BeneluxSpoor.net forum
Wat zijn we aan het bouwen? => Baanplannen => Topic gestart door: stig op 28 May 2008, 02:37:03
-
Doe maar klik! (http://maps.live.com/default.aspx?v=2&FORM=LMLTCP&cp=40.040672~-75.136871&style=h&lvl=17&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=1819075&phx=0&phy=0&phscl=1&encType=1)
In 1:87 heb je nog steeds 4m20 bij 3m60 nodig, maar toch.
Het is het onderhoudsbedrijf en "tuin" van de Philadelphia Broad Street Line
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fern_Rock_Transportation_Center_(SEPTA_station) (http://en.wikipedia.org/wiki/Fern_Rock_Transportation_Center_(SEPTA_station))
Vergeet op de kaart niet op "birds eye view" te klikken. Dat is wat aan google maps nog ontbrak.
-
Een beetje huis heeft zo'n kamer ;) Dus dat mag het probleem niet zijn...
-
"Wikipedia does not have an article with this exact name"
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Fern_Rock_Transportation_Center_(SEPTA_station)
In de eerste link ontbreekt een ) aan het einde. Edit: ja nu niet meer...
Geinig baantje verder. ;)
-
is er niet net over de grens in Duitsland geen test baan van Siemens dan ;D
Dirk Bolt
-
Klopt, heeft in de voorlaatste Rail Magazine een artikel gestaan over de Siemens testbaan bij Grefrath.
Dit is al helemaal een aardig baantje om na te bouwen in model, is op een voormalige RAF-vliegbasis.
Verder is er bij het Tjechische Velim als het goed is ook een rondbaan (daar waar de ACTS 1200 is gereviseerd).
-
Leuk hoor, een modelbaantje in het echt. ;D
Peter
-
In N is het nog maar 2,28 bij 1,95!
-
Vind de baan van siemens een stuk mooier :P
-
@ Stig: Zijn de grote ook toegestaan? ;)
Bologna heeft er ook 1, maar om rond te rijden ben je wel even bezig ;D ;D
klikken maar! (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=44.511044,11.422606&spn=0.008278,0.023518&t=h&z=16)
Ok, het is eerder een compacte keerlus maar toch mooi en goed bruikbaar voor de wat groter behuisden onder ons 8) 8) Anders kan je de haven van Antwerpen ook als voorbeeld nemen ;D ;D
-
Verder is er bij het Tjechische Velim als het goed is ook een rondbaan (daar waar de ACTS 1200 is gereviseerd).
Nee, die 1200en zijn in Nymburk gereviseerd.
-
Och jee, 1202, als ik alle keerlussen zou moeten neerpennen, dan was ik wel ff bezig. Er zijn er heel veel in de US. Oa. bij grotere yards, en kolenwin installaties. Maar zoek maar eens naar de Belt Railway of Chicago. Hier een system map. Weer eens wat anders als Kijfhoek... ;D
http://www.beltrailway.com/images/clearingyard.gif
-
Dichterbij zijn ze ook al te vinden: aan weerszijden van de kanaaltunnel. De shuttle treinen rijden in een lus om het rangeerterrein aan de in/uitgang van de tunnel.
-
Barendrecht - Kanaaltunnel: 298km.
Barendrecht - Grefrath: 172km.
;)
-
Ja maar ik zit niet in Barendrecht, maar in Dordrecht, scheelt toch weer... 8)
-
Nou, voor mij is het zelfs nog anders:
Emmerich - Grefrath : 73km.
Emmerich - Kanaaltunnel : 413km.
Maar het ging even om Marc, die woont in Barendrecht.
Zo zie je maar, speciale en bijzondere dingen zijn soms toch dichterbij dan je denkt. Neemt niet weg dat dat geval van Philadelphia best grappig is, en qua grootte beter in model na te bouwen.
-
De echt kleinbehuisden die een echt bestaande rondgaande baan willen nabouwen kunnen de smalspoorlijn van het bakkerijmuseum in Essen (Belgiƫ) nabouwen.
Op een oppervlak van ongeveer 1,25 bij 0,75 meter kan je de complete lijn nabouwen.
De molen, stoommuseum, draaischijf en lokloods liggen binnen de cirkel. Maak de plaat iets groter en je kan ook het bakkerijmuseum en de feestzaal nabouwen.
-
Ach, zo had ik dus de trambaan in het OpenluchtMuseum van Arnhem vergeten.
-
Testbaan van Siemens is toch in Wildenrath?
Maar what ever, die testbaan is ongeveer 2,2 x 1,4 km en valt daarmee volgens mij toch in een andere categorie dan het rondbaantje in Pensylvania.
Als bewoner van Barendrecht Zuid ;D kent Stig ongetwijffeld ook de maasoeverspoorweg (http://www.maasoeverspoorweg.nl/), maar dat is weer een andere categorie.
-
Jazeker, tot twee jaar geleden fietste ik een keer of 3 per week (indien mooi weer) een rondje Dordt-Barendrecht-Ridderkerk-Papendrecht-Dordt. Dan reed ik ook over het fietspad door "de baan".
-
Wildenrath, klopt. Ik moet eens gaan leren minder dingen tegelijk te doen.
Stuurde net bijna een vrachtwagen naar de Kanaaltunnel ipv Arnhem....
-
@ stig: Ja, dat van de yanks dat weten we wel... ::) Groter, langer en ideaal in Z :-*;D ;D Gelukkig hebben we in Europa ook mooi materieel rijden als je over de Nederlandse grenzen kijkt :P
Maar volgens mij zijn dit soort keerlussen en rondbanen van deze afmetingen in Europa schaars. Misschien een idee om eens lijstje te maken? ;)
-
Tellen de smalspoor(museum)banen dan ook mee, dan zijn er wel een paar te noemen.
(nu ik je avatar zie snap ik waarom droogkat zich in de trommel verstopt)
-
Wat gaaf! Waarvoor wordt dit gebruikt?
Groeten,
Jan-Pieter
-
testen van treinen of ze wel werken zoals ze moeten werken