BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Materieel => Topic gestart door: FritsT op 23 May 2025, 12:42:17
-
Achter de Motorpost in aanbouw hoort natuurlijk een rode postwagen.
Ik heb nog wat koperplaat liggen dat nu mooi van pas komt.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539662495_c7aba33989_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6u2wx)
Ik heb nog wat H-profiel 2x3 liggen dat nu ook eens van pas komt.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539662475_568ee52a2e_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6u2wc)
Zijkanten van volprofiel 2x4 en langsliggers 2x6.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539503889_fdeb92fbb7_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6tdnX)
Ik heb nog wat scheenplaten liggen. Komen ook nu van pas.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539558158_435ae31abf_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6tuvC)
Rijtest gedaan met Rivarossi wielen en kijken of de grote radstand het lopen door een Peco wissel toelaat. Ja dus. :D
Tijdlelijk een blokje hout ipv veren om te testen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539558168_b4c8e085c5_4k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6tuvN)
Under construction.
(https://live.staticflickr.com/65535/54539662430_bf1e6cd7c0_3k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6u2vq)
-
Goed bezig FritsT
Ook dit draadje ga ik echt volgen
-
Het gaat weer een pronkstuk worden denk ik.
-
Deze gietstukken liggen al sinds 2003 ongebruikt in de kast. Komen nu mooi van pas.
(https://live.staticflickr.com/65535/54540616044_14b32ef6f3_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6yUZ3)
Hier moet het op gaan lijken,
(https://live.staticflickr.com/65535/54540427716_5617c71c04_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6xX11)
(https://live.staticflickr.com/65535/54540772300_2bd15141a3_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6zHr7)
(https://live.staticflickr.com/65535/54540428506_c920745afa_5k.jpg) (https://flic.kr/p/2r6xXeC)
401
-
Steeds maar weer onderdelen uit de kast vissen.
In dit geval de aspotten en Rivarossi wielen. Nog wel even de diameter van de lagers aanpassen met buis.
(https://live.staticflickr.com/65535/54540665817_149ce32205_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6zaMc)
Buffers en de scheenplaatafsluiters heb ik ook nog gevonden. :D
(https://live.staticflickr.com/65535/54541727694_e8f977140a_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6EBrq)
De bouw van het onderstel schiet zo aardig op.
(https://live.staticflickr.com/65535/54541778683_6e72103a8a_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6ESAx)
700
-
Het ophangen van de remhangers doe ik op een manier die ik vaker heb toegepast. Makkelijk te maken en goed te positioneren.
De remhanger met remblok.
(https://live.staticflickr.com/65535/54542448844_e26562dff1_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6JiP3)
Draad 1,0mm buigen en tegen de scheenplaat solderen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54542603945_9fc5989977_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6K6Vc)
Remhanger er op schuiven, positioneren en solderen.
Overtollig draad natuurlijk afknippen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54542448854_590b1e2fff_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6JiPd)
927
-
Scheenplaatafsluiter. Dat is een goed woord er voor. Die houd ik er in. ;D
Toen ik de remschoen dichter bij het wiel (wel mooi natuurlijk) monteerde, kreeg ik problemen met het veren.
Het ziet er goed uit.
-
Dit is altijd een modelbouw-compromis, maar je kan heel ver komen. Geduldwerk. Dat heb ik bij deze wagen niet omdat ik dat al vaker heb gemaakt. Maar ik zal het nooit afraffelen. En onderkanten van een wagen....tja. Daar zit altijd veel meer dan dat je kan maken. Kunst van het weglaten.
Deze veren zijn niet functioneel. Was vrijwel onmogelijk met de constructie van de gietdelen van de schalmen. Wel geprobeerd, maar nee.
(https://live.staticflickr.com/65535/54542998385_166d819a8b_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6M8aT)
Ik ben nog lang niet klaar met de onderkant. ;)
(https://live.staticflickr.com/65535/54542898123_1483c42077_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6LBne)
1081
-
Bijna klaar...
Valbeugels en last-afhankelijk remsysteem moeten nog.
