BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Hans Reints op 02 June 2008, 22:28:42
-
Tijd: 21:47:44
Datum:02-06-08
Door wie:17 I POLI 121
Wat en waar: Aanr 1 Ns HOEK VAN HOLLAND STATIONSWEG 1 hvh geen gewonden, stootjuck
Politie Rotterdam-Rijnmond ( Persinformatie Politie )
SK
-
Nieuwe hobby Sobat? ;D
-
Nee hoor, 15 jaar bij de brandweer geweest waarvan de laatste jaren als Bevelvoerder (vrijwillig);) Die tik gaat nooit over. Volg iedere dag P2000. Vandaar.
-
Sobat, dan heb je vast ook gelezen dat op de snelweg A58 de Vlaketunnel bij Kruiningen nu ook bevaarbaar is geworden voor de scheepvaart.
-
Wat is nu weer een 'stootjuck'? Is dat erg vies? ;D ;D
(zie ook het phantograafdraadje)
-
Dat is waarschijnlijk de nieuwe spelling voor de 112 centralisten 8)
-
Sobat, dan heb je vast ook gelezen dat op de snelweg A58 de Vlaketunnel bij Kruiningen nu ook bevaarbaar is geworden voor de scheepvaart.
Was ie al hoor alleen een verdieping hoger!! ;D ;D ;D
-
OFF TOPIC
Ikzelf heb ook altijd p2000 aan staan.
Hopelijk wordt ik als ik dichtbij kan werken aangenomen bij de vrijwillige brandweer.
Het is ook een grote hobby van me de brandweer vandaar. ;D
Groetjes,
Antal
-
je kan het ook van een site halen. www.112meldingen.nl (http://www.112meldingen.nl)
MvG
Johan
-
Weet je wat het hele probleem is?? De NS heeft veel te weinig machinisten en daarom verkorten ze maar de opleiding zodat de studenten eerder op de trein mogen met dit als gevolg...
-
Die reactie is natuurlijk wel erg kort door de bocht, en geroep in de rondte is niet echt van nut hier. Bewezen feiten dan weer wel.
Zo lang het nog niet bevestigd is wat het is geweest staan alle mogelijke oorzaken (en dat zijn er heel wat....) nog open.
-
En het is weer raak ......
za 07 jun 2008, 10:08
Trein rijdt stootblok omver
DORDRECHT - Een personentrein heeft zaterdagmorgen omstreeks half acht op het station van Dordrecht een stootblok omver gereden. Dat meldde de politie.
In de trein van Arriva zaten behalve de machinist en steward negen passagiers. Niemand raakte gewond, aldus een woordvoerster van het bedrijf. Er is wel „behoorlijk” wat materiële schade.
De trein kwam uit Geldermalsen. Nadat hij door onbekende oorzaak door het stootjuk was gereden, kwam hij tegen een betonblok tot stilstand.
Een kraan moet helpen bij de berging van het voertuig. Volgens spoorbeheerder ProRail ondervindt het overige treinverkeer geen hinder van het ongeval.
Bron : De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/4179452/_Trein_rijdt_stootblok_omver__.html)
-
Gelukkig hebben we de foto's nog... ;D
Het gaat om stel 869.
(http://www.belderok.net/benelux/veolia_594.jpg) (http://www.belderok.net/benelux/veolia_594.jpg)
(http://www.belderok.net/benelux/veolia_595.jpg) (http://www.belderok.net/benelux/veolia_595.jpg)
(http://www.belderok.net/benelux/veolia_614.jpg) (http://www.belderok.net/benelux/veolia_614.jpg)
Vanavond meer foto's. Oa. van het ingezette materieel.
-
Haha, inderdaad ;D Gelukkig hebben we de foto's nog ;D
Maar is er al iemand die weet wat er gaat gebeuren met dit treinstel? Word hij nog opgeknapt of word hij gesloopt?
De NS heeft veel te weinig machinisten...
De NS? Op de trein staat volgens mij Arriva...
