BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: NS 1100 op 25 May 2008, 15:42:43
-
Beste mensen,
we zijn hier al een aantal jaren aan het babbelen over de LSM ICR's die maar steeds meer vertraagd waren. Nu ziet het er naar uit dat die rijtuigen binnenkort worden uitgeleverd. Ik heb het vermoeden dat veel mensen op dit forum deze rijtuigen willen gaan aanschaffen.
Ik ben eens benieuwd in welke samenstelling jullie deze rijtuigen gaan laten rijden. Het is ook voor andere mensen heel leuk om ideeën op te doen!
Mijn samenstellingen:
Intercity Zandvoort - Maastricht anno 1988
Roco 1100 (met botsneus) + Plan W + ICR A + ICR B + ICR B + ICR BKD + Plan W + Plan W (allen geel/blauw en van LSM)
Intercity Maastricht - Zandvoort anno 1981
Trix 1211 + Plan W (blauw, reclamenbanen) + ICR B + Plan E A + Plan E RD + Plan E B + Plan E B (plan E = Artitec, met reclamebanen)
Ardennen Express 1138/1139 anno 2002 (Met de ICR's uit de bovenstaande treinen)
Roco 1838 + Artitec plan E Df + ICR B + ICR B + ICR BKD + ICR A + WR Buffet (allen LSM)
-
Bij mij gaat een beneluxtrein rijden.
Met de 1191+ A+B+BKD+Bs
-
Leuke draad, ik heb niet echt een idee hoe ik ze in moet zetten, dus ik lees graag mee.
-
Ik denk dat ik een gemengde IC maak samen met de al in mijn bezit zijnde Fleischmann ICK's en Roco Plan W's. Ik denk dat ik dan een setje probeer te vinden met een binnenlands A'tje en B'tje erin.
Groet Petertrein81,
-
De kortste standaard samenstelling in de 800/900 serie (Maastricht-Limburg) was vier rijtuigen. Die reed midden op de dag ergens met een 1100, heb ik nog wel eens gezien. Dat zijn betere samenstellingen voor de modelbouwer :-)
groeten Sicco
-
Dat was sowieso de kortste samenstelling voor een standaardstam ICR. :)
-
Laatste trein over de Haarlemmermeerspoorlijnen. 2502 + ICR (A of B?) :P
-
Nou ik ben ergens in 2002 begonnen met foto's maken. En ik kan je vertellen dat je alles door elkaar kunt inzetten. Dus icr a, icr b, icr bkd, plan W geel blauw, de belgische k4 rijtuigen, dubbeldekkers en ICK alles reed door elkaar toen.
-
ik ga een stam namaken die tussen Zwolle en Roosendaal reed.
Dus dat zijn verschillende mogelijkheden Tussen 2002 en 2004.
Dus in Combi met een Benelux A/B en 2 gerenoveerde B rijtuigen een BKD en 2 Ongerenoveerde B rijtuigen.
echter zag ik toen nooit gereoveerde A rijtuigen er tussen.
-
Hoi Edwin,
Leuk draadje heb je geopend! Die treinen van Zandvoort-Maastricht vv had ik ook in gedachten. Punt is alleen dat die Plan W van LS Models er voorlopig nog lang niet is.
Ik heb alle varianten besteld, dus binnenkort gaan al m'n Märklin-rijtuigen op het afstelspoor. :-)
Ben er alleen nog niet uit wat ik moet doen met het Koninklijke rijtuig. Volgens mij wijkt dit te veel af van de gewone rijtuigen en is dat de reden dat LS Models het niet aankondigt. Klopt dat?
mvg,
Gert
-
Interessant draadje!
Ik heb ook een aantal ICR's besteld. Ik weet nog niet welke samenstelling ik ga maken precies.
Mijn tijdperk is tot ongeveer 1985.
Welke samenstelling zou ik kunnen maken, en welke loc ervoor (ik heb de 1100 botsneus en een 1500 tot mijn beschikking, leek me het meest logisch)
Alvast bedankt!
