BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Peter Kleton op 13 May 2008, 22:08:42
-
Goedenavond,
Vanavond was er weer de wekelijkse Railaway uitzending.
Deze keer Oostenrijk met de Salzkammergut bahn.Zoals altijd mooie natuuropnamen.
Ik moet zeggen, dat ik mij erop betrapte dat ik het niet zo leuk meer vond. :(
Aan de techniek van de opnames ligt het niet. Het begeleidende geluid gaat ook wel, net als het commentaar, het wordt duidelijk uitsproken.
Toch is het steeds hetzelfde recept : een keer een eenvoudig landkaartje , dan de treinrit (Gelukkig geen lang stadsbezoek meer dat zendtijd opeist)
Dan de 3 standpunten ,die mooi overlappen soms ,langs de baan, uit een helikopter en in de cabine.
Toch mis ik wat. Mss het treingeluid ?
Wie kan er wat over zeggen?
Groeten,Peter
-
Misschien zijn de lijnen wat eentonig, ze laten bijna geen leuke onderdeeltjes zien. Of misschien zijn de echt mooie lijnen op ;D
-
Geen treinprogramma maar een toeristen film ;D
Geef mij maar Bahn TV of Rail TV ;D
http://www.kanalenkiezer.nl/indexlist.php
even aan linkerkant naar onderen scrollen, en dan even even bij je 5 favorieten plaatsen, hoef je de volgende keer niet weer naar onderen scrollen
Dirk Bolt
-
Tja, ik ben er eigenlijk niet zo kapot van. Als professional in deze business vind ik het nogal oubollig. Het programma kabbelt maar voort. Het is traag gemonteerd en verteld. Elke vorm van verrassing , wending of twist ontbreekt. Er zit eigenlijk nooit een keer een raar feit of weetje in, waarvan je denkt "Goh, dat had ik nooit gedacht". Bovendien vind ik het commentaar ouderwets en weinig toevoegen aan het beeld. Vaak vertelt de stem wat ik al kan zien.
Voorbeeldje: in de uitzending over de Furka wordt totaal geen aandacht besteed aan de Furka Dampf Bahn, terwijl zo'n uitstapje uit de trein juist meer diepgang aan het verhaal had gegeven. Een beetje een gemiste kans.
Toch is het programma een redelijk succes, ook internationaal. Ik kan er alleen niet naar kijken. Maar goed, ik kijk er dan misschien ook met een andere bril naar dan de meeste mensen.
Grtn,
Huib
-
Dirk,
heb jij nog tijd voor dit forum je kijkt volgens mij in elk draadje naar Bahntv.... 8)
mvg,
Sander
-
Hallo,
Ik zou willen, dat je wat meer van de technische kant zag ,laat eens wat metertjes zien als hij weg rijdt .Wat doet de Indusi , soms hoor je bij een moderne lok ''Zugbeeinflussing '' zeggen ,zeg wat dat doet, laat de seinbeelden zien.
Zeg nu eens niet weer dat de trein zoveel meter moet klimmen over een kilometer, maar zeg zoveel procent/promille ,dan hoef ik het niet uit te rekenen. ;)
Maar voor mijn vrouw hoeft dat boven genoemde ''technische gedoe '' niet , maar ook zij vindt het soms saai.
Er moet meer uit te halen zijn denk ik toch weleens.
Groeten,Peter
-
Ik vind de opzet van Rail Away prima zoals het nu is. Juist dat rustige doorkabbelende is iets wat dit programma typeert. Het doel is om een goed beeld te vormen van het traject en daar hoeft geen uitleg over beveiligingssystemen en dergelijken bij. Waar ik al helemaal niet van hou zijn die Discovery-programma's waarin continu dingen gezegd worden als "het gewicht van deze locomotief is maarliefst zóveel ton, dat is net zoveel als een x aantal personenauto's". Dan denk ik: guttegut, dat is normaal voor zo'n locomotief. Nee, geef mij dan Rail Away maar. Over de technische details kan ik genoeg vinden op internet.
Ik ben vooral blij dat er überhaupt nog een dergelijk programma bestaat, tussen al die troep die wordt uitgezonden.
-
Hoe vinden jullie Railaway tegenwoordig?
Gewoon via de televisie zender van de EO :D (http://s107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/th_schater.gif)(http://s107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/th_rol.gif)
Mvg, J(http://s107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/th_icon_cool.gif)han ;D
-
Jah Railaway,
Ik haal meestal het einde niet :-[
Toch fijn dat het me in slaap helpt, maar dat was vast niet de bedoeling van het programa :-[
Ik zou erg graag meer technische details zien en meer achter de schermen willen kijken.