MVG, Robin
-
Stom he, nou heb ik de foto's "veolia" meegegeven in de bestandsnaam. Ach ja...
De schade valt te overzien, de bak leek nog recht, ik denk dat ze hem wel gaan opknappen, tenzij die nieuwe witte worsten wel erg snel komen?
-
:o Ik zat kort geleden nog in die trein, op weg naar Dordt in Stoom.
-
Oh, maar da's al een tijdje geleden hoor!
-
Inmiddels zijn ze bezig er een nieuwe draaistel onder te zetten en de trein per spoor te verslepen naar een nog onbekende werkplaats.
-
:o Ik zat kort geleden nog in die trein, op weg naar Dordt in Stoom.
Ik heb er vorig jaar nog eens ingezeten, maar toen deden de remmen het prima ;D
-
naja eens wat anders voor de verandering inplaats van de remmen et stootjuk maar es proberen of die het nog doet ;D
-
Stom he, nou heb ik de foto's "veolia" meegegeven in de bestandsnaam. Ach ja...
De schade valt te overzien, de bak leek nog recht, ik denk dat ze hem wel gaan opknappen, tenzij die nieuwe witte worsten wel erg snel komen?
Zal wel moeten, hij is dan wel geleaset, maar hij moet geloof ik in goede staat terug naar NS. Ook al draait NS als beheerder op voor waardevermindering enzo
-
Ik was er een half uur naar aanrijding. Als er nog behoefte is aan foto's van het treinstel nog op het betonnne blok dan hoor ik het wel. Het is trouwens om 7 uur weggevoerd door plan t 530
-
Welke kant ging het op Marcel? Tuurlijk, foto van 't slachtoffer nog op het altaar is altijd welkom.
-
Klopt de kop eigenlijk wel? Volgens mij ligt Dordt en Hoek van Holland n stukje uit elkaar ;D
-
Begin maar even bij de eerste post van het draadje, en lees dan langzaam verder...dan wordt het wel duidelijk ;D.
-
Hij ging richting Geldermalsen. Maar toen ik om half 8 wegreed richting Tilburg toen stond hij nog steeds net buiten het station. Ik vermoed dat hij naar eindhoven zal gaan. Lijkt mij de logischte werkplaats. Aangezien hij toch gesloopt moet worden.
-
Aangezien hij toch gesloopt moet worden.
Is dat een vermoeden of staat dat nu wel vast?
-
Nou vast staat het niet. Maar het treinstel is zo erg kapot. Dat het veel kost om ze te repareren. Verder gaan deze stellen er toch binnenkort uit dus is het zonde van tijd en geld om dit nog te repareren. Want hij is er echt hard tegen aan gegaan.
-
Ik dacht dat het wel mee viel, gezien de schade aan het treinstel en het stootblok. Er zit geen knik in de kop, de bak is alleen een beetje over het stootblok geschoven. Nou ja we zien wel. Ben nu de overige foto's aan het uploaden.
-
De 869 schijnt naar Haarlem te zijn gegaan gesleept door de 530. Het lijkt me vooral een zaak van een nieuwe koppeling en draaistel en wat apparatuur onder de bak. Geen idee hoe je erbij komt dat het gesloopt zal worden...
-
Nou omdat er al eerder plan V's er zo uitzagen. En die zijn ook alle maal gesloopt. En waarom zouden ze een rivisie geven aan treinstellen die niet meer gereviseerd worden :S Ze zijn gestopt met de verlenging van de laatste plan V. Aangezien die aan de kant gaan. Dus lijkt het me sterk als ze deze nog opknappen.
-
De 801-805 (ongeveer die stellen) krijgen momenteel een beurt om ze nog een jaar in dienst te houden terwijl de laatste stellen naar verwachting nog tot 2015 zullen rijden.
