BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Märklin en Trix => Topic gestart door: sncf231e op 29 August 2024, 14:59:33
-
De Franse en Duitse forums zijn er druk mee. Märklin brengt de 141R:
https://www.maerklin.de/de/lp/2024/ueberraschungsmodell-2024-dampflokomotive-141-r-1244 (https://www.maerklin.de/de/lp/2024/ueberraschungsmodell-2024-dampflokomotive-141-r-1244)
Groet
Fred
-
Jammer jammer jammer voor mij dat het niet de kolengestookte 420 uit Clermond-Ferrand is. Maar het is weer wel een snoepje.
Zou die nu ook een maatje groter gaan komen zoals de A.
-
Modelbex heeft de 141R aangekondigd voor spoor 1 (in vele versies) en die is er bijna schijnt. Dus dan wacht Märklin wellicht even.
https://www.modelbex.com/files/module_nouveautes_production/Flyer_141_R_Modelbex_6.pdf (https://www.modelbex.com/files/module_nouveautes_production/Flyer_141_R_Modelbex_6.pdf)
Groet
Fred
-
Dat is mooi, maar weer jammer voor mij.....niet de 420.
-
Met dit specifieke model denk ik dat Marklin een breed publiek wil trekken.
Amerikaanse oorsprong, inzet Frankrijk, nu rijvaardige museum lok in Zwitserland.
Snap het Canadese vlaggetje nog niet zo.. ik keek tussendoor even.
Groeten,
Jelmer
-
Lok is gebouwd in Amerika en Canada. Vandaar die twee vlaggen en de Zwitserse vlag omdat hij daar nu rijdt.(Das Modell der 141 R fährt mit einem Öl-Tender im optischen Zustand der SNCF, so wie die Lok aktuell betriebsfähig in Brugg in der Schweiz beheimatet ist.)
Model is TP VI dus wat die Schürzenwagen(Vorbild: 3 vierachsige Reisezugwagen, sogenannte Schürzenwagen aus der Vorkriegszeit. Einige dieser Wagen verblieben nach dem 2. Weltkrieg in Frankreich und gelangten auf diesem Wege in das Eigentum der SNCF. Der Wagenpark ist entsprechend des Betriebszustandes der Epoche IV, Anfang der 1970er-Jahre in flaschengrüner Grundfarbgebung ausgeführt.) erachter doen is mij een raadsel.
-
Snap het Canadese vlaggetje nog niet zo.. ik keek tussendoor even.
Groeten,
Jelmer
Deze serie van locomotieven zijn in de USA en Canada gebouwd. De 1244 die Märklin uitbrengt was een Canadees produkt (MLW - Montreal Locomotive Works).
Groet
Fred
-
De foto's tijdens de bouw van mijn Schaal-0 model....De loc is tot in ieder detail afgebouwd, compleet de 420 dus. Een gesuperde Semblat dus. Ik moet de loc nog steeds eens spuiten.
Dit was dus mijn eerste echte bouwsel in messing, 2003.
https://www.flickr.com/photos/71654212@N00/albums/72177720307618364/ (https://www.flickr.com/photos/71654212@N00/albums/72177720307618364/)
-
Dat is mooi, maar weer jammer voor mij.....niet de 420.
Jouef heeft de 420 recent nog uitgebracht, net als de 1244 overigens. Onder de artikelnummer HJ2432(s) en HJ2433(s). Alleen dan weer niet als wisselstroommodel volgens mij.
Groet,
Roderik
-
De Franse en Duitse forums zijn er druk mee. Märklin brengt de 141R:
https://www.maerklin.de/de/lp/2024/ueberraschungsmodell-2024-dampflokomotive-141-r-1244 (https://www.maerklin.de/de/lp/2024/ueberraschungsmodell-2024-dampflokomotive-141-r-1244)
Groet
Fred
Ik ga er van uit dat dit dan een verrassingsmodel is, en niet de Europese stomer voor 2025 in de serie waarin ook Belgische, Deense, Tsjechische en Zweedse locs worden gemaakt?
-
Dat waren ook verassingsmodellen. Net als de 141R
Bart
-
Aha, nouja, alle kans dus nog voor een NS stomer in '25 of '26.
