BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: BR41 op 08 December 2024, 15:35:34
-
Vorige week kocht ik een kleine h0 spoorbaan omdat er Fleischmann wagons bij zaten.
Ook deze lok zat er bij. Ik heb er al op gegoogeld maar ik word er niet wijzer van.
Weet iemand wat het is?
Het zou LIMA kunnen zijn maar ik kan daar niets van terug vinden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/lok-onbekend-1-20241208-151744-6755ae8c7da95.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/lok-onbekend-1-20241208-151744-6755ae8c7da95.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/lok-onbekend-3-20241208-151814-6755ae448fe25.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/lok-onbekend-3-20241208-151814-6755ae448fe25.jpg)
-
Piko uit de DDR-tijd.
Piko had wel meer soort van NS-materieel. Hier een draadje over onder andere die 1139, eigenlijk een soort van 1300.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=28290.0 (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=28290.0)
-
Inderdaad! er zitten ook rails bij met vierkant profiel.
-
In de jaren 60 had Piko een model van de Franse CC 7001 met een bijpassend zilverkleurig Inox-rijtuig in het assortiment.
Dit model was zesassig met het onderstel van de NoHAB dieselloc die Piko ook in het assortiment had.
In de jaren 80 hadden ze wrs nog wat kappen liggen, die wel vernederlandst konden worden. (met de SNCF-macaron op de kop!)
De "originele" NoHAB-onderstellen waren blijkbaar niet meer voorhanden, dus werden de twee-assige draaistellen van de BR 211/242 gebruikt.
Het onderstel moest wel wat langer worden.
Omdat de lok nu een vierasser was geworden, werd het een 1100 ipv een 1300...
-
Wat betreft het "authentieke" was Piko wel duidelijk met de koppeling.
Ik zag er "de middelvinger" in ;D
-
Het is wel een hybride ding geworden. Een 1100 met het aanzien van een 1300 en draaistellen die bij geen van beide horen.
-
Gevalletje voor het topic "modelspoorfabrikanten en hun fantasiemodellen"
:)