BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: martinmack op 16 May 2008, 20:06:48
-
Hallo,
Ik hoor berichten dat RailTop wel bestaat maar dat ze ook niet meer bestaan :-|
Maar RailTop heeft die tsjegische slaaprijtuig in programma.
Die zit ook in de Jan Kiepura trein en worden in duitsland los gekoppeld.
Maar is hij eigenlijk al in productie?
Of is dat ook al zo een wakelig model om in productie te nemen?
Maar wat is er tog aan de hand met RailTop.
Ik hoor zelfs dat ze falliet zijn :-|
Maar ik wil wel graag die Tsjegische slaap wagons hebben ;)
Gaat dat nog lukken?
Alvast bedankt.
Groeten,
Martin Nuij
-
Martin,
Hier ergens op het forum is een draadje waar het een en ander is gesproken over Railtop.
Heb zelf nog niet gezocht, maar weet zeker dat er een is.
Zover ik mij nog kan herrineren was er wat onenigheid met Lsmodels en moest Railtop opzoek naar een andere produktiefabrikant voor hun spullen.
Dit is even geleden dat ik dit gelezen heb, hoe het er op dit moment voorstaat weet ik niet.
Dion
-
Hallo Dion,
Bedankt voor de uitleg.
Ik zal dan wel dat topic gemist hebben, want die heb ik nooit gezien...
Maar als ik uw verhaal begrijp gaan ze dus alleen een andere productienedrijf zoeken meer niet?
Dus ze zijn helemaal niet falliet?
Als dat zo os dan komen alle modellen dus tog uit :)
Groeten,
Martin Nuij
-
Was dat niet in het DEIV draadje?
-
Het LS-models draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=11207.msg168231#msg168231)
Rail top verkeert inderdaad in problemen:
- Klik (http://www.candmmodels.co.uk/railtop.htm):"2007 has proved a complete nightmare of a year for Railtop and as this is written in mid-February 2008, their future is dependant upon them finding a new source of production. (...) Railtop obviously cannot submit a revised delivery schedule until they find a replacement producer, and there is always the chance that the firm might not make it through this crisis."
- Klik (http://www.bahnonline.ch/wp/386/railtop-meldet-probleme-mit-produzent-in-china.htm)
Groeten,
Marco
-
Dit is info waar je Werkelijk wat aan hebt.
Dank je Marco
Dirk Bolt
-
Hallo,
Heel erg bedankt Marco.
Hier heb ik zeker iets aan.
Dan weet ik waar ik aan toe ben ;)
Groeten,
Martin Nuij
-
Zou toch voorzichtig zijn met het hele gebeuren hier qua Railtop. Wat er wel en niet gaat uitkomen zal sterk afhangen of Railtop inderdaad enerzijds een nieuwe partner vind die voor hun kan kwaliteits producten kan produceren en anderzijds of Dhr Doll er verder nog wel zin in heeft om weer door te gaan.
Blijft hoe dan ook afwachten wat Railtop verder zelf naar voren brengt qua berichtgeving en dt is op dit moment een heel groot stilzwijgen
Peter
-
Hallo,
Laten we hopen dat dat stil zwijgen niet te lang duurt.
Anders heb je alleen een Jan Kiepura trein zonder Tsjechische wagon.
Dan is hij dus niet compleet. :(
Maar we wachten af :)
Groeten,
Martin Nuij
-
Gisterenavond een mail ontvangen van Railtop
http://www.railtop.ch/html/guckloch.html
Inhoud van de mail gaat zelfs nog iets verder doch globaal kan, je het verhaal op zijn site zelf lezen.
Maar Railtop gaat alleszins verder.....
Peter
-
Te triest voor woorden...
Ik heb het vermoeden dat steeds meer producenten gaan overstappen van outsourcing naar 'nearshoring'. Oost-Europa is maar twee uur vliegen en nog redelijk betaalbaar.
mvg,
Gert
-
Ondertussen heeft Modern Gala in combinatie met LS Models gereageerd middels een bericht op de website van LS Models:
http://www.lsmodels.com/LS/Pages/General_N/Home_N.htm
mvg,
Gert
-
Niets te Doll.