Willem
-
@Willem: A BKD B B, of een stam plan E met 1 of 2 ICR erbij. Ligt ook aan wat je bestelt hebt.
@Gert: Er hoeft geen plan W in. ;) 8 ICR met een fietsenrijtuig plan E kan ook (jaren '80 versie met blauwe plan E is nog leuker).
-
Rick, ik heb alle ICR's besteld, maar welke zijn goed inzetbaar in het tijdperk voor '85? De andere houd ik voor de verzameling.
A BKD B B met een 1100 of een 1500? is dat een beetje realistisch?
Bedankt!
Gr, Willem
-
@Willem wat versta je onder alle icr. Alle benelux, hispeed, zilverrail, icr en icrm herfstbioskoop olympische spelen heb je die allemaal besteld?
Marcel
-
@Willem: Ja, eventueel nog een stalen D erbij zoals de trein Den Haag - Venlo.
-
Marcel,
Met alle ICR bedoel ik natuurlijk alle gewone ICR. En eventueel wat benelux (ik kon bekijken of ik die wou) de herfstbioscoop heb ik wel besteld voor mijn verzameling.
Maar jij snapte natuurlijk ook wel wat ik bedoelde ;)
@Rick, bedankt! :) Stalen D zal dan wel Kleinspoor of Philotrain worden (en meteen een aanslag op mijn budget)
Willem
-
Nou bij jouw weet je maar nooit :P Hier komen de Hispeed, benelux oud, icr oud en icr gemoderniseerd rijden.
-
Bij mij gaat een beneluxtrein rijden.
Met de 1191+ A+B+BKD+Bs
Is dat niet wat kort? Ik heb begrepen dat de Benelux uit 6 rijtuigen bestond. Heb dus ook alle 6 besteld, alleen de Bs nog niet. Is toch nog niet leverbaar.
Verder 11 gewone ICR's. Hopelijk gaan die in de toekomst samen rijden met de plan W (via mail heeft LSM mij verzekerd dat die er komen) en de Artitec plan E met reclamebanen.
Stiekum hoop ik dat één van de bovengenoemde firma's nog met de plan N komt, zal ook leuk staan bij bovengenoemde rijtuigen.
-
De Benelux bestaat zelfs uit 7 rijtuigen als ik mij niet vergis.
-
Zou best kunnen + de Bs. De loc´s (kon het niet laten, twee stuks) heb ik al wel besteld.
Nu maar wachten op pakket post van MTE ;D. De hond zit elke dag al in de schuur. Kent het verschil niet tussen een bot en een modelspoor iets. Pfff, ach, hij heeft zich nog maar één keer vergist (en leeft nog steeds). Maar je moet er niet aan denken dat je thuis komt en het beestje ligt op een ICR te kouwen, brrrr.
-
De Benelux bestaat zelfs uit 7 rijtuigen als ik mij niet vergis.
Allebei goed, er werd begonnen met stammen van 6 waar later nog een B aan toegevoegd werd.
-
Ik heb dit gedaan omdat ik dan 4 verschillende heb. Dit past nog op mijn baan en in de vitirine. Ik vind het leuker om ook de hispeed wagens te kopen dan 7 dezelfde. Ik weet dus dat het niet klopt.
-
Ik maak er één van drie meter of zo.... ;)
-
Waarom sta ik daaar nu weer niet van te kijken :P
-
nu nog niet. Straks wel??
-
Ik maak er één van drie meter of zo.... ;)
18,47 meter is toch veel leuker?
-
Ik ben daar nog niet over uit ,denk dat ik een samen stelling maak met o.a K4 rijtuigen.
Maar laten we maar eerst zien dat ze er zijn dan kan men lekker van alles maken.
Cor
-
Maar laten we maar eerst zien dat ze er zijn dan kan men lekker van alles maken.
Klopt wel, maar als je die dingen niet van te voren besteld hebt loop je grote kans dat je naast het net vist. Daarom is het zo wel zo handig om in dit geval iets te 'plannen' qua aanschaf.
