BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: nscargo op 26 May 2008, 17:13:42
-
Voor een project op school heeft mijn pleegdochter een vraag waar ikzelf niet zomaar een antwoord op weet en daarom leg ik de vraag neer op dit forum.
Tot nu toe nummerde de NS de loc's door. Ik bedoel de daarmee de 1000, 1100, 1200 1300 enz.(behalve de 1400 natuurlijk).
Als er een opvolger voor de 1800 loc's komt, zal dat dan de 1900 worden of is de NS gestopt mer het doornummeren?
Harm
-
Tsjah, zolang die er nog niet zijn is dat moeilijk te zeggen. Het lijkt me wel logisch, als er nog nieuwe E-locs in NS dienst komen.
De 1400 is eigenlijk ook doorgenummerd. ;)
-
Dat lijkt een beetje koffiedik kijken, maar 1900 als nieuwe serie lijkt wel logisch. Overigens is de 1400 er als ontwerp en plan wel degelijk geweest, maar door financiele zaken is die serie gewoon niet doorgegaan.
Het kan ook zijn dat men t.z.t. voor de vervanging van de 1700/1800 kiest voor een bestaand fabrieksontwerp en daarbij de fabrieksaanduiding gaat volgen.
-
neemt de ns nog wel loks ze kunnen ook zeggen wat mij meest voor de hand lijkt te leggen dat ze alleen nog maar trienstellen nemen en niet eens meer locs er bij krijgen of de 1700/1800 gewoon eindeloos updaten
-
Dan zouden ze toch in een keer een hele serie 1700/1800 plus zoveel rijtuigen moeten afvoeren. Denk ook aan internationale/vakantietreinen. Lease is natuurlijk ook nog een optie 8)
-
Ik denk dat NS, net als vroeger bij de stoomlokomotieven, de opengevallen series opvult. Er zijn geen 1000-en meer, dus zal dit waarschijnlijk de eerste nieuwe serie worden. NS10011
Simpel ;)
SK
-
Moeten ze wel nr 1010 overslaan :D
Maar zonder dollen, dit is gewoon koffiedik kijken. Wie weet bestaan ze na het oprijden van de huidige loks niet meer en heeft Arriva alles overgenomen 8)
-
Sorry, waarom geen 1010? De hele serie is bij NS terziele. Dus 1010 kan weer gewoon uitgegeven worden.
(ik weet wel dat de 1010 nog betaat, maar deze is NIET meer van de NS)
Vandaar ;D
SK
-
Dan zouden ze toch in een keer een hele serie 1700/1800 plus zoveel rijtuigen moeten afvoeren. Denk ook aan internationale/vakantietreinen. Lease is natuurlijk ook nog een optie 8)
Hoezo in een keer? De 1700'en zijn een stuk jonger dan de 1800'en.
www.raymondkies.nl
-
Voor een project op school heeft mijn pleegdochter een vraag waar ikzelf niet zomaar een antwoord op weet en daarom leg ik de vraag neer op dit forum.
Tot nu toe nummerde de NS de loc's door. Ik bedoel de daarmee de 1000, 1100, 1200 1300 enz.(behalve de 1400 natuurlijk).
Als er een opvolger voor de 1800 loc's komt, zal dat dan de 1900 worden of is de NS gestopt mer het doornummeren?
Harm
Fout voorbeeld :) Denk eens aan de diesellocs: 2200/2300 - 2400/2500, misschien nog de 2600, maar toen kwam de 6400/6500...
www.raymondkies.nl
-
Mja, waarom zijn die dingen eigenlijk ineens hoger genummerd.. ?
-
maar ns houd wel van overcijferen kijk maar naar de nieuwe sprinters of hoe die dingen ook maar heten 2402, 2602 enzo die nummers zijn er in het verleden ook al geweest
-
omdat het comfortabele pikepoelieloks zijn daarom zo oud als de serie 2200 en 2400 zullen ze nooit worden hoe ik dat weet gewoon door eraan te mogen werken
1 ding scheelt je houd wel werk met ze
-
kun je ons de conditie een beetje dan op de hoogte stellen hoe de locs momenteel het doen en wat de meest voorkomende storingen zijn
-
maar ns houd wel van overcijferen kijk maar naar de nieuwe sprinters of hoe die dingen ook maar heten 2402, 2602 enzo die nummers zijn er in het verleden ook al geweest
Niet alleen NS is aan het overcijferen. DB kan er ook wat van (182, 403, 425 etc.)
www.raymondkies.nl
-
maar ns houd wel van overcijferen kijk maar naar de nieuwe sprinters of hoe die dingen ook maar heten 2402, 2602 enzo die nummers zijn er in het verleden ook al geweest
Logisch, waarom zou je die nummers eeuwig vrijhouden?
Die oude numemrs zijn in dit geval de systemen wel uit...
-
omdat het comfortabele pikepoelieloks zijn daarom zo oud als de serie 2200 en 2400 zullen ze nooit worden hoe ik dat weet gewoon door eraan te mogen werken
1 ding scheelt je houd wel werk met ze
Leon, nou doe je net alsof de 2200/2400's nooit de wpl in zijn geweest anders dan voor revisies :P
-
Van een plan V de meest voorkomende electrische herstellingen : snelschakelaar (rolcontacten) , tractiemotoren (kolenvreters) , motorgenerator/compressor ventilator, gebroken isolators van rijweerstanden en natuurlijk de verlichting (hopeloos die grote witte kappen).
ICRm : verlichting , verwarmingsschakelaar kontakten (6k1), aardlitzen , hs kabel , uic kabel.
BDs als icrm , frontseinen verkeerd om gemonteerd , meterverlichting , omroep
ICK: verlichting verlichting en verlichting , aardlitzen , (hand)verwarmingspomp,uic kabel en deurbediening.
Aan de 16/17/1800 werk ik minder ,vind ik ook helemaal niet erg.
Stoot er altijd mijn kop aan alle mogelijke uitsteeksels ;D