BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Blogs => NS8714 => Topic gestart door: Eelco Storm op 12 March 2025, 09:52:44
-
In, ik meen 1979, heeft in RailHobby een artikel gestaan over de sloop van de NS 8817. Is er iemand die een scan of foto van dit artikel kan maken voor me?
Eelco
-
Dat was nr 7/8 van 1979.
Ik kan het nummer mailen naar u
-
Je wordt oud Eelco, ze zeggen U tegen je ;D
-
Dat was nr 7/8 van 1979.
Ik kan het nummer mailen naar u
Geweldig, ik stuur je even een pb (y)
Je wordt oud Eelco, ze zeggen U tegen je ;D
En ik ben nog niet eens 50 ;D
Eelco
-
Dat is slechts je fysieke leeftijd ;D
-
Hier kun je ondertussen kijken naar de NS 8812 en NS 8826
SSTT Tilburg Goederen, 01-04-1978
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/781012-67d1663fc6c0d.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/781012-67d1663fc6c0d.jpg)
Mvg, Erich
-
Ja, die 8812 is een raar verhaal. Ketel NS 8812, frame NS 8815. Ik heb voor mijn boeken het framenummer aangehouden, de 8815 is gelukkig ook weer onder stoom. Nu alleen de 8826 ooit nog eens...
-
Hopelijk komt er ook nog eens ooit een H0 model uit van de NS 8800 .
-
Laten we dat hopen. Hij heeft toch in diverse europese landen gereden, dus er zou wel een markt voor kunnen zijn denk ik. Iets voor Piko?
Groet Meino
-
Als je de schaal en wat zelf aanpassen niet schuwt: https://www.hattons.co.uk/directory/versiondetails/5354/dapol_o_0_6_0st_class_j94_austerity_wd_lner?instock=true&onorder=true&soldout=true&utm_source=klaviyo&utm_medium=email&utm_campaign=mar-0920-dapoloj94announcement#models
Bor
-
Hi,
PB messing modelbouw heeft er een kit van gehad. Alleen volgens mij gaat de heer Paul Bellon er mee stoppen.
https://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/stoomlocomotieven/90032-0-austerity-saddle-tank-locomotief-wd (https://www.pb-messingmodelbouw.com/nl/schaal-ho/bouwkits/stoomlocomotieven/90032-0-austerity-saddle-tank-locomotief-wd)
MVG,
Adriaan
-
Helaas messing modelbouw is niet aan mij besteed, ik hoop echt dat er nog eens
een firma met een ready to run model komt van de NS 8800 in H0.
Ik heb zelf al een NS 8800 in 00 schaal maar dat is toch echt geen gezicht in de buurt
van een NS 3700 van artitec in H0, het verschil in schaal valt dan toch wel heel erg op.
-
Als je de schaal en wat zelf aanpassen niet schuwt: https://www.hattons.co.uk/directory/versiondetails/5354/dapol_o_0_6_0st_class_j94_austerity_wd_lner?instock=true&onorder=true&soldout=true&utm_source=klaviyo&utm_medium=email&utm_campaign=mar-0920-dapoloj94announcement#models
Bor
En een nieuwer alternatief:Accurascale J94 (https://www.accurascale.com/en-eu/blogs/news/saddle-up-austerity-decorated-samples-arrive?fbclid=IwY2xjawI-eylleHRuA2FlbQIxMAABHdCsLibP5MU6Do4o-Yv00-5JGdFnTOoYYtzK2VEBvQgCC05grn97JOSHHQ_aem_4K45B7vNH6slsp7zLh2wOg)
-
Ja, die 8812 is een raar verhaal. Ketel NS 8812, frame NS 8815. Ik heb voor mijn boeken het framenummer aangehouden, de 8815 is gelukkig ook weer onder stoom. Nu alleen de 8826 ooit nog eens...
Volgens NS-systematiek had er dus 8815 op de bufferbalk moeten staan.
Rotterdam Noord - SSN: de 8811 op 191123, samen met de 658 in 'Feijenoord-look'.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/Rotterdam-Noord-SSN-8811-658-191123-DIG6474-67d19c3d55ab9.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/Rotterdam-Noord-SSN-8811-658-191123-DIG6474-67d19c3d55ab9.jpg)
N.B.: de 658 is hier nog niet helemaal 'af', de nummers op de bufferbalken en de platen aan de zijkanten ontbreken nog.
-
Waarom de schrikstrepen niet in de creme kleur, maar in het geel ? In mijn herrinering heb ik ze in de hudsonstraat alleen maar met cremeschrikstrepen gezien.
-
In, ik meen 1979, heeft in RailHobby een artikel gestaan over de sloop van de NS 8817. Is er iemand die een scan of foto van dit artikel kan maken voor me?
Eelco
Je kunt alle uitgaven van Railhobby terug vinden in het digitale archief van RailHobby.
Groet,
Henk
-
Waar je dan zeker eerst abonnee voor moet zijn?
-
Zolang Railhobby niet gefinancierd wordt van belastinggeld lijkt mij dat wel logisch :)
-
Laten we dat hopen. Hij heeft toch in diverse europese landen gereden, dus er zou wel een markt voor kunnen zijn denk ik. Iets voor Piko?
Groet Meino
Zou ik geen nee tegen zeggen. En voor fabrikanten zou het toch een vrij rechttoe rechtaan locje moeten zijn. Geen drijfstangen die compliceren, geen massa details op de loc... Als Roco een S160 en S100 kan produceren, zou een 8800 geen enkel probleem moeten zijn. Enige minpunt: De Britse markt zal weinig interesse in een H0 model hebben. En in Europa hebben deze machientjes alleen in Nederland gereden en mogelijk een paar in Frankrijk.
Eelco
-
Er is in Groot Brittanniƫ ook een club liefhebbers die dapper tegen de stroom in Britse Banen bouwt conform 1:87. Dat zal een redelijke niche zijn, maar toch nog wel een stukje afzetmarkt. Alle beetjes helpen
-
Eelco, Die S100 is niet van Roco maar komt uit de stallen van Rivarossi en het Franse REE... (afzonderlijke producties!).
-
Waar je dan zeker eerst abonnee voor moet zijn?
Jazeker, maar voor de prijs hoef je het mijns inziens niet te laten, ALLE uitgaven vanaf 1978 on line(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/250313-RH-67d2eb52102e9.png) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/250313-RH-67d2eb52102e9.png)
-
Zolang Railhobby niet gefinancierd wordt van belastinggeld lijkt mij dat wel logisch :)
Als Beneluxspoor.net de ANBI-status aanvraagt, kunnen we giften met een cultureel doel doen. Het belastingvoordeel dat we door de giftenaftrek genereren kunnen we gebruiken om ons persoonlijke abonnement van Railhobby te financieren. Zo betaalt de belastingbetaler mee aan onze hobby. ;D
-
Eelco, Die S100 is niet van Roco maar komt uit de stallen van Rivarossi en het Franse REE... (afzonderlijke producties!).
Je hebt gelijk, de wens zal misschien de vader van de gedachte zijn geweest.