-
Ik heb bij de eerst aankondiglng de hele meut ICR,en besteld.
Cor
-
Ha, leuk draadje.
Ik heb 1 A, 1 BD en 5 B's besteld via de diverse sets.
Ik ga als de prijs bekend is toch ook nog voor een 2 á 3 plan W rijtuigen en dacht dan aan een 1200 als trekkracht, maar dit zou ook nog wel een 1100 met botsneuzen kunnen worden. Als eventuele aanvulling heb ik ook nog een stalen D in bouwpakket vorm liggen, maar ik denk dat LS eerder met plan W is als ik met m'n stalen D. ::) :-[
Groeten,
Christoph
-
@Christoph dan ben je wel heel traag je hebt nog 2025 he :P ::)
-
Een "oer" ICR Benelux, geel/rood A,AB,BKD,B,B,Bs. Voorlopig met Lima 11.8 lok.
In het blauw/geel een 6-delige (perronlengte weet je) "binnenland", A,A,BKD,B,B,B achter de Roco 1855. Eén B wordt t.z.t. vervangen door een plan W in ICR kleuren (inschrijven voor de B die dan overblijft mag reeds, levertijdstip alleen nog erg onzeker).
En een 6-delige "buurland" A,A,BKD,B,B,B achter een (voorlopig Lima)NMBS 2700. Foto hiervan (alleen iets langere samenstelling) staat in Rail Magazine Speciaalnummer 11, De NS in 1993, blz. 34, 14 augustus te Eijsden (trein 1138 Luxemburg-Haarlem). Eigenlijk is dit een "echte" Benelux, in tegenstelling tot Amsterdam-Brussel.........
En misschien in de toekomst een ICRm incl. BDs.
Albert
-
Ik heb het plan iets gewijzigd, ik heb 2 setjes buurland (A-B en B-BKD) besteld. Ik had namelijk een helder moment en bedacht dat ik ze dan ook nog als D-trein achter de Br 103 kan gooien.
Groet Petertrein81,
-
Waar we al bang voor waren is dat niet alles geleverd kan worden door LS.models, sep/ okt komt de tweede levering.
m vr gr
Wim
MTE
-
Bij mij worden de ICR gl/bl getrokken door de 17/1800 en en de Benelux voorlopig door de Reeks 13 en als LSm de reeks 11.8 uit geleverd heeft danis die aan de beurd.
Cor
-
De zoekfunctie helpt me niet echt verder, hoewel ik zeker weet dat het ergens op dit forum te vinden moet zijn. :(
Wat zou een typische samenstelling zijn voor ICRm op de lijn Maastricht/Heerlen-Alkmaar, dus met 1700 en BDs, voordat deze door de VIRM vervangen werden? Een volledige trein dus, niet eentje die op Kerstochtend of zo reed. :)
- Peter
-
Volgens mij heeft ICRm nooit regulier gereden tussen Maastricht/Heerlen en Alkmaar. Wel tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem. De trein naar Alkmaar bestaat uit twee IRM's die in Sittard aan/van elkaar worden gekoppeld. De trein naar Haarlem bestond meestal uit getrokken materieel en vertrok op het halve uur uit Maastricht en op het hele uur uit Heerlen. Hierbij vond dus geen combineren/splitsen plaats.
Samenstellingen volgens Wikipedia:
De treinen voor de series 8/900 werden als volgt samengesteld: loc – BAB – BAB – BAB – B – B – BDs. Hierbij mogen de losse B’s ook worden vervangen door een Bf of BD. Verder kwam in een aantal stammen in plaats van een losse B tegen de BDs, een DDM-1 Bv te rijden. De stam voor slag 3528/3557 reed als loc – BAB – BAB – BD – loc.
Deze combinaties kan ik mij nog goed herinneren.
-
Ah, dankjewel. Dat wordt dus LSm 44081 t/m 44086:
Dus zo'n dikke €600 aan materieel? Hmm...