-
Ze hebben er wel mooie foto's onderstaan vooral dat laatste rijtuig daar ga ik er ook een van hebben als ze uitgeleverd worden.
-
Te triest voor woorden...
Bijzonder gevaarlijk om dergelijke conclusies te trekken op basis van één verhaal, zeker indien dat ene verhaal afkomstig is van één van de partijen die met elkaar overhoop liggen...
Overigens is de reactie van LSM niet bepaald een wonder van spelling en grammatica, maar dat terzijde ;D.
-
Laten we het dan maar op "boefjes" houden.
Grrrr die rijtuigen wil ik ook hebben (al kosten ze 5-10 euro meer als ze in Sebnitz gemaakt worden).
Kees-Jan
-
Laten we het dan maar op "boefjes" houden.
Ik niet in ieder geval... ik heb geen flauw idee wat daar precies speelt, en daarom vorm ik mij geen oordeel. Als die mallen inderdaad (bijvoorbeeld) verpand zijn aan Modern Gala of in fiduciaire eigendom overgedragen, hoeft er niets onrechtmatigs aan te zijn. En dan is ook het predikaat "boefjes" misplaatst ;D. Ik zeg niet dat RailTop geen gelijk heeft, ik weet het eenvoudigweg niet. Hoor en wederhoor...
-
We zijn Kees en Jan ;D
Ja wat er verder allemaal speelt..........wie het weet mag het posten.
Het enige wat ik zeker weet via mijn Oost-Europese spionage netwerk is dat de railtop varianten nog nergens leverbaar zijn momenteel.
Vaag, allemaal heel vaag.
Kees-Jan
-
Kees en Jan? Een schizofreen is nooit alleen? ;D ;D
-
Soms is het hier nog veeeeeel drukker Wesley. Dan ben ik wel eens op bezoek bij mezelf (ook leuk).
Kees-Jan en de rest.
-
Hierbij de mail die RailTop recent heeft rondgestuurd.
Om de verwarring nog wat te vergroten. Het grote modderwerpen is begonnen...
Sehr geehrte Damen und Herren
Es hat länger gedauert als erwartet, aber es ist uns gelungen, die Weichen für die Firma RailTop neu zu stellen. Wir dürfen Ihnen deshalb heute mitteilen, dass es auch weiterhin RailTop-Modelle geben wird. Wie es scheint, muss allerdings die ganze Produktpalette wieder neu aufgebaut werden. Zur Wiederauflage von früheren RailTop-Modellen können wir derzeit leider keine Angaben machen, da es nicht nur in China zweifelhafte Firmen gibt, die Recht und Gesetz nach eigenem Gutdünken auslegen. Im Klartext geht es um unsere Werkzeuge in China, die widerrechtlich zurückgehalten werden und nun offensichtlich nach altbekanntem Muster den Besitzer wechseln sollen. Wir werden alles tun, um solche Machenschaften zu unterbinden, letztendlich geht es aber immer um die Frage, wie viele Anwälte man sich leisten kann. Weitere Informationen dazu finden Sie auf unserer Homepage unter www.railtop.ch im „Guckloch“.
Wie schon früher angekündigt, folgen wir mit unserer Produktentwicklung weitgehend unserem Prospekt „RailTop-onLine 2007/2008“. Sie werden sicher verstehen, dass wir unsere Projekte geheim halten, bis ein Muster vorgestellt werden kann. Unser aktueller „Fahrplan“ sieht vor, gegen Ende September 2008 unsere neuen Büros und Lagerräume in Oberriet (Schweiz) offiziell in Betrieb zu nehmen, dabei wird im Rahmen eines kleinen Events das erste neue RailTop-Modell vorgestellt. Nähere Informationen erhalten Sie zu einem späteren Zeitpunkt.