-
Ja, het fijne weet ik er ook niet van hoor, hoe de masterplannen zijn. Maar aangezien ze altijd lopen te blèren dat ze materieel tekorten hebben. Heb je de levensloop van Plan U wel eens gezien ;D
Hier de rest van de foto's: http://www.belderok.net/benelux/arriva/ Geen tumbnails, geen (c) erin gestopt, ik had er geen zin an. Als je ze denkt te kunnen gebruiken, download ze dan naar je pc, want je weet nooit hoelang ik het erop laat staan. De laatste helft van de foto's zijn van de betrokken hulpverleningswagens, misschien wel interessant. Persoonlijk vind ik die Mitsubishi wel aardig 8)
-
Dat zijn 2 beste kranen :o :o Hoeveel weegt zo´n bak eigenlijk?
-
60ton ofzo?
-
mooie foto's
gr.jan
-
Nou omdat er al eerder plan V's er zo uitzagen. En die zijn ook alle maal gesloopt. En waarom zouden ze een rivisie geven aan treinstellen die niet meer gereviseerd worden :S Ze zijn gestopt met de verlenging van de laatste plan V. Aangezien die aan de kant gaan. Dus lijkt het me sterk als ze deze nog opknappen.
Kom op zeg, je kunt altijd wel zeggend at het gesloopt zal worden maar dat slaat zo kant noch wal.
Dit is gewoon kwestie van nieuw draaistel eronder, wat plaatmateriaal uitdeuken opnieuw spuiten en wat spullenboel eronder terug hangen en het beestje rijdt weer.
Dat het met een andere plan V niet gebeurt is, wil zowieso al niks zeggen over hoe erg het met de schade van dit stel is mbt opknappen.
Het ligt er nogwel even aan hoe oud het stelletje daadwerkelijk is, als je niet alle plan V's zijn op 1 dag gebouwd en de laatste plan V's zijn jonger dan de oudste sprinters....
En je kunt nu wel vragen of zeggen dat het stelletje gesloopt word, maar op zo'n ontsporinglokatie word er tijdens het bergen nog neiteens over nagedacht..
Dat is verzekeringwerk en dat moet eerst nogwel even onderzocht worden voordat men daar was over zegt...
-
Als voorbeeld, die plan V die eind vorig jaar bij coevoerden (meen ik) op z'n kant was gegaan die stond een week later gewoon al in de plaatwerkerij om een nieuw stuk in z'n zijkant gelast te krijgen, daar zat een jaap van 2 a 3 meter in.
-
Mijn foto's staan op. http://www.flickr.com/photos/rail4marcel/ (http://www.flickr.com/photos/rail4marcel/) Ik heb alleen de 2 spectaculairste geplaatst voor de rest staan daar alle belangrijke treinen die ik gister gespot heb.
-
'T is wel een neuzensite zo. Heb je ook foto's van de zijkanten?
Die 1200 kwam trouwens door Dordt toen ik foto's van het onfortuinlijke Arriva treinstel aan het maken was. 'K heb er een filmpje van gemaakt, kan die alleen nu niet uploaden.
-
Ik heb tot nu toe 3000 foto's waarvan de meeste van de zijkant vandaar dat ik is een keer de telelens erop had gezet ik vind het wel gaver zo.
-
Ow, okee, wat je wilt.
-
Ik heb ook nog een hele foto reeks gemaakt van de 869 in Dordrecht.
http://www.manuelspot.nl/manuelspot%202.1_bestanden/mat_64_door_stootjuk.htm
Wat een spectakel weer. Zal mij ook benieuwen wat ze met het stel gaan doen.
Manuel
-
Manuel, uit het hoofd, hebben de stootblokken niet op een lijn gestaan, maar stonden versprongen, net als de betonblokken. Nogmaals, ik kan er naast zitten. Dit naar aanleiding van het stukje tekst op je website.
-
Dat verspringen is ook duidelijk op de foto te zien.
-
Een leuke fotoreportage van die 869, Manuel.
Gerard
-
zijn er nog foto's van hoek v holland
gr.jan
-
Jawel,
Onderandere dit Fraaie luchtplaatje van Hoek van Holland:
(http://www.weerstationhoekvanholland.nl/luchtfotohvh.jpeg)
Foto: weerstationhoekvanholland.nl
Zo zie je maar weer ! :D
-
;D
-
;D geniaal ;D!