(https://live.staticflickr.com/65535/54544633171_2940e6d8b5_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6Vv8R)
(https://live.staticflickr.com/65535/54544818809_3eac27a4a6_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6Wsjv)
(https://live.staticflickr.com/65535/54543752237_baf88e407f_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6QZgk)
(https://live.staticflickr.com/65535/54544633181_4e22fb56df_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6Vv92)
1399
-
De valbeugels,
(https://live.staticflickr.com/65535/54546184815_1876e42d52_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74sok)
Goed uitmeten zodat het wiel er niet tegen aan loopt met zijdelingse speling.
(https://live.staticflickr.com/65535/54546183330_6f0a683fd8_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74rWJ)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546032669_0f08f9ee80_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r73Fa8)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546183325_8488750827_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74rWD)
1690
-
Nu nog het lastafhankelijke remsysteem. Dat wordt improviseren. ;D Vooralsnog laat ik het even weg, want ik snap de constructie van de leidingen niet. Wie weet het (schematisch) ?
Systeem werkt via een kantelbare "driehoek".
Zit aan beide zijden van de wagen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54544965422_e4e75bf272_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r6XcUj)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546077623_2c01082a94_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r73Uwc)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546185050_1a04a8a6a6_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74sso)
-
Frits ik weet wel hoe dit werkt, door mijn werk aan goederenwagens. Ik zal even een schema opzoeken, dan kom ik er op terug, anders wordt het een hoop technisch geklets zonder dat iemand er kaas van kan maken.
Groeten Edwin.
-
Nog wat plaatjes na het zandstralen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54546464255_896686d11d_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r75Tsg)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546464280_616bb5e326_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r75TsG)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546464275_3e3caa684e_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r75TsB)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546309869_b56615dbe3_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r756yr)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546127361_9c44b97a44_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74aiK)
1813
-
De bovenbouw is heel anders geconstrueerd dan dat je veelal ziet. Ik heb er goed naar moeten kijken. Betekent dat ik het anders moet gaan maken dan ik gewend ben. Waarschijnlijk wordt het geen losse kap op een onderstel, maar mogelijk een geheel. Nog eens goed over nadenken.
Normaal valt een hoekprofiel over de zijwand en de kopwand, maar hier liggen ze koud tegen elkaar aan. De naad er tussen wordt afgedekt (gelast) met een strip (E en F).
Frame is het frame wat ik al gemaakt heb.
A = beplating kopwand
B = beplating zijwand
C = beplating bufferbalk.
D= hoekprofiel
E= afdekstrip zijwand
F =afdekstrip kopwand
(https://live.staticflickr.com/65535/54547299064_a5095773a8_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7aaBw)
De stevige bufferbalk (U-profiel in het frame) zit dus achter de beplating (C)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546185190_8c5806daf0_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74suN)
Als je goed kijkt, lijkt het dat de beplating van de kopwand over de beplating van de bufferbalk gelast is. Verhoudingen in model? Ik vermoed dat ik ze koud tegen/op elkaar moet gaan zetten. Geen verloop maar wel een naad.
(https://live.staticflickr.com/65535/54546077728_ef5d764faa_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r73Uy1)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546185210_2ab4f29b02_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r74sv9)
Te volgen werkwijze:
1. Bufferbalk (C) aanbrengen
2. Hoekprofiel (D) aanbrengen. Solderen aan het frame. (Hoogte nog uit te werken)
3. Kopwand (A) en zijwand (B) aanbrengen. Solderen aan hert frame. (Hoogte nog uit te werken)
4. Afdekstrips (E en F) aanbrengen.
2012
-
De eerste bufferplaat (C) zit er op.
11mm hoog.
(achteraf: niet 15, maar 11mm. Plaat C heb ik dus moeten inkorten. Staat niet op de foto)
(https://live.staticflickr.com/65535/54546601027_0a89919556_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r76A7p)
Vooraf positiegaatjes (NEM-303) geboord voor buffers en koppeling.
(https://live.staticflickr.com/65535/54547818180_53697018da_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7cPVN)
-
Leuk (post)project!
