BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: NS264 op 18 October 2024, 21:46:33
-
Hoi,
Daar staan ze dan.
De NS koplopers die decennialang door ons land hebben gereden.
Menigeen heeft er in gezeten met of zonder herhinnering.
De Koploper.
Gespot thv van de Snelliusweg (https://maps.app.goo.gl/qhGKKzuWLtZjACuo8) in Arnhem.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4a6aa53.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4a6aa53.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4ab70b4.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4ab70b4.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4be4201.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/image-6712ba4be4201.jpg)
Gr. Koen.
-
Je zou met al die rijtuigbakken die inmiddels terzijde staan (en nog gaan staan) weer een klein deel van de woningnood in Nederland op een originele manier kunnen oplossen. Net zoals ze de woningnood eind jaren 40- begin jaren 50 van de vorige eeuw aanpakten door oud tram - en treinmaterieel om te toveren tot (tijdelijke) woonruimte.
-
:)
En erna was er de baby-boom.
-
Je zou met al die rijtuigbakken die inmiddels terzijde staan (en nog gaan staan) weer een klein deel van de woningnood in Nederland op een originele manier kunnen oplossen. Net zoals ze de woningnood eind jaren 40- begin jaren 50 van de vorige eeuw aanpakten door oud tram - en treinmaterieel om te toveren tot (tijdelijke) woonruimte.
Welnee, dat kon toen in een heel andere tijd, maar dat zou hedendage niet meer voldoen aan de levenstandaard.
En dat is maar goed ook, want die armoeiige bende om in te wonen zit niemand op te wachten.
-
Ik weet niet wat er van het plan over is om ze in onderdelen te veilen.
Zoals je ziet kun je er als 'gewone' burger moeilijk bij komen.
Een geoefende hekkenklimmer vast en zeker.
(Niet aan te raden met stroomdraden en cameras)
In ieder geval veilig achter slot en grendel op voormalig Arnhem goederen.
Op de Google kaart zie je nog enkele aftakkende lijntjes naar de Rijndocks. (Dat vind ik dan ook interessant)
Gewoon jammer, einde van een tijdperk en teken dat je ouder wordt ;D
Gr. Koen.
-
Gelukkig is het nog niet over met ICMm. De 4011-4050 zijn nu weliswaar terzijde en eorden gesloopt, maar zij leveren onderdelen om de rest van het ICMm nog tot zeker 2028 op de baan te kunnen houden (y) (y)
Jeroen
-
en rijden de Japanse versies eigenlijk nog?
https://www.youtube.com/watch?v=WYAsCbtjpqs
-
Daar staan ze dan.
De NS koplopers die decennialang door ons land hebben gereden.
In de nieuwste RailMagazine staat een lugubere foto van ICMm in Amsterdam, waar treinstellen worden voorbereid op transport naar de sloop. Omdat het transport over de weg moet (aansluiting bij HKS is foetsie :-X ) moet de cabine/kop verwijderd worden. Ziet er niet prettig uit...
-
Het is frappant dit mee te maken.
Het is natuurlijk al gebeurd met alle andere materieel wat uit dienst ging op museumstukken na dan.
Gr. Koen.
-
In Hengelo worden ze ontdaan van de bruikbare materialen.
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/bff6d99b-ee9c-44ca-972a-1333e9ae290c.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/bff6d99b-ee9c-44ca-972a-1333e9ae290c.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/9970b1e1-cbab-4d24-af97-7f683ff1e3b2.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/9970b1e1-cbab-4d24-af97-7f683ff1e3b2.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/c0ec19b9-38ce-44f9-8ad3-5b10e3dd4aba.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/c0ec19b9-38ce-44f9-8ad3-5b10e3dd4aba.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/833f7422-e3bd-41c0-ae09-e7ada0ab9be3.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/833f7422-e3bd-41c0-ae09-e7ada0ab9be3.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/bd0d18ec-7852-4135-9747-c94904157f36.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/bd0d18ec-7852-4135-9747-c94904157f36.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/3073e4cb-626b-4bba-9983-8e9273dc64f6.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/3073e4cb-626b-4bba-9983-8e9273dc64f6.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/d9851a39-adc1-4ecc-a5c5-2fccb90dfece.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/d9851a39-adc1-4ecc-a5c5-2fccb90dfece.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
(https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/a557c3d3-0fca-4b1f-9021-5dd001817c2a.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds) (https://hosting.photobucket.com/0b0bbcf5-d193-4799-8283-8e0ec12979ae/a557c3d3-0fca-4b1f-9021-5dd001817c2a.jpg?width=1920&height=1080&fit=bounds)
-
Bedankt voor deze beelden.
Dan zien we daar ook nog een glimpje van.
Gr. Koen.
-
In japan rijden nog steeds treinen met doorloopkoppen, en hoewel de E351 serie in je video niet meer rijd, is die vervangen door de E353 serie die ook voorzien is van een icm achtige doorloopkop. Overigens koploperde de Japanners al lang voordat wij dat deden met de JR485 series sinds de jaren 60:
https://funini.com/train/japan/hokuriku/485/index.html.en
En zullen dat met de eerder genoemde E353en de narita express E259 nog lang doen nadat de ICM verdwenen is.
Edit: dit was trouwens bedoeld als reactie op de post van theo mol