- Peter
-
Er komen dure tijden aan Peter ;D
Ik heb het volgende besteld: B-A-B B-A-B Bds, 1700 ervoor. Mooie IJssellijn stam dacht ik :)
-
Wat is de kortste realistische samenstelling (in de normale dienst) voor een ICRm met BDs?
Albert
-
Dat is volgens mij de stam zoals Lars die beschrijft.
-
Tenzij je de proefritten ook als een realistische samenstelling in normale dienst beschouwd, dan ben je vlug klaar. ;)
-
1800 serie in de laatste jaren.
Ik meen A- BD - BD- B.
iig bestond deze bij mij een keer uit 4 bakken waarvan 2 BD waren.
Dit waren geen ICRm uiteraard met Bds, ik lees weer niet goed... :-[
-
ICR heeft geen BD rijtuigen, die heten BKD. ;)
-
Toch wel Rick, toch wel.
ICRm! :P :P
-
Was gewoon BD, keuken al een tijd niet meer in gebruik dus voor mij geen aanduiding k meer waardig ;D
-
@Edwin: Ik zei dan ook 'ICR' en geen 'ICRm' ;)
@Marijn: Daar heb je een punt, al zat volgens mij de keuken er nog wel in.
[zeurmode]ICR(m) is de k sowiseo niet waardig, dat is voor een koprijtuig ;D[eindezeurmode]
-
Zojuist opgehaald bij MTE een deel van mijn stam, 2x A en 3x B. Verder komen er nog 1x BKD en 1x B, de gehele stam is gepland met nog 1 of 2 rijtuigen plan W. Tenminste als deze ook ooit komen.
Hieronder wat foto's:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04982.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04982.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04974.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04974.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04975.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04975.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04978_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04978_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04979_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04979_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04985.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04985.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04988_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/DSC04988_1.jpg)
Groeten,
Christoph
-
Ah, een ouderwetse tegelrijder. 8)
Gr.
Eric
-
;D ;D ;D ;D
Bij gebrek aan een modelbaan, zal het voorlopig nog zo moeten. :-|
Groeten,
Christoph
-
even de snn na doen die kunnen ook met hun locs over de tegels rijden ;D ;D paar jaar geleden met het kolen laden meende ik
maar mooie stam zal ook wel wat kosten maar dan heb je ook wat ;D ;D hoop dat je er veel plezier van hebt
-
Kreeg net een telefoontje manuel heeft ze net persoonlijk ontvangen van de heren van ls models. Die van mij gaan morgen op de bus :)
-
Op de bus?
-
ik wil met de volgende samenstelling rijden
A-B-B-A-A-B-B - (BKD (misschien)
ICRm: welke samenstelling rijden ze nu en hoeveel rijtuigen?
-
ICRm rijdt momenteel in de volgende samenstellingen:
(Voor de lange banen):
- Loc1700+BAB+BAB+BAB+BDs (=10 rijtuigen)
- Loc1700+BAB+BAB+Bf-B-Bf+BDs (=10 rijtuigen)
En wat korter:
Loc1700+BAB+BAB+BDs (=7 rijtuigen)
Mooie rijtuigen van LSM trouwens, zelf wacht ik ook maar op ICRm.
-
BAB BAB BAB Bf Bf BDs BAB BAB BAB Bf Bf BDs BAB ...
(http://www.marijnbosch.com/mitropafiles/crazy.gif)
-
(http://i273.photobucket.com/albums/jj201/martijnh_album/Fotobakje/1988_0234.jpg)
Naar aanleiding van een PM post ik maar even de samenstelling van de Benelux-treinen zoals die bij het begin van de inzet van dit materieel in 1986 was (zie ook bovenstaande foto): NMBS-lok reeks 11 + A + AB + BKD + B + B + Bs
Martijn
-
Aanvullende informatie n.a.v. een nieuwe vraag per PM. Samenstelling Beneluxtrein in 7-delige uitvoering: NMBS lokomotief reeks 11 + A + AB + BKD + B + B + B + Bs
(samenstelling in 1994 met ongemoderniseerde rijtuigen)
Martijn
-
Heel erg bedankt Martijn :) kan ik mijn rijtuigen vast in de goede volgorde zetten! ;D
-
Ik zat te denken aan een trein met 60 rijtuigen ;D
-
Naar aanleiding van een PM post ik maar even de samenstelling van de Benelux-treinen zoals die bij het begin van de inzet van dit materieel in 1986 was (zie ook bovenstaande foto): NMBS-lok reeks 11 + A + AB + BKD + B + B + Bs
Waarom was er zoveel tweede klas? Normaal gesproken is het toch een verhouding van 1:4, nietwaar?
