BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Pauldg op 16 December 2024, 08:47:33
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-20241216-084420-675fda759d1d2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/IMG-20241216-084420-675fda759d1d2.jpg)
Ik vind hier nog een setje afwrijftransfers voor een mat'46 viertje. Gezien de prijs in guldens en de leverancier (Combispoor) is dat zeker meer dan 30 jaar oud. Zou dat nog bruikbaar zijn of kan ik daar maar beter niet aan beginnen?
Mvg, Paul
-
The proof of the pudding... 8)
Je zou het kunnen testen met nummers of teksten die je niet nodig hebt (de zwarte gedeeltes?).
Mijn ervaring met dit spul is dat het lang goed blijft.
-
Gaan we dat doen. Thanks!
Edit: het is, bij nader inzien, voor een mat'54 viertje. Nou ja, dat verandert niks aan de initiële kwestie.
-
Je kunt oude afwrijftransfers natuurlijk ook even verwarmen met een föhn op afstand, dan lukt het beter.
-
Dank voor de tip Piet!
-
Hallo,
Ik heb in de jaren 90 bij een bedrijf in amsterdam (bestaat helaas niet meer) afwrijftransfers laten maken en ook bij kleinspoor in die tijd . Beide fabrikaten zijn nog prima. wel vochtvrij in afgedichte zakjes bewaard. succes
groeten jandcargo
-
Ik heb onlangs geprobeerd om hele oude (ook plusminus dertig jaar oud) afwrijftransfer van Kleinspoor op mijn al net zo oude Roco 2200 te krijgen. Dat was geen succes, maar dat kwam vooral ook doordat ik er wat onhandig mee omging. De cijfers plakten nog prima. Ik heb toen zelf maar waterdecals geprint en die zitten er strak op.
-
Heren, ik ga gewoon een poging wagen. Ze zaten bij wat andere spullen dus wanneer ze niet meer werken dan is er geen man overboord :)
-
gewoon heeeeel goed wrijven en uiteraard zoals al eerder gemeld even verwarmen met de föhn.