Wordt het (gezien de uitvoering cabinedeurruit zichtbare mP) een Hbbkkss in de afleveringstoestand van 1979?
Bedenk dan wel dat er later modificaties zijn toegevoegd die de wagens oorspronkelijk nog niet hadden. Zo waren er per kopwand tot 1990 alleen opstapjes en handgrepen boven de rechterbuffer, waren de spitsen van de aspotten maar natuurlijk ook nog de kopwanden postrood gekleurd, hadden de assen een schijfremzitting etc. E.e.a. heb ik beschreven in Rail Magazine 422 begin dit jaar.
-
Hallo " Sneek", Wim.
Zo te lezen heb je wat met de Postwagen en hebt dat in de Railmagazine beschreven. Ik ben (na vele jaren) niet meer op dat tijdschrift geabonneerd en ken je artikel (nog) niet. Dat kan nog komen.
Eerlijk gezegd heb ik me bij dit bouwproject niet verdiept in de achtergronden. Iets wat ik eigenlijk altijd wel doe om te weten te komen wat er gebouwd moet worden. Live bouwverslagen zijn me niet vreemd en voor- en tegenslagen beschrijf ik ook altijd, dus daar ben ik niet bang voor. Goed=goed en fout = fout en het blijft modelbouw hobby waarbij je altijd compromissen moet en mag sluiten.
Ik wilde het me deze keer makkelijk maken door de wagen na te bouwen (voor zover dat kan) zoals die in het Spoorwegmuseum staat. De Motorpost wordt gebouwd zoals die uit de fabriek kwam. Daar is wel vooronderzoek naar gedaan.
Het is bij deze wagen dus een kwestie van goed naar het voorbeeld kijken hoe iets in elkaar zit en hoe ik dat in model overtuigend kan weergeven. Meer een bouwproject dan het maken van een perfecte verkleinde versie.
Met de Motorpost zijn we al 2 jaar bezig om het model te ontwerpen en te maken. Met de stoomloc SS-1200/NS-6000 ben ik 14 jaar bezig geweest en daar zit alles tot op de klinknagel en versie per periode op en/of aan. De LTM-51 Garratt is in ruim 2 jaar compleet gereconstrueerd gezien het ontbreken van originele bouwtekeningen. Deze postwagen zal iets sneller klaar zijn denk ik en binnen 1-2 maanden "klaar" zijn. Mogelijk volgen er meerdere exemplaren waarbij dan lessen getrokken worden uit deze bouw.
De bovenbouw ga ik maken uit messing plaat en profielen. De deuren worden een 3D tekenproject.
Ik maak voor zover mogelijk gebruik van onderdelen en materialen die ik op voorraad heb. Veel aanpassingen en ontwerpen van specifieke onderdelen zal ik deze keer denk ik niet doen.
En bouwen vind ik gewoon leuk om te doen.
groeten
FritsT.
-
Ik heb nu dus definitief besloten om de wanden van de wagen aan de bodem vast te maken. Van onder naar boven werken dus. Dak zal denk ik demontabel worden.
De hoekprofielen L3x3 zitten er (ruim uitgemeten, dus te lang) op.
(https://live.staticflickr.com/65535/54548937624_75592d6ee1_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7iyGy)
De kopwanden komen geklemd tussen de L-profielen en een aan de binnenkant gesoldeerd L-profiel (6x6).
(https://live.staticflickr.com/65535/54549098530_9199e967e6_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7jowN)
(https://live.staticflickr.com/65535/54547883642_216cf63102_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7daos)
2464
-
Wanden plaatsen.
Meten=weten. Nu weet ik de exacte maat voor de deuren/kleppen zodat we die in 3D kunnen gaan tekenen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54551166719_9862656ff6_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7uZke)
(https://live.staticflickr.com/65535/54551325770_ac09979d77_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7vNBu)
(https://live.staticflickr.com/65535/54550110412_b27eb92721_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7pzk3)
2805
-
1,5 uur tekenen en beppen.
morgen printen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54552138046_0272ca8a12_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7zY5f)
(https://live.staticflickr.com/65535/54551262042_273077949f_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7vtEJ)
3076
-
De zijwanden met dwarsverbindingen zitten er op.
