messing bouwdozen.....dan haak je af. Of het zou slechts 1 à 2 pagina's moeten zijn met "de messing bouwkit van de maand" in een (dik en duur?) blad met heel veel verschillende rubrieken "voor elck wat wilsch". Het eeuwige dillema van de uitgever, je kan je elke maand maar een beperkt aantal artikelen veroorloven die bij een bepaald persoon niet in de smaak vallen, anders ben je een betalende lezer kwijt. Dus in (groot of model)spoordersland of een veelvoud van groot- en modelspoor artikelen waarvan een behoorlijk deel veel mensen aanspreekt of een specialistisch (één thema) magazine met een beperkte doelgroep.
Daarnaast denk ik dat er geen enkele modelspoorder zonder grootspoor informatie kan. Ook b.v. de tijdperk 2 of 3 bouwer zal zijn info van foto's willen halen. De kritiek is denk ik meer bedoeld voor het actuele grootspoor nieuws wat voor een groot aantal mensen niet hun tijdperk is. Maar als men in die jaren (ik bedoel hier 1e helft 20e eeuw) ook alleen met modelspoor bezig was geweest en niet met het toen actuele grootspoor was er nu nergens informatie over deze tijdperken. Zie het maar als investeren in de toekomst.
Albert H0
die elke maand ongeveer 9 groot- en modelspoor bladen leest.
-
Dat is nu de taak van de redacteur, hij/zij moet er voor zorgen dat er naast zo'n messingbouw kit bv. ook een kunststof bouwkit staat.
Of de ene keer iets over, aankleding van de baan, daarnaast nog een bouwkitje, voor ieder wat wils dus, of "voor elck wat wilsch".
Maar niet zo als het nu gaat, de eerste tig pagina's over grootspoor, en dan 1 á 2 pagina's modelspoor.
De verhouding is soms erg groot, laat dat dan een beetje in evenwicht komen, fifty fifty.
Dan ben ik in iedergeval meer te vreden.
En wat betreft de prijs als dat allemaal te duur moet gaan worden, dan maar geen glossy papier...
-
Beste allemaal,
Na de reacties hiervoor moet ik idd wel een beetje nuanceren.
De duitse markt is idd niet te vergelijken met de nederlandse.
Je vindt daar tijdschriften per onderwerp gerangschikt.
Zo was er op de voorganger van dit forum een modelspoorder die zijn info uitsluitend uit het blad HP0 haalde.
N-spoorders worden bediend met een N-bahnmagazin, volgens mij van de zelfde uitgevers als de MIBA.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.....
Ik besef drommels goed dat redacties in de nederlandstalige landen het wat dat betreft moeilijker hebben.
Alle onderwerpen van modelbouw pur sang, messing kits tot de modelbouwer die kant en klaar huisjes neerzet willen iets van hun gading vinden.
Idem met electronika & digitaal. Niet ieder van ons waagt zich aan de bouw van een eigen digitaal systeem.
En zo ook het grootbedrijf. Tussend de Arend en de Vosslohlocs zitten evenzoveel interesses.
De besprekingen van div. bladen hier op het forum hebben wel hun nut want nog niet ieder blad zet een preview op Internet.
Bladen moeten ook niet bang zijn voor wat kritiek!
-
@Rene: heel recentelijk stond er nog de bouw van een kleinspoor-strukton-2200 met lage neus in. De nieuwste (kwam vandaag binnen) een messing ex-C5 werkwagen. Een stukkie volgt nog wel... moet ik m eerst wel ff lezen natuurlijk ;)
-
Heer Dilz,
Gezien de door u veroorzaakte commotie bij de bespreking van het september-nummer, laat ik u langs deze weg graag weten met smart te wachten op uw nieuwste epistel! ;)
mvg,
Gert
-
Zo is het Gert. De bespreking van september en de reactie's daarop waren haast nog leuker om te lezen dan het RailMagazine zelf!
maar ja, we hebben hier natuurlijk te maken met langharig werkschuw tuigh....
-
Vooral dat werkschuwe he...daar zit m de kneep ;D
-
ja komt nog... ben erg werkschuw. Hoewel... nu op dit moment vooral gaar van het werken, maar niet aan een stukkie. Moet ook alle stukkies nog een keer goed lezen om jullie optimaal van nuttige en oblectieve informatie te voorzien. Bij voorkeur al tegen de tijd dat het blaadje al niet meer in de winkels ligt. ;D
-
Werkschuw en ook lees- en schrijfschuw. Nr 238 ligt hier al weer een paar dagen.
Ongelezen :-[
-
jep, ik wacht ook niet meer op Floor zijn recensie en ga de RM nu ook maar uit zijn plastic verpakking halen en lezen ;D
-
maar ja, we hebben hier natuurlijk te maken met langharig werkschuw tuigh....
Ondertussen heeft dat stuk tuigh wel veel meer lezertjes dan ik... :'(
2302 views voor zijn bespreking van het septembernummer van Rail Magazine en 'maar' 284 voor mijn bespreking van het septembernummer van Modelspoor Magazine.
Misschien moet ik m'n haar laten groeien? ::)
mvg,
Gert
-
;D ;D Ik moet toch even kwijt dat ik het erg grappig vind dat zo'n forum zo'n invloed kan hebben op het gedrag van lezers. ;D ;D
:-| Het lijkt wel Sinterklaas, allemaal pas uitpakken als de laatste z'n cadeautje heeft ontvangen. :-|
-
Ondertussen heeft dat stuk tuigh wel veel meer lezertjes dan ik... :'(
Misschien moet ik m'n haar laten groeien? ::)
mvg,
Gert
Nee hoor, je schrijfstijl aanpassen, Alles wat je niet aanstaat gelijk afbranden en af en toe een normale opmerking ertussen door en je gaat zeker de 3000 views halen ;)
Bij deze nogmaals het verzoek aan Floris om dit nogmaals te doen over nummer 238 want 239 ligt al bijna weer in de bus >:(
-
Zou z'n inspiratie op zijn? ;D
-
Zou z'n inspiratie op zijn? ;D
Volgens mij is ie bang voor de reacties ....
-
Onze Florisch ???
Echt niet, die geniet heerlijk van al het commentaar :) Hoe meer hoe liever :o
Ik verdenk hem er van dat hij toch ergens stiekum een baantje heeft gevonden en aan het werk is maar dat durft hij hier natuurlijk niet hardop te zeggen ;D
-
Zal Florisch proberen een overtreffende trap te creeren?
Zal het toch nog mogelijk zijn?
Nog duisterder, nog schwarter, nog florischtischer?
Binnenkort (hopelijk) te lezen op Beneluxspoor.net
-
Zou z'n inspiratie op zijn? ;D
Inspiratie is geen noodzakelijke voorwaarde voor blaterijen ;D
-
inderdaad. ziehier:
blaat.