BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Mispoes op 24 May 2008, 22:08:33
-
Ik kan een zesdeurs-Stalen D kopen van Philotrain voor in de plan D-trein, ik schrok alleen wel van de hoogteverschillen, buffers gelijk maar groot hoogte verschil in:
-onderste bies
-vouwbalg
-daklijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1683.jpg)
koppelen met een Büm is helemaal een giller:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1685.jpg)
-
Kwestie van meten wie er gelijk heeft ;)
Met de plan D is het niet echt storend te noemen, en op de baan zal het verschil nauwlijks opvallen (eigen ervaring)
SK
-
Nou ben ik benieuwd, hoe verhoudt het apparaat zich tot een KleiNSpoor hok?
Wellicht iemand die dat naast een Plan D kan zetten, of beide versies heeft?
-
Dirk und Hok!
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1697.jpg)
Daklijn en vouwbalg gelijk maar dat laatste is geen wonder: die moet er koud worden opgelijmd.
-
Ik ben door beide overgangen gelopen, de laatste beviel mij beter !
Bij de eerste stuiterde de koffie uit mijn tender >:(
-
Frank,
Ik zal morgen eens kijken hoe mijn turkooiise zesdeurs bij de Roco`s staat.
Gr
-
Ja, ben daar erg benieuwd naar. Is jouw 6-D rijdbaar?
Overigens vandaag veel groene AB 7404 en A 7401 gezien. Niets voor mij, maar wellicht interessant voor de Dennisman!
-
Ga nu sapen, ik meel je morgen even.
-
Jammer dat het hok beter "past", want de Philo is toch echt een klasse hoger. Letterlijk...
-
Vergeet niet dat de vierdeurs qua model al lager is
Op het plaatje beide Philotrain modellen.
Ik weet ook wel dat niet alle Philotrain modellen 100% natuurgetrouw zijn, maar ik gebruik het vaak als vergelijkings materieel.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0063.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0063.jpg)
Voor het vergelijk met de plan D en de zesdeurs heb ik wat plaatjes gemaakt.
De foto met het rechte aanzicht is helaas overbelicht, maar nog wel bruikbaar voor het vergelijk.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0052.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0052.jpg)
En nog eentje voor de leuk ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0058.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/PICT0058.jpg)
Frank,
Mijn model is uiteraard rijdbaar ;D, zitten alleen wel schroefkoppelingen op i.p.v. nem-schachten.
Mijn vierdeurs heeft wel nem-schachten
Gr,
Dennis
-
Dennis, heel erg bedankt voor je plaatjes. Ik weet dat de vierdeurs lager is dan de zesdeurs èn de plan D's.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/img961.jpg)
4- en 6-deurs D te Roosendaal, 1990
Ik moet e.e.a. nog maar eens goed met elkaar vergelijken.
-
uiteraard ging ik ervan uit dat jij dat wel wist.
Met jouw ga ik niet graag een kennis wedstrijd aan ;D
Gr,
Dennis
-
Och, tot een paar maanden geleden had ik mij nog nooit verdiept in wat een AB 7500 (o.i.d.) was, laten we dus niet overdrijven.
Jammer dat het hok beter "past", want de Philo is toch echt een klasse hoger. Letterlijk...
Er is meer "klasse-leed": de nieuwe 1:87 wagen is qua hoogte ook niet wat ik er van verwacht:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1699.jpg)
De oude Fleischmann deed het wat dat betreft toch beter:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1698.jpg)
Gelukkig heb ik slechts één 1:87-rijtuig gekocht, eerst kijken..... De interne discussie 1:87 vs 1:93,5 begint hier gewoon weer opnieuw, ik weet het nu even niet meer.
Droogkat, zie jij kans die tompouce nog weer op te braken? ;D
-
Wat vinden wij?
Ik vind vrij weinig.
Het volgende is alles wat ik kwa vinden gevonden heb; De bovenste oogt wel beter afgezonderd dan dat de bovenbalg een fractie lager zit maar daar heb ik vrij lang op moeten staren om dat te vinden, een afgebroken tree is storender.
Dus niet zeuren karren met die handel, denk eens aan al de arme kindertjes in afrika, eh... ik bedoel modelspoorders die niet eens een philotrain riijtuig hebben ;D
Groet Stephan.
-
Het getoonde Fleischmann 1:93,5-rijtuig is een sloopexenmplaar waar van alles aan ontbreekt..... Dat had ik er even bij moeten vermelden. Maar goed, ik zal niet verder zeuren over het 1:93,5/1:87-verhaal.....
Heb even wat grootbedrijffoto's tevoorschijn gehaald van de 6-deurs i.c.m. plan D en Duitse Büm&zo. De daklijn van de 6D hoort gelijk te lopen met beide types rijtuigen. De blauwe Philo valt toch teveel uit de toon, het lijkt wel of dat bij de turkooizen minder is, wellicht door het ontbreken van de gele bies onderaan. Het verschil in hoogte met de vouwbalgen is ook wat minder hoog dan bij de blauwe combi.
Ik moet er toch nog maar even heel goed over nadenken want de prijs van een Flipse 6D is geen sinecure.
-
Een Philo is inderdaad geen sinecure!
Meestal gaat er een behoorlijke poos bedenktijd aan vooraf.
