BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: VAM65 op 30 June 2024, 15:36:31
-
In Aken is vanochtend de Drielandentrein vertrokken voor de eerste rechtstreekse rit voor reizigers. De langverwachte verbinding tussen Duitsland, Nederland en België werd meermaals uitgesteld.
De trein van Arriva zou op 9 juni al rijden, maar door onweer raakte het spoor tussen Visé en Eijsden beschadigd. Nu dat is hersteld, kon vanochtend om 07.17 uur de Drielandentrein echt vertrekken. De trein gaat van Aken via Heerlen, Valkenburg en Maastricht naar Eijsden en Luik.
Er wordt al jaren gesproken over de verbinding, maar..................
De rest kun je hier lezen: https://nos.nl/artikel/2526703-eerste-drielandentrein-na-jaren-oponthoud-eindelijk-vertrokken
-
Mooi, nu nog even regelen dat je je OV chipkaart kunt gebruiken op het hele traject.
Gr, Hans
-
Deze trein doet er 1 uur en 38 minuten over om van Luik via Maastricht naar Aken te reizen. Een directe stoptrein tussen Luik en Aken doet er 1uur en 3 minuten over. Eurostar en ICE doen het in ongeveer 25 minuten. Welke reizigers zitten op deze verbinding te wachten?
-
Deze trein doet er 1 uur en 38 minuten over om van Luik via Maastricht naar Aken te reizen. Een directe stoptrein tussen Luik en Aken doet er 1uur en 3 minuten over. Eurostar en ICE doen het in ongeveer 25 minuten. Welke reizigers zitten op deze verbinding te wachten?
Dit is voor reizigers een grote vooruitgang want je hoeft vanuit Luik niet door naar Aken, ook tot Valkenburg of Heerlen heeft het voordelen, je hoeft niet meer over te stappen en de Flirt’s komen toch een heel stuk klantvriendelijker over dan de Belgische Break treinstellen die stijf onder de graffiti zaten.
-
Deze trein doet er 1 uur en 38 minuten over om van Luik via Maastricht naar Aken te reizen. Een directe stoptrein tussen Luik en Aken doet er 1uur en 3 minuten over. Eurostar en ICE doen het in ongeveer 25 minuten. Welke reizigers zitten op deze verbinding te wachten?
Je bekijkt het nu alleen vanuit de doorgaande reiziger. Maar in dat opzicht kan je alle stoptreinen in Nederland ook wel schrappen 'want de intercities zijn veel sneller!'.
Maar vanuit Maastricht een van beide kanten op zal vast voordelen hebben, net zoals dicht tegen de grens opstappen, de grens passeren, de grens nogmaals passeren en net over de grens weer uitstappen.
-
Vanaf Herzogenrath naar Luik is het al nipt sneller... Tenzij de ICE's of Eurostars vertraging hebben, dan kan het in onder het uur via Aken, maar om dat nou als norm te nemen...