Viele enttäuschte Modellbahner haben uns gemeldet, dass unsere Modelle beim Fachhandel nicht mehr erhältlich sind, obwohl die Verfügbarkeit unter www.railtop.ch unter „Lagerstand“ eindeutig gegeben sei. Aus diesem Grund sind alle Modelle unseres Restlagers in unserem neuen Internet-Shop direkt erhältlich. Es handelt sich nicht um eine Discount-Aktion zum Abbau des Lagers. Wir bieten unsere Produkte zum offiziellen Listenpreis an; dies dürfte vor allem unsere Kunden in Italien, Frankreich, Holland, Belgien und Luxemburg interessieren, da dort keine Fachhändler mehr unsere RailTop-Produkte anbieten. Im Zuge der Neuorientierung sind wir übrigens auch in der Lage, Modelle nach FS, SNCF, SNCB, NS, CFL -Vorbildern zu realisieren. Interessante Vorschläge aus diesen Ländern sind willkommen.
Mit freundlichen Grüssen
R. Doll
---
RailTop GmbH
Eichaustr. 21
9463 Oberriet
Switzerland
-
Hmmm....ik vrees dat ik mijn TEE Rae op mijn buik kan schrijven, want dat is een samenwerkingsverband tussen Railtop en LSModels... :-|
-
Hierbij de mail die RailTop recent heeft rondgestuurd.
Datum?
-
@Chris: die staat op blz 60 van de LSM catalogus. De CNL was een Rail/LSMtop project; dat ligt binnenkort in de LSM-doos in de winkel. Het zal allemaal wel meevallen (voor ons).
-
Datum?
Voor de goede orde: de mail van RailTop is van 17 juni jongstleden.
-
Hmmm....ik vrees dat ik mijn TEE Rae op mijn buik kan schrijven, want dat is een samenwerkingsverband tussen Railtop en LSModels... :-|
Moet je misschien toch eerst ff afwachten hoe een en ander zich verder manifesteert. RT kan een heleboel willen maar, even uitgaande van het feit dat de kredietwaardigheid van meneer RT hem de das heeft omgedaan, kan ik me zo voorstellen dat het niet echt makkelijk zal zijn om ergens een nieuwe poot aan de grond te krijgen. Misschien is er wel iets van een Chinese BKR of zo. Het zou me niks verbazen dat LSM hier goed garen bij gaat spinnen om zo de lopende ontwikkelingen te gelde te maken voor zichzelf en de firma Modern Gala. Dat zou dus zo maar kunnen betekenen, dat de RAe straks door LS wordt uitgebracht.
Ik weet het, het bovenstaande is volkomen speculatief, maar als ik één plus één bij elkaar optel is het nog steeds twee...
-
Hmmm....ik vrees dat ik mijn TEE Rae op mijn buik kan schrijven, want dat is een samenwerkingsverband tussen Railtop en LSModels... :-|
Voor zover ik heb gehoord zou de Rae volledig door LSmodels ontwikkeld worden en was RT hier al niet meer bij betrokken
Peter
-
Aha
-
Bijzonder gevaarlijk om dergelijke conclusies te trekken op basis van één verhaal, zeker indien dat ene verhaal afkomstig is van één van de partijen die met elkaar overhoop liggen...
Ten eerste heb ik twee verhalen gelezen en niet één en ten tweede zeg ik niet wat ik te triest voor woorden vind, dus op basis daarvan kun jij niet concluderen wat mijn mening is. ;D
(leer mij met juristen omgaan, ha ha!)
Enfin, ik hoop maar dat het programma van Rail Top toch nog gerealiseerd wordt. Desnoods onder de valg van LS Models, want er staan erg interessante dingen in hun catalogus).
mvg,
Gert
mvg,
Gert
-
We wachten met smart op de slaaprijtuigen en de andere rijtuigen van de CD.
Kees en Jan
-
Inderdaad, de WLAB '78 zou heel erg welkom zijn. Daar is nog geen model van, of van een vergelijkbare WLAB (dat SaMo model mag je eigenlijk niet meetellen). Ook de moderne wagens zouden leuk zijn, zoals de Hongaarse CAF bakken.