Maar na aanschaf is het een en al plezier en genot, het blijven schitterende modellen.
Een trein kan nog zo mooi zijn, maar hij moet wel binnen het geheel passen.....
Ben benieuwd wat je keuze is/wordt?
Gr,
Dennis
-
Tja, als je al twijfelt over of je het wel mooi gaat vinden of er mee kan leven.....
-
Dat is precies het probleem en ik denk niet dat ik het ga doen: bij twijfel niet inhalen. Ik krijg eerder spijt van iets dat ik wel koop dan van iets dat ik niet koop.
-
Als je hem persé moet hebben, dan is het een kwestie van toeslaan. Zou het leuk zijn om een trein te maken waar deze in voorkomt, dan kijk je kritisch naar dit model, past het er wel in. En dan kan het besluit anders uitpakken. Zo zie je maar weer dat Philotrain ook niet heilig is.
(Pak maar eens een Plan C erbij. Brrrrrr.)
-
Feit is inderdaad, als je hem wilt hebben.......
Er zal niet snel een andere zes-deurs in de handel komen.
Blijft altijd moeilijk.
Zo heb ik heel lang getwijfeld over de blauwe 1200 van Trix.
Achteraf blij dat ik hem gehaald heb.
Gr,
Dennis
-
Dat is het nou het leuke van deze hobby: ik kan ongelooflijk zeuren over detaills maar ik moet hemmanix.
Ik wil heel erg graag deze 6D maar niet koste wat het kost, het moet* wel passen in de trein. Wat ook meespeelt: zodra deze 6D bij mij zou zijn geïmmatriculeerd, zou deze onmiddellijk zijn Philo-waarde verliezen. De D zou zijn overgespoten in een lichter blauw en van computernummers en kortkoppelingen worden voorzien.
*dat moet dus weer wel!
-
De Philo waarde vindt ik betrekkelijk.
Ik koop mijn treinen niet om te verkopen, niet dat dat nooit gebeurd ;D
Mijn persoonlijke mening;
De zesdeurs versterkt in mijn ogen jouw trein!
Hij geeft hem net wat meer.
Begrijp mij niet verkeerd, dit is mijn mening ;)
Gr,
Dennis
-
Misschien kun je de boel iets laten zakken door een kleinere diameter wielen te monteren. Zou dat helpen?
-
Dan zitten de buffers weer niet op gelijke hoogte..... :'(
(...) niet dat dat nooit gebeurd ;D
Daar weten wij alles van! ;D
Ik hoor graag ieders mening.....
-
Dat is het nou het leuke van deze hobby: ik kan ongelooflijk zeuren over detaills maar ik moet hemmanix.
Ik wil heel erg graag deze 6D maar niet koste wat het kost, het moet* wel passen in de trein. Wat ook meespeelt: zodra deze 6D bij mij zou zijn geïmmatriculeerd, zou deze onmiddellijk zijn Philo-waarde verliezen. De D zou zijn overgespoten in een lichter blauw en van computernummers en kortkoppelingen worden voorzien.
*dat moet dus weer wel!
Jammer, dan zijn de ovale-ramers voor jou geen optie!
Daar pst de zes deurs n.l perfect bij ;D
-
Klopt, daar heb ik niets aan. Het moet passen in de Scandex (D 230/231) en trein 2244/2247 in de zomer van 1975.
-
Als je hem toch overspuit, dan kun je ook die buffers veranderen 8)
-
Als ik naar mijn stalen D kijk en mijn gewone d`s dan zijn de bffers van de Philo een tikkie groter.
Is daar niets mee te doen.......
Gr,
Dennis
-
Als je hem toch overspuit, dan kun je ook die buffers veranderen 8)
Thans wordt al aan zelfbouw gedacht, ik meld mij hiermee wellicht & binnenkort op het andere forum!
-
Andere forum???
klinkt wel interessant, zelfbouw...
Gr,
Dennis
-
Ja, dat is een forum waar zeer wijze modelbouwers bijeenkomen die veel verstand hebben van messing en styreen. Nadeel van dat forum: het is beslist niet toegestaan om grappen te maken of om ook maar even off topic te gaan.
-
Aha,
Een ons kent ons vrienden praat groepje ;D
Laat je dan ook nog wat hier zien?
Voor het groepje domme modelbouwers die geen verstand hebben van messing en styreen :P
Gr,
Dennis
-
Thans wordt al aan zelfbouw gedacht,...
Mag ik u feliciteren met uw goede smaak? ;D
-
Dat mag, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Een ons kent ons vrienden praat groepje ;D
Ik heb geen vrienden, bovendien: als ze mij zouden kennen hadden ze mij niet
toegelaten want ik ben ook maar een pakjesbouwer!
Voor het groepje domme modelbouwers die geen verstand hebben van messing en styreen :P
Dat zijn uw woorden niet de mijne.....
-
Maar het is wel jammer, zit je je te verheugen op een Philotrain stalen D valt het toch weer wat tegen.
-
Het is inderdaad niet wat ik er van verwacht had.....
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/CIMG1665.jpg)
Een prachtig model maar in de trein valt het beeld tegen.....
-
Dus je hebt hem toch maar gekocht? ;D Kun je hem nabouwen, (beter natuurlijk) en daarna weer voor de handel afgeven... 8)