-
Het gaat om stel 869.
(http://www.belderok.net/benelux/veolia_594.jpg) (http://www.belderok.net/benelux/veolia_594.jpg)
Hier stond vroeger de boottrein op Amsterdam. Links de sporen naar HvH strand. (strand is tegenwoordig tig Km lopen van het station verwijderd)
-
Kras, klets niet! Dit is Dordrecht. ;D
-
Zou zweren dat het de Hoek was. Kleinigheidje heb je zo ;D
-
Ja, ja! Mooi gesproken!
Ik heb nog wat restanten glas uit die plan V voor je, zie PM.
-
Christof maak eens een plaatje van het spoor wat ik bedoel. Je weet wel aan de andere kant van het perron
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4261.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_4261.jpg)
Ja hier stopte vroeger de Nord-Express, Nord-West-Express, Loreley en de Warszawa Wschodnia
SK
-
Ja hier stopte vroeger de Nord-Express, Nord-West-Express, Loreley en de Warszawa Wschodnia
Een héél station?! :o
-
Toch eigenlijk doodzonde he, dat je dat soort mooie verbindingen, met aansluiting naar Engeland en de rest van de wereld, zo laat verslappen en wegzakken.
-
Een typisch gevalletje spoordesolaatheid ;D ;D ;)
Zou goed in die rubriek passen ;)
Maar goed, om even bij het onderwerp te blijven, de schade aan de plan V schijnt op het eerste gezicht best mee te vallen, het beleid bij NS zal uit moeten maken of het treinstel naar de sloop gaat of gerepareerd wordt.
Met vriendelijke groet,
Peter.
-
Weet je wat het hele probleem is?? De NS heeft veel te weinig machinisten en daarom verkorten ze maar de opleiding zodat de studenten eerder op de trein mogen met dit als gevolg...
dit is niet de schuld van ns.
het is de wetgever die het in 2005 heeft aangepast aangezien er meer vervoerders kwamen ipv 1 (NS) de gehele opleiding duurt nu ongeveer een jaar ( 5 maanden theorie, 50 diensten meerijden vast traject, examen doen, 60 diensten alleen op zelfde traject, bij arriva is dit wat korter (theorie) maar de meerijdagen en ook de zelfrij dagen zijn vast gelegd in de wet
-
Zorgen om antieke trein
zaterdag 07 juni 2008
HOEK VAN HOLLAND - Het CDA in Hoek van Holland kijkt een tikkeltje argwanend naar de komst van een lightrail.
De partij vraagt zich af of het in de toekomst mogelijk blijft met antieke treinen naar de badplaats te rijden, zoals nu bijvoorbeeld tijdens de Furiade het geval is. Er is gevraagd om een onderzoek, ook of het haalbaar is het hele jaar door een stoomtrein te kunnen laten rijden.
Bron: AD - Editie Nieuwe Waterweg
mvg,
Matthijs
-
klinkt goed... ;D Stoom terug ;D
-
Ik ben zondag weer naar Dordrecht gereist en heb daar het bewijs gemaakt dat de bijde stootblokken naast elkaar stonden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0443_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_0443_1.jpg)
Op deze foto is met de rode pijlen aangegeven waar dat gele stuk metaal zich bevind. Bij beide stootblokken dus op dezelfde plek.
En met de gele pijlen heb ik de bevestigingspunten aangegeven van het stootblok.
Heel duidelijk dat ze dus wel op dezelfde plek stonden.
Manuel
-
Het zijn dan ook schuifjukken, die dus de trein afremmen door mee te gaan schuiven en met de weerstand daarvan de trein wat afremmen...
-
vrijdag is het spoor en het stootjuk hersteld
nou hersteld niet helemaal ...
ze hebben het juk van spoor 16 op spoor 15 gezet
en het juk van 15 op 16 ....
zal er mee te maken hebben dat ze spoor 16 makkelijker buitendienst kunnen nemen om een nieuw juk te plaatsen