(https://live.staticflickr.com/65535/54553451809_c1eff42a2e_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7GGBk)
3359
-
4e deuren (Vs.1.) tegelijk geprint.
-Maatvoering bijna goed.
-Kwaliteit bij rechtop printen.....toch iets uitgezakt ondanks de vele supports. Vs.2.plat leggen.
(https://live.staticflickr.com/65535/54554193929_4d24f7c8e4_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7Lvdv)
(https://live.staticflickr.com/65535/54553130627_48961bae3d_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7F48H)
(https://live.staticflickr.com/65535/54553130617_89e73ce2c7_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7F48x)
-
De deur/klep heeft aan de onderkant een inkeping zodat die op/tegen de vloer komt.
De klep is breder dan het gat in de zijwanden. De "vleugels" zijn daardoor een extra aanslag.
(https://live.staticflickr.com/65535/54554646649_965e032a50_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7NPN2)
De breedte van de lamellen vereisen dat de hele deur tussen de zijwand past. Zonder steun naar achter valt die dus naar binnen. Vandaar dat ik 4x een aanslag uit resten (TT) profiel heb gemaakt.
(https://live.staticflickr.com/65535/54554646639_2ce72615b1_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7NPMR)
Tzt. alles aan de binnenkant verlijmen.
3738
-
Dat is een prima oplossing, want die deuren hoeven nooit open. Toch?
-
Nee, bij dit model niet.
In messing zou dat rolluik met lamellen een uitdaging zijn. Die uitdaging laat ik even liggen.
-
Ook al ruim 10 jaar heb ik heel wat platen koper 1,0mm liggen. Die maar eens gebruiken en gaat het fout, so what.
Maar het is niet fout gegaan. ;D
Plaat met een breedte van circa 20cm op lengte geknipt en gerold (met de 3-1 HBM/wals) tot zowat een 3/4 ronde buis met diameter circa 8cm. De hoogte van het dak komt dan aardig in de buurt. Daarna telkens er repen er af gesneden (met de HBM 3-1 machine/snijder) die niet nodig waren.
(https://live.staticflickr.com/65535/54555325466_3cd3bdfed5_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7SizL)
(https://live.staticflickr.com/65535/54554448747_d98961efdf_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r7MNXV)
Ik wil het dak demontabel houden. Daarbij denk ik aan magneetjes want er zijn geen ventilatoren bovenop het dak die ik als bout kan gaan maken. Of lange bouten die aan het dak vastzitten en door de bodem steken. Nog even over denken.
Voor de positionering komen er pasnokjes die "in" de kap vallen.
Leuke knutsel klus.
Nu eerst een aantal spanten maken om de vorm van het dak steviger te maken.
3979
-
Of de verstevigingsribben onder het dak een stukje laten doorsteken. Iets schuiner dan haaks en dan in corresponderende gaatjes laten vallen dat het net klemt.
Mooi dak hoor trouwens!
-
Dit is de gekozen oplossing:
Nergens extra spanten in het dak. Twee langsprofielen (restant TT 2x5) waren toch nodig om de dakrand recht te zetten. Toen bleek de vorm al heel drukvast te zijn. Niks meer aan doen.
-4 tapeindjes M2 met moertjes
-stukje plat profiel
-strip messing
(https://live.staticflickr.com/65535/54557658374_1ba14c2414_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r85g5j)
(https://live.staticflickr.com/65535/54557815970_56934a5e60_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r864Vu)
Bij andere bouwprojecten van wagens heb ik aan de onderkant 4 (kruiskop)boutjes zitten om de kap en frame te verbinden. Nu 4 moertjes.
(https://live.staticflickr.com/65535/54557712553_041efef493_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r85xbr)
4475
-
Deuren Vs.2.
(https://live.staticflickr.com/65535/54558423108_5a2de34975_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r89bpo)
4662
-
erg fraai!!