- Peter
-
Voor de zesdelige Benelux 82 1e klas en 305 2e klas, geeft ongeveer 1:3.7. Een normale stam van A BKD B B komt uit op 59 om 213, ofwel 1:3.6. Klopt wel toch?
-
Ik zat te denken aan een trein met 60 rijtuigen ;D
En de 1607 ervoor? Gaat je veel geld kosten ;) ;D
-
nou, Ik rij märklin en ik heb hun 1607 al. verder nog ongeveer 3000 euro. ;D
Eigenlijk zat ik te denken aan 11 + A + AB + BKD + B + B + B + Bs, en nog een stammetje blauwe.
-
Mijn samenstelling van de o.a. de LSModels icr rijtuigen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/ns_2.jpg)
Een 1701 van Roco met de ledverlichting van Tom, nog steeds erg blij mee dat ik in de 1701 dit heb ingebouwd.
Dan 2 benelux icr, 2 icr en de 3 ick van Roco.
Dion
-
Benelux trein met elok 1357,zeer goed kortgekoppeld.
Lok is van LSM.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_001_8.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/original_version_002_3.jpg)
Cor
-
Dit is ook een leuke.
De benelux ICR proefritten met BS stuurstand.
Het jaar 1986 wanneer de Benelux rijtuigen binnen stroomden, werden voor instruktiedoeleinden in de maand oktober/november korte trekduwtreinen gereden op het baanvak Den Haag- Haarlem. Deze bestonden uit
o.a. NMBS lok 1188- AB- AB- BS stuurstand
Vooral leuk voor banen met weinig ruimte.
-
Wat was (ongeveer) de samenstelling van de Intercity Zandvoort - Maastricht?!
Ik geloof meestal 12 rijtuigen, maar hoeveel A`s en hoeveel BKD`s?
-
Ook een mooie was de 1139/1138 op 8 augustus 1998 met een BNL-B of AB (dat weet ik even niet meer) vanaf Liège met CFL 1800 omdat de Belgen weer eens staakten.
-
Overigens rijden de ICRm's nog steeds op de lijn tussen Alkmaar of Haarlem en Maastricht/Heerlen: afgelopen maandagavond zag ik er eentje voorbij komen toen we voor een spoorwegovergang stonden te wachten. Overdag was het weer IRM.
- Peter
-
Ja Peter, de geel/blauwe ICRm rijtuigen zijn sowieso nog in onderhoud in Maastricht. Dus zijn ze inderdaad nog dagelijks aan te treffen in Limburg.
-
Overigens rijden de ICRm's nog steeds op de lijn tussen Alkmaar of Haarlem en Maastricht/Heerlen: afgelopen maandagavond zag ik er eentje voorbij komen toen we voor een spoorwegovergang stonden te wachten. Overdag was het weer IRM.
- Peter
Normaliter rijden de ICRm tussen Schiphol en Eindhoven en in de spits 's-ochtends en 's-avonds 2 extra diensten naar en van Maastricht. Dat zijn de 10 baks stammen. Zit er dagelijks in. Zijn wat rustiger dan de VIRM's.
Tussen Alkmaar/Schagen en Heerlen/Maastricht rijdt in principe allen V-IRM. Misschien in de hele vroege uurtjes of bij verstoringen dat er een ICRm stam rijdt maar dat zijn dan wel de uitzonderingen.
