BeneluxSpoor.net forum
Vraag en antwoord => Algemeen => Topic gestart door: Hans Reints op 18 April 2024, 14:44:57
-
BISONKIT verdunner in blik bestaat dat nog? Ik ben al bij diverse bouwmarkten geweest, maar als ik naar het product vraag staan ze mij aan te kijken van "waar heb je het over?" Is er iemand die mij met deze vraag kan helpen?
-
en? heb je google al geprobeerd ;) hebben ze gewoon bij de praxis (https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verf/tape-lijm/kit-lijm/bison-ontvetter-verdunner-voor-bison-kit-250ml/6089578)
-
Bij drie filialen van de Praxis geweest, Tubbergen, Almelo en Emmen. Bij alle drie nul op het rekwest.
-
Sinds de corona tijd is er een service; click en collect. Bestellen, betalen en afhalen bij de balie:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/bison-verdunner-662118e29694b.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2024/bison-verdunner-662118e29694b.jpg)
Probeer het eens, hoef je de winkel niet voor in
-
Als ik bij Praxis de winkelvoorraden bekijk zou het toch moeten meevallen.
Tubbergen: 10 op voorraad, Almelo 5, Emmen 5.
Die bussen staan normaal in hetzelfde schap waar ook de Bison lijmprodukten staan.
PS: ik zie nu dat dat ook in de screenshot van Gert staat. Even overheen gekeken.
-
eigenlijk wilde ik dit antwoorden, "Denken jullie nu dat ik dit aan het verzinnen ben!" maar bij nader inzien hou ik toch maar de eer aan mij zelf.
-
Hans, we verwijten jou niks. Maar ik trek hieruit de conclusie: of de voorraadadministratie van Praxis klopt niet, of de winkelmedewerkers weten niet wat ze in huis hebben.
-
Ik kijk ook op van dit bericht, maar dacht eerder dat de medewerkers niet helemaal bij de les waren.
-
En soms worden producten op een naar mijn idee volkomen onlogische plek geplaatst. Zo trof ik bijvoorbeeld bij een willekeurige bouwmarkt eens isolatieband bij de verpakkingstape - terwijl ik het bij de elektra had verwacht.
-
eigenlijk wilde ik dit antwoorden, "Denken jullie nu dat ik dit aan het verzinnen ben!" maar bij nader inzien hou ik toch maar de eer aan mij zelf.
Hans, men probeert te helpen... misschien moet je dat waarderen ;)
-
Precies. Ik kan ook wel eens iets niet vinden en met een 'als het daar niet staat hebben we het niet' ben jij niet geholpen en is de medewerker er mooi vanaf. Als je t bestelt zullen ze t wel moeten vinden.
-
Je moet ook niet uitgaan van de 16 jarige hulpsatan uit 4 Havo. Probeer een vaste kracht te vragen met kennis van zaken
-
Uit eigen ervaring weet ik dat de 'op voorraad' notificatie op de website niet altijd klopt.
Vaker meegemaakt dat een product 'op voorraad' niet in de winkel was.
Groet, Erich
P.S. niet alleen bij de Praxis
-
Helemaal met Erich eens, het komt vaak voor dat er op de site staat dat de winkel voorraad heeft maar als je er bent is het er niet.
Was opzoek naar MOTIP METAAL PLAMUUR, alle doe het zelf zaken hadden het op voorraad en ik ben ze allemaal afgegaan in mijn woonplaats, niemand had het.
Vond het bij een auto onderdelen en accessoires zaak.
-
Proletarisch winkelen kan natuurlijk het verschil verklaren tussen de voorraad op papier en in de winkel. Wat er officieel niet uitgaat staat er formeel nog. Is bisonkit verdunner een populaire grondstof voor iets als designer drugs? De grondstoffen voor ghb haal je ook in de bouwmarkt.
-
Een makkelijke manier om erachter te komen war dat spul verkocht wordt, is om naar de site van de producent te gaan:
https://www.bison.net/nl-nl/producten/bison-ontvetterverdunner-voor-bison-kitr-blik (https://www.bison.net/nl-nl/producten/bison-ontvetterverdunner-voor-bison-kitr-blik)
Van hieruit kun je heel makkelijk bekijken waar in je omgeving het te koop is...
-
Hou er wel rekening mee dat die lijsten vaak verouderd zijn.
Maar het grootste probleem is gewoon product kennis, dat is bijna nergens meer aanwezig!
-
Is Hans nog geïnteresseerd? ::)
-
Hou er wel rekening mee dat die lijsten vaak verouderd zijn.
Maar het grootste probleem is gewoon product kennis, dat is bijna nergens meer aanwezig!
Als je ziet wat er verkocht wordt aan producten in een bouwmarkt ben ik van mening dat je van de medewerkers niet de gespecificeerde productkennis kunt verwachten.
-
Nou nee, dat vind ik niet. Moeten wij klanten beter weten wat waar te vinden is? Ik vind dat je nog steeds service mag verwachten, al lijkt dat overal met veel meer tegenzin gaat. Tijd is geld en als de klant gaat babbelen met het personeel, kan dat niet iets anders doen, zoals vakken vullen. Je krijgt steeds vaker antwoord als; "daar hebben we toch internet en apps voor? U kunt alles zelf opzoeken."
En verder vrees ik, Ronald Halma, dat op je indirecte vraag aan Hans, nog steeds het volgende van toepassing zal zijn:
eigenlijk wilde ik dit antwoorden, "Denken jullie nu dat ik dit aan het verzinnen ben!" maar bij nader inzien hou ik toch maar de eer aan mij zelf.
-
Je krijgt steeds vaker antwoord als; "daar hebben we toch internet en apps voor? U kunt alles zelf opzoeken."
Die ervaring heb ik niet. Integendeel, ik maak vaak mee dat een personeelslid met me mee loopt om aan te wijzen waar iets ligt. Of ik krijg als antwoord: dat ligt in straatje 26, tegenover de scharnieren.
-
Kan aan mij liggen. Als ik het mis heb, alleen maar beter.
-
Is Hans nog geïnteresseerd? ::)
Dat is soms net een mokkend klein kind ;)
-
Gelukkig blijven sommige mensen heel lang jong!