(y)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/20241012-123014-683b818e90dd0.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/20241012-123014-683b818e90dd0.jpg)
-
De handels op de zijkant van de klep zijn te fragiel om te printen. Nog eens over denken hoe ik dat van messing kan aanzetten.
De verticale geleiders langs het rolluik worden van messing.
-
De verstevigingsprofielen met zijdelings uitstekende lasnaden op de zijkant zijn qua vorm moeilijk in model na te maken. Ik heb nog geprobeerd om een strip 0,3x3 er onder te aan te brengen maar dat bleek te kwetsbaar bij verlijmen en heel (te) bewerkelijk met solderen. Kunst van het weglaten dan maar en enkel rechthoekig profiel 1x2 gebruiken.
(https://live.staticflickr.com/65535/54546077483_60461f7bbc_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r73UtM)
(https://live.staticflickr.com/65535/54564951886_5fd4da5aec_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8HDbw)
(https://live.staticflickr.com/65535/54565280355_599c89ae9c_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8KjPM)
5154
-
ziet er mooi uit FritsT
Als ik op de tekening van deze wagen kijk dan zijn de buitenzijwanden van plaatwerk in vorm gezet/ gewalst en over lappen deze elkaar steeds.
-
Stand van zaken:
Hoe verder ik kom, hoe meer concessies ik moet/ga doen ivm. beschikbare onderdelen en de behoefte om het model 100,000% kloppend te laten zijn. Straks als die gespoten en beletterd is......snoepje en zeker achter de Motorpost.
Het grote constructiewerk zit er op.
Nieuw zijn:
-Deuren: Vs.2.
-Profielen op alle wanden
-Koppelingsgeleiders
Nu de rest van de details. Ik denk (morgen) te beginnen met het aanbrengen van de buffers.
(https://live.staticflickr.com/65535/54565142397_a24470eb5e_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8JBPc)
"Project Post" begint nu aardig vorm te krijgen
(https://live.staticflickr.com/65535/54566054676_d13d3217a5_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8Pi19)
5411
-
(https://live.staticflickr.com/65535/54567132270_3779d4ee05_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8UPkm)
(https://live.staticflickr.com/65535/54567131755_01e6b96d5b_z.jpg) (https://flic.kr/p/2r8UPbt)
-
Er moest nog wat detailwerk aan de wagen worden uitgevoerd. Dat is nu gedaan. Alles nog steeds uit de rommelbak.
(https://live.staticflickr.com/65535/54584294858_22540021a5_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raqMb3)
(https://live.staticflickr.com/65535/54584294863_eeea1ae3ff_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raqMb8)
(https://live.staticflickr.com/65535/54584390375_cf0c10e764_z.jpg) (https://flic.kr/p/2rargyT)
(https://live.staticflickr.com/65535/54584294893_341518e3c4_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raqMbD)
(https://live.staticflickr.com/65535/54584077306_110ee3586e_z.jpg) (https://flic.kr/p/2rapEv9)
Bijna klaar om gestraald en gespoten te worden.
(https://live.staticflickr.com/65535/54584390335_5348615539_z.jpg) (https://flic.kr/p/2rargyc)
6086
-
Dat ziet er goed uit FritsT
Vraag welke variant gaat het worden?
Als het met rode kopwanden word dan heeft elke kan maar 1 opstaptrede en handgreep aan elke zijde
wordt het de variant met grijse kopwand dan klopt de wagon zoal hij nu is
-
Mooi spuitweer. Beetje veel wind, maar dat is geen belemmering.
(https://live.staticflickr.com/65535/54584428408_389f8b5c8f_z.jpg) (https://flic.kr/p/2rarsSC)
(https://live.staticflickr.com/65535/54584523220_8cfe647172_z.jpg) (https://flic.kr/p/2rarX4j)
-
Motip Primer, zwart en grijs.
Deuren nog niks aan gedaan.
(https://live.staticflickr.com/65535/54583811002_99c9b4a165_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raoikG)
(https://live.staticflickr.com/65535/54583810997_aa719f7c0c_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raoikB)
6283
-
Nou, eens kijken wat kleurtjes doen.