Op de lijn Roosendaal - Arnhem rijden ze met 7 bakken (toevallig vandaag in gezeten).
Gr.
Eric
-
Wat was (ongeveer) de samenstelling van de Intercity Zandvoort - Maastricht?!
Ik geloof meestal 12 rijtuigen, maar hoeveel A`s en hoeveel BKD`s?
Die treinen waren volgens mij maar 8 of 9 rijtuigen. Het perron in Zandvoort is volgens mij nooit lang genoeg geweest voor 12 rijtuigen.
Met betrekking tot de samenstelling op de modelbaan, ik heb uit nood nu de combinatie: 1600-ICR A - ICR B - Plan W - Plan W - Plan W. Ik was te laat met het bestellen van de B-BKD set 44072, dus ik zal moeten wachten op de mogelijke 2e serie van LSM.
Groet Petertrein81,
-
Oh, ik geloof toch echt dat die intercity uit twaalf rijtuigen bestond...
Heb nu: 4x A - 5x B - 1x BKD - 2x B, fijn dat je met de LS modellen nummerdoublures kan voorkomen.
Nu nog wachten op:
-plan W;
-een correcte 1600
???
-
Antwoord hangt ook af van de vraag in welk jaar je de trein plaatst.
-
klopt, ik heb nog een foto (dia) van een trein Zandvoort-Heerlen (of andersom) bestaande uit 5 ICR (stam + versterkings B).
-
Vergeet niet af en toe er een "calamiteiten trein" van te maken... Zoals vanmiddag. ;D
(http://www.belderok.net/benelux/benelux-verkeerd-om.jpg) (http://www.belderok.net/benelux/benelux-verkeerd-om.jpg)
-
Zo reed ie vorige week woensdag ook door Rotterdam...
-
waarom is dat?
-
Oh, ik geloof toch echt dat die intercity uit twaalf rijtuigen bestond...
Heb nu: 4x A - 5x B - 1x BKD - 2x B,
Nee, dat gebeurde pas toen ze vanaf Haarlem vertrokken. In Zandvoort ging het maar tot 10 dacht ik.
@Johan: Kapotte stuurstand.
-
Waarschijnlijk omdat de stuurstand kapot was/is. Bij de trein die ik zag, hing er ging loc achterop, ze hebben dus even om moeten lopen in Amsterdam.
-
Klopt, ook hier geen loc achterop.
-
Vandaag in Railmagazine een foto gevonden van een negendelige Beneluxtrein, dit in het kader van een zonsverduistering: de Eclipsexpress.
(zie Railmagazine 168, blz10)
Ik kan helaas de foto niet posten.
-
Zie blz 69 van RM speciaalnummer 8 'De NS in 1992', voor een foto van een tiendelige Beneluxstam, ivm Koninginnedag in A'dam. ;)
-
Nog een leuke voor diegene die de oude Beneluxtrek-en-duwtrein hebben:
Achter het stuurstandsrijtuig 1 ICR-A rijtuig 20-70-821 + 2x plan W en 2x NMBS-rijtuigen + NMBS-loc. Gezien in Odr 1986-12. Dit was in verband met het testen van een statische omvormer.
Maarten
-
Vandaag 1190 en 1183 in een trein.
-
Nog een leuke voor diegene die de oude Beneluxtrek-en-duwtrein hebben:
Achter het stuurstandsrijtuig 1 ICR-A rijtuig 20-70-821 + 2x plan W en 2x NMBS-rijtuigen + NMBS-loc. Gezien in Odr 1986-12. Dit was in verband met het testen van een statische omvormer.
En hier nog een foto:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img136.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/img136.jpg)
Amsterdam CS, 2 juli 1985
-
Even een vraagje tussendoor.....
De binnenlandse ICR rijtuigen die LSM recent heeft uitgebracht , zijn dat ICR of ICRm rijtuigen? En zijn met deze rijtuigen een stam van 5 rijtuigen te maken?
Alvast bedankt ;)
M.v.g.
Bram van Veen
-
ICR. ICRm zou ergens in de herfst moeten komen.