Ik verheug me reeds op mijn doos roze koeken 😁
-
Blijven hopen ;D
Ik blijf bij mijn standpunt. Voor de wereldmarkt oninteressant.
Bart
-
Voor de wereldmarkt oninteressant.
De Märklin-Trix NMBS type 1-stomer is er toch.
-
Ooit is er serieus naar de serie 3700 gekeken, maar toen kondigde Artitec de Jumbo's aan. Tachtig jaar bevrijding volgend jaar zou best reden kunnen zijn voor een Austerity. Naast Nederland in meerdere landen inzetbaar... ;D rustig afwachten.
-
Hoi, ik hoor er niemand over, ik heb de plaatjes goed bekeken, maar hoe en waar moet je die loc vastpakken om hem uit zijn verpakking
en op de baan te zetten zonder direct al iets stuk te maken?
Ik bedoel, voor de prijs van €679 mag je wel voorzichtig zijn denk ik.....
M.vr.groet,
Aad
-
Dan snijdt je de doos toch voorzichtig in stukken totdat de loc er uit komt.
-
Blijven hopen ;D
Ik blijf bij mijn standpunt. Voor de wereldmarkt oninteressant.
Bart
De NMBS type 1, Deense Litra E, Zweedse litra F, allemaal totaal oninteressant voor de wereldmarkt. Dus een NS 3900 of NS 3600 kan daar best bij ;D
-
't Is dat ik geen h0 meer doe anders had ik hem zeker gekocht voor m'n CFL baan. Ik vind het een van de mooiste stoomloks ooit (waar geen Duitse tegenop kan!).
-
De NMBS type 1, Deense Litra E, Zweedse litra F, allemaal totaal oninteressant voor de wereldmarkt. Dus een NS 3900 of NS 3600 kan daar best bij ;D
Je vergeet dat deze loks allemaal nog een rijdend voorbeeld hebben. Nederlandse stoomloks zijn "dode" statische objecten waar alleen een paar kenners binding mee hebben.
Maar ik zou zeggen; start een lobby op.
Bart
-
De loc (de 141R420) heeft overigens in Nederland gereden.
-
Denk ook aan een kolenstoker. Ze reden in hun diensten ook naar B, CFL, DB, CFF, FS.
In het boek over de 141R: personentreinen met DB Umbauers over de duits/franse grens.
-
De loc (de 141R420) heeft overigens in Nederland gereden.
(https://live.staticflickr.com/65535/53960318783_2d5eaece80_c.jpg)
Inderdaad, tijdens NS150.
Martijn
-
Even of topic maar wat een mooie tijd was dat. Ik werkte nog nét in het oude AZU op de SEH (verhuizing van het AZU stond er aan te komen) en in de lunchpauzes sprak ik vaak met een van de internisten af om vanaf de bovenste verdieping van het toenmalige KNO-gebouw te kijken naar de stoomparades (uiteraard het overige in-en uitgaande treinverkeer aan de zuidkant van Utrecht CS).
Inmiddels heeft het AZU sinds juni 1989 een andere locatie op de Uithof/Sciencepark, heet het al weer heel lang UMCU en ben ik sinds 11 september 2022 met pensioen na ruim 33 jaar SEH. Genoeg van deze mijmeringen, back to topic…
MOOIE LOCS dus, zowel de 420 als de 1244. Dilemma dilemma…. ;)
Rob
-
Met de "vuurloze" (momenteel in de collectie van de STAR) er voor.
(https://live.staticflickr.com/155/329471679_23234ad54f_z.jpg) (https://flic.kr/p/v7Csc)
-
quote author=sncf231e link=topic=109686.msg3222436511#msg3222436511 date=1702648609]
Uit betrouwbare (Franse) bron. Voor 2024 wordt het een SNCF 141R.
Groet
FRed
[/quote]
Je bron had het inderdaad bij het rechte eind. Wat kan hij voorspellen voor het kómende jaar? ;)
Rob
-
Rob,
Dat was ik helemaal vergeten dat ik dat toen gepost had. En ik weet natuurlijk nu niet meer waar ik dat vandaan had (niet zelf bedacht). Misschien kom ik er weer op.
Groet
Fred