Het zwart van de Motip heb ik er weer afgestraald. De spuitbus kwam moeilijk/niet tussen alle profielen aan de onderkant. Opnieuw zwart gespoten met Valejo primer 70.642 met de airbrush, maar ook dat was een opgave en heeft op sommige plekken toch ook nog een 2e aanvullende laag nodig.
Vanavond rood gespoten met AMF-P905 met circa 10% water. Lastige kleur om te spuiten. Zal 2x moeten denk ik. Eerst laten drogen. Ik doe eerst 1 kant en later de andere.
Dak is gedaan met Valejo Model-Air Antracit 71.052
De deuren zijn eerst in de grijze Motip primer gezet.
De rechter deur is gespoten met Ammo Mig 2311, steel.
(https://live.staticflickr.com/65535/54587218426_1d8744f04a_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raFLfo)
6610
-
En de koppen worden grijs vermoed ik, gezien de uitvoering van je model?
-
@Hans,
jazeker, kopwanden grijs.
Vanmorgen ziet het rood er goed strak opgedroogd uit. Wel wat capilaire werking langs de profielen, dus zoals ik al zei.. een 2e laag is noodzakelijk. Als dat naar tevredenheid zit spuit ik de kopwanden.
-
Afplakken dan maar weer, maar nu gelijk ook de 1e laag op de andere kant.
(https://live.staticflickr.com/65535/54588050266_c2b4a644df_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raL2ws)
Mijn spuitplek.
(https://live.staticflickr.com/65535/54588368060_8dfa26345d_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raMDZE)
Bij de afzuiging,
(https://live.staticflickr.com/65535/54588270153_57e23ccc43_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raM9TB)
en dan is er koffie. ;D
-
Beide wanden 2x gespoten. Ik ben tevreden.
Dakrandjes met de penseel bijgewerkt, grijs.
(https://live.staticflickr.com/65535/54588417916_085d456f6f_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raMUPf)
Nu de kopwanden.
-
Het afplakken was eigenlijk zo gebeurd. Spuiten helemaal snel klaar. Schoonmaken van de spuit...ach, het houdt je van de straat.
Zelfde verf als het dak.
(https://live.staticflickr.com/65535/54588868608_aab9efa5a4_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raQdMN)
Volgende stap: het afplakken van het grijs en daarna de hoekprofielen en de handgrepen rood maken.
7110
-
Stand van zaken.
(https://live.staticflickr.com/65535/54589343209_bbbc01e534_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raSDSz)
(https://live.staticflickr.com/65535/54589363718_64f6f05102_z.jpg) (https://flic.kr/p/2raSKYb)
Morgen nog spuiten:
-hoekprofielen, 2e laag rood
-aspotten
-deuren
Maar dan is de wagen, op de decals na, klaar.
en dat allemaal uit de rommelbak en een uurtje zoomen/3D tekenen.
7267
-
(y) (y)
-
Mooi werkstuk. Zo als jij het vertelt zou iedereen het in een handomdraai kunnen maken. ;D
-
Goedemorgen FritsC,
Waarom zou dat niet zo zijn?
Ik denk dat als je de wil hebt om iets te maken, dat maak je het. Meneer Kannie en Weetnie moet je buitensluiten. Tijd maken als het kan en een circa einddatum bepalen dat het klaar moet zijn. Laatste is heel belangrijk voor je doorzettingsvermogen. En hulp hier op BNLS is altijd aanwezig.
Dus, wat let je. Wat zijn jouw plannen?
Andere Frits.
-
Mooie gP geworden Frits. Kan trouwens ook acbter een 2200. Twee gP's dan.
-
Karel,
Voorlopig is 1 genoeg. De Motorpost zelf moet ook nog af en hier staat ook nog een BR18.6 en de grote Henschel tramloc te wachten. In de planning voor nabije toekomst een NS-1000 (eloc), NCS-72 (Zeppelin stoomloc) en in het najaar komt de Stalen-D.
Al ben ik gepensioneerd........ O ja, en mijn geraniums nog.
Frits.