Je kunt wel een stam van vijf rijtuigen maken, daar zou op deze site wel iets over te vinden moeten zijn.
- Peter
-
ik heb 2x A, 3x B en 1xBDK
daan
-
28 mei 1998 Den Haag Centraal - Heerlen
NS 1200
ICR-B (3x)
ICR-BKD
ICR-A
of
22 mei 1999 Den Haag - Heerlen
NS 1300
ICR-BKD
ICR-B
ICR-BKD
ICR-B
ICR-A
-
hallo..
Ik wil ook graag icr rijtuigen hebben ( weet dat ik erg laat ben met inkopen ) maar welke artikelnummers moet ik hebben voor een 7 delige set ?
Greetzz Railhopper
-
Lees de draadjes over bv de samenstelling van ICR, ICR gearriveerd, combineer dat met de catalogus van 2006/7 op de site van LSM en je weet het!
Gr/H
-
kick.
Ik zit ff rond te kijken, maar zie op wikipedia staan dat er 226 rijtuigen buurland zijn en 93 binneland. klopt dat?
Daan!
-
Dat zou best kunnen kloppen, maar de vraag is of dat relevant is. Of was je van plan het voltallige bestand ICR-rijtuigen in model na te gaan bootsen? ;)
mvg,
Gert
-
nou ik dacht dat dat andersom zou zijn. Ik dacht namelijk dat er een paar buurlanders waren. Dus ik wilde de binneland, maar aangezien ik me daarin vergist heb....
-
Oftewel: theoretisch gezien kan je gemiddeld genomen uitgaan dat ongeveer 1 op de 3 ICR's in een binnenlandse trein binnenlandse rijtuigen zijn. In de praktijk was dat nogal wisselend.
Sowieso is buurland meestal in de meerderheid: het zou zonde zijn als je het hele land moest afzoeken om wat buurland ICR's voor de verbinding met bijv. Keulen te vinden. ;)
-
De vraag die je jezelf moet stellen is: wil ik een trein uitbeelden die gewoon in NL reed of wil ik een trein uitbeelden die ook (een stukje) de grens overging. Als je die keuze hebt gemaakt weet je welke versie je moet kopen.
mvg,
Gert
Edit: Of mixen zoals NS 1100 schrijft.
-
kick.
Ik zit ff rond te kijken, maar zie op wikipedia staan dat er 226 rijtuigen buurland zijn en 93 binneland. klopt dat?
Daan!
Nee, want er waren er in totaal maar 317 en dat zijn er 319.
Dat er meer buurland dan binnenland rijtuigen waren klopt wel.
-
MAar er waren vast treinen met buurlandrijtuigen die niet de grens over gingen??
-
Lijkt me stug, maar wie weet.
Is de douane soms heel streng op jouw modelbaan? ;D
mvg,
Gert
-
Kan best wel eens een trein geweest zijn die alleen uit buitenland rijtuigen bestond en die niet naar het buitenland ging. Misschien wel eentje die juist uit het buitenland kwam? ;)
-
De ICR's naar Limburg waren vrijwel altijd buurland-rijtuigen (kon je zien aan het plastic dingetje voor reserveringen op de stoelen) en in tegenstelling tot wat veel mensen denken hoort Limburg gewoon bij Nederland. :)
- Peter
-
Limburg bij Nederland?
Volgens mij zijn Limburgers slecht Duits sprekende Belgen die denken dat ze Nederlander zijn! :D ;D ???
Is off topic, maar kon het effe niet laten. In het echt zijn Limburgers heel fijne mensen.
Richard
-
Tja Richard, volgens je eigen profiel ben je een vrouw, dus het lijkt erop dat je over meer zaken in de war bent. :)
Maar nu weer terug naar het onderwerp.
- Peter (moderator en Limburger, voor de goede verstaanders ;))
-
@ Cornelis
Dank je ;)
-
Roco 1631 - B - B - B - B -BKD - A - A - A - plan W - plan W
https://youtu.be/XACty3kfKAE