BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: P.Kramer op 31 May 2008, 22:31:25
-
Ik kan de website van Littfinski niet bereiken?
http://www.ldt-infocenter.com/ (http://www.ldt-infocenter.com/) levert een andere pagina op.
Foutief adres of tijdelijk uit de lucht?
Peter Kramer
-
Hallo Peter,
Het adres is goed maar werkt de hele dag al niet.
Ik heb Peter Littfinsky hierover een email gestuurd.
Groet,
Rob
-
Grote kans dat email naar deze domeinnaam niet aankomt. De domeinnaam is namelijk niet meer beschikbaar - meest voorkomende reden is dat niet betaald is voor de domeinnaam voor het komende jaar. De provider heeft daarom de site uit de lucht gehaald.
-
Peter heeft kennelijk het geld overgemaakt. ;D ;D
Alles doet het weer. Gelukkig.
Groet, Rob
-
Helaas, zojuist op de website proberen te kijken maar deze is weer uit de lucht. Toch misschien wat andere probleempjes van technische aard?
Groeten, Marnix
-
Hier doet de site het wel.
Groeten,
Herman
-
De site is gewoon in de lucht, en in ieder geval benaderbaar vanaf een XS4All aansluiting.
-
Toch te weinig geld overgemaakt. ;D ;D
Groet, Rob
-
Op mijn werk doet ie het niet, maar thuis wel. Misschien dat de provider op mijn werk nog niet helemaal bijgewerkt is ofzo.
Groeten, Marnix
-
Helaas, ik heb op verschillende pc's geprobeerd de website te bereiken maar ook ik kom er niet meer op.....
Grt,
Arthur
-
Doet het prima.
En zeer snel. Glasvezel is geweldig. ;D
Werner
-
Nou, bij mij werkt het nog steeds niet.
Toch raar dat het bij de een wel goed gaat en bij de ander niet.
-
werkt hier niet!
-
Het ligt aan je provider. Heb je een goede provider die regelmatig z'n DNS servers update, dan zie je de goede site. Heb je een mindere provider die z'n DNS servers wat minder vaak update, dan duurt het nog even. Kijk in dat geval morgen nog maar eens.
-
Dirk, dit snap ik niet. Als ik op de knop Vernieuwen klik, dan geef ik daarmee toch vanzelf een opdracht om te updaten? Of zie ik het nou weer te simplistisch?
-
Klaas, waarschijnlijk is de website naar een andere server (of provider) verplaatst. Daardoor heeft de site een ander 'nummer' (IP) gekregen die door jouw provider in een soort telefoonboek (DNS) wordt opgezocht.
Providers verversen hun eigen kopie van dat telefoonboek periodiek - sommigen per 6 uur, anderen per 12 of 24 uur. Daarom kan de ene provider je al wel doorverbinden met de nieuwe server en een ander nog niet.
Sander
-
Klaas, het is precies wat Sander zegt.
Als jij op Vernieuwen klikt, wordt jouw beeld vernieuwd, maar je browser krijgt oude informatie van je provider over de webserver waarvandaan vernieuwd moet worden.
Je haalt daardoor opnieuw informatie op van een oude server, in plaats van nieuwe informatie van een nieuwe server.
Zo'n probleem hoort zichzelf te verhelpen binnen 24 uur. Dat gebeurt alleen niet tegelijk bij alle providers, en bij sommige providers is zoiets binnen enkele uren al verholpen.
-
Klaas, het is precies wat Sander zegt.
Als jij op Vernieuwen klikt, wordt jouw beeld vernieuwd, maar je browser krijgt oude informatie van je provider over de webserver waarvandaan vernieuwd moet worden.
Je haalt daardoor opnieuw informatie op van een oude server, in plaats van nieuwe informatie van een nieuwe server.
Zo'n probleem hoort zichzelf te verhelpen binnen 24 uur. Dat gebeurt alleen niet tegelijk bij alle providers, en bij sommige providers is zoiets binnen enkele uren al verholpen.
1) De verversing hangt niet af van jouw provider maar van het TTL in de originele zonefile (de ene gebruikt 1 uur de ander 1 dag).
2) Jouw computer heeft ook een DNS-cache: in een dos-venster even ipconfig /flushdns tiepen en opnieuw proberen.
Gr/Kees
-
Ad 1) Dat is de theorie. In de praktijk ziet het er soms anders uit, namelijk dat DNS wijzigingen veel eerder overgenomen worden door providers als XS4All dan door sommige andere providers.
-
Hoe het ook in elkaar mag zitten, bij mij werkt het nu ook weer.
-
Zojuist antwoord gehad van Peter Littfinsky.
Er waren dit weekend problemen met de net-provider.
Groet, Rob