Te denken aan dienstregelingen, techniek in de brede zin, (licht)seinen(beelden), onderhoud van het materieel, en aanleg/onderhoud aan de infrastructuur. Want zoals het nu is blijf ik er niet voor thuis. :-X
m.v.g.
Mark
-
Dirk, heb jij nog tijd voor dit forum je kijkt volgens mij in elk draadje naar Bahntv.... 8) mvg, Sander
Ik kijk inderdaad veel Bahn TV vanaf het begin dat het op de satelliet zat ;D
Dirk
-
Gewoon via de televisie zender van de EO
Als je nou eerst even in de gids kijkt, hoef je niet 24/7 voor de buis te hangen tot het langs komt.
-
Het mag dan niet bijzonder spectaculair zijn of oubollig, toch vind ik het nog goed te verteren. Het commentaar is beter dan dat bij bepaalde video's waar een opsomming van locnummers wordt gegeven.
Dat de opbouw van de uitzindingen elke keer hetzelfde is, heet format. Dat maakt het voor de regiseur iets eenvoudiger om een draaiboek te maken. Voor de kijker moet het herkenbaarheid teweeg brengen. Een fastfoodketen schijnt hiermee nogal succes te hebben.
Het grootste deel van het leven is ook niet spectaculair en zelfs een beetje saai. Televisie moet tegenwoordig blijkbaar altijd sensationeel zijn en de indruk wekken dat het leven dat ook is. Zo nu en dan een beetje rust mag ook wel op zijn tijd.
Dat neemt niet weg dat ik niet alle uitzendingen even interessant vind of helemaal uit zie.
-
Ja, vind het ook wel een prettig programma. Geen idee wanneer het precies is. Kijk als ik het toevallig tegen kom. Gezien alle herhalingen, zie je zo vroeg of laat toch alle uitzendingen. Als er meer techniek in voor zou komen, dan zapte ik gelijk door.
-
Railaway wordt gemaakt voor de 'gewone' mens die een halfuurtje
ontspannende touristische tv wil zien, in dit geval met en door de trein
en vooral zijn omgeving.
Alle technische info vinden deze mensen langdradig en slaapverwekkend.
Het wordt uitgezonden op Ned 2, om 19.55 uur elke dinsdag, als er geen
sport is.
Frans
-
Ik kijk er graag naar, haal soms ook het einde niet, maar dat boeit niet zo.
Het laat een indruk achter van de spoorlijn en zijn omgeving zoals die is in het normale leven. Dat hoeft van mij niet "gepimpt" te worden en al helemaal niet op megasnel tempo gemonteerd te worden.
Zoals al eerder gezegd, technische info staat op internet en er zijn verder erg weinig andere programma's die op rust en ontspanning zijn gericht.
Laat maar lekker zo "voortkabbelen".. ;D
-
Inderdaad voortkabbel teevee van de bovenste plank en tóch kijk ik graag. Kijken naar treinen in een fraai landschap is voor mij ook een deel van de hobby. Railaway zie ik dan ook meer als treinenspotten vanaf de driezitsbank dan een documentaire over een lijn.
-
... ... Waar ik al helemaal niet van hou zijn die Discovery-programma's waarin continu dingen gezegd worden als "het gewicht van deze locomotief is maarliefst zóveel ton, dat is net zoveel als een x aantal personenauto's". ... ...
Heel treffend, Bastiaan, en een station is zo groot als × voetbalvelden... ergerlijk!!!
Over Rail Away kan ik nog zeggen dat het wel een 'voor elk wat wils' programma is, en dat het niet te technisch hoeft te worden. Toch kijk ik iedere dinsdag even van te voren welke aflevering komt, welk land. Veel afleveringen heb ik op VCR opgenomen voor eigen gebruik. De franse afleveringen heb ik op een aparte tape. Die tape is mijn 'Gele treintje van de Cerdagne' - tape, omdat rond deze aflevering de idee is ontstaan om deze in model te willen maken. De afwisseling van de opnames komt goed van pas om verschillende aspecten van de spoorlijn en het landschap te belichten.
De weg-zapp-momenten neem ik op de koop toe!
-
Meestal vergeet ik de uitzending te kijken, wel op zondag een andere zender, de SWR, Eisenbahn Romantik, 16.15. Net voor het avondeten.
Veelzijdig, vaak ook oubollig, voor de echte amateur dus. Wim
-
Rail Away ging toch juist om de omgeving en niet om de technische dingen van de loc en baan? Ik vind het juist goed zoals het is, Discovery en NGC zijn voor de technische zaken.
-
Ik vind Rail Away een leuk programma :) Het is zo ongeveer het enige programma dat nog met treinen te maken heeft op de Nederlandse zenders. Discovery en National Geographic is een ander verhaal. Maar voor zover ik het weet valt het me op dat het zo vaak een rit in de Alpen is. Het kan ook aan mij liggen maar het zou leuk zijn om een keer een ander gebied of land te zien.
Mvgr Jan Wiebrand
-
Het is zo ongeveer het enige programma dat nog met treinen te maken heeft op de Nederlandse zenders.
Ho stop daar zijn ook nog:
Thomas de stoomlocomotief en in Peter Post is ook regelmatig een trein te zien zo verteld mijn zoon me (ja en dat zijn zelfs modeltreinen!).
Kees-Jan
-
Hier kun je vrolijk verder kijken
http://www.railaway.tv/
Alhoewel Mediaplayer van mijn Vista laptop alleen maar
errors geeft ;D
Robert
-
Weet iemand wat de extensie is van deze streamlink voor Railaway.tv?
-
Bedoel je bijv.: mms://193.242.108.40/watchingme4od/europe/switzerland_winter.wmv dit?
-
Ja, dat bedoel ik. Dank je! Nu kan ik aangeven dat ie 'm in Quicktime moet openen, waar ik 'm in kan bekijken en niet in een ander programma dat automatisch werd geopend.
-
Hm, het werkt niet. Op mijn Mac opent ie VLC, niet QuickTime. En omdat de link via een Flash animatie gaat, kan ik niet in de source kijken wat ie precies doet. Iemand een idee hoe ik 'm geforceerd in Quicktime kan laten openen?
-
Als je Quicktime opent, en dan kiest voor "open url" en daar de mms link in plakt, werkt het dan niet? Bij mij wel namelijk.
-
Jawel, de gegeven link van de eerdere post wel. Maar dan zou ik dus hier alle links moeten krijgen die Railaway aanbiedt. Ik probeer dus die links van de site te copieren, maar doordat de link via Flash gaat, kan ik de link niet zien.
-
Tsja, het is helemaal op WM player voorzien. Makkelijkste is als je WM player voor mac download http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/mac/default.aspx Dan speelt het direct. Wil je de link zien om in een andere speler te openen, klik dan op "info". Tadaaaaa.
-
Bij mij kan ik de WM niet openen, ik kan alleen met een bepaald programma hem openen. Heb ik de verkeerde gedownload?
-
Heren....
Kijk even naar de titel.......en regel dat andere onderling, of open een nieuwe draad in bv de ditjes en datjes.
-
Nou, op verzoek van Chris ;D
Ik keek gister weer een van de oude afleveringen, en die had gewoon veel meer sfeer. Het was een leukere reis en het echte spoorgevoel zat erin. Dat mis ik echt in de nieuwe afleveringen.
-
Heren....
Kijk even naar de titel.......en regel dat andere onderling, of open een nieuwe draad in bv de ditjes en datjes.
Da's nou weer jammer. En het ging net lekker... :'(
-
Ik kreeg net via het Oostenrijkforum een berichtje dat Railaway vanavond over een reis gaat door Tirol naar Italie.
Dus bij ons door het begin van het Dal(De Keerlus bij St.Jodok licht grotendeels in de gemeente Schmirn)
-
Dat is toch de brenner route??
-
10 punten en een kop koffie voor de Kandidaat.
Af te halen in Schmirn (y)
-
Vind het gemiddeld niet heel boeiend moet ik zeggen en meestal kijk ik ook niet, groetjes Michiel
-
Buitengewoon suffe TV, maar toch kijk ik. Eigenlijk de essentie van de hobby; treinen kijken.
Lijkt me de ideale TV om op zondagochtend met een kater naar te kijken ;D
-
Niet elk land is interessant, toch wel leuk om naar te kijken.
Groetjes,
Jos
-
Heb laatst de DVD (http://www.eo.nl/eoportal/eoshop/railawayshop/page/Rail_Away_Nederland_Special__DVD_/product.esp?product=9557980) gekregen, met de reportage over de VSM, ZLSM, en SHM. Die is wel leuk.
De rest vind ik niet veel bijzonders meer, het stoomgebeuren trekt me toch wat meer... ;)
Groet,
Ronald
-
Helaas was het niet de brenner route.. maar wel mooi vanaf villach naar Italie ;) Ik heb genoten..
-
Hè, weer te laat. :D
-
Ik vind het ook niet altijd heel erg boeiend, maar deze aflevering ( villach naar Italie) van vandaag vond ik best wel inerressant!!!
Heb er ook van genoten (y)
Groet,
Raymond
-
Ik had alweer sneeuw verwacht - ik ben die sneeuw zat! -, maar vooral het laatste stukje